abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49145983

Aah, Helmond een mooie stad waar volgens sommige mensen alleen maar gabbers en schorem woont. (laat die quotes met is dat niet zo dan maar achterwege)

Helmond ligt in Noord Brabant, het ligt 15 km van Eindhoven af.
Op 1 augustus 2006 telde de gemeente Helmond 85.837 inwoners.
en heeft een oppervlakte van 54,57 vierkante kilometer. Helmond ligt aan de zuid willemsvaart
Kenmerkend voor Helmond is de vroegere textielindustrie.

Wat is dat voor een rare stadsnaam?

Helmond bestaat eigenlijk uit 2 delen: Hel en Mond
Hel betekend hier laaggelegen en mond betekend een veilige plaats. De naam van de stad is bedacht door de Hertog van Brabant in 1225. Rond 1350 werd in helmond een vierkant waterburcht gebouwd dat nu nog steeds te bewonderen is in de binnenstad. De helm is het logo van de stad, dat ook weer kracht uitstraalt.

Geschiedenis van Helmond

Helmond wordt in 1179 voor het eerst genoemd in een bulle van Paus Alexander III. Het is wel duidelijk dat Helmond al reeds voor die tijd bestaan heeft, maar dan in de vorm van de nederzetting die Haghe, ten zuidwesten van de latere vestingstad. Het gebied was eigendom van Willem van Horne. Hertog Hendrik I kocht de heerlijkheid in 1220 en stichtte een nieuwe stad, buiten die Haghe als onderdeel van zijn stedenstichtingspolitiek. Zijn dochter, Maria van Brabant, woont enige tijd in de oude burcht, \'t Oude Huys en sticht de Abdij van Binderen. Hierdoor werd het landbouwarsenaal van het stadje vergroot. Rond 1232 krijgt Helmond stadsrechten en in 1376 marktrechten. Rond 1350 start Jan van Berlaer met de bouw van het huidige kasteel. Behalve het kasteel worden ook de stadwallen en een bescheiden gracht aangelegd.

In de eerste helft van de 15de eeuw kent Helmond een grote economische groei en krijgt de titel Hoofdstad van Peelland. De 80-jarige oorlog laat diepe sporen achter in Helmond. De textielindustrie loopt zware klappen op, maar dankzij de contacten met Haarlem blijft de linnennijverheid bestaan.

In 1648 loopt de 80-jarige oorlog ten einde en wordt de stad onderdeel van de Republiek der Verenigde Nederlanden. Helmond vervalt in een diep economisch dal, er groeit zelfs gras op de markt. In 1781 koopt muntmeester en koopman Carel Frederik Wesselman de heerlijkheid Helmond met het kasteel Helmond van de familie Van Arberg. Wesselman (waarvan de zoon in 1841 in de adelstand werd verheven) gaat ook daadwerkelijk, in tegenstelling tot zijn voorgangers, het kasteel bewonen en maakt werk van zijn heerlijkheid. Het verlies van een groot deel van zijn heerlijke rechten, in 1798, probeert hij te compenseren door een actieve landbouwpolitiek en door de nijverheid te stimuleren. De textiel maakt in die periode juist een geslaagde ontwikkeling naar een gediversificeerde, zelfstandige nijverheid door, compleet met ververijen, drukkerijen en de omschakeling naar gemengd linnen/katoenen stoffen. Deze ontwikkeling wordt verder gestimuleerd door de aanleg van de Zuid-Willemsvaart (1823-1826), die voor een opbloei van de stad staat.

Naast de weverij en de bijbehorende garenververijen en -blekerijen komen ook andere takken van de textielnijverheid tot ontwikkeling. Vooral de deelname van de Amsterdamse familie Van Vlissingen in de plaatselijke katoendrukkerij van Sutorius is van belang. Het bedrijf van P.F. van Vlissingen & Co. groeit in de tweede helft van de 19de eeuw uit tot de grootste katoendrukkerij in Nederland. Daarnaast ontstaan er drie belangrijke turksroodververijen (waaronder Carp). Vanaf 1866 mechaniseren de weverijen in vrij snel tempo: in 1900 is er geen thuiswever meer in de stad. Deze mechanisering staat voor een deel ook in verband met de komst van een nieuwe infrastructuur: in 1866 krijgt Helmond een eigen station aan de spoorlijn Eindhoven-Helmond-Venlo. Naast de textielindustrie ontstaat vanaf circa 1860 een metaalnijverheid (kleinmetaal, vooral bevestigingsartikelen en machinefabricage) als tweede belangrijke industriële pijler. Ook de voedingsmiddelenproduktie(margarine en cacao)krijgt een behoorlijke omvang, terwijl vanaf circa 1900 ook de houtverwerkende en grafische nijverheid belangrijk worden. De groei van industrie en nijverheid leidt ook tot een forse bevolkingstoename. Deze groei zet zich door tot de jaren 30 van de 20ste eeuw. Bedrijven zoals de Edah, Begemann, Groep Van Kimmenade en Van Thiel vestigen zich in en rondom de stad. De wereldwijde recessie zorgt voor een diepe malaise in Helmond.

Na de bevrijding gaat het al snel weer opwaarts met de industrie en de stad en ontstaat een relatieve welvaart die echter gebaseerd is op een eenzijdige industriële structuur. Annexaties van omliggende gebieden volgen in 1968. In deze periode krijgt de conjuctuurgevoelige industrie van Helmond zware klappen. Mede hierdoor wordt Helmond in 1976 toegewezen als groeistad. Helmond grijpt deze kans met beide handen aan en ontgroeit uiteindelijk de slechte naam van stad en presenteert zich als een frisse en dynamische stad. Nieuwe bedrijven en nieuwe spraakmakende bouwprojecten zorgen hiervoor. Zo bouwde een Helmonds bedrijf vanaf 1989 aan een eigen automerk Max (automerk). Van blijvender belang was het enigszins gelijknamige autokinderzitje Maxi Cosi dat ook uit Helmond komt en symbool staat voor de gediversificeerde nieuwe industrie die na 1970 opkwam. Eind 1999 verwelkomde Helmond haar 80.000e inwoner. Helmond is op Almere na de snelst groeiende stad van Nederland en zal volgens de planning rond het jaar 2012 haar 100.000e inwoner mogen verwelkomen.

Stadsdelen van Helmond

Helmond heeft verschillende wijken hieronder een overzichtje:

* Brandevoort
* Brouwhuis
* Dierdonk
* De Groene Loper (in aanbouw)
* Helmond Centrum (officieel: Binnenstad)
* Helmond Noord
* Helmond Oost
* Helmond West
* Rijpelberg
* Stiphout
* Suytkade
* \'t Hout
* Warande

Verkeer en openbaar vervoer in Helmond

Bus

Met de bus is Helmond erg slecht te bereiken, er rijden maar weinig bussen en de bussen rijden maar op beperkte tijdstippen. Dit komt waarschijnlijk omdat de treinverbindingen goed zijn en niemand met de bus naar het station hoeft en omdat veel mensen of in helmond werken of in Eindhoven (en je gaat niet met de bus als je met de trein kan)

Trein

Per trein is Helmond uitzonderlijk goed te bereiken. Vanaf December 2006 heeft Helmond voortaan 4 stations! Namelijk: Helmond brouwhuis-Helmond-Helmond \'t Hout-Helmond Brandevoort. De spoorlijn maakt deel uit van de lijn Eindhoven-Venlo.

Bezienswaardigheden

Jaja, zelfs Helmond heeft bezienswaardigheden, Hieronder een lijstje:

* Berkendonk, recreatieplas in Helmond;
* Kasteel Helmond, onderdeel van het gemeentemuseum
* Kubuswoningen, ontworpen door Piet Blom;
* Theater \'t Speelhuis, opgebouwd uit 37 kubussen en omringd door 18 kubuswoningen;
* Warande Park (vroegere Peapark) bij de Helmondse Goudkust (Aarle-Rixtelseweg);
* Robustelly-Smits orgel in de Sint-Lambertuskerk (1772/1862, afkomstig uit de abdij van Averbode);
* Kapel van Binderen en de toegangspoort van voormalig Abdij van Binderen;
* Huis met de Luts;
* Onze Lieve Vrouwe Kerk, Wilhelminalaan;
* Ketsegängske.

Uitgaan in Helmond

Helmond heeft verschillende uitgaansgelegenheden.
Op het Havenplein zitten verschillende Cafe\'s bij elkaar evenals op de aansluitende Steenweg.

Foto\'s

Het kasteel

Kubuswoningen

De vlisco

Mocht je nog meer foto's hebben of informatie: zeg het hier en de OP word even aangepast
See you, in Helmond
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_49146021
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 13:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik bedoel vroeger!! Toen hij nog niet getrouwd was.
De naam komt me zo bekend voor.
Hij is niet getrouwd btw
pi_49147210
Wat is dat hemeltergende lelijke gebouw 'Vlisco' voor iets?
pi_49147672
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Gelukkig is dat gebouw amper zichtbaar of je moet een terrein opklimmen.
quote:
Vlisco Helmond BV is al bijna 160 jaar toonaangevend wat betreft het ontwerpen en produceren van modestoffen voor het Afrikaanse continent. Met name in West-Afrika is Vlisco de norm als het gaat om bedrukte stoffen. Het merk is in deze marktgebieden een absoluut statussymbool. Een 'echte Vlisco' is herkenbaar aan de hoge kwaliteit katoen in combinatie met de opvallende dessins en zeer sprekende kleurstellingen. 'Real Dutch Wax' of 'Veritable Wax Hollandais' is dan ook een begrip voor vrijwel elke Afrikaan.
  woensdag 9 mei 2007 @ 08:52:56 #5
3542 Gia
User under construction
pi_49172378
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Een vieze vuile stinkfabriek die ze snel moeten afbreken. Dan kan de kanaalzone tot aan de spoorbrug mooi opgeknapt worden.
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:12 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Gelukkig is dat gebouw amper zichtbaar of je moet een terrein opklimmen.
[..]
Hoezo niet zichtbaar? Dat gebouw is prima zichtbaar zonder ergens op te klimmen hoor!!
Je ziet het al wanneer ja vanaf de heeklaan aan komt rijden.
Ook steekt het aan alle kanten naast het kasteel uit.
Een ware horizonvervuiler. En niet alleen de horizon overigens.
pi_49182276
Nooit gedacht dat een topic van mij een deel 2 zou krijgen
blaat
pi_49192751
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 08:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Een vieze vuile stinkfabriek die ze snel moeten afbreken. Dan kan de kanaalzone tot aan de spoorbrug mooi opgeknapt worden.
[..]

Hoezo niet zichtbaar? Dat gebouw is prima zichtbaar zonder ergens op te klimmen hoor!!
Je ziet het al wanneer ja vanaf de heeklaan aan komt rijden.
Ook steekt het aan alle kanten naast het kasteel uit.
Een ware horizonvervuiler. En niet alleen de horizon overigens.
Shit ja..
Heb helemaal het verkeerde gebouw in mijn hoofd
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:18:28 #8
3542 Gia
User under construction
pi_49233214
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 13:36 schreef tomme6 het volgende:
Nooit gedacht dat een topic van mij een deel 2 zou krijgen
Och, Helmond deel 2!!
Iedereen heeft altijd zoveel te zeggen over Helmond, toch zijn we pas bij deel 2.

Vergelijk dat maar eens met sommige andere steden!
pi_49246284
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, Helmond deel 2!!
Iedereen heeft altijd zoveel te zeggen over Helmond, toch zijn we pas bij deel 2.

Jammer hè?
pi_49296119
Ik zal me als geboren Helmonder maar eens melden.
pi_49303146
Gisteren was er ergens fik in de buurt van Industrieterrein.
Kheb wat filmpjes en foto's

Zal straks eens wat uppen
JOHNNY HEITINGA
pi_49326613
Waar blijven ze?
pi_49326702
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, Helmond deel 2!!

Mensen komen liever niet tussen de helmonders
AFC AJAX
  zondag 13 mei 2007 @ 12:35:50 #14
3542 Gia
User under construction
pi_49326940
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:26 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Dat ze maar mooi wegblijven.
pi_49326993
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Dat ze maar mooi wegblijven.
Precies en dat zal ik ook doen, maar ik heb wel 1 goede herrinering aan Helmond. Met een hele leuke dame
AFC AJAX
pi_49327063
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zal me als geboren Helmonder maar eens melden.
Ik meld me als getogen Helmonder.

Ik ben geboren in Mierlo, later werd dit Mierlo-Hout en nog later werd dit Helmond. Tot aan mijn huwelijk ben ik nooit verhuisd en uit het huis getrouwd waar ik geboren ben.

Grensverleggend bezig geweest.
Inspiratieloos!
pi_49327076
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:26 schreef BonJovi het volgende:

[..]

Blijf dan lekker weg
  zondag 13 mei 2007 @ 18:47:17 #18
3542 Gia
User under construction
pi_49339056
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:40 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Ik meld me als getogen Helmonder.

Ik ben geboren in Mierlo, later werd dit Mierlo-Hout en nog later werd dit Helmond. Tot aan mijn huwelijk ben ik nooit verhuisd en uit het huis getrouwd waar ik geboren ben.

Grensverleggend bezig geweest.
Maar volgens je fotoboek ben je 27. Als dat waar is ben je gewoon in Helmond geboren. Mierlo-Hout is eind jaren 60 bij Helmond gevoegd. Mierlo-hout is ook nooit van zichzelf geweest. Is van gemeente Mierlo veranderd in gemeente Helmond.

Ben zelf een getogen Houtse, niet geboren. Je verhaal gaat wel voor mijn man op. Die is 43.

Of je bent niet helemaal eerlijk over je leeftijd, kan ook natuurlijk.

http://www.cofoto.nl/mierlo-hout/mh91.htm

1968 dus. Als jij dus in Mierlo-hout, gemeente Mierlo geboren bent, ben je dus al over de 40.
pi_49339180
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar volgens je fotoboek ben je 27. Als dat waar is ben je gewoon in Helmond geboren. Mierlo-Hout is eind jaren 60 bij Helmond gevoegd. Mierlo-hout is ook nooit van zichzelf geweest. Is van gemeente Mierlo veranderd in gemeente Helmond.

Ben zelf een getogen Houtse, niet geboren. Je verhaal gaat wel voor mijn man op. Die is 43.

Of je bent niet helemaal eerlijk over je leeftijd, kan ook natuurlijk.
Denk dat ie bedoelde dat hij geboren was in Mierlo en daarna was verhuist naar mierlo-hout.
  zondag 13 mei 2007 @ 18:53:52 #20
3542 Gia
User under construction
pi_49339237
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Denk dat ie bedoelde dat hij geboren was in Mierlo en daarna was verhuist naar mierlo-hout.
Nee, dat denk ik niet. Omdat er staat dat ze nooit verhuisd is.

Hetzelfde geldt voor mijn man. Die is geboren in Mierlo-hout toen het nog bij Mierlo hoorde. 4 jaar later werd dat Helmond. Veel straatnamen veranderden toen ook. Dus je 'verhuisde' maar niet naar een ander huis.
pi_49339314
Ik snap 't. Weer wat geleerd over Helmond.
  zondag 13 mei 2007 @ 19:04:50 #22
3542 Gia
User under construction
pi_49339551
quote:
Op zondag 13 mei 2007 18:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik snap 't. Weer wat geleerd over Helmond.
Maar goed, ze verlult zichzelf wel.

Beweren dat je 27 bent!
pi_49347034
quote:
Op zondag 13 mei 2007 19:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar goed, ze verlult zichzelf wel.

Beweren dat je 27 bent!
Geb. Datum 30-03-2019
Relatie ja al 27 jaar
Nou nee hoor niet helemaal. Ik lieg niet zozeer over mijn leeftijd, maar mijn echte leeftijd is 45. En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wie jouw man is.
Heb altijd aan de Stiphoutseweg gewoond

Mysterie opgelost?

[ Bericht 7% gewijzigd door it_was_me op 13-05-2007 22:56:39 ]
Inspiratieloos!
  zondag 13 mei 2007 @ 23:27:41 #24
3542 Gia
User under construction
pi_49348362
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:50 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Geb. Datum 30-03-2019
Relatie ja al 27 jaar
Nou nee hoor niet helemaal. Ik lieg niet zozeer over mijn leeftijd, maar mijn echte leeftijd is 45. En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wie jouw man is.
Heb altijd aan de Stiphoutseweg gewoond

Mysterie opgelost?
Sorry, verkeerd gelezen.

Mijn man heeft altijd aan de parallelweg gewoond en is geboren in 1964.

Maar waar is dan precies de Stiphoutseweg? Hoorde dat dan niet bij Stiphout? Dacht dat dat de weg van Stiphout naar Lieshout was. Dat kan toch geen Mierlo zijn geweest. Waar lag dan de grens?

Ben zelf van 1963, geboren in Helmond, uit een Helmondse moeder en Houtse vader, opgegroeid op 't Hout.
pi_49348944
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry, verkeerd gelezen.

Mijn man heeft altijd aan de parallelweg gewoond en is geboren in 1964.

Maar waar is dan precies de Stiphoutseweg? Hoorde dat dan niet bij Stiphout? Dacht dat dat de weg van Stiphout naar Lieshout was. Dat kan toch geen Mierlo zijn geweest. Waar lag dan de grens?

Ben zelf van 1963, geboren in Helmond, uit een Helmondse moeder en Houtse vader, opgegroeid op 't Hout.
De stiphoutseweg was de weg die liep van Mierlo-Hout naar Stiphout. Dat heet nu Hortsedijk.
Het '3landen punt' lag bij de AA. De hortsedijk aan de stadkant was Helmond. De andere kant van de weg was aan de kant van 't hout, Mierlo-Hout en aan de andere kant van de AA was het Stiphout.
Inspiratieloos!
pi_49349207
Helmond bash topic
AFC AJAX
pi_49350098
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:54 schreef BonJovi het volgende:
Helmond bash topic
best wel. en t mag ook wel, . ik woon er nu 26 jaar, [ import Limbo] uitgaan is gezellig, t haveplein, de feesten , winkelen, Helmond is OK.
volgende week Artimond, dit moet je mee maken. 2 dagen feest en zoo gezellig.

De Puta Madre
  maandag 14 mei 2007 @ 12:57:33 #28
3542 Gia
User under construction
pi_49360168
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:26 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

best wel. en t mag ook wel, . ik woon er nu 26 jaar, [ import Limbo] uitgaan is gezellig, t haveplein, de feesten , winkelen, Helmond is OK.
volgende week Artimond, dit moet je mee maken. 2 dagen feest en zoo gezellig.

Artimond is leuk, maar het regent dan zo vaak!

Misschien dit jaar niet.
pi_49559504
morgen- vandaag, old timers in 3 straten, dikke oude auto,s kijken live muziek en stralend weer,
Muziek Cafe op de Wal. mijn dag kan niet meer stuk.
De Puta Madre
pi_49561315
OMFG OMFG

Net een dikke vette crash gezien van een auto naast winkelcentrum de Bus.

Vol eenzijdig ongeluk. Vol tegen een boom aan (check de schors maar). Auto stond in de fik toen we aankwamen (ik ben achter de ambulance aangeraced waardoor ik ter plaatse kon komen ).

Man zwaargewond volgens mij en een vrouw zat er versuft bij of kon die man weet het niet precies.
2 spuitwagens van de brandweer, 1 ambulance en tig politie
Vetttttte shit gekken.

Immer wat loos in Helmond
JOHNNY HEITINGA
  zondag 20 mei 2007 @ 09:30:20 #31
3542 Gia
User under construction
pi_49561854
quote:
Op zondag 20 mei 2007 05:57 schreef Camplo het volgende:
(ik ben achter de ambulance aangeraced waardoor ik ter plaatse kon komen ).
pi_49567563
Het is best dood opzich hier
  zondag 20 mei 2007 @ 13:44:50 #33
3542 Gia
User under construction
pi_49567815
quote:
Op zondag 20 mei 2007 13:38 schreef Paaskonijn het volgende:
Het is best dood opzich hier
Ja, maar je woont ook zover van je buren vandaan.
Hier is leven zat!!
pi_49568166
Waar is hier
JOHNNY HEITINGA
pi_49591772
quote:
Op zondag 20 mei 2007 05:57 schreef Camplo het volgende:
OMFG OMFG

Net een dikke vette crash gezien van een auto naast winkelcentrum de Bus.

Vol eenzijdig ongeluk. Vol tegen een boom aan (check de schors maar). Auto stond in de fik toen we aankwamen (ik ben achter de ambulance aangeraced waardoor ik ter plaatse kon komen ).

Man zwaargewond volgens mij en een vrouw zat er versuft bij of kon die man weet het niet precies.
2 spuitwagens van de brandweer, 1 ambulance en tig politie
Vetttttte shit gekken.

Immer wat loos in Helmond
op deze side...... daar is t...

http://www.pd5hw.nl/p2000/ kun je alle ambulances en dat gedoe vinden, deze crash kan ik er niet vinden.
niet zo moeilijk, de hele dag in t muziekcafee gehangen. dikke USA bakken bekeken, en! ik ga rijden in de overbuurman zijn dodge, hij heeft er 2, dus alleman, zaterdag middag , stay home..........
De Puta Madre
pi_49591915
Voor de OP.

Berkendonk recreatieplas:

JOHNNY HEITINGA
pi_49592301
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:28 schreef Camplo het volgende:
Voor de OP.

[afbeelding]
ziet er moooi uit. houden zo, een Helmondspretpark zie ik niet zitten, gelukkig hebben ze er de Centen niet voor.
erger, geen een idee is haalbaar laat staan "creatiatief recreeren" dat komt uit bij de gemeenteraad dat je toeslag moet betalen voor t aantal koelboxen dat de mensen bij zich hebben. laat die plas gewoon zo als t is.
De Puta Madre
pi_49592308
berkendonk 13gif

wat een ranzige boel is het daar!
pi_49592377
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
berkendonk 13gif

wat een ranzige boel is het daar!
De Puta Madre
pi_49604300
Helmonder meld!
Brouwhuis hier, woon paar honderd meter van Zaal Vissers af.
pi_49606052
Ah, dan ken je de familie megens vast wel
blaat
pi_49607006
quote:
Op maandag 21 mei 2007 00:28 schreef Camplo het volgende:
Voor de OP.

[afbeelding]
Om een of andere vage reden kan ik de OP niet meer aanpassen :s
  maandag 21 mei 2007 @ 14:30:30 #43
3542 Gia
User under construction
pi_49607049
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:29 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Om een of andere vage reden kan ik de OP niet meer aanpassen :s
Da's geen vage reden, je kan na 24 uur, of zo, je posts niet meer aanpassen.
Misschien dat dat anders is met een OP?
pi_49607338
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Da's geen vage reden, je kan na 24 uur, of zo, je posts niet meer aanpassen.
Misschien dat dat anders is met een OP?
Ik dacht dat dat anders was bij een OP..
Zal wel niet dus
pi_49637328
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:20 schreef Bioo het volgende:
Helmonder meld!
Brouwhuis hier, woon paar honderd meter van Zaal Vissers af.
gezellie, mijn zoon heeft daar een huis gekocht, op de Elandlaan. mooi wonen is t daar.
De Puta Madre
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:34:00 #46
3542 Gia
User under construction
pi_49640484
En het wordt weer prachtig weer op Artimond.
pi_49640719
Wat is Artimond ?
JOHNNY HEITINGA
pi_49641032
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:40 schreef Camplo het volgende:
Wat is Artimond ?
festival
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:56:00 #49
3542 Gia
User under construction
pi_49641261
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:40 schreef Camplo het volgende:
Wat is Artimond ?
Kunstmarkt in Helmond.

Kunst = art en de achterkant van helmond = mond, samen Artimond.

Goed gevonden, hè?

Je moet er natuurlijk van houden, maar er zijn van allerhande kunstvormen te zien. Toneel, dans, schilderijen en andere kunststukken, ook te koop natuurlijk en oude ambachten. En uiteraard met de Helmondse gezelligheid.

Nadeel is dat het of bijna altijd regent, en zo niet, dan is het veeeeel te druk en kun je nauwelijks iets zien.
pi_49641715
Ah okay.
Kunst niet echt mijn ding

dus ik zal er niet komen
JOHNNY HEITINGA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')