Consumentenbondquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:22 schreef denka het volgende:
Trouwens weten jullie niet een goede site waar het hele consumentenrecht gebeuren is terug te vinden. Googlen op consumentenrecht levert niet het gewenste resultaat op vandaar.
TS vraagt het toch hier? Een bedrijf kan je niet verplichten foutieve rekeningen te betalen. Drijgen met incasso bureaus gebeurt erg snel, gewoon niet betalenquote:
Of je leest de hele OP eens door.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:30 schreef Solomon het volgende:
[..]
TS vraagt het toch hier? Een bedrijf kan je niet verplichten foutieve rekeningen te betalen. Drijgen met incasso bureaus gebeurt erg snel, gewoon niet betalen
Dat zou ik niet doen, ik zou om een correcte rekening vragen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:34 schreef _-rally-_ het volgende:
Foutieve rekeningen hoef je - voor zover ze foutief zijn - niet te betalen. Dus stel dat je een rekening van 200 euro krijgt, terwijl het 100 euro had moeten zijn, dan moet je 100 euro betalen.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:30 schreef Solomon het volgende:
[..]
Een bedrijf kan je niet verplichten foutieve rekeningen te betalen. Drijgen met incasso bureaus gebeurt erg snel, gewoon niet betalen
Dank voor de bevestiging ik dacht al dat ik het bij het goede einde had.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:34 schreef _-rally-_ het volgende:
Foutieve rekeningen hoef je - voor zover ze foutief zijn - niet te betalen. Dus stel dat je een rekening van 200 euro krijgt, terwijl het 100 euro had moeten zijn, dan moet je 100 euro betalen.
Deze site valt vies tegen en er is niet veel op te vinden. Enkel een forum, wat tests en aanmeldingen om lid te worden. Wat ik bedoel is een overzicht van alle rechten die de consument heeft tot betrekking van verschillende onderwerpen. Ik heb wel zo'n boek gezien om te kopen maar zoiets moet toch ook op het net staan of niet?quote:
De regel is dat je moet betalen voor dat wat je geconsumeerd hebt. Het principe is dan ook dat je bij een foutieve rekening wél dat deel betaald wat klopt. Tenslotte mag je een bedrijf niet dusdanig benadelen voor een administratieve fout.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dat zou ik niet doen, ik zou om een correcte rekening vragen.
Als je nl die foutieve rekening gaat betalen, ga je min of meer accoord met die rekening.
Als een factuur eenmaal gemaakt is kan een bedrijf (eigenlijk) de factuur niet meer aanpassen. Ze moeten dan dus een creditnota sturen voor het verschil.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat zou ik niet doen, ik zou om een correcte rekening vragen.
Als je nl die foutieve rekening gaat betalen, ga je min of meer accoord met die rekening.
Effe rond gekeken op die site maar ik kan niks vinden over een situatie zoals TS hem voor legt....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |