abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49181598
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:13 schreef NutKees het volgende:

[..]

Graag gedaan. Als ik je nog ergens mee van dienst kan zijn mag je het gerust laten weten.
Heb je een zus(je)?
Ja, pics!
Nee, pics van je moeder dan maar
pi_49182184
Irritante gasten

En eng. Het schijnt dat ze zelfs een administratie bijhouden over wie ze lastig vallen.

Verder:

pi_49183527
Ach, je ziet ze toch altijd al door de straat wandelen met hun kinderen aan een hondenriem. Mochten ze aan de deur komen zeg je gewoon netjes dat je geen interesse hebt. Klaar!
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:17:37 #54
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_49183997
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:19 schreef Kresj het volgende:

[..]

Het is maar wat je boeiend vind... Persoonlijk vind ik er niks boeiends aan dat gelul van ze.

Ik doe gewoon de deur weer dicht zonder ook maar een woord vuil te maken aan ze.
(ben ik nu ook stoer? )
Nee, dat maakt je vooral een incompetente, arrogante kloothommel zonder enig respect voor een andersdenkend medemens...
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_49184805
Ik vind dat er hier een beetje respectloos met de jehova's worden omgegaan hoor!!
Ik bedoel zeg gewoon dat je een interesse heb en dan doe je de deur dicht. Simpel lijkt me toch
pi_49185166
Mijn ervaring is dat ze de laatste jaren inderdaad weggaan als je zegt dat je geen interesse hebt. Ik kan me nog wel een aantal situaties van 5 jaar geleden en verder herinneren waarbij ze dus niet zo makkelijk weg te krijgen waren.

Zouden ze een soort van 'Mediatraining' voor Jehova's hebben gehad?
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:47:12 #57
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_49185313
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:17 schreef Sant het volgende:

[..]

Nee, dat maakt je vooral een incompetente, arrogante kloothommel zonder enig respect voor een andersdenkend medemens...
Ja maar ik ben ook wel een beetje een arrogante kloothommel.
pi_49185565
Respectloos? Zal ik jou eens vertellen wat respectloos is? In mijn vorige woonplaats kreeg ik regelmatige Jehova's aan de deur en ik zei idd altijd "geen interesse" en dan was ik er weer van af tot de volgende keer (een week ofzo ). Toen stond er ineens een oud klasgenoot aan de deur. Ik dacht "Goh, leuk dat die ik die weer eens een keer zie" en liet hem binnen. Bleek dat ie nu een Jehova was en "even" langskwam om mij te bekeren. Nadat hij na oeverloos gezeik doorkreeg dat hij mij niet kon overtuigen, begon hij te "dreigen"! Mijn vader was net overleden en en dat wist hij daar begon hij over, hoe teleurgesteld die niet in me zou zijn als ik geen Jehova zou worden en wat mij niet allemaal te wachten stond als ongelovige e.d. Wat hij verder allemaal heeft gezegd weet ik niet precies meer, want ik had al de vlekken voor de ogen en het had niet veel gescheeld of ik had hem hardhandig het huis uit geslagen.

Respect voor Jehova's? Never nooit niet! Tegen de muur met die gasten! Als ze respect voor mij hadden vielen ze me niet steeds lastig.

Of anders deze oplossing:

Misschien leren ze het dan een keer!
pi_49185794
@Mardoek50 wat teringlijer zeg ik had hem al lang hardhandig de deur uitgewerkt. Vooral als ze het op z'n manier spelen en met zulke dingen aan durven te komen.
pi_49186034
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik dacht dat het een uitgestorven "beroep" was.

Niet dus.

Komen er net twee bejaarden aan de deur die zeggen met me te willen praten over de rijkdom van 8 mannen in de wereld.

Wat is dat voor vaag geneuzel?!

Anyway, vrouw onderbroken en haar succes gewenst, want dat zal ze wel nodig hebben.

Hoe reageren jullie op dat soort lieden?
Als ik ze aan zie komen doe ik naakt de deur open en vertel ze dat bijna iedereen er is , enze boven kunnen douchen, veiligheid en hygiene gaan boven alles

Dan duurt het een hele tijd voordat ze terugkomen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49186046
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:58 schreef Pakspul het volgende:
@Mardoek50 wat teringlijer zeg ik had hem al lang hardhandig de deur uitgewerkt. Vooral als ze het op z'n manier spelen en met zulke dingen aan durven te komen.
Ja, je hebt helemaal gelijk, ik had hem toen hij begon te dreigen meteen de deur uit moeten zetten. Maar ja, je probeer dan toch beschaafd te blijven, he. En ik was ook overompeld, zoiets verwacht je gewoon niet en zeker niet van een oude schoolvriend. Maar ik heb iig mijn lesje geleerd v.w.b. Jehova's.
pi_49188915
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:53 schreef Mardoek50 het volgende:
Respectloos? Zal ik jou eens vertellen wat respectloos is? In mijn vorige woonplaats kreeg ik regelmatige Jehova's aan de deur en ik zei idd altijd "geen interesse" en dan was ik er weer van af tot de volgende keer (een week ofzo ). Toen stond er ineens een oud klasgenoot aan de deur. Ik dacht "Goh, leuk dat die ik die weer eens een keer zie" en liet hem binnen. Bleek dat ie nu een Jehova was en "even" langskwam om mij te bekeren. Nadat hij na oeverloos gezeik doorkreeg dat hij mij niet kon overtuigen, begon hij te "dreigen"! Mijn vader was net overleden en en dat wist hij daar begon hij over, hoe teleurgesteld die niet in me zou zijn als ik geen Jehova zou worden en wat mij niet allemaal te wachten stond als ongelovige e.d. Wat hij verder allemaal heeft gezegd weet ik niet precies meer, want ik had al de vlekken voor de ogen en het had niet veel gescheeld of ik had hem hardhandig het huis uit geslagen.

Respect voor Jehova's? Never nooit niet! Tegen de muur met die gasten! Als ze respect voor mij hadden vielen ze me niet steeds lastig.

Of anders deze oplossing:

[afbeelding]

Misschien leren ze het dan een keer! [afbeelding]
Oh ja
Die hufters pluizen overlijdensadvertenties na ...mensen die recentelijk iemand verloren hebben krijgen tig keer zoveel bezoek
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49190389
Ik heb ze bij mij al een hele tijd niet aan de deur gehad.
Vroeger als ze kwamen waren ze niet opdringerig. Ik sprak er altijd wel ff mee. het waren aardige mensen. (waren meestal dezelfde mensen) en als ik geen tijd had liepen ze gewoon verder.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_49191233
Hmmz

Als eerste: leuk topic

Als tweede: ik had heel veel respect voor Jehova's getuigen.
Waarom had ik dat:

De mensen die het aanhangen, geloven er 100% in. Daar heb ik respect voor.
Ze doen moeite om hun geloof te verspreiden.

Ik verloor dat respect om het volgende:

Eerst de bijzaak: een vriendje van mij (ja lang geleden) werd verliefd op een dochter van een Jehova-stel. Een relatie was niet mogelijk. Dat zou betekenen dat de dame in kwestie door haar ouders verstoten werd.

Ik ging ervan uit dat deze mensen extreem waren...

De hoofdrede:

Tijdens mijn pubertijd kwamen hier wel vaker Jehova's. Ik sprak er altijd beleefd mee. Ik vind dat interessant. Gewoon praten, niets meer niets minder. Er kwam een moment dat ze weer aanbelde en mijn ma zei: geen interesse en de 2 Jehova's zeiden: we komen niet voor u, maar is uw zoon mischien thuis. Kortom, ze waren goed geinformeerd. Ik sloeg de deur niet dicht.

De gesprekken bleven we houden door de jaren heen. Toen ik een jaar of 20 was kwamen ze weer. Ik vond dat leuk, want ik was, en ben, geinteresseerd in religie, andersdenkende etc.

We hadden weer een gesprek. Het statement kwam van hun kant dat je alleen een plek hebt in de hemel als je leeft volgens God's woord. Dat is dus iets waarover je kunt discusieren. Ik vroeg, God heeft ons veel kennis gegeven en de vrije wil, ik denk dat hij wil dat wij daar iets mee doen. Hoe komt het dat u bloedtransfusies verwerpt?

Het antwoord was net zo eerlijk als mijn vraag: wij denken dat God een leven geeft en een leven neemt, wij moeten ons daar niet mee bemoeien. Was een leuke discussie. UIteindelijk zei ik: ik denk, dat geloven in God, niet meer of minder is, dan andere geen kwaad doen. Gewoon goed doen. Anderen helpen waar je kan, etc.

Ze vroegen, mogen wij nog eens langs komen. Ik zei: ja graag, maar, dan als vrienden en niet om jullie geloof te verkondingen. Ik vond dat stelletje echt aardig.

En het stomme is , ik was toen 20. Ik ben nu 28. Al 8 jaar lang is hier geen Getuige meer aan de deur geweest. En dat vind ik jammer. Ik vond dat stel echt aardig. Had ze graag in mijn vriendenkring gehad om te praten etc... maar toen ik zei, als vriend en niet om je geloof uit te breiden, zijn we van het lijstje geschrapt...

En dat is Jehova nu dus voor mij. Als je een potentieel 'slachtoffer' bent, doen ze moeite. Als je een vriend wilt zijn die zelf denkt, dan hoeft het niet....
pi_49191926
Mijn ouders zijn Jehova's getuigen, ik ben er uitgestapt toen ik 12 was ofzo. Ik heb er totaal niks mee en ben het ook niet eens met hun overtuigingen. Dit vinden mijn ouders best, ze lieten de keuze vrij voor al hun kinderen vanaf het moment dat we zelf konden beslissen of we mee wilden. Heel veel negatieve verhalen over Jehova's getuigen herken ik totaal niet...
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:42:48 #66
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_49192422
Jehova's..laatst werd ik nog opgehouden in het centrum van Nijmegen door 2 van deze figuren, en ze waren nog beledigd ook toen ik vertelde dat ik niet in God geloofde, en dat ik God niet nodig heb in mijn leven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_49193574
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:28 schreef MirageF1 het volgende:
Mijn ouders zijn Jehova's getuigen, ik ben er uitgestapt toen ik 12 was ofzo. Ik heb er totaal niks mee en ben het ook niet eens met hun overtuigingen. Dit vinden mijn ouders best, ze lieten de keuze vrij voor al hun kinderen vanaf het moment dat we zelf konden beslissen of we mee wilden. Heel veel negatieve verhalen over Jehova's getuigen herken ik totaal niet...
Dat vind ik wel toppie van jou en je ouders
Zo moet het ook, leven en laten leven
pi_49193657
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:42 schreef fathank het volgende:
Jehova's..laatst werd ik nog opgehouden in het centrum van Nijmegen door 2 van deze figuren, en ze waren nog beledigd ook toen ik vertelde dat ik niet in God geloofde, en dat ik God niet nodig heb in mijn leven.
zulke mafkezen lopen hier op het station

toen ik een folder in mn handen kreeg gedrukt en die gelijk in de prullebak gooide kwamen ze me boos achterna
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_49193980
jaar geleden ofzo, kwamen ze me boekjes geven, wist ik veel wat voor tuig er aan de deur stond, ik nam die troep gewoon aan, en dan zouden ze nog een keer terugkomen, want ze wilden weten wat ik ervan vond. Deur dicht, bedacht ik pas dat dat christentuig was maar gelukkig zijn ze nooit meer gekomen
pi_49194217
Ik heb ze nog nooit aan m'n deur gehad, maar ik zou er wel even een praatje mee maken. Lijkt me wel eens grappig.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:49:25 #71
32889 gwreijman
Met mijn balletje
pi_49194711
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:11 schreef babba het volgende:
Jehova's getuige: "Wij komen u het licht brengen "
Ik: "Mooi zet maar in de gang neer en flikker dan maar weer op "
Ik had er eentje aan de deur die zei dat God alles kon maken.
Dus ik vraag doodleuk van, maakt die dan ook mijn koelkast?
Vond die niet leuk volgens mij.
Op een dag drink je geen Grolsch meer, maar drink je bier...
pi_49194853
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:28 schreef MirageF1 het volgende:
Maar werden je ouders dan niet verstoten?

Ik bedoel je hoort vaak verhalen van" als je nie doet wat de Jehova gemeenschap wilt, dan wordt je eruit gegooit"
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:03:00 #73
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_49195162
Nog nooit aan de deur gehad.

Maar als ze komen zeg ik dat we geen intresse hebben
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_49195726
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:53 schreef Ici-Paris het volgende:

[..]

Maar werden je ouders dan niet verstoten?

Ik bedoel je hoort vaak verhalen van" als je nie doet wat de Jehova gemeenschap wilt, dan wordt je eruit gegooit"
Je moet je wel heel erg misdragen om er uitgegooid te worden.
pi_49196097
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:19 schreef MirageF1 het volgende:

[..]

Je moet je wel heel erg misdragen om er uitgegooid te worden.
nee, maar k las in een blad een keer dat iemands ouders gingen scheiden en toen werden zij verstoten.
Dus toen dacht k maybe misschien werden jullie ook verstoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')