Visum moet je van te voren aanvragen. Kun je regelen op de ambasade in Den Haag of via de post.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:41 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ahh okayy. En voor een visa naar China? Het zuiden van China? Kan ik die het best in Nederland laten maken? ¤35.
een visa naar china kan je beste in nederland maken. Voor HK heb je geen visa nodig, krijg je bij aankomst een tourist VISA.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:41 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Ahh okayy. En voor een visa naar China? Het zuiden van China? Kan ik die het best in Nederland laten maken? ¤35.
Nja ik had een single entry visumquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:28 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Dus je kwam China voor de tweede keer niet meer in? Oei, nog eens 70 euro?
Maar bedankt voor de info van dat visumburo!
Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden? Heb nu een visum voor China, verblijf HK en China, en transport HK-China.. Ik ben van plan eerst gewoon naar HK toe te gaan en daarna het zuiden van China verkennen en wellicht nog naar Taiwan te gaan.
daarom heb ik dit ook via het hotel laten doenquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:37 schreef athlonkmf het volgende:
Nadeel: je bent een halve dag kwijt omdat je daar moet wachten, administratief gedoe, foto maken, etc...
Ik heb toen de vierpersoonskamer genomen met mn vriendin. Op de website waren daar filmpjes van te zien. Ik was daar wel tevreden mee eigenlijk. Het was wel grappig dat het in zo'n oud en vervallen gebouw zat. Dat gebouw had wel iets, zeker als je dan een mooie gerenoveerde kamer binnenstapt.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Lol. Ik bedoel eigenlijk dat voor budgettoeristen het bijna onmogelijk is in HK fatsoenlijk te slapen. Ga in ieder geval nooit naar "Usa Youth Hostel/Hotel" in Mirador Mansion (Nathan Road), is echt het slechtste hotel ooit.
Ik had ook in het USA Hostel / Hotel geboekt, maar kwam absoluut niet in de geadverteerde kamer terecht. Ik had ook vooraf die filmpjes gezien.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik heb toen de vierpersoonskamer genomen met mn vriendin. Op de website waren daar filmpjes van te zien. Ik was daar wel tevreden mee eigenlijk. Het was wel grappig dat het in zo'n oud en vervallen gebouw zat. Dat gebouw had wel iets, zeker als je dan een mooie gerenoveerde kamer binnenstapt.
Ik weet wel dat Bangkok duidelijk goedkoper is dan HK. Ik vond China sowieso niet extreem goedkoop, Thailand is goedkoper.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:46 schreef HomoSaabiens het volgende:
Ik weet dat het in Zuid-Oost Azie relatief goedkoop is om een maatpak aan te laten meten. Ik ken vooral verhalen van Bangkok en dergelijke, maar ik dacht dat je ook in Hong Kong voor weinig geld een mooi pak kan scoren. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee in HK, tips voor speciale adressen?
Misschien dat ze je hier kunnen helpen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 09:46 schreef HomoSaabiens het volgende:
Ik weet dat het in Zuid-Oost Azie relatief goedkoop is om een maatpak aan te laten meten. Ik ken vooral verhalen van Bangkok en dergelijke, maar ik dacht dat je ook in Hong Kong voor weinig geld een mooi pak kan scoren. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee in HK, tips voor speciale adressen?
toen ik daar was had ik parfum gehaald, dat was echt een stuk goedkoper vond ik (15/20 euro) en electronica (foto/video spul ) is goedkoop..quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:59 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Zijn er verder nog dingen die je daar graag koopt? Dingen die je hier niet kan kopen? Dingen die daar leuker zijn? Of veel goedkoper?
Je kunt Watsons proberen, van het moederbedrijf van Kruidvat. Is voor Chinese begrippen wel een chique en dure drogisterij.quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:36 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
Parfum? Ah had ik niet verwacht! Waar koop je dat dan? Gewoon in de Douglas daar? (indien die er is.. maar een vergelijkbare parfumerie?)
Het Kowloon City/TST stuk? Heeft dat een bepaald imago dat je dat erbij zegt?
Maar dan krijg je toch kleding van mindere kwaliteit? Waar shop je als je hier in bv de Bijenkorf shopt?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 23:47 schreef ASSpirine het volgende:
Sasa is vergelijkbaar als Ici paris XL, alleen kleiner in winkelgrootte
Heel veel winkels om te shoppen, Chinezen die er op vakantie gaan (van NL enzo) gaan er voornamelijk om te shoppen. Goedkoop en trendy, etc...
Spannend! Wat ga je studeren?quote:Op zondag 31 mei 2009 16:55 schreef MoneyTalks het volgende:
TVP ik heb de hoop over iets meer dan een jaar een half jaartje in Hong Kong te gaan studeren..
Afhankelijk van de types van winkels natuurlijk. Je hebt er allerlei ketens die toch goede kwaliteit verkopen.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:10 schreef GirlYouDontKnow het volgende:
[..]
Maar dan krijg je toch kleding van mindere kwaliteit? Waar shop je als je hier in bv de Bijenkorf shopt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |