Idee is leuk, maar de praktijk leert dat men naar de OP kijkt en reageert, en dat de foto's van de anderen niet of nauwelijks bekeken en/of gekeurd worden.....quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan kun je een gezamenlijke showcase van dat ene evenement maken. Extra leuk dan kun je de verschillende invalshoeken vergelijken.
Of we nuanceren een tikkiequote:Op donderdag 19 juli 2007 20:18 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Hier kan ik dus echt niet inkomen he. Het zijn gewoon concertfoto's. Geen showcase, geen testcase, maar concertfoto's. Niet meer, niet minder, gewoon bedoelt voor mensen die het leuk vinden om concertfoto's te kijken. Wat een slap gezever alweer voor de zoveelste keer. Wellicht kan er ook een 3 voor 12 show/testcase topic en een Gare du Nord showcase topic etc. komen, dan kunnen jullie weer slap gaan zeveren dat er een centraal topic voor is en niet voor ieder concert een speciaal topic hoeft te worden gemaakt.
Is het zo lastig om mensen in hun waarde te laten bij het oordelen van waar ze hun foto's neerzetten?
In het verleden heb ik regelmatig met anderen een showcase-topic geopend over iets waar ik was met die betreffende mensen. Je legt dan wat meer de nadruk op dat specifieke onderwerp. Wellicht zijn er nl. wel meer mensen geweest naar NSJ en worden die dan getriggerd om ook te postenquote:Op donderdag 19 juli 2007 09:49 schreef PdeHoog het volgende:
@..zapper en DC: ik snap dat jullie het leuk gehad hebben op NSJ. Is het niet leuker om gewoon een showcase hiervoor te openen?
Mwah, vind dat wel meevallen. Kijk naar dat gezamelijke Kinderdijk-topic van een paar jaar geleden. Dat ging toen best goed volgens mij.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:27 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Idee is leuk, maar de praktijk leert dat men naar de OP kijkt en reageert, en dat de foto's van de anderen niet of nauwelijks bekeken en/of gekeurd worden.....
Tuurlijk, jij had em geopend, ik was nummer 2quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:42 schreef PdeHoog het volgende:
Mwah, vind dat wel meevallen. Kijk naar dat gezamelijke Kinderdijk-topic van een paar jaar geleden. Dat ging toen best goed volgens mij.
Moet ik hem erbij gaan zoeken of zoquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Tuurlijk, jij had em geopend, ik was nummer 2
Expeditie Kinderdijkquote:Op donderdag 19 juli 2007 22:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet ik hem erbij gaan zoeken of zo![]()
Whehehehhe...topics van twee jaar oud hequote:Op donderdag 19 juli 2007 23:16 schreef prupke het volgende:
[..]
Expeditie Kinderdijk
ik zie geen fotooooossssss
jamaar jamaar ..shark heeft wel gelijk..quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Whehehehhe...topics van twee jaar oud heOndertussen wissel je eens van provider en zo
Als deze logica succesvol was geweest waren er vast recentere topics om eea aan te tonenquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Whehehehhe...topics van twee jaar oud heOndertussen wissel je eens van provider en zo
Modjes reageren nu eenmaal niet 1 2 3 ( of 4 5 6 )quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:23 schreef ..zapper het volgende:
Mijn pissige reactie is vanwege de modbreak die kwam nadat ik al kenbaar had gegeven er anders over te denken, maar ook omdat ik geirriteerd ben omdat het soms lijkt dat alles volgens een straatje moet hoe iemand op dat moment denkt dat het zou moeten, probeer ook eens rekening te houden met hoe andere mensen denken, waar andere mensen mogelijk van houden etc, dat werkt naar mij toe in ieder geval minder storend en een stuk gezelliger.
Mijn modbreak was juist omdat je kenbaar had gemaakt dat je het er niet mee eens bent. 't Is mijn taak een topic te "controleren". En het voor -iedereen- leuk te houden.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:23 schreef ..zapper het volgende:
Tis eigenlijk best eenvoudig, maar kennelijk toch lastig om alle beredeneringen die ik heb gemaakt om eea in concert te posten te volgen, vandaar ook mijn opmerking, laat mensen gewoon in hun waarde als er niets met het postgedrag mis is. Ook al zou je het zelf anders doen, dat wil niet zeggen dat de hele wereld het anders zou doen. Kijk eens naar de postdatums en de aantallen, verplaats je eens in de gene die post. Mijn pissige reactie is vanwege de modbreak die kwam nadat ik al kenbaar had gegeven er anders over te denken, maar ook omdat ik geirriteerd ben omdat het soms lijkt dat alles volgens een straatje moet hoe iemand op dat moment denkt dat het zou moeten, probeer ook eens rekening te houden met hoe andere mensen denken, waar andere mensen mogelijk van houden etc, dat werkt naar mij toe in ieder geval minder storend en een stuk gezelliger.
Ik bedoelde meer zoiets als dit topic... US Showcase topic!quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Moet ik hem erbij gaan zoeken of zo![]()
Da's US en geen FOT hequote:Op donderdag 19 juli 2007 23:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer zoiets als dit topic... US Showcase topic!
Wellicht begrijp je dan ook dat als ik een showcase was gestart bij mijn eerste post het nogal weinig foto's zouden zijn geweest voor een showcase?quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:48 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Mijn modbreak was juist omdat je kenbaar had gemaakt dat je het er niet mee eens bent. 't Is mijn taak een topic te "controleren". En het voor -iedereen- leuk te houden.
Wat je verder zegt probeer ik ook altijd. En dat lukt aardig. Maar ik grijp in als een centraal topic "overwelmd" wordt door een beperkt aantal users waardoor het minder aantrekkelijk wordt voor andere om er in te komen posten.
let op mijn nuancering hier, want ik snap je punt
edit:
en verder wat prupke zegt dus
Ik geloof niet dat jij van 3 dagen foto's maken maar 2 toonbare foto's hebtquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:56 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Wellicht begrijp je dan ook dat als ik een showcase was gestart bij mijn eerste post het nogal weinig foto's zouden zijn geweest voor een showcase?
Van de meeste mensen die hier regelmatig posten, volgens mij zelfs van alle, kun je heus verwachten dat er over het algemeen een welafgewogen keuze wordt gemaakt, en persoonlijk vind ik die keuze in dit geval niet zo bijzar moeilijk te volgen dat ik hem uit moet leggen en verantwoorden om er begrip voor te creeeren, laat staan dat het uberhaupt nodig was geweest om eea in twijfel te trekken. DAT is de stoorfactor in het topic. NIET mijn foto's. Zo moeilijk is het toch niet?
Euh, dat doet hij, en mensen in hun waarde laten is iets anders als hun gang laten gaan. Ik denk dat een uitzonderlijk mooie foto in FOT, en een mooie verslaglegging in muziek meer impact heeft. Toch moet ik ook wel zeggen dat in het dierentuintopic bijvoorbeeld, men ook vaak een hele serie achter elkaar post. Hier wordt ook niets over gezegd, en ik denk dat je dan wel consequent moet zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:23 schreef ..zapper het volgende:
Tis eigenlijk best eenvoudig, maar kennelijk toch lastig om alle beredeneringen die ik heb gemaakt om eea in concert te posten te volgen, vandaar ook mijn opmerking, laat mensen gewoon in hun waarde als er niets met het postgedrag mis is. Ook al zou je het zelf anders doen, dat wil niet zeggen dat de hele wereld het anders zou doen. Kijk eens naar de postdatums en de aantallen, verplaats je eens in de gene die post. Mijn pissige reactie is vanwege de modbreak die kwam nadat ik al kenbaar had gegeven er anders over te denken, maar ook omdat ik geirriteerd ben omdat het soms lijkt dat alles volgens een straatje moet hoe iemand op dat moment denkt dat het zou moeten, probeer ook eens rekening te houden met hoe andere mensen denken, waar andere mensen mogelijk van houden etc, dat werkt naar mij toe in ieder geval minder storend en een stuk gezelliger.
Ik snap je probleem gewoon echt even niet geloof ik. Er wordt geopperd dat het misschien wel een leuk idee is om een verzameltopic over NSJ te maken en jij vind dat je dan niet in je waarde gelaten wordt? Heel eerlijk gezegd dwingt niemand je toch om iets te doen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:57 schreef ..zapper het volgende:
Als dat de intentie van de opmerking was begrijp ik niet waarom er nog steeds geen Gare Du Nord showcase is...
Wat ik met mijn laatste opmerking bedoel te zeggen is dat er meer leven is dan FOTquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:06 schreef ..zapper het volgende:
Voor zover ik weet zijn er meer fotters naar Gare Du Nord geweest dan naar NSJ dus je laatste opmerkingen kan ik even niet volgen, maar het was niet mijn bedoeling jullie er op te wijzen dat ik vind dat er een Gare Du Nord topic zou moeten komen, juist integendeel.
En dan wel meer dan die twee posten hequote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:34 schreef ..zapper het volgende:
Tja maar de liefhebbers van concertfotografie lopen dan mi mooie foto's mis omdat ze wel het centrale topic volgen, maar niet de losse FOT topics. Ik wil vanavond anders wel een gooi doen met een [Centraal] NSJ 2007 topic, ben inmiddels zelf wel benieuwd geworden en dan kan ik meteen even meten wat het effectieve bereik van een los topic is. Het valt mij namelijk op dat er erg veel mensen zijn die de centrale topics zoals concerten, portretten etc volgen, gezien het aantal unique views die zulke topics opleveren. Maar de eerste de beste die gaat zeuren dat de foto's al in Concertfotografie zijn gepost die krijgt een dreun.
Maar dat is dan nu mosterd na de maaltijd. Je probleem wordt echt wel begrepen hoor, maak je daar maar niet druk om. Dat mensen niet uniform 'Ja' roepen houdt niet in dat je niet begrepen wordt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:34 schreef ..zapper het volgende:
Tja maar de liefhebbers van concertfotografie lopen dan mi mooie foto's mis omdat ze wel het centrale topic volgen, maar niet de losse FOT topics. Ik wil vanavond anders wel een gooi doen met een [Centraal] NSJ 2007 topic, ben inmiddels zelf wel benieuwd geworden en dan kan ik meteen even meten wat het effectieve bereik van een los topic is. Het valt mij namelijk op dat er erg veel mensen zijn die de centrale topics zoals concerten, portretten etc volgen, gezien het aantal unique views die zulke topics opleveren. Maar de eerste de beste die gaat zeuren dat de foto's al in Concertfotografie zijn gepost die krijgt een dreun.
En dit vind ik nu jammer .. dat je dat moet zeggen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:20 schreef Xilantof het volgende:
Er komen hier veel slimme opmerkingen voorbij.
even de melding dus dat alles gelezen wordt door mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |