Wat ik vreemd vond, was dat Sylar de krachten van DL had in de toekomst, wat zou betekenen dat Sylar DL had vermoord rond de tijd van de explosie.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:41 schreef J0sT het volgende:
[..]
Chapter 20 was die over 5 jaar in de toekomst.. Toen leefde Linderman nog.. Maar in het (door de terugkomst van Hiro bij Peter in de metro met Save the cheerleader) heden heeft DL m vermoord. Maar DL en Niki en hun daden zijn toch helemaal niet beïnvloed door dat Save the cheerleader gedoe?
Candice deed zich voor als Simone terwijl die dood was... Dus dat kan ze blijkbaar wel..
En wat te denken van Hiro's speedcursus Samurai zwaardvechtenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:52 schreef TC03 het volgende:
Hiro's vader een samurai.![]()
![]()
![]()
Please, laat de bizarre plottwists maar over aan 24. Dit sloeg echt totaal NERGENS op.
Had iemand anders trouwens ook het idee dat die vader al heel oud was? "I've been waiting a long time for a Nakimura to ascend"... dat slaat nergens op als je nog maar één generatie nakomelingen hebt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:52 schreef TC03 het volgende:
Hiro's vader een samurai.![]()
![]()
![]()
Please, laat de bizarre plottwists maar over aan 24. Dit sloeg echt totaal NERGENS op.
En dan ook nog opmerken "I have learned a lot in a short time".quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:56 schreef Jivis het volgende:
[..]
En wat te denken van Hiro's speedcursus Samurai zwaardvechten![]()
Big Bad Beetleborgsquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:41 schreef Merkie het volgende:
Twee kritiekpuntjes wel:
- Hiro's vader is ineens een samurai. Wat een bizarre plottwist is dit dan weer.
- Die vingertjes van Sylar. We zitten verdomme toch niet naar Big Bad Beetleborgs te kijken.
Zo zal het wel zijn iddquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vond, was dat Sylar de krachten van DL had in de toekomst, wat zou betekenen dat Sylar DL had vermoord rond de tijd van de explosie.
Of Linderman nog leefde in chapter 20 weten we niet, alleen dat er een wet naar hem wordt vernoemd (wat op zich wel suggereert dat hij in ieder geval nog lang genoeg leefde om die "act" voor te stellen).
Nu ik er over nadenk, kan het wel kloppen:
[tijdlijnen]
Zo klopt het wel geloof ik.![]()
Ja, ik zat idd ook al zo te kijken van "Das vast geen echt kind."quote:
Wat is ook alweer Hiro's krachtquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:58 schreef Zhenar het volgende:
[..]
En dan ook nog opmerken "I have learned a lot in a short time".
Yeah, in like fifteen minutes... riiiight![]()
Goede uitleg.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Wat ik vreemd vond, was dat Sylar de krachten van DL had in de toekomst, wat zou betekenen dat Sylar DL had vermoord rond de tijd van de explosie.
Of Linderman nog leefde in chapter 20 weten we niet, alleen dat er een wet naar hem wordt vernoemd (wat op zich wel suggereert dat hij in ieder geval nog lang genoeg leefde om die "act" voor te stellen).
Tijdlijn 1:
De cheerleader sterft, Sylar neemt haar powers over. Hiro steekt Sylar neer, maar die regeneert. De bom ontploft. Vijf jaar later besluit Hiro terug te reizen naar het verleden om "save the cheerleader, save the world" te zeggen tegen Peter. Hiermee wordt tijdlijn 2 gecreëerd.
Tijdlijn 2:
De bom ontploft alsnog; het is niet Sylar, maar Peter. Sylar vermoort DL en neemt zijn krachten over, voordat deze Linderman kan vermoorden. Linderman voert de "Linderman act" in. Hiro reist naar de toekomst, ontdekt dat hij Sylar moet doden en reist weer terug naar het verleden. Door het terugreizen wordt tijdlijn 3 gecreëerd.
Tijdlijn 3:
Hiro wil Sylar stoppen en volgt hem naar het huis van zijn moeder (iets wat hij oorspronkelijk niet deed in tijdlijn 2, omdat hij toen rond "diezelfde tijd" nog niet wist wat Sylar zou gaan doen). Er volgt een eerste confrontatie tussen Sylar en Hiro, waarbij Hiro nog niet de kans krijgt om Sylar neer te steken (dit kan hij pas later, na de training montage met papa Nakimura). Deze eerste confrontatie leidt er echter toe dat de aandacht van Sylar verschuift en dat hij en DL elkaar niet treffen, waardoor DL blijft leven en hij Linderman kan doden. Gevolg: Sylar heeft geen Shadowcat powers en er komt geen Linderman act.
Had ik niet aan gedacht!quote:
Wie was hij daar?! Ik ben hem vergetenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:28 schreef wolfrolf het volgende:
Die Sylar toch. Wat is hij tof.
En dat terwijl hij in 24 seizoen 3 zo'n enorme pisnicht was..
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:58 schreef Symer het volgende:
Ja, ik zat idd ook al zo te kijken van "Das vast geen echt kind."
[afbeelding]
Net als Micah, die praat soms ook als een hoog-opgeleide volwassene. Hij mag dan wel hoogbegaafd zijn, maar volgens mji is dat gewoon een excuus van de schrijvers om zich niet te hoeven verdiepen in het schrijven van kinderdialogen.quote:
Daar erger ik me al een tijdje aan ja. Die intelligente blik en die gesprekken van Micah zijn vervelendquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Net als Micah, die praat soms ook als een hoog-opgeleide volwassene. Hij mag dan wel hoogbegaafd zijn, maar volgens mji is dat gewoon een excuus van de schrijvers om zich niet te hoeven verdiepen in het schrijven van kinderdialogen.
Je kunt een tienerjochie moeilijk verwijten dat hij niet kijkt zoals een tienerjochie zou moeten kijkenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Daar erger ik me al een tijdje aan ja. Die intelligente blik en die gesprekken van Micah zijn vervelend.
Toen Hiro zei van "ben er klaar voor" hoorde je toch de unfreeze SFX? WOOMPHquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:26 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Had ik niet aan gedacht!
Maar dat hadden ze van mij wel even mogen benadrukken; dat ze naar een ander punt in de tijd zijn gereisd om daar een aantal weken goed te trainen en daarna weer terug naar de zwaardenmaker.
Misschien dat ze dat in de volgende aflevering nog uitleggen?
Leuke theorie, maar hij klopt niet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:42 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Tijdlijn 1:
De cheerleader sterft, Sylar neemt haar powers over. Hiro steekt Sylar neer, maar die regeneert. De bom ontploft. Vijf jaar later besluit Hiro terug te reizen naar het verleden om "save the cheerleader, save the world" te zeggen tegen Peter. Hiermee wordt tijdlijn 2 gecreëerd.
Tijdlijn 2:
De bom ontploft alsnog; het is niet Sylar, maar Peter. Sylar vermoort DL en neemt zijn krachten over, voordat deze Linderman kan vermoorden. Linderman voert de "Linderman act" in. Hiro reist naar de toekomst, ontdekt dat hij Sylar moet doden en reist weer terug naar het verleden. Door het terugreizen wordt tijdlijn 3 gecreëerd.
Tijdlijn 3:
Hiro wil Sylar stoppen en volgt hem naar het huis van zijn moeder (iets wat hij oorspronkelijk niet deed in tijdlijn 2, omdat hij toen rond "diezelfde tijd" nog niet wist wat Sylar zou gaan doen). Er volgt een eerste confrontatie tussen Sylar en Hiro, waarbij Hiro nog niet de kans krijgt om Sylar neer te steken (dit kan hij pas later, na de training montage met papa Nakimura). Deze eerste confrontatie leidt er echter toe dat de aandacht van Sylar verschuift en dat hij en DL elkaar niet treffen, waardoor DL blijft leven en hij Linderman kan doden. Gevolg: Sylar heeft geen Shadowcat powers en er komt geen Linderman act.
Damn, ik was al bang dat ik iets over het hoofd zag.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:14 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar hij klopt niet.
In "5 years gone" vraagt F-Hiro HRG om hulp van enkele Heroes die hij naar HRG heeft gebracht voor bescherming: Candice, Molly Walker en DL. dit kan pas na de bom zijn geweest, dus kan Sylar DL nooit voor de explosie hebben vermoord.
Maar er is nooit gezegd dat Linderman nog leefde in de toekomst. Er was alleen zoiets als de Linderman-act.
Dat valt onder tijdlijn 2. DL blijft dus in die tijdlijn idd leven.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:14 schreef Californian_dreamer het volgende:
[..]
Leuke theorie, maar hij klopt niet.
In "5 years gone" vraagt F-Hiro HRG om hulp van enkele Heroes die hij naar HRG heeft gebracht voor bescherming: Candice, Molly Walker en DL. dit kan pas na de bom zijn geweest, dus kan Sylar DL nooit voor de explosie hebben vermoord.
Maar er is nooit gezegd dat Linderman nog leefde in de toekomst. Er was alleen zoiets als de Linderman-act.
OK, ik heb al iets bedacht waarbij Sylar in tijdlijn 2 wel degelijk DL vermoordt en later de powers van Candice overneemt. Vervolgens vermomt hij zichzelf als DL (of Candice) en meldt zich bij HRG in de hoop Molly Walker te vinden en haar powers te stelen. Dat lukt niet en hij probeert het nog een keer als Candice (of DL).quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:35 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Of wellicht is er een andere tijdreistheorie te bedenken voor het verschil, maar ik kom er nu niet op.![]()
Nee, in tijdlijn 2 (tenminste in mijn theorie) is DL dood. Want Sylar heeft zijn powers. Maar dat baseerde ik dus met name op mijn veronderstelling dat Nikki en Peter bespraken dat DL is doodgegaan tijdens de bom. Hij kan ook later zijn doodgegaan (eerst bescherming gezocht bij HRG, daarna door Sylar vermoord)quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:40 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat valt onder tijdlijn 2. DL blijft dus in die tijdlijn idd leven.
Dan besluit Hiro terug naar zijn (onze) tijd te gaan en Sylar te vermoorden waarmee tijdlijn 3 ontstaat. Pas na dat moment heeft Sylar D.L's kracht. Dus in tijdlijn 3 (de huidige tijdlijn) krijgt Sylar D.L's kracht wat dus betekent dat D.L. nog niet dood kan zijn.
Dan zitten we alleen nog met het Candice-probleem. Die leeft nog in tijdlijn 2, maar toch heeft Sylar haar kracht
hij dacht aan niks.quote:Op woensdag 16 mei 2007 03:14 schreef Dethroned het volgende:
kon Parkman Eric Robberts wel horen en toen die achterhem aankwam sneaken niet meer ?
Alleen waarvan hij de krachten wilt blockenquote:Wat jullie vergeten is de hatian guy en die is volgens mij giga-belangrijk. Hij heeft de mogelijkheid (althans volgens mij) om powers te blocken.
En als het een algemeen block is, dan is Candice haar huidige mooie vorm ook de juiste.
Hij hoopte op beschermingquote:Ted had gewoon moeten ontsnappen en had natuurlijk zijn powers kunnen gebruiken, ook al was ie een beetje confused.
Wat een rare naam, kom jij maar even meequote:Oh en Sylar maakt het ook mooi. Eerst zichzelf presenteren als Dr. Suresh aan die Taylor dude die niet doorheeft dat het een buitenlandse naam heeft en dan zegtie dat ie Isaac Mendez heet tegen die politiechick..... die ook daar niks vreemd aan vind.
Kost krachtquote:Ik vraag me af waarom Mica zo vreemd reageerde aan het einde van het manipuleren van de votes.
Als je een kogel in het hoofd schiet dan is ie wel ff dood hoor. zeker als die blijft zitten en als hij erdoorheen gaat en weer heelt kun je gewoon nog een keer schieten en vervolgens een pen pakken en die in het gat stoppen.quote:De kogel die Peter zou stoppen om te exploderen die onze lieve Claire had moeten gebruiken had toch geen zin gehad. De rede van het niet healen had te maken with the foreign object still being in it's place zeg maar. Zie Claire's recovery met die stok.
Dat is helaas onmogelijk, je denkt altijd aan wat. Hij dacht op dat moment bijvoorbeeld 'zo en nu loop ik heel stilletjes om en schiet 'm van achteren neer'. Werkelijk gedachten kunnen lezen of altijd gedachten ontvangen is ergens een onmogelijke kracht, want alles en iedereen denkt non-stop. Je wordt gillend gek. Maar goed, dat terzijdequote:Op woensdag 16 mei 2007 12:22 schreef outcast_within het volgende:
hij dacht aan niks.
Toch snap ik niet waarom Peter met dat pistool aankwam. Die onzichtbare man hoefde hem alleen goed neer te hoeken om 'm te laten 'ontspannen'quote:Als je een kogel in het hoofd schiet dan is ie wel ff dood hoor. zeker als die blijft zitten en als hij erdoorheen gaat en weer heelt kun je gewoon nog een keer schieten en vervolgens een pen pakken en die in het gat stoppen.
Goeie, hij heeft Hiro immers al ontmoet. Hij heeft Eden ook ontmoet overigens, dus eigenlijk moet hij ook al een soort mindcontrol bezitten.quote:Op woensdag 16 mei 2007 04:25 schreef SiGNe het volgende:
Waarom hebben we Peter eigenlijk nog niet zien timetravellen?
Sylar doet dat met telekinese...effe snel wegzweven. Sylar zei ook tegen Peter iets van 'interesting power you have there' toen Peter onzichtbaar werd.quote:En Sylar had al eerder onzichtbaarheidskrachten o.i.d. volgens mij, in alfevering 3 is hij ook opeens verdwenen als Parkman en die FBI agente achter 'm aanzitten.
Ook weer zoiets eigenlijk. Peter moet alle krachten van Sylar hebben, dus ook freezing en alles onthouden plus de krachten die Sylar nog niet heeft. Ergens zou Peter dus sterker moeten zijn. Sylar wint alleen maar omdat hij zijn krachten vaker gebruikt en niet echt een geweten heeft.quote:Peter zei het ook al dat hij al eerder een gevecht met Sylar verloren had terwijl hij voornamelijk de krachten van de grote Heroes heeft.
We verbaliseren maar een klein gedeelte van onze gedachten. Zo heb ik zojuist vast ergens gedacht 'oeh, op die post van knipoogje ga ik reageren', maar dat heb ik niet in woorden uitgedrukt in mijn gedachten, dus dat zou Parkman ook niet horen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is helaas onmogelijk, je denkt altijd aan wat. Hij dacht op dat moment bijvoorbeeld 'zo en nu loop ik heel stilletjes om en schiet 'm van achteren neer'. Werkelijk gedachten kunnen lezen of altijd gedachten ontvangen is ergens een onmogelijke kracht, want alles en iedereen denkt non-stop. Je wordt gillend gek. Maar goed, dat terzijde
'The retail artwork may differ slightly.'quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:40 schreef bob1234 het volgende:
http://tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=7322
is definitief
Dat zou betekenen dat Parkman sommige mensen nooit zal kunnen lezen. Ik verbaliseer nooit in gedachten. Vind het ook altijd grappig hoe in films met gedachtenlezen iedereen altijd tegen zichzelf praat in gedachten (wat anderen dan weer kunnen horen)quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:34 schreef Symer het volgende:
[..]
We verbaliseren maar een klein gedeelte van onze gedachten. Zo heb ik zojuist vast ergens gedacht 'oeh, op die post van knipoogje ga ik reageren', maar dat heb ik niet in woorden uitgedrukt in mijn gedachten, dus dat zou Parkman ook niet horen.
Dat er mensen zijn die Parkman op dit moment niet kan lezen zou me niks verbazen, maar 'nooit' zou ik niet willen zeggen. In de toekomst leek hij zijn kracht behoorlijk ontwikkeld te hebben, hij kon zelfs in iemands geheugen graven zo leek het.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat Parkman sommige mensen nooit zal kunnen lezen. Ik verbaliseer nooit in gedachten. Vind het ook altijd grappig hoe in films met gedachtenlezen iedereen altijd tegen zichzelf praat in gedachten (wat anderen dan weer kunnen horen)
Niet perse. Peter absorbeert de krachten van mensen bij hem in de buurt maar de krachten van sylar zijn niet natuurlijk. Die 'programmeert' hij bij zichzelf en dus zou het kunnen zijn dat DIE krachten dan weer NIET worden overgenomen. Peter zou wel, net als Sylar, moeten weten hoe dingen werken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 13:24 schreef Knipoogje het volgende:
Ook weer zoiets eigenlijk. Peter moet alle krachten van Sylar hebben,
Dat Volume snappen de Amerikanen natuurlijk niet. Die denken dan dat het deel 1 van seizoen 1 is en dat er nog een 2e box komt en dus wachten...quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:38 schreef Breuls het volgende:
Nu ik verder kijk: er staat 'season' en geen Volume, dus ik twijfel nog iets harder.
Je moet toch weten wat voor kracht iemand heeft? Peter moet denken aan die persoon en aan zijn of haar krachten. Als Peter niet weet welke krachten Sylar allemaal bezit, kan hij ze ook niet gebruiken. Zo ook met zijn moeder.. Logisch dusquote:Op woensdag 16 mei 2007 04:25 schreef SiGNe het volgende:
En mijn grote vraag is nog steeds waarom Peter niet alle krachten van Sylar overgenomen heeft in het gevecht, of in elk geval zijn hoofdkracht, het begrijpen van dingen.
En als zijn moeder ook krachten heeft, waarom heeft Peter die dan nog niet?
Het is niet zo dat hij de kracht eerst moet zien voor hij ze kan overnemen, bij Ted Sprague nam hij zijn kracht ook over zonder dat Ted de kracht gebruikte.
Maar Peter wist ook niet welke kracht Claire had toen hij spontaan genas bij zijn eerste ontmoeting met Sylar.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:37 schreef Gershom het volgende:
[..]
Je moet toch weten wat voor kracht iemand heeft? Peter moet denken aan die persoon en aan zijn of haar krachten. Als Peter niet weet welke krachten Sylar allemaal bezit, kan hij ze ook niet gebruiken. Zo ook met zijn moeder.. Logisch dus![]()
Klopt, plothole dus.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Maar Peter wist ook niet welke kracht Claire had toen hij spontaan genas bij zijn eerste ontmoeting met Sylar.
Als ie bij iemand in de buurt is neemt hij die krachten automatisch over (zoals met Ted), maar als dit niet het geval is moet hij denken aan de ontmoeting (en hoe dat voelde) met die mensen en dan kan hij het ook opwekken.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:42 schreef Symer het volgende:
[..]
Maar Peter wist ook niet welke kracht Claire had toen hij spontaan genas bij zijn eerste ontmoeting met Sylar.
Dat komt omdat die kracht die claire heeft spontaan werkt... Gewoon dus wanneer het lichaam beschadigd is...quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:42 schreef Symer het volgende:
[..]
De kracht van Sylar om te zien hoe dingen 'werken' is ook altijd aanwezig, maar Peter heeft hier geen last van.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:57 schreef Wouser het volgende:
[..]
Dat komt omdat die kracht die claire heeft spontaan werkt... Gewoon dus wanneer het lichaam beschadigd is...
Maar ook daarvoor hoeft hij niet te weten welke krachten die persoon had. Zo kon Peter al vliegen zonder dat hij wist dat Nathan dat kon.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:55 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Als ie bij iemand in de buurt is neemt hij die krachten automatisch over (zoals met Ted), maar als dit niet het geval is moet hij denken aan de ontmoeting (en hoe dat voelde) met die mensen en dan kan hij het ook opwekken.
Peter werd ook meteen onzichtbaar bij Claude, maar dat is geen kracht die spontaan werkt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:57 schreef Wouser het volgende:
[..]
Dat komt omdat die kracht die claire heeft spontaan werkt... Gewoon dus wanneer het lichaam beschadigd is...
Peter heeft ook al een keer telekinese gedaan dacht ikquote:Op woensdag 16 mei 2007 17:12 schreef Symer het volgende:
Dan moet Peter nu dus gewoon alle krachten van Sylar en die van z'n moeder kunnen gebruiken.
Is ook niet zo.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:09 schreef Zhenar het volgende:
Een vriend van mij zei dat de aflevering van volgende week een dubbele is. Heb ik iets over het hoofd gezien?! Ik dacht het niet namelijk...![]()
Nee hoor. Dat Peter ergens in het seizoen denkt dat het nodig is om zich iemand te herinneren, wil niet zeggen dat hij zijn gave toen al helemaal had doorgrond en dus zeker wist dat dat de enige manier is. Zoals met velen groeit zijn mogelijkheid ermee om te gaan, leert hij door ervaring en evolueert feitelijk zijn complete set aan krachten.quote:
Waarom gaat het bij sommige krachten dan wel vrijwel meteen?quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:16 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat Peter ergens in het seizoen denkt dat het nodig is om zich iemand te herinneren, wil niet zeggen dat hij zijn gave toen al helemaal had doorgrond en dus zeker wist dat dat de enige manier is. Zoals met velen groeit zijn mogelijkheid ermee om te gaan, leert hij door ervaring en evolueert feitelijk zijn complete set aan krachten.
Licht aan de kracht, de kracht van Claire is een passieve ability, als het lichaam kapot is repareert het zichzelf. Andere krachten zoals vliegen zijn actieve abilities. Die moet je zelf activeren. Lijkt me vrij logisch dat deze krachten zich ook anders manifesteren bij Peter, vliegen moet hij zelf 'activeren', healen gaat automatisch.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:18 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Waarom gaat het bij sommige krachten dan wel vrijwel meteen?
Hij werd toch ook plotseling onzichtbaar en dat lijkt me geen passieve ability, of heb ik niet goed opgelet?quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Licht aan de kracht, de kracht van Claire is een passieve ability, als het lichaam kapot is repareert het zichzelf. Andere krachten zoals vliegen zijn actieve abilities. Lijkt me vrij logisch.
Nope, het is 'act' als in een wet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:50 schreef J0sT het volgende:
En is het niet 'Linderman-Pact' = Lindermanbondgenootschap?
Dat zou een hoop verklaren!
Behoorlijke anti-climax jaquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:34 schreef Ang3l het volgende:
Ik ergerde me heel erg aan de openingscene
"Claire claire, ik gloei! Schiet me neer!!!".... "O nee, laat maar, heb het al onder controle. My bad!"
quote:NBC confirms 'Heroes' spinoff
Monday, May 14 2007, 20:46 BST
By James Welsh, International Editor
A 6 episode Heroes spinoff has been announced by NBC at the network's 2007-08 upfront presentation.
Series creator Tim Kring will develop Heroes: Origins for a run likely to take place after the second season of Heroes finishes airing. The spinoff will feature an entirely new cast and will introduce a new character each week.
A viewer vote conducted on the official Heroes website will then determine the most popular character, which will go on to join the regular cast for a third season of the cult hit.
Bron
Dacht ik ook, het zou deel uit maken van het Heroes-seizoen en het uitbreiden tot 30 afleveringen (betekent dat trouwens dat er 24 gewone afleveringen komen?).quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:27 schreef Zhenar het volgende:
Ik dacht dat Origins bedoeld was om de mid-season break op te vullen van S2...![]()
Nope was je verbeeldingquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:21 schreef Pilstonnetje het volgende:
Is het iemand opgevallen dat het spiegelbeeld van de ogen van de pa van Hiro er anders (jonger) uitzagen toen hij het zwaard voor zich hield? Of leek dat maar zo?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 10:40 schreef Breuls het volgende:
Goed dat ik het nog een keer lees, ik was steeds in de veronderstelling dat Origins na dit seizoen zou beginnen.
Dat is toch ook zo?!!quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:47 schreef Symer het volgende:
[..]
Dacht ik ook, het zou deel uit maken van het Heroes-seizoen en het uitbreiden tot 30 afleveringen (betekent dat trouwens dat er 24 gewone afleveringen komen?).
Maar het valt dus toch buiten het seizoen
Ik zag het ookquote:Op donderdag 17 mei 2007 14:21 schreef Pilstonnetje het volgende:
Is het iemand opgevallen dat het spiegelbeeld van de ogen van de pa van Hiro er anders (jonger) uitzagen toen hij het zwaard voor zich hield? Of leek dat maar zo?
Dan was dat ook mijn verbeelding. Want ik zag het ook.quote:
En de mijne, ik zag het namelijk ook.quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dan was dat ook mijn verbeelding. Want ik zag het ook.
HRG? OWI? Heb ik een enorme blackout of zeggen die afkortingen me niets.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:07 schreef VAK het volgende:
Vind dat er toch wel een paar flinke anti-climaxen in zaten deze keer. Naast het eerder genoemde "ik ontplof" is er ook iets vervelends met de 'alwetende' karakters.
Eerst werd HRG altijd neergezet die alles wist van elke 'hero'. Dat wordt in deze aflevering nog eens gedemonstreerd als hij Jessica en DL herkent (leuke scene tussen Parkman en Jessica trouwens). Maar op de één of andere manier weet hij dan weer niet dat Molly een kindje is.
Met Linderman is het helemaal erg. Hij wordt helemaal neergezet als een alwetend persoon. Hij wist dat Nathan niet ging schieten, heeft controle over de OWI en alle heroes (behalve Hiro), maakt jarenlang het ingewikkelde plan voor de explosie, heeft de hele relatie tussen DL en Nikki opgezet (?!), ervoor gezorgd dat ze Micah kregen (?!!!), enz. Maar hij wist dan weer niet dat Jessica en DL hem zou opzoeken. Of nog leuker, dat een pistool trekken niet zo verstandig is als je te maken hebt met iemand die door kogels heen kan lopen en iemand die je doormidden kan scheuren. En dat terwijl ze alleen Micah wilden die Linderman toch niet meer nodig had...
Candice is intussen veranderd in de ideale schoondochter. Ted, die bij de minste emotie al stond te stralen, doet nu helemaal niks als z'n hersenpan eraf wordt gehaald.
Het is nog steeds een leuke serie, maar het lijkt toch minder goed in elkaar te zitten dan ik dacht.
Hij is dan ook al een tijdje 'out of the loop' en Molly is blijkbaar pas na zijn 'vertrek' gevonden. Hij heeft zelf geen enkele ability.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:07 schreef VAK het volgende:
Vind dat er toch wel een paar flinke anti-climaxen in zaten deze keer. Naast het eerder genoemde "ik ontplof" is er ook iets vervelends met de 'alwetende' karakters.
Eerst werd HRG altijd neergezet die alles wist van elke 'hero'. Dat wordt in deze aflevering nog eens gedemonstreerd als hij Jessica en DL herkent (leuke scene tussen Parkman en Jessica trouwens). Maar op de één of andere manier weet hij dan weer niet dat Molly een kindje is.
Linderman heeft als ability 'healing'. Dat is het enige. De rest is niet gebaseerd op krachten, zien of wat dan ook, maar mensenkennis of, in sommige gevallen, gebrek daaraan.quote:Met Linderman is het helemaal erg. Hij wordt helemaal neergezet als een alwetend persoon. Hij wist dat Nathan niet ging schieten, heeft controle over de OWI en alle heroes (behalve Hiro), maakt jarenlang het ingewikkelde plan voor de explosie, heeft de hele relatie tussen DL en Nikki opgezet (?!), ervoor gezorgd dat ze Micah kregen (?!!!), enz. Maar hij wist dan weer niet dat Jessica en DL hem zou opzoeken. Of nog leuker, dat een pistool trekken niet zo verstandig is als je te maken hebt met iemand die door kogels heen kan lopen en iemand die je doormidden kan scheuren. En dat terwijl ze alleen Micah wilden die Linderman toch niet meer nodig had...
Die doet puur wat nodig is om Micah zo ver te krijgen dat hij meewerkt.quote:Candice is intussen veranderd in de ideale schoondochter.
Ik gok dat 'ie al dood zou zijn voordat hij iets uit kon richten. We hebben al eerder gezien dat het tijd kost voordat hij voldoende hitte genereert.quote:Ted, die bij de minste emotie al stond te stralen, doet nu helemaal niks als z'n hersenpan eraf wordt gehaald.
Ik heb eerder het idee dat je van sommige mensen dacht dat ze abilties hadden die ze niet hebbenquote:Het is nog steeds een leuke serie, maar het lijkt toch minder goed in elkaar te zitten dan ik dacht.
Dat gevoel had ik ook even idd...quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:07 schreef VAK het volgende:
Met Linderman is het helemaal erg. Hij wordt helemaal neergezet als een alwetend persoon. Hij wist dat Nathan niet ging schieten, heeft controle over de OWI en alle heroes (behalve Hiro), maakt jarenlang het ingewikkelde plan voor de explosie, heeft de hele relatie tussen DL en Nikki opgezet (?!), ervoor gezorgd dat ze Micah kregen (?!!!), enz. Maar hij wist dan weer niet dat Jessica en DL hem zou opzoeken. Of nog leuker, dat een pistool trekken niet zo verstandig is als je te maken hebt met iemand die door kogels heen kan lopen en iemand die je doormidden kan scheuren. En dat terwijl ze alleen Micah wilden die Linderman toch niet meer nodig had...
Candice is intussen veranderd in de ideale schoondochter. Ted, die bij de minste emotie al stond te stralen, doet nu helemaal niks als z'n hersenpan eraf wordt gehaald.
Het is nog steeds een leuke serie, maar het lijkt toch minder goed in elkaar te zitten dan ik dacht.
Volgens mij wordt Origins een mid-season spin-off van Heroes. En ik las ergens dat de kijkers mogen kiezen wie uit Origins mee mag gaan doen met Heroes zelf.quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:27 schreef Zhenar het volgende:
Ik dacht dat Origins bedoeld was om de mid-season break op te vullen van S2...![]()
Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 17 mei 2007 17:13 schreef Fir3fly het volgende:
Leuke ep, goede spanning. Maar de finale moet wel echt goed zijn, want veel verder met het verhaal zijn we niet echt opgeschoten.
Dit is het Heroes-topic vriendquote:Op donderdag 17 mei 2007 17:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Valt wel mee toch?
Wat ik me afvraag is waar Sayid zo snel die tekening van The Looking Glass vandaan haalde. Weet iemand dat?
Ah, vergeten te vermelden. OWI = Organization Without Initials. De hele organizatie van Thompson, Bennett, enz.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:26 schreef Merkie het volgende:
HRG is vader Benett. Staat voor Horned Rimmed Glasses ofzo. Wat OWI is, geen idee.
Maar hij wist al wel dat er een nieuw tracking systeem is en dat het een persoon is. Dat hij dat wel wist en niet wist dat het een kind was is een beetje raar en niet uitgelegd.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:33 schreef Danny het volgende:
Hij is dan ook al een tijdje 'out of the loop' en Molly is blijkbaar pas na zijn 'vertrek' gevonden. Hij heeft zelf geen enkele ability.
Dat weet ik, maar hij heeft die explosie toch in de puntjes gepland? Het klopt dat alwetendheid geen kracht van hem is, maar hij wordt wel zo neergezet. Dan is het vrij vreemd dat alles tot nu toe precies verloopt zoals hij heeft gedacht en gepland, maar dat stukje even niet. Dat kan, maar als kijker hebben we volgens mij geen enkele aanwijzing gekregen dat er ook maar iets niet volgens zijn plan verloopt.quote:Linderman heeft als ability 'healing'. Dat is het enige. De rest is niet gebaseerd op krachten, zien of wat dan ook, maar mensenkennis of, in sommige gevallen, gebrek daaraan.
Zou kunnen, maar ze gelooft wel in Linderman's ideeen. Dat hele bijdehante gedrag is weg.quote:Die doet puur wat nodig is om Micah zo ver te krijgen dat hij meewerkt.
Euhm nee... Mijn probleem ligt meer met hoe ze het 'vertellen' dan het verhaal zelf. In Heroes zitten veel plotwendingen. Wat dat soort verhalen laat werken is als je van te voren al kleine aanwijzingen krijgt over hoe dingen gaan verlopen. Dat wordt op veel punten ontzettend goed gedaan in Heroes, maar bij die gevallen absoluut niet.quote:Ik heb eerder het idee dat je van sommige mensen dacht dat ze abilties hadden die ze niet hebben
HRG staat uiteraard ook in de comics en in de mails die ik als nerd natuurlijk ontvang van Primatech en Samantha wirelessquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:09 schreef Breuls het volgende:
Misschien handig als achtergrond: de afkortingen HRG en OWI bestaan niet in de afleveringen, die worden alleen gebruikt op de diverse fora, weblogs en websites. De term OWI is bovendien ontstaan als grap, terwijl de naam HRG ook daadwerkelijk door de producers wordt gebruikt.
Nee hoor, ik had ook helemaal niet verwacht dat Peter op dàt moment al zou ontploffen. Daarbij heet de laatste aflevering 'How to stop an exploding man' en als die de aflevering ervoor al ontploft is dat wel gek jaquote:Op donderdag 17 mei 2007 18:07 schreef Breuls het volgende:
Over die Peter-ontplof anticlimax: de exploding man is HET centrepiece van de finale. Als die dan aan het begin van de een-na-laatste aflevering al ontploft zou dan wel erg raar zijn. Althans dat is mijn theorie, en ik ging er dus eigenlijk van uit dat hij het gewoon onder controle zou krijgen.
Daar was ik toch zeker niet de enige in?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |