abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:26:23 #1
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49151009
De situatie:

Ik heb een lijst 180 bedrijven. Per bedrijf moeten een 3 mensen (intern) iets invullen. Deze 3 mensen verschillen per bedrijf. (in totaal zijn het zo'n 250 verschillende mensen en zo'n 600 mailtjes)
Al deze mensen moeten een emailtje krijgen met uitleg en een formulier (al dan niet als bijlage).

Mijn vraag:

Hoe kan ik, vanuit excel, het zo inregelen dat alle 250 mensen een mailtje krijgen met de vraag om het formulier in te vullen, zonder dat ik 600 keer handmatig de mail en/of het formulier aan moet passen?!

Suggesties waarmee ik de data digitaal krijg aangeleverd zijn natuurlijk helemaal welkom!!

Bedankt!

Rob
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:52:51 #2
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49152025
Lijkt het je niet handiger om een website hiervoor te bouwen waar deze mensen kunnen inloggen en waar de gegevens vervolgens in een database worden opgeslagen.

Dan kun je iedereen gewoon voortaan de link van je invulscript geven en klaar .
Hope for the best, prepare for the worst.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:58:33 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49152243
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:52 schreef cyberstalker het volgende:
Lijkt het je niet handiger om een website hiervoor te bouwen waar deze mensen kunnen inloggen en waar de gegevens vervolgens in een database worden opgeslagen.

Dan kun je iedereen gewoon voortaan de link van je invulscript geven en klaar .
Ik geloof meteen dat dat handiger is. Alleen, ik heb niet de tijd & de kennis om een website te bouwen.

Is daar een 'standaard' product / site voor?

Om het geheel nog iets ingewikkelder te maken: het liefst heb ik dat ze alleen de bedrijven kunnen invullen die aan hen zijn toegewezen.

In ieder geval bedankt voor je input
Thucydides
pi_49152390
Beste Rob ( ) ,

Wat wil je precies? Ik snap niet wat je nu exact wilt.

Heb je alle mailadressen in je outlook of in je excel?
Wil je gewoon een excel-file sturen naar 250 man?

Werkt File-Send to-Mail recipient (As Attachment) niet gewoon? Wat wil je nu precies?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:06:54 #5
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49152561
Ik weet niet of er degelijke gratis oplossingen voor zijn. Je kunt zoiets natuurlijk ook laten ontwikkelen (afhankelijk van wat je bedrijf er voor over heeft). Je kunt natuurlijk ook op google zoeken. Ik heb net gezocht naar 'free survey php' en zag daar een aantal mogelijk interessante links .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:07:14 #6
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49152572
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:02 schreef hermandeperman het volgende:
Beste Rob ( ) ,

Wat wil je precies? Ik snap niet wat je nu exact wilt.

Heb je alle mailadressen in je outlook of in je excel?
Wil je gewoon een excel-file sturen naar 250 man?

Werkt File-Send to-Mail recipient (As Attachment) niet gewoon? Wat wil je nu precies?
Herman

Ik heb in excel een lijst met 180 bedrijven. Per bedrijf zijn er 3 a 5 mensen toegewezen. Deze mailadressen heb ik in excel netjes achter de bedrijven staan.
De mensen moeten per bedrijf waar ze aantoegewezen zijn een paar dingen invullen.

Deze mensen hebben weinig tijd, en gaan dus niet zo'n hele excel file doorspitten opzoek naar hun naam.
Ik zoek dus een manier die mij niet AL te veel tijd kost, maar waarmee zij snel en simpel de vragen over de aan hun toegewezen bedrijven kunnen invullen.
Thucydides
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:08:04 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49152599
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:06 schreef cyberstalker het volgende:
Ik weet niet of er degelijke gratis oplossingen voor zijn. Je kunt zoiets natuurlijk ook laten ontwikkelen (afhankelijk van wat je bedrijf er voor over heeft). Je kunt natuurlijk ook op google zoeken. Ik heb net gezocht naar 'free survey php' en zag daar een aantal mogelijk interessante links .
Netquestionaire heeft een studentenversie voor 7 euro, dus dat houdt me niet tegen. De vraag is alleen, werkt dat zoals ik graag wil dat het werkt?
Thucydides
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:08:43 #8
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49152624
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:07 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Herman

Ik heb in excel een lijst met 180 bedrijven. Per bedrijf zijn er 3 a 5 mensen toegewezen. Deze mailadressen heb ik in excel netjes achter de bedrijven staan.
De mensen moeten per bedrijf waar ze aantoegewezen zijn een paar dingen invullen.

Deze mensen hebben weinig tijd, en gaan dus niet zo'n hele excel file doorspitten opzoek naar hun naam.
Ik zoek dus een manier die mij niet AL te veel tijd kost, maar waarmee zij snel en simpel de vragen over de aan hun toegewezen bedrijven kunnen invullen.
Aha, daar zou je wel een scriptje voor moeten kunnen schrijven in excel .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:22:58 #9
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49153092
Misschien heb je hier iets: http://www.paulsadowski.com/WSH/cdo.htm

Er staat daar een stuk over: Load data from an Excel Worksheet

Dat is precies wat jij wilt, enige verschil is welke velden je gebruikt .
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:59:30 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49175831
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:22 schreef cyberstalker het volgende:
Misschien heb je hier iets: http://www.paulsadowski.com/WSH/cdo.htm

Er staat daar een stuk over: Load data from an Excel Worksheet

Dat is precies wat jij wilt, enige verschil is welke velden je gebruikt .
Dat is niet wat ik zocht.

Maarrrr.... Uiteindelijk heeft dat me wel op de rit gezet!
Ik ga m'n datasheet anders ordenen, waardoor ik het systeem uit jouw link wel kan gebruiken. Niet zo makkelijk als ik gehoopt had, maar veeel makkelijker dan waar ik bang voor was

Thanks!
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')