abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49191567
Het seizoen loopt weer ten einde. De kampioenen uit de hoofdklasse gaan strijden om de landstitel bij de amateurs in het seizoen 2006/07. De drie kampioenen uit de zaterdaghoofdklasse zijn inmiddels bekend, de laatste twee zondagkampioenen weten we na dit weekend. In dit topic kunnen we de race bijhouden!

ZATERDAG

De volgende drie ploegen gaan strijden om de zaterdagtitel:

RIJNSBURGSE BOYS

Speelde in de hoofdklasse A en haalde voor het tweede seizoen op rij de titel binnen. Tot nu toe haalde Rijnsburgse Boys uit 25 duels 58 punten, ruim genoeg om de voornaamste concurrent FC Lisse voor te blijven. In de onderlinge duels met Lisse leed Rijnsburg wel twee nederlagen. De andere nederlaag leed men uit bij SHO. De "Uien" hebben de meest scorende aanval (65 goals tot nu toe) in de hoofdklasse A en incasseerde op FC Lisse na ook de minste tegengoals (28 tot dusverre). Vorig seizoen liep men de zaterdagtitel mis na strafschoppen en dus wil de ploeg nu wat rechtzetten. Werd al eens zaterdagamateurkampioen in 1990, maar kon de landstitel niet pakken tegen zondagkampioen Geldrop / AEK destijds.

Trainer: Ted Verdonkschot

Selectie:

Doel: Tim Orlowski (26 jaar), Arjan van Iterson (24), Jordi Snijders (21)

Verdediging: Dennis Groot (30), Erwin van der Lugt (30), Bart Freke (21), Bryan Simons (32), Tim van Breukelen (27), Bart Jan Onderwaater (29), Joey Zandbergen (20), Sander Eekhof (30)

Middenveld: Peter Freke (26), Danny van der Vijver (23), Raymond Kolder (30), Jaap Jan Zandbergen (20), Joes Blakborn (25), Niels Hogewoning (20), Nick Schnater (28)

Aanval: Joost Kuhlmann (25), Martijn Gootjes (28), Djuric Ascencion (24), André van Egmond (23), Frank Zinhagel (28), Brayton Biekman (28)

IJSSELMEERVOGELS

De succesvolste vereniging uit het zaterdagamateurvoetbal aller tijden is de huidige landskampioen. IJsselmeervogels gaat dus op herhaling. De afdelingstitel in de hoofdklasse B was de derde op rij. Moest men in 2004/05 ASWH nog voor zich dulden in de zaterdagcompetitie, vorig seizoen won men na strafschoppen van Rijnsburgse Boys. Via een overwinning op Türkiyemspor werd later de landstitel binnengehaald. Succescoach Willem Leushuis vertrok tijdens het seizoen naar Kuweit, maar zijn vervanger Cees Lok nam het moeiteloos over. De Vogels staan ruim bovenaan en kenden het ultieme geluk door in de derby met Spakenburg kampioen te worden. De "Rooien" wonnen die dag zelf en zagen concurrent Nunspeet ook punten verspelen. De 25 duels leverden tot dusverre 56 punten op, de nummers twee Quick Boys en Sparta Nijkerk volgen momenteel op 8 punten. Drie keer verloor IJsselmeervogels dit seizoen en wel van Nunspeet, GVVV en recent, toen de titel al binnen was, Bennekom. Alle nederlagen vonden op vreemde bodem plaats. De Vogels-aanvallers maakten in B de meeste goals (61) en kregen er de minste tegen (29) tot nu toe. Liefst 13 keer werd IJsselmeervogels al zaterdagkampioen, terwijl men vijf keer de landstitel greep. Dat is een record.

Trainer: Cees Lok

Selectie:

Doel: Paul Verboom (28), Mirco Bovo (24), Jaap de Feijter (33)

Verdediging: Jan Pieter Hartog (24), Pierre Tosch (24), Jeroen Rijsdijk (29), Henri de Graaf (21), Chiel de Graaf (19), Daniel de Haan (21), Luc Joordens (23)

Middenveld: Dennis van der Steen (31), Kevin Winter (28), Dennis Knüppe (27), Christian Opschoor (26), Dogan Corneille (33), Alexander de Jong (28), Jan-Rudolf Beukers (19), Tommy Gesgarz (22), Martijn Kneefel (20)

Aanval: Jeffrey Winter (25), André Kemper (31), Sjoerd van der Waal (22), Erwin Schouten (23)

HHC HARDENBERG

Kampioen in de hoofdklasse C werd HHC Hardenberg. Zij wonnen nog nooit een zaterdagtitel of landstitel, dus dat zou een primeur kunnen zijn. De ploeg maakte het hele jaar de dienst uit in de hoofdklasse C. Vaak wordt deze afdeling als de kwalitatief minste gezien in het zaterdagvoetbal, dus aan de Hardenbergers de eer om te bewijzen dat dit niet zo hoeft te zijn. Tot nu toe behaalde men 54 punten uit 25 duels, hetgeen er 6 meer zijn dan de huidige nummer 2 Be Quick '28. Die ploeg maakte één goal meer dan de eveneens productieve voorhoede van HHC (64 om 63). Met 35 goals heeft HHC zeker niet de minst gepasseerde defensie, wat de achilleshiel van de ploeg zou kunnen worden. Men verloor 5 keer, thuis tegen Oranje Nassau en DOS Kampen en uit bij Berkum, Flevo Boys en Excelsior '31. Enkele nederlagen werden geleden toen de titel al binnen was.

Trainer: Michel Jansen

Selectie:

Doel: Marc Doornbos (23), Marco Hollak (22)

Verdediging: Michel Steggink (33), Harm Jonker (25), Roy Jurgens (25), Vincent Voshaar (25), Koen Otten (20), Mark Wiggers (33)

Middenveld: Gerben Tieltjes (23), Gerard Kocks (30), Bart Wind (21), Stefan Buitenhuis (29), René de Visscher (29), Lars Offringa (27), Maarten Pullen (25)

Aanval: Kenny Kroeze (27), Erik Drenthen (23), Martijn Berger (26), Frank Redder (20), Kristian Hogeterp (21), Leo Scheepmaker (25), Jos Wilmink (24)

Programma zaterdagcompetitie:

Donderdag 17 mei: Rijnsburgse Boys - HHC Hardenberg

Zaterdag 19 mei: HHC Hardenberg - IJsselmeervogels

Zaterdag 26 mei: IJsselmeervogels - Rijnsburgse Boys

Maandag 28 mei: HHC Hardenberg - Rijnsburgse Boys

Zaterdag 2 juni: IJsselmeervogels - HHC Hardenberg

Dinsdag 5 juni: Rijnsburgse Boys - IJsselmeervogels

[ Bericht 3% gewijzigd door methodmich op 09-05-2007 17:25:26 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 mei 2007 @ 17:29:17 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49191946
mooie OP
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_49192279
We gaan voor niets anders dan de titel.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_49192308
Ben benieuwd wat HHC er van gaat bakken....
pi_49192399
Voor de zondag komt er een overzicht van de 3 deelnemende teams zodra de concurrenten van JVC Cuijk bekend zijn overigens.
www.thuisuiteten.nl
pi_49192486
Stond vanochtend een stukje in de krant over Kolder van Rijnsburgse Boys, die komt uit mijn woonplaatsje namelijk.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_49192963
Ik ga het hier meevolgen. Ik ben uiteraard voor HHC, met ex Excelsior'31 trainer Jansen -en keyspeler Kenny Kroeze.
That's all folks!
pi_49193566
kom on HHC ik ben net op tijd terug uit Ierland om de laatste wedstrijd tegen de rooien te kunnen zien 2 juni, vanaf schiphol in 1 keer door naar ijselmeervogels... Wordt feestje
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:33:01 #9
67174 Dos37
Come on Twente
pi_49194162
Mooie OP

Hier ok HHC sympathisant, omzelf fan te gaat weer wat ver
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_49194233
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:15 schreef ILCILA het volgende:
kom on HHC ik ben net op tijd terug uit Ierland om de laatste wedstrijd tegen de rooien te kunnen zien 2 juni, vanaf schiphol in 1 keer door naar ijselmeervogels... Wordt feestje
Bij ons kan je altijd rekenen op een feestje. Jammer dat je alleen de laatste wedstrijd kan meemaken.
pi_49195896
Nice MM ! Ik zal zelf ook wel een wedstrijdje meepikken.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 mei 2007 @ 19:24:52 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_49195937
ik ben voor HHC, waarom geen idee ben niet bekend in het amateurvoetbal
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:35:48 #13
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_49196380
Leuk om het te gaan volgen middels dit topic.

Ik ben meestal wel voor de kampioen uit de klasse waar Geldrop speelt. Dus in dit geval JVC.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_49198187
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:24 schreef borisz het volgende:
ik ben voor HHC, waarom geen idee ben niet bekend in het amateurvoetbal
Je valt voor de underdog?

Zou leuk zijn als HHC zich er mee kan gaan bemoeien. ONS Sneek deed het vorig jaar ook niet gek in het begin. Rijnsburgse Boys zou het wel een keer verdienen vind ik. Zeker omdat de ploeg na dit seizoen toch wat gewijzigd zal worden. Maar IJsselmeervogels heeft weer een paar spelers die ik het zeer gun, al vrees ik dat die niet meer zo vaak zullen worden opgesteld na hun optreden tegen Bennekom.

Overigens in alle drie de ploegen relatief weinig ex-profs, om maar weer eens aan te geven dat zoiets leuk klinkt (Deltasport), maar in de praktijk lang niet altijd succes oplevert.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:45:17 #15
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_49205781
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:44 schreef Bjoro het volgende:

[..]

dan kan ik niet achterblijven natuurlijk
Rijnsburg is je favoriet van de kandidaten, neem ik aan?
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:50:44 #16
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_49206101
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:45 schreef Bos81 het volgende:
Rijnsburg is je favoriet van de kandidaten, neem ik aan?
klopt, maar puur omdat ik een paar jongens ken die daar spelen !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:58:45 #17
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_49206513
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:50 schreef Bjoro het volgende:

[..]

klopt, maar puur omdat ik een paar jongens ken die daar spelen !
Okee, RBB heeft ook wel bij mij wel iets. Komt vooral omdat ze in 1990 algeheel zaterdagkampioen waren, maar te kort kwamen tegen de zondagkampioen waar ik regelmatig kom en toen in de jeugd speelde (Geldrop).
pi_49219146
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Stond vanochtend een stukje in de krant over Kolder van Rijnsburgse Boys, die komt uit mijn woonplaatsje namelijk.
Hij woont er, maar hij komt uit Heemskerk... Hij woonde nl. bij mij om de hoek en zat bij m'n broertje in de klas. Leuke gozer, goede voetballer!
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_49219237
Hup HCC

Omdat ik een Fries ben en die ook spelen in de hoofdklasse C
pi_49236957

GO HHC
pi_49237176
Overigens wel aardig om even te vermelden wie nog kandidaat zijn om met JVC Cuijk te gaan strijden om de zondagtitel.

In de hoofdklasse A gaat het tussen Argon en Elinkwijk. Argon staat twee punten voor. Ze moeten dus winnen, dan zijn ze kampioen. Als ze gelijkspelen en Elinkwijk wint, volgt er een beslissingsduel. Doelsaldo telt namelijk niet als het om kampioenschappen / degradaties gaat. Bij elk puntverlies van Elinkwijk is Argon sowieso kampioen. Elinkwijk kan het worden als ze winnen en Argon verliest.

In de hoofdklasse C bijna eenzelfde situatie, alleen staat WKE (Woonwagen Kamp Emmen) hier drie punten los van het roemruchte De Treffers / Kegro uit Groesbeek. WKE heeft aan een punt dus voldoende, De Treffers kan alleen nog een beslissingsduel forceren als ze winnen en WKE verliest.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:45:11 #22
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_49317724
Voor mij lijkt me duidelijk: !RBB!

Trouwens; in de OP kan Sander Eekhof uit de selectie, die zit bij t tweede. Donderdag eerste wedstrijd!
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_49322414
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:45 schreef uitje4life het volgende:
Voor mij lijkt me duidelijk: !RBB!

Trouwens; in de OP kan Sander Eekhof uit de selectie, die zit bij t tweede. Donderdag eerste wedstrijd!
Blessure voor Freeke of viel het wel mee?
  zondag 13 mei 2007 @ 09:13:04 #24
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_49323751
Nog niet bekend, ik hoorde wel dat hij naar het ziekenhuis is gegaan.....iets met zn enkel iig.
Schandelijk dat de scheidsrechter niet floot voor die overtreding op hem, trouwens ook niet voor de overtreding op Gootjes in de 16 (shirt trekken en een schop in zn gezicht). Slecht trio
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_49334899
Argon is kampioen geworden in de zondaghoofdklasse A. Concurrent Elinkwijk wist niet te winnen bij VUC, zodat Argon het al gehaald heeft. Momenteel staan ze ook 0-4 voor bij Hollandia, dus dat geeft de titel extra glans. Ze mogen gaan proberen te doen wat ze in 2005 niet lukte.

WKE is in de zondaghoofdklasse C kampioen geworden, door een 0-2 zege bij SC Enschede. De dikke winst van De Treffers / Kegro (momenteel 7-1 voor tegen Joure) maakt dus niet uit, WKE heeft de titel.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')