bronquote:Baby vecht met slang
AMSTERDAM - Bloedstollende video: een baby van slechts een jaar oud moest in India vechten tegen een cobra.
filmpje
De kleine moest het tijdens een 'slangenverering' opnemen tegen een slang waarvan de mond was dichtgenaaid. Op de beelden is te zien hoe het jongetje zichzelf enigszins hulpeloos probeert te beschermen tegen de aanvallen van het reptiel. Om ongelukken te vermijden, werden ook de giftanden verwijderd. Het jongetje wordt meerdere malen aangevallen. Op het eind van het filmpje probert de slang de baby te wurgen. De afloop is echter niet te zien. Op de achtergrond zijn aanmoedigingen te horen en kreetjes van omstanders die het kennelijk wel leuk vinden.
Dierenrechtenactivisten zijn woedend. Ze waarschuwen dat giftanden van cobra's heel snel teruggroeien. Jaarlijks komen verschillende slangenbezweerders bij hun gevaarlijke hobby om het leven
Eens. Zij zetten babies tegen ongevaarlijke slangen, wij zetten een stel hersenloze tokkies in een huis waarna ze elkaar proberen weg te pesten, en de kijker thuis kan heerlijk meegenieten van hun sores. Dat vinden wij weer entertainment.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:01 schreef KroJo het volgende:
Och, als die mensen daar bv nederlandse televisie zien en zien dat wij kijken naar Gerard Joling en Gordon of Piet Paulusma zullen ze dat ook als 'wreed' betitelen...
dat is een kwestie van cultuur, maar mij zul je niet horen zeggen dat SBS6 een betere cultuur is dan baby en slangen te mishandelen, het is hooguit 'anders'.
ZIEK om bij zoiets over de slang te klagen...quote:Dierenrechtenactivisten zijn woedend
Zonder slang was 't een vrij onschuldig filmpje geweest andersquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Het filmpje hoef ik niet te zien, maar dit slaat werkelijk alles:
[..]
ZIEK om bij zoiets over de slang te klagen...
Waarom zouden dierenactivisten niet woedend kunnen zijn over de slang én de baby?quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:28 schreef RemcoDelft het volgende:
ZIEK om bij zoiets over de slang te klagen...
http://en.wikipedia.org/wiki/Harlequin_type_ichthyosisquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:37 schreef Dodecahedron het volgende:
Ranzig ... dit stond in de playlist naast dat filmpje:
-edit: aan de andere kant hoef ik niet zo nodig een ban ... -
Het was die ranzige slangenbaby met een huidziekte.
Ik zie het ook niet direct als een 'gevecht', maar zo'n slang kan een kind nog echt wel wurgen en dus is het bloedlink dat mensen er een baby bijleggen. Een ziek soort leedvermaad. Ik vind het triest voor beiden.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:51 schreef Maisnon het volgende:
jezus zeg stelletje zeikers. Tuurlijk is het niet normaal, maar ze hebben die slang eerst helemaal mishandeld en toen bij die baby gelegd. Wat er gebeurt?
Baby speelt met slang, slang wil wel aanvallen maar kan het niet. Op het eind pakt de baby de slang vast bij zn keel.
Dus niet een bloederige cagefight met een cobra die de baby probeert te wurgen. Wat zijn we weer goed moralistisch bezig he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |