abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:47:05 #1
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_49134633
quote:
'Jezelf verdedigen mag hier niet'
Bron: Telegraaf

ENSCHEDE - Niet dat hij meteen op een standbeeld rekende, maar Henk J. (41) uit Enschede had toch op z'n minst een pluimpje verwacht van justitie. Hij had immers de onverbeterlijke veelpleger Davy van der P. overmeesterd. In plaats daarvan werd de Enschedeër in de boeien geslagen. "En ik dacht dat ik iets goeds had gedaan."

Na ruim twee weken cel toog hij gisteren weer aan het werk. "Ik ben hier wel, maar ben met mijn gedachten ergens anders." Het was al de vierde maal dat Henk J. hardhandig met criminaliteit werd geconfronteerd. " Tweemaal is er bij me thuis ingebroken en eenmaal bij mijn bedrijf." Daarop schafte hij zich een honkbalknuppel aan. Hij bedacht zich dan ook geen moment toen hij 's nachts werd opgeschrikt door gestommel.

Tentharing

"Ik ging kijken en zag een fiets staan", blikt hij terug. "Op het moment dat ik achter het huis loop om op onderzoek uit te gaan, hoor ik mijn vrouw roepen om hulp. Ze had het gordijn van de schuifpui opzij geschoven en stond ineens oog in oog met die vent. Het eerste wat er vervolgens gebeurde, was dat ik een schop en klap kreeg. Daarop riep hij: 'Ik steek je dood'. Ik zag iets glinsteren, waarvan pas achteraf bleek dat het een tentharing was. Daarop ging hij er meteen vandoor. Toen hij over een hekje wilde klimmen, zwenkte dit en viel hij op de grond. Ik kreeg nog een trap, maar zag toch kans hem te overmeesteren."

De politie had weinig lovende woorden voor J.'s doortastende optreden. Ruim twee weken bracht hij achter slot en grendel door. "Ik heb ook wel eens geroepen dat de gevangenis een hotel is. Nou, ik ben daarvan goed genezen. Een regelrechte nachtmerrie was het. Zoiets gun je je ergste vijand niet."

Eind vorige week werd hij op vrije voeten gesteld. Zijn advocaat mr. Rob Oude Breuil had daartoe een verzoek ingediend; onder meer omdat J. hartpatiënt is. "Het gaat nog erg slecht met me. En met het hele gezin. Mijn vrouw heeft oog in oog met die kerel gestaan. Tijdens mijn detentie zijn mijn zoon en zijn partner bij haar gebleven. Die gek - want zo noem ik 'm maar - heeft heel wat teweeggebracht binnen ons gezin." Bij deze krant kwamen vele honderden reacties binnen van verontwaardigde lezers. "Ik wil al die mensen bedanken. Als je in zo'n cel zit, is het toch prettig te weten dat mensen massaal met je meeleven."Tellen

De honkbalknuppel, waarmee J. twee tot drie tikken zou hebben uitgedeeld, is in beslag genomen. Of hij een nieuwe aanschaft? "Ik peins er niet over. Het enige wat ik heb gedaan, is optreden tegen iemand die mijn spullen wilde stelen en me aanviel en met de dood bedreigde. Dat is echter kennelijk uit den boze. Ik had volgens justitie eerst tot tien moeten tellen. Maar in zo'n situatie heb je niet eens zoveel tijd. Alles voltrekt zich zó snel. Ik heb dus mijn lesje wel geleerd. Blijkbaar moet je in dit land, wanneer je iemand betrapt, die persoon gewoon al je spullen meegeven."

Wat hem nu nog wacht, is de gang naar de rechter wegens zware mishandeling: " Het enige wat ik kan hopen, is dat het recht alsnog z'n beloop krijg en ik niet opnieuw in de cel beland. Hoe dan ook, ik ben nog lang niet van alle ellende verlost."
Typisch Nederland weer, waar een crimineel meer rechten heeft dan de gewone burger.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drugshond op 08-05-2007 12:49:43 ]
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:49:37 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_49134714
Je moet zo'n gast ook gewoon in mootjes hakken en voeren aan de haaien. Geen lijk, geen zaak.
pi_49134788
Het is gewoon te erg voor woorden !
Je zou inderdaad een pluimpje moeten krijgen. Maar hij heeft hem wel echt total loss geslagen en niet zo'n beetje ook...

Maar dan nog :x
pi_49134816
Lang leve de Nederlandse rechtsstaat.
pi_49134826
Iemand achternarennen en "twee tot drie" tikken met een honkbalknuppel verkopen nadat die gevallen is lijkt me niet echt zelfverdediging, wel?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:54:26 #6
48546 Shinadul
vidi, vici, veni
pi_49134887
Gewoon niet de politie bellen. Rake klappen en daarna op straat gooien.

Ontkennen dat je die beste meneer ooit gezien hebt is dan het beste.

Super toch, dat rechtssysteem in nederland
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:54:32 #7
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_49134892
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:52 schreef Zpottr het volgende:
Iemand achternarennen en "twee tot drie" tikken met een honkbalknuppel verkopen nadat die gevallen is lijkt me niet echt zelfverdediging, wel?
Dan moet je gewoon met je poten van andersmans spullen afblijven.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:54:43 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49134899
quote:
Inderdaad, dit is eigenlijk net over het randje. Al vind ik niet redelijk dat er gelijk van uitgegaan wordt dat iemand in zo'n situatie direct rationele beslissingen neemt.
Vampire Romance O+
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:54:43 #9
61660 Lariekoek
pi_49134900
quote:
Waar lees jij dat hij hem achterna rende?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:57:03 #10
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_49134994
Overmeesteren terwijl de vluchtende inbreker op de grond lag, dat zal waarschijnlijk zonder knuppel zijn gebeurd. Als hij echt na die tijd nog een paar tikken uit heeft gedeeld, is hij te ver gegaan. Anders ga ik er van uit dat-ie alsnog wordt vrijgesproken (en terecht). Toch heeft hij de honkbal knuppel aangeschaft met als doel de inbreker te slaan (dus aanval, kalm beraad etc..). Blijven lastige kwesties dit.
Overigens is hier sowieso geen sprake van zelfverdediging, want hij sloeg de vluchtende inbreker neer.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_49135008
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:54 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon met je poten van andermans spullen afblijven.
Ben ik het mee eens hoor, maar dit is simpelweg geen zelfverdediging meer.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:58:19 #12
61660 Lariekoek
pi_49135032
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:57 schreef MrTorture het volgende:
Overmeesteren terwijl de vluchtende inbreker op de grond lag, dat zal waarschijnlijk zonder knuppel zijn gebeurd. Als hij echt na die tijd nog een paar tikken uit heeft gedeeld, is hij te ver gegaan. Anders ga ik er van uit dat-ie alsnog wordt vrijgesproken (en terecht). Toch heeft hij de honkbal knuppel aangeschaft met als doel de inbreker te slaan (dus aanval, kalm beraad etc..). Blijven lastige kwesties dit.
Overigens is hier sowieso geen sprake van zelfverdediging, want hij sloeg de vluchtende inbreker neer.
quote:
Het eerste wat er vervolgens gebeurde, was dat ik een schop en klap kreeg. Daarop riep hij: 'Ik steek je dood'. Ik zag iets glinsteren, waarvan pas achteraf bleek dat het een tentharing was. Daarop ging hij er meteen vandoor. Toen hij over een hekje wilde klimmen, zwenkte dit en viel hij op de grond. Ik kreeg nog een trap, maar zag toch kans hem te overmeesteren."
pi_49135100
Waarom neemt de televaag ook niet even de moeite om de verwondingen die de inbreker heeft opgelopen ook even te vermelden. Met 2 tot 3 tikken van een honkbalknuppel kun je iemand compleet invalide slaan.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:00:50 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_49135129
Ik heb sowieso een gemeng gevoel bij dit soort dingen. Laten we even stellen dat die kerel die inbreker inderdaad onnodig mishandeld heeft. Het feit dat inderdaad wel eens voorkomt maakt het voor kruimeldiefjes en junks minder aantrekkelijk in te breken. Omgekeerd: als je zeker weet dat je lichamelijk niets overkomt wordt het als junk zijnde wel erg aantrekkelijk om in te breken. Moeilijk.
Vampire Romance O+
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:01:25 #15
61660 Lariekoek
pi_49135149
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:00 schreef Basp1 het volgende:
Waarom neemt de televaag ook niet even de moeite om de verwondingen die de inbreker heeft opgelopen ook even te vermelden. Met 2 tot 3 tikken van een honkbalknuppel kun je iemand compleet invalide slaan.
Ik mag hopen dat die gozer invalide is. 14.gif
pi_49135178
Sorry, maar als ik iets zie glinsteren, en ik word bedreigd, dan probeer ik die inbreker ook uit te schakelen.

Ik vind niet dat er overdreven veel geweld is gebruikt ook. Jammer dat justitie dat niet inziet. Of misschien zijn er dingen die wij niet weten.
pi_49135201
moment van verstandsverbijstering en vrijspraak?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:02:57 #18
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49135204
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:57 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor, maar dit is simpelweg geen zelfverdediging meer.
Denk je dat je in zo'n situatie nog rationeel kunt denken, nadat je bedreigd bent en de hele handel. Je komt in een adrenaline rush en je slaat zo'n vent tot pulp. Ik mag hopen dat ik precies hetzelfde doe als ik in die situatie kom. Veelplegers
pi_49135237
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:00 schreef Basp1 het volgende:
Ach wat zielig nou.
Rot toch op man. Ik wil wel eens zien hoe jij reageert als er iemand bij je inbreekt, je gezin bedreigd met een glimmend voorwerp pal voor de neus van je vrouw.

Nederlandse rechtssysteem
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:06:59 #20
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_49135326
Nederland regeltjesland...te belachelijk voor woorden. Van mij krijgt ie een pluimpje
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:07:22 #21
127981 Misstique
11-07-2014
pi_49135340
En wat is er met het 'slachtoffer' gebeurd?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:14:18 #22
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_49135586
Die gozer had gewoon niet in moeten breken!!
je moet van iemand zijn spullen afblijven!!
Jammer dat ie maar 3 tikken heeft gehad!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:15:14 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49135614
Wat een ontzettend eenzijdig bericht van die kutkrant weer.

De inbreker is dus gevlucht, overmeesterd en heeft daarna pas een paar klappen met de knuppel gehad. Dat mag nou eenmaal niet, dus die man moet niet zeiken.

-Je mag best een knuppel in huis hebben om inbrekers mee af te schrikken
-Je mag best een overvaller met een knuppel slaan als die jou bedreigt met een tentharing

Maar je mag niet voor eigen rechter spelen door een reeds overmeesterde inbreker nog wat klappen na te geven. Deze man is dus terecht opgepakt, typisch fok! en typisch de Telegraaf om daar dan over te gaan lopen zeiken. De rechter kan vervolgens nog oordelen dat sprake was van ontoerekeningsvatbaarheid of noodweerexces, maar het is volledig terecht dat deze man als verdachte is aangemerkt.

En de TT is ook kut. Jezelf verdedigen mag wél! Voor eigen rechter spelen mag niet. Kan een modje dat misschien even veranderen?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:15:38 #24
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_49135629
Van mij had hij hem dood mogen slaan.
A.F.C. Ajax
pi_49135667
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:47 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf

Typisch Nederland weer, waar een crimineel meer rechten heeft dan de gewone burger.
Typisch Telegraaf weer, was het 1e wat ik dacht
Lurf is the message and the message is Lurf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')