quote:De taal op de Nederlandse buis verruwt jaarlijks. In 2006 waren ongeveer 112.000 vloeken, scheldwoorden en verwensingen te beluisteren op de Nederlandse tv, een toename van circa 13 procent. Dat blijkt uit de Vloekmonitor, een onderzoek dat TNS NIPO in opdracht van de Bond tegen het vloeken heeft uitgevoerd.
ik las het net, vanaf waneer is iets een vloek dan volgens hun? er is geen scheldwoord ook maar als voorbeeld te noemen op de sitequote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:13 schreef Echo99 het volgende:
Dit is dan weer redelijk verdrietig te noemen.
[..]
jesus christus, heb jij gvd ook een lijst met het aantal stijgingen van het internet ?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:13 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Aldus de man achter die zaadplaat van een "Kan nie van die slette houwe"quote:DJ Chuckie
Van welk woord raak jij overstuur, als ze je er voor uitschelden?
"Van het woord 'kanker', ik heb mijn moeder aan deze ernstige ziekte verloren."
Doet schelden pijn?
"Schelden doet in principe geen pijn. Het doet alleen pijn als er wordt gescholden met net dat ene gevoelige woord waar je een slechte ervaring mee hebt, bijvoorbeeld kanker. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het niet prettig vinden als er wordt gescholden met het k-woord."
Een TNS NIPO?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:13 schreef Echo99 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:52 schreef BuisGruis het volgende:
Kankerlui zijn dat, mierenneukers
of Hanenwürgers
Ik zie al hoe ze aan zoveel scheldwoorden komen.quote:
Wat zouden ze van dit magnefieke filmpje vinden?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:38 schreef Metal_Mart het volgende:
Leuk dat ze zich storen aan programma's waar ze niet naar kijken, omdat ze geen tv hebben.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ja, stijlvol vloeken, dáár hebben ze nog nooit van gehoord!
quote:Doet uw pinpas het niet bij een NS-kaartjesautomaat terwijl over een minuut uw schaarse trein naar Venray vertrekt? Roep dan niet ‘KANKER-AUTOMAAT!!’, maar iets in de trant van ‘IK KRIJG JOU NOG WEL STUK MECHANIEK! HANENWURGER!”.
Origineel hčquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:40 schreef FlitsFrits het volgende:
Hilariteit, een topictitel bestaande uit 'Bond tegen het vloeken' en dan nog een scheldwoord.![]()
![]()
heel hard met een voorhammer op zijn voorhoofdquote:
flikker tog op met je kankergeloof vieze terroristische gebrainwashede kutgelovigen, ik heb schijt aan julie!quote:Vloeken is...
* een ontering van Gods naam. De naam van God heeft voor gelovigen een diepe betekenis. Als je Gods naam als ondoordachte uitroep of als krachtterm in de mond neemt, haal je die naam naar beneden.
lekkere bedreiging van die Gristenenquote:Exodus 20 vers 7:
’Misbruik de naam de HEER, uw God, niet, want wie zijn naam misbruikt laat hij niet vrijuit gaan.’
hanenwurger?man gebruik gewoon chickenfuckerquote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:26 schreef Spacehamster het volgende:
Vroeger mocht ik geen gadverdamme of getverdemme zeggen want dat waren bastaardvloeken en dus net zo erg als echte vloeken.
Pff....ik verdomde het mooi om "grutjes" te zeggen of een van die substituutvloeken zoals rodondendron of hanenwurger....dat klinkt voor geen meter.
Nou kunnen opvoeders hun minderjarige (stief)kinderen nog tot op het belachelijke af dingen verbieden, maar waar bemoeit de bond tegen vloeken zich mee?
Het is geen bedreiging maar een waarschuwing. Vloeken geeft blijk van gebrek aan beschaving, verstand en beheersing.quote:
En jij vloekt echt noooooooooooit?quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is geen bedreiging maar een waarschuwing. Vloeken geeft blijk van gebrek aan beschaving, verstand en beheersing.
Ik hoop dat je er een niet al te ernstig trauma aan hebt overgehouden.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:26 schreef Spacehamster het volgende:
Vroeger mocht ik geen gadverdamme of getverdemme zeggen want dat waren bastaardvloeken en dus net zo erg als echte vloeken.
Pff....ik verdomde het mooi om "grutjes" te zeggen of een van die substituutvloeken zoals rodondendron of hanenwurger....dat klinkt voor geen meter.
Nou kunnen opvoeders hun minderjarige (stief)kinderen nog tot op het belachelijke af dingen verbieden, maar waar bemoeit de bond tegen vloeken zich mee?
En hoe naar het ook is, soms lucht het ontzettend op om even je frustraties flink eruit te gooien mbv een flink vloek.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is geen bedreiging maar een waarschuwing. Vloeken geeft blijk van gebrek aan beschaving, verstand en beheersing.
Oh? Een gebrek aan beschaving is het alleen wanneer je het op ongepaste momenten doet (en je kan zelfs beweren dat je simpelweg niet storen aan vloeken een teken van beschaving en tolerantie is en je er niks van aan trekt), het heeft helemaal niets met verstand te maken, intelligente mensen vloeken net zo veel. Verder zijn situaties waarin je vloekt nou niet echt de situaties waar je beheersing kunt verwachten of waar het opkroppen van emoties nuttig is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tssk tssk, als jij een voorhamer op je kleine teen laat valen, en je zegt vervolgens:quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zoals geloven in een niet bestaande entiteit blijk geeft van gebrek aan inteligentie en relaliteitszin.quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Schijnheilig.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:20 schreef grassiekuik het volgende:
of een topic om scheinheilig te doen alsof je nooit scheld of vloekt
quote:Op woensdag 9 mei 2007 00:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
fuck jensen vieze flikkerquote:Op woensdag 9 mei 2007 10:34 schreef grassiekuik het volgende:
Jensen ftwik schijt balen van lui die godverdomme de bond tegen het fucking vloeken steunen. De na-neuk met die kutlui
STERF....
Dit is een topic waarin het extra stoer is om te schelden als verzet tegen mensen die willen dat we met zn allen op onze woorden gaan letten vanwege het bijgeloof van sommige mensen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:13 schreef EricG het volgende:
Oh dit is zo'n topic waarin het stoer is om te schelden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |