abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50780468
Ik ga er binnenkort heen en moet er ook een visum regelen voor China,. Ik kan alleen die site niet vinden van de punten waar je dat visa kan regelen. Moet even weten of het 3 dagen wachten is incl de dag dat je het aanvraagt. Dus
12 Juli aanvragen en de 14e ophalen, of is het de 15e ?.
pi_50781551
Visa voor China regel je bij de vele CTS vestigingen. Bij mij was het op 1 aanvragen, 3 ophalen. Uit m'n blote hoofd: HKD$215

http://www.ctshk.com/english/index.htm

Begin nu alweer te kwijlen als ik aan al dat eten denk, de ECHTE Canton keuken D'r kan geen Italiaan, Fransoos of whatever zich aan deze keuken meten.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bowny op 24-06-2007 11:37:28 ]
pi_50787434
Pas wel op met dat aanvragen, ze doen maar een x aantal aanvragen per dagdeel, dus je meot wel op tijd zijn. Dit was zo toen ik er was voor de laatste keer (oud en nieuw).
Ik steek je moeder in de fik!
pi_50790835
quote:
Op maandag 14 mei 2007 12:57 schreef Monk het volgende:
Hong Kong blijft echt mijn favoriete stad! Ik ben er nu 4 keer geweest en iedere keer als ik er kom, voelt het net als thuis komen.

Een paar tips (de meeste zijn wel redelijk standaard, maar het zijn wat mij betreft de leukste)::
- met de boot naar Lamma Island (voor een dagje rust en verschrikkelijk lekker seafood eten )
- 's avonds/ 's nachts over de markt op Temple street (met de metro naar Mong-kok).
- Victoria Peak (met de peak tram omhoog!)
- Ga ipv naar Disneyland naar Ocean Park. Vele malen groter en mooier, vooral het zee aquarium van 4 verdiepingen is onvergetelijk.
- Neem de Star-ferry van Hong Kong naar Kowloon (of andersom) ipv de metro (en dan het liefst 2de klas). En dan vooral 's avonds om schitterende plaatjes van de stad te schieten.
- Vroeg in de ochtend Tai Chi oefenen in het park (je kan bijna altijd bij mensen gaan staan en vragen of je mee mag doen, bijna altijd vinden ze het leuk als je als buitenlander interesse toont en zelf wil meedoen.
- Hong Kong park, de perfecte plek om tot rust te komen. Met oa een prachtige voliere.

Het belangrijkste is gewoon rondlopen, om je heen kijken, ruiken en genieten. Het is gewoonweg een fasinerende plek (ik heb gelijk weer zin om te gaan...)

Ben er ook een keer of 5/6 geweest en ben het ZEKER eens! En het is echt niet alleen eten en shoppen!! Alle omringende eilanden zijn prachtig, en er is erg veel te zien en te doen (na ruim 7 weken alles bij elkaar in HK nog niet uitgekeken!)
= Het leven is als een neus - je moet eruit halen wat erin zit =
  zondag 24 juni 2007 @ 17:27:43 #65
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50791963
Ik ben waarschijnlijk de gelukkige om net voor of ergp het Chinees Nieuwjaar in Hong Kong te zijn.

Nu lijkt mij dat nieuwjaar (op 7 februari en de dagen erna wellicht wel aardig) maar ik ben bang dat de hotels overvol zullen zitten, en ook de vluchten vanuit Hong Kong en Macau zullen vol zitten, of belachelijk duur zijn...

Iemand ervaring hoe het zit met de accomodatie rond Chinees Nieuwjaar, met een beetje geluk kom ik de zondag ervoor aan, en ik moet dan nog door naar Singapore, of misschien Kuala Lumpur...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_50801209
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:27 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de gelukkige om net voor of ergp het Chinees Nieuwjaar in Hong Kong te zijn.

Nu lijkt mij dat nieuwjaar (op 7 februari en de dagen erna wellicht wel aardig) maar ik ben bang dat de hotels overvol zullen zitten, en ook de vluchten vanuit Hong Kong en Macau zullen vol zitten, of belachelijk duur zijn...

Iemand ervaring hoe het zit met de accomodatie rond Chinees Nieuwjaar, met een beetje geluk kom ik de zondag ervoor aan, en ik moet dan nog door naar Singapore, of misschien Kuala Lumpur...

En dan kom je daar, en heb je een week niks te doen omdat alles gesloten is...
pi_50837580
Is de Kowloon Walled City Park de moeite waard om te bezoeken?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_50838391
Ligt er aan hoeveel tijd je hebt. Ben je er enkele dagen zou, dan kan je het overslaan. Heb je "de rest"al gezien, dan is een bezoekje wel leuk.

edit: koploperkopper, wanneer ga je naar hong kong?
pi_50838898
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:25 schreef cheukert het volgende:
Ligt er aan hoeveel tijd je hebt. Ben je er enkele dagen zou, dan kan je het overslaan. Heb je "de rest"al gezien, dan is een bezoekje wel leuk.

edit: koploperkopper, wanneer ga je naar hong kong?
Hmm ok. Ik ben van plan om in September of Okotober te gaan.
pi_50840155
Ik zoek nog 4 andere mensen om de helikoptertour mee te delen, interesse?
pi_50841693
wieviel poen? wie lange?
pi_50841792
143 euro p.p (met 6 mensen) voor 30 minuten, of 95 euro p.p voor 15 minuten.
pi_50842179
Kan je beter bij de plaatselijke vliegclub proeflesje vragen
pi_50843102
In HK is 't altijd zooo tropisch. *kuch*
  dinsdag 26 juni 2007 @ 01:43:15 #75
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_50844926
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:49 schreef Koploperkopper het volgende:
143 euro p.p (met 6 mensen) voor 30 minuten, of 95 euro p.p voor 15 minuten.
lijkt mij een leuke ervaring, maar ik ga liever shoppen
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:16:58 #76
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_50849487
Vind die vele transits die ik op HK airport doe al wel genoeg.. China.. brrrr.
pi_50853841
Eindelijk eens met kerst een x gaan... ben daarvoor altijd inde zomervakantie gegaan maar vind het wel genoeg geweest, altijd zo heet en benauwd... bluhhhh als in de airport bent, lekker koel, zodra de automtische deuren open gaan, krijg je toch een pak benauwd lucht in je gezicht gepropt

En hoorde ook vele dat het extra mooi is in hongkong, zeker weer naar de peak gaan!
pi_50854906
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:26 schreef F04 het volgende:
In HK is 't altijd zooo tropisch. *kuch*
In de winter is het daar vrij behaaglijk tot koud met gemiddeld 15-20 graden.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:54:17 #79
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_50856693
15-20 graden is niets voor een echte polderchinees

Maar het is altijd een leuk gezicht met al die dikke North Face jassen, sjaals en mutsen.
pi_50877276
en dan lopen wij in een tshirtje met korte broek te zweten, hahaha
pi_50878687
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:04 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

In de winter is het daar vrij behaaglijk tot koud met gemiddeld 15-20 graden.
Maar ''anders'' koud dan hier.
pi_50878890
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:54 schreef SHOOOTO het volgende:
15-20 graden is niets voor een echte polderchinees

Maar het is altijd een leuk gezicht met al die dikke North Face jassen, sjaals en mutsen.
In NL heb je overal verwarming en goede isolatie dus merk je er niks van.
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:50 schreef F04 het volgende:

[..]

Maar ''anders'' koud dan hier.
yup.
pi_50879328
Ik was daar ooit op vakantie in december en het was erg koud vooral 's avond was een paar dekens zelfs niet genoeg. Er was niet eens een kleine elektrische kacheltje beschikbaar. En het is vrij normaal daar dat de vloer bedekt is met tegels bij alleenstaande woningen, zeker in New Territorries. Dus de vloer is extra koud.
pi_50892847
hmmm hoop dat het niet ZO koud gaat worden -_- daar kom ik ook weer neit voor he
pi_50941597
Ik mis HK echt Na 3 keer naar hk te zijn geweest in 1,5 jaar moeten we nu wat letten op onze centjes ivm een nieuw huis. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer gaan. Als wij er naartoe gaan is het eigenlijk puur voor het eten en shoppen. Alle bezienswaardigheden etc slaan we meestal over De laatste keer 3 weken bijna elke dag 8+ uur geshopt Het is echt lastig om me in te houden om dit jaar niet te gaan
quote:
Op zondag 24 juni 2007 17:27 schreef ozzietukker het volgende:

We waren 1 keer tijdens CNY in hk. Had tijdens het boeken niets gemerkt van volgeboekte vluchten/hotels, ik weet alleen niet meer hoever we van te voren hadden geboekt. Ik moet wel zeggen dat tijdens oud&nieuw de winkelstraten echt VOL zijn (ik was trouwens in Mongkok). De (meeste) winkels zijn dan gewoon open die nacht, maar het was dus niet echt prettig lopen. Normaal kan het in HK al erg druk zijn, maar zoiets had ik echt nog nooit meegemaakt. Maar ja, de dagen erna is alles inderdaad voor een paar dagen dicht...
pi_50942879
3 x in 1,5 jaar? je bent niet goed wijs
pi_50964939
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:01 schreef Kersje86 het volgende:
3 x in 1,5 jaar? je bent niet goed wijs
HK We willen eigenlijk toch elk jaar minstens 1 keer gaan Het blijft een leuke stad totdat het shopgeld op is
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:00:50 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_50965307
Wat koop je er dan, kleren ofzo? Dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen...

Bedoel: verder hebben ze er vooral veel prullaria, leuk om 1x te zien, maar om er nou elk jaar heen te gaan
Haters everywhere but I don't really care.
pi_50965727
1x per jaar is nog wel redelijk maar om het half jaar? :p dan moet je gwn echt rijk zijn he
pi_50967757
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:00 schreef matthijst het volgende:
Wat koop je er dan, kleren ofzo? Dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen...

Bedoel: verder hebben ze er vooral veel prullaria, leuk om 1x te zien, maar om er nou elk jaar heen te gaan
Vooral kleding ja. We zijn een keer zonder bagage daar naartoe gegaan en daar met (bijna) het maximale kgs terugkomen (van te voren ook gewogen in hotel ) Dat is dus voornamelijk voor 3 weken kleding schoenen en ook wat pakken. Achteraf gezien was het misschien wel een beetje veel en volgende keer zullen we wel wat kleding meenemen vanuit NL, want 20 paar sokken enzo is wat veel als je thuis wel regelmatig de was doet En normaal gaan we ook maar 1,5-2 weken.

En naast al het shoppen genieten we voornamelijk van het eten, goedkoop en
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')