abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49232928
hier weer een voorbeeld van graaien aan de top bij semi-overheid.

De salarissen van de leden van het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen zijn met meer dan 30000euro verhoogd.

De 3 bestuurders kregen eerder bijna 130000euro/jaar. Deze bedragen zijn gestegen tot tussen de 163000 en 170000euro/jaar, afhankelijk van de functie. Volgens de RuG lagen de salarissen al jaren onder hetniveau voor soortgelijke functies elders in het land.

Min. Bos doet er weer niets aan.
Min Plassterk zou deze moeten kunnen voorkomen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:15:03 #2
154145 soppig
sop sop sop
pi_49233098
kom van je luie kolere reet af en ga werken jaloers stuk vreten.
beetje jammeren over het inkomen van mensen die heul veul doen voor heul veul mensen.
pi_49233109
Noem het nou eens niet graaien. Noem het nou eens ontvangen, en laten we onze pijlen eens gaan richten op de mensen die deze salarissen bieden.

Dit salaris is uitgekeerd in de vorige kabinetsperiode dus kun je Bos niet verwijten (Plassterk overigens ook niet) deze salarissen te hebben toebedeeld. Het zal trouwens juridisch arbeidsrechtelijk nog heel lastig deze salarissen terug te draaien.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:23:47 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49233388
Lekker belangrijk zeg .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_49233599
Laat onderwijsbestuurders betaald worden door tevreden klanten in plaats van door de belastingbetaler. Waarom altijd dat slaafse 'daar moet de minister wat aan doen!', terwijl je toch al weet dat dat niet gebeurt?

Privatiseer het onderwijs, hogere kwaliteit, lagere prijs en marktconforme salarissen.
pi_49233694
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Privatiseer het onderwijs, hogere kwaliteit, lagere prijs en marktconforme salarissen.
moehahahahaha

subsidies enzo
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:38:46 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_49233897
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Noem het nou eens niet graaien. Noem het nou eens ontvangen, en laten we onze pijlen eens gaan richten op de mensen die deze salarissen bieden.

Dit salaris is uitgekeerd in de vorige kabinetsperiode dus kun je Bos niet verwijten (Plassterk overigens ook niet) deze salarissen te hebben toebedeeld. Het zal trouwens juridisch arbeidsrechtelijk nog heel lastig deze salarissen terug te draaien.
Eindelijk eens een verstandige opmerking in de hele graaidiscussie
pi_49234472
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:33 schreef SlaadjeBla het volgende:

subsidies enzo
Subsidies groeien aan een boom?
pi_49234744
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:10 schreef gtotep het volgende:

Volgens de RuG lagen de salarissen al jaren onder hetniveau voor soortgelijke functies elders in het land.
Het grappige is dat volgend jaar het bestuur van een andere universiteit weer zijn salaris verhoogt, aangezien het gemiddelde salaris van universiteitsbestuurders is gestegen. En zij kunnen natuurlijk niet achterblijven. En zo gaat het maar door...
Lachen is gezond :-)
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 18:33:21 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49235611
quote:
De 3 bestuurders kregen eerder bijna 130000euro/jaar. Deze bedragen zijn gestegen tot tussen de 163000 en 170000euro/jaar, afhankelijk van de functie. Volgens de RuG lagen de salarissen al jaren onder hetniveau voor soortgelijke functies elders in het land.
Soortgelijke functies. We hebben maar 1 overheid, wat nou soortgelijke functies.
Carpe Libertatem
pi_49235814
Voor 130.000 zou ik het anders ook niet doen.
pi_49236095
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Soortgelijke functies. We hebben maar 1 overheid, wat nou soortgelijke functies.
Er zijn meer universiteiten in Nederland natuurlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49238099
quote:
Volgens de RuG lagen de salarissen al jaren onder het niveau voor soortgelijke functies elders in het land.
En doordat de RuG hun CvB nu meer betaalt, stijgt het gemiddelde en blijken leden van het CvB van andere universiteiten ineens een beloning onder het gemiddelde te hebben. Dat kan ook uiteraard niet en dus gaat hun beloning ook weer omhoog, waardoor het gemiddele weer stijgt, etc. Zo lust ik er nog wel een paar. Het is niet bij de RuG opgekomen om de leden van hun CvB gewoon een beloning te betalen die past bij hetgeen zij toevoegen aan de uni?

Hoe dan ook is een salaris van meer dan vijf maal modaal voor een ambtenaar belachelijk. Ga maar het bedrijfsleven in is als je veel geld wilt verdienen.
pi_49238338
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:45 schreef llawonk_ het volgende:
Het is niet bij de RuG opgekomen om de leden van hun CvB gewoon een beloning te betalen die past bij hetgeen zij toevoegen aan de uni?

Hoe dan ook is een salaris van meer dan vijf maal modaal voor een ambtenaar belachelijk. Ga maar het bedrijfsleven in is als je veel geld wilt verdienen.
Ga door, je bent er zo dichtbij...een klein stapje nog...
pi_49238930
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ga door, je bent er zo dichtbij...een klein stapje nog...

Volledig vrije marktwerking lijkt me niets voor 't onderwijs. Je idool Milton Friedman kwam ooit met het idee om studenten een 'voucher' te geven (jaja gefinancieerd van belastinggeld) die ze op elke private school naar keuze kunnen inruilen. Uiteraard weer gebaseerd op de veronderstelling dat private scholen beter presteren dan publieke scholen. Uit onderzoek blijkt dat echter niet te kloppen.

Zoals het nu geregeld is, is er in principe al genoeg concurrentie tussen de scholen/universiteiten, dus ik zie niet in wat privatisering moet opleveren. Het probleem van dit soort salarissen kan je makkelijk verhelpen door een maximum voor het salaris van ambtenaren in te stellen op bv. een modaal inkomen (eventueel gecorrigeerd voor het aantal uren dat er gewerkt wordt). Simpel.
pi_49239302
Schandalig. Diefstal.

Wet moet aangescherp worden. Bij overtreding, zonder pardon jarenlange celstraf met een superstreng regime. Dit krijg je anders nooit uitgeroeid.

Ik ben dit gewoon spuugzat.
pi_49239722
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Schandalig. Diefstal.

Wet moet aangescherp worden. Bij overtreding, zonder pardon jarenlange celstraf met een superstreng regime. Dit krijg je anders nooit uitgeroeid.

Ik ben dit gewoon spuugzat.
Eens! Dit kan niet! Dit is een schande! Dit moet tot op de bodem uitgezocht worden! Dit is een samenzwering! Ik eis een parlementaire enquete! Ik eis! Ik eis! Ik eis! Ik eis dat iedereen doet wat ik zeg! Anders word ik heel boos! Ik waarschuw nog één keer!
pi_49240691
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Subsidies groeien aan een boom?
Nee, die worden opgebracht door een hele grote groep zodat het hogere onderwijs voor een veel kleinere groep betaalbaar is. Privatisering laat dit bedrag opbrengen door een veel kleinere groep. De efficientiewinst door privatisering weegt niet op tegen de subsidie.

Dus goedkoper voor de overheid, maar daarna onbetaalbaar voor de burger.
pi_49241405
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:07 schreef llawonk_ het volgende:

Volledig vrije marktwerking lijkt me niets voor 't onderwijs. Je idool Milton Friedman kwam ooit met het idee om studenten een 'voucher' te geven (jaja gefinancieerd van belastinggeld) die ze op elke private school naar keuze kunnen inruilen. Uiteraard weer gebaseerd op de veronderstelling dat private scholen beter presteren dan publieke scholen. Uit onderzoek blijkt dat echter niet te kloppen.
In Amerika zijn er weliswaar meer private scholen maar ze vallen nog altijd onder strenge regulering van de overheid. Friedman wilde vooral af van die regulering, zijn voucher-plan was een stap in de goede richting geweest.
quote:
Zoals het nu geregeld is, is er in principe al genoeg concurrentie tussen de scholen/universiteiten, dus ik zie niet in wat privatisering moet opleveren. Het probleem van dit soort salarissen kan je makkelijk verhelpen door een maximum voor het salaris van ambtenaren in te stellen op bv. een modaal inkomen (eventueel gecorrigeerd voor het aantal uren dat er gewerkt wordt). Simpel.
Fijn idee weer, het is een blijkbaar onuitroeibaar misverstand dat je met minimum- en maximumprijzen (of -lonen ) de zaken naar je hand zou kunnen zetten. Het enige wat je ermee bereikt is frustratie van vraag en aanbod, oftewel wachtlijsten, dit keer in de vorm van een tekort aan schoolbestuurders. Je moet het prijsmechanisme juist volledig vrij laten.
pi_49242373
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

In Amerika zijn er weliswaar meer private scholen maar ze vallen nog altijd onder strenge regulering van de overheid. Friedman wilde vooral af van die regulering, zijn voucher-plan was een stap in de goede richting geweest.
[..]

Fijn idee weer, het is een blijkbaar onuitroeibaar misverstand dat je met minimum- en maximumprijzen (of -lonen ) de zaken naar je hand zou kunnen zetten. Het enige wat je ermee bereikt is frustratie van vraag en aanbod, oftewel wachtlijsten, dit keer in de vorm van een tekort aan schoolbestuurders. Je moet het prijsmechanisme juist volledig vrij laten.
Dat geweldige prijsmechanisme leidt tot niet veel meer dan ordinaire benchmarking. Een tekort aan bestuurders juich ik trouwens toe. Hoe minder management, hoe beter.
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:59:51 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49245263
quote:
Nee, die heeft het te druk met zijn eigen geloofwaardigheid te redden....

En dan maar afvragen waar al die gestegen kosten vandaan komen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_49245460
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:15 schreef soppig het volgende:
kom van je luie kolere reet af en ga werken jaloers stuk vreten.
beetje jammeren over het inkomen van mensen die heul veul doen voor heul veul mensen.
Zeg dat maar tegen zo'n college, of denk je dat die elke dag bezweet thuiskomen na hun werk?
pi_49245804
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:59 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, die heeft het te druk met zijn eigen geloofwaardigheid te redden....

En dan maar afvragen waar al die gestegen kosten vandaan komen
In dit geval had men al veel eerder in moeten grijpen natuurlijk. Groningen trekt het nu gelijk dat betekent dat andere universiteiten al eerder meer salaris gingen betalen.

Overigens vind ik vooral gek dat de rector magnificus zoveel geld krijgt voor een vooral symbolische functie waarvan een belangrijk onderdeel is het aflopen van borrels .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49247016
quote:

Goh
pi_49247054
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:08 schreef du_ke het volgende:

Overigens vind ik vooral gek dat de rector magnificus zoveel geld krijgt voor een vooral symbolische functie waarvan een belangrijk onderdeel is het aflopen van borrels [afbeelding] .
Kun je dat onderbouwen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')