abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49131756
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 289

As papa's en mama's :

13 mei: 2007: waterfly
25 mei 2007: Memmel
03 juni 2007: Marit1978
11 juni 2007: Conekiller
13 juni 2007: Beaker
17 juni 2007: kapitein_pannekoek
20 juni 2007: Karin
21 juni 2007: p_iglet
07 juli 2007: Kleintje
23 juli 2007: desiredbard
27 juli 2007: Freudie
28 juli 2007: jellyrose
31 juli 2007: Stiemie
02 augustus 2007: Deepfreeze en _Flash_
09 augustus 2007: marlieske
13 augustus 2007: Iksje
15 augustus 2007: B4CO (papa)
22 augustus 2007: DaviniaHR en PhysicsRules
25 agustus 2007: Razor21
28 augustus 2007: Gwennert
11 september 2007: Lishe en Xtracer
06 oktober 2007: Nijna
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
20 november 2007: Lewis.de.boxer
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi
12 december 2007: S_oepstengel
Nog onbekend: S-A-I-N-T
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 08-05-2007 20:27:00 ]
Fake it till you make it...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:08:43 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49131855
Wmb hoeft er niemand anders bij de bevalling dan alleen stinkie. Ik moet er niet aan denken om er anderen bij te hebben. Die krijgen wel een telefoontje als we gewassen en wel weer netjes in bed liggen.
pi_49131952
Ik hoefde ook niemand behalve Michel aan mijn bed hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49132044
hier ook verder niemand bij de bevalling hoor !

Ik herken wel het gevoel wat iemand eerder beschreef: ik hoop heel erg dat mijn eigen ouders er eerder zijn dan mijn schoonouders. Puur omdat de emotionele band en behoefte bij mijn eigen ouders zó veel groter is !
Jammere is dat mijn ouders op 2uur rijden van ons wonen, schoonouders maar 20min.
Máár, in de week voor 3juni houden mijn ouders weekje vakantie bij ons in de buurt...voelt al stuk fijner te weten dat ze er dan evt. ook 'snel' na het telefoontje bij kunnen zijn.
pi_49132084
pffff ik moet er ook niet aan denken om er iemand anders bij te hebben.
Bezoek hoeft echt niet te wachten tot ik weer gemake-uped en opgetut ben (dan kunnen ze tot sint-juttemis wachten ), maar zeker geen extra mensen aan mijn bed voordat ik weer goed en wel in pyama met dekbed over me heen in bed lig.

Hier totaal niet dat gevoel van eigen ouders moeten er eerst zijn ofzo. Zowel mijn schoonouders als eigen ouders zullen zodra ik bel zsm naar ons toe reizen. Wie er eerder is maakt me echt niet uit.
Alleen hier hebben we het probleem dat mijn schoonouders elkaar dus eigenlijk niet willen zien/ tegenkomen
Verwacht met een beetje pech daar nogwel gezeur en gezeik over op mijn kraambed. Nou daar pas ik voor. stelletje kleuters. Schoonvader heeft ooit al eens geroepen dat hij niet eens op onze bruiloft gaat zijn als zijn ex er is. Heb toen maar even verteld dat ie dan toch echt gewoon verwacht wordt, net als op kraamvisite omdat ik hem anders echt nooit meer aankijk .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:22:51 #6
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49132164
Hier ook niemand anders bij de bevalling hoor. Ouders en schoonouders en een paar vrienden zijn wel op de hoogte gehouden door Micha terwijl ik nog bezig was maar gelukkig heeft niemand het in zijn hoofd gehaald om op de gang te staan wachten Uiteindelijk is Noah om kwart over 9 's avonds geboren. Om half 11 's avonds waren ze pas klaar met hem (ademhalingsproblemen en moest in couveuse) en ik zelf was pas tegen 1 uur 's nachts klaar met hechten en wassen enzow en kon Noah toen zelf pas echt goed voor het eerst zien. Ben erg blij dat er toen nog niemand is gekomen. Mijn ouders en wat vrienden zijn de volgende dag pas gekomen en schoonouders en nog een paar vrienden pas de dag daarna. Vond ik wel zo prettig
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_49132208
Ik heb alleen iemand ingehuurd om mijn lipgloss bij te werken tijdens de bevalling, verder is alleen Manny aanwezig. Nou ja..ik hoop dat hij blijft staan.

Fijn Marit, dat je ouders er in die week zijn. Altijd lekker om ze in de buurt te hebben voor het 1 en ander.
pi_49132252
Wij hebben onze ouders pas gebeld op het moment dat Amber er was.
Mijn moeder was kots misselijk en had heel erg pijn in haar buik op het moment dat Amber werd geboren. Mijn moeder was op haar werk en heeft, toen ze gebeld was, haar spullen laten vallen, is een kadootje gaan kopen en toen naar ons gekomen. Mijn ouders waren er na een uurtje ofzo. Mijn schoonouders daarentegen waren er pas op donderdagof vrijdag geloof ik. Amber is dinsdag geboren. Ze wilden niet eerder komen dan dat het kadootje er was.
Mijn zusje was op vakantie en die zag Amber pas vrijdagavond. maar hebben wel elke dag een fototje gemms'ed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:31:10 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49132338
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:18 schreef p_iglet het volgende:
pffff ik moet er ook niet aan denken om er iemand anders bij te hebben.
Bezoek hoeft echt niet te wachten tot ik weer gemake-uped en opgetut ben (dan kunnen ze tot sint-juttemis wachten ), maar zeker geen extra mensen aan mijn bed voordat ik weer goed en wel in pyama met dekbed over me heen in bed lig.

Hier totaal niet dat gevoel van eigen ouders moeten er eerst zijn ofzo. Zowel mijn schoonouders als eigen ouders zullen zodra ik bel zsm naar ons toe reizen. Wie er eerder is maakt me echt niet uit.
Alleen hier hebben we het probleem dat mijn schoonouders elkaar dus eigenlijk niet willen zien/ tegenkomen
Verwacht met een beetje pech daar nogwel gezeur en gezeik over op mijn kraambed. Nou daar pas ik voor. stelletje kleuters. Schoonvader heeft ooit al eens geroepen dat hij niet eens op onze bruiloft gaat zijn als zijn ex er is. Heb toen maar even verteld dat ie dan toch echt gewoon verwacht wordt, net als op kraamvisite omdat ik hem anders echt nooit meer aankijk .
Nou idd, die 'kleuters' waren ooit zo volwassen om met elkaar te trouwen en kinderen te krijgen, dan hebben ze ook maar gewoon het fatsoen om zich te gedragen in elkaar bijzijn.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:33:21 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49132404
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Wmb hoeft er niemand anders bij de bevalling dan alleen stinkie. Ik moet er niet aan denken om er anderen bij te hebben. Die krijgen wel een telefoontje als we gewassen en wel weer netjes in bed liggen.
Whehehe, toen ik zwanger was had mijn moeder bedacht dat behalve zijzelf, mijn 21 jarige broertje ook wel bij de bevalling mocht zijn..want hij is zo gek op kinderen

Nou nee ma

Ik heb ook alleen mijn vriend erbij gehad, pa en moe zaten op de gang.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:33:36 #11
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49132415
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou idd, die 'kleuters' waren ooit zo volwassen om met elkaar te trouwen en kinderen te krijgen, dan hebben ze ook maar gewoon het fatsoen om zich te gedragen in elkaar bijzijn.
Ben ik helemaal mee eens. Ik heb met mijn ex afgesproken dat we alles samen blijven delen al zijn we nog zo lang uit elkaar. De oudste twee kinderen hebben ook recht op een papa en mama bij hun afzwemmen, diplomauitreikingen, toneelopvoeringen en dan later dus ook de andere dingen als huwelijk geboorte etc.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:34:38 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49132451
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Whehehe, toen ik zwanger was had mijn moeder bedacht dat behalve zijzelf, mijn 21 jarige broertje ook wel bij de bevalling mocht zijn..want hij is zo gek op kinderen

Nou nee ma

Ik geloof dat ik mijn moeder heel bevreemd aan zou staren als ze me zoiets voor zou stellen!!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:35:54 #13
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49132498
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:24 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik heb alleen iemand ingehuurd om mijn lipgloss bij te werken tijdens de bevalling, verder is alleen Manny aanwezig. Nou ja..ik hoop dat hij blijft staan.

Ik hou zielsveel van m'n moeder, maar ik denk niet dat ik haar erbij wil hebben op het moment supreme. En liever ook niemand in huis of in het ziekenhuis, na de geboorte bellen we wel en mogen ouders en zus/broer zo langskomen (tenzij ik echt een vodje ben natuurlijk), ook al is het 3 uur 's nachts
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49132506
Tan, super dat je dat zo met je ex afgesproken hebt!!!!

Hier 2x gescheiden ouders, en met mijn eigen ouders verwacht ik geen enkele problemen.
Schoonouders zijn iets minder gezellig uit elkaar gegaan (25 jaar geleden ofzo) en zouden het liefst elkaars bestaan volledig negeren.
Maar goed we wachten af!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:36:11 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49132508
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:34 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik mijn moeder heel bevreemd aan zou staren als ze me zoiets voor zou stellen!!
Ze was in eerste instantie nog een soort semi beledigd dat ik het niet zo met d'r eens was
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:39:29 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49132597
ik had mijn moeder gevraagd of ze bij de bevalling wilde zijn maar die vond het een naar idee. haar dochter met pijn enzo, bang voor complicaties. (terwijl ze zelf voor haar werk wel bij bevallingen is geweest.) Ook mijn schoonmoeder had ik gevraagd. zij heeft geen dochters en ik wilde haar dat moment niet ontzeggen. zij was er wel bij. mijn zusje logeerde bij ons, nog een paar zussen-dagen, toen luuke zich te vroeg aandiende. zij was er ook, en ik vond het heel erg fijn. ze heeft boodschappen gedaan, de verlos geholpen omdat de kraam te laat was. Ik hoop dat ze er deze keer weer bij kan zijn.
ik heb het alleen als heel fijn ervaren om zon intense gebeurtenis te delen met mensen die zo dicht bij je staan. ik had niet het idee dat het heel druk ws rondom het bed, eerder kalm, fijn, warm. voelde me gewoon gesteund. mijn ouders zijn in de aut gesprongen toen ik 8 cm ontsluiting had ofzo, die waren een uurtje na de bevalling aanwezig. Mijn zus heeft mij gedouched. als het kon doe ik het deze keer precies zo.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:40:55 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49132642
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:36 schreef p_iglet het volgende:
Tan, super dat je dat zo met je ex afgesproken hebt!!!!

Hier 2x gescheiden ouders, en met mijn eigen ouders verwacht ik geen enkele problemen.
Schoonouders zijn iets minder gezellig uit elkaar gegaan (25 jaar geleden ofzo) en zouden het liefst elkaars bestaan volledig negeren.
Maar goed we wachten af!
Vriend van mij had dat ook met zijn eigen ouders en hij heeft gewoon tegen ze gezegd 'als jullie niet tegelijk op verjaardagen willen zijn dan regel je maar onderling wie wanneer komt'.
Inmiddels zijn ze een beetje bijgedraaid en komen ze gewoon tegelijk en doen dan heeeeel beleefd. :d
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:41:33 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49132657
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ze was in eerste instantie nog een soort semi beledigd dat ik het niet zo met d'r eens was
Hahaha, had ze zelf ook d'r halve familie uitgenodigd toen jij werd geboren?

@P_iglet, het scheelt dat we niet met ruzie uit elkaar zijn gegaan, ik kan me goed voorstellen dat het met ruzie moeilijker wordt, maar dan nog heb ik zoiets (en mijn ex ook!): het was onze keus, de kinderen mogen daar nooit de dupe van worden (dat zijn ze al genoeg door de scheiding an sich).
Het scheelt ook nog dat mijn vriend en mijn ex prima met elkaar overweg kunnen. En zijn vriendin is ook wel aardig, haar dochter (dus stiefzusje van mijn oudste twee) is vorig jaar zelfs eens komen logeren. Zo'n onderlinge verstandhouding maakt veel mogelijk.
pi_49132846
P_iglet lastig is dat hč.
Hier willen de schoonouders elkaar ook liever niet zien, maar bij de geboorte van Damian was het ook zo dat ze er allebei op hetzelfde moment waren. Jammer hoor, dan hebben ze maar normaal te doen of gewoon niks tegen elkaar zeggen.

Ik ben achteraf wel blij dat ik in het ziekenhuis bevallen ben. Damian is om 9.17 geboren maar ik zelf heb na de keizersnede tot half 12 op de uitslaapkamer gelegen. Nou was het om half 12 bezoekuur en ik had Damian zelf nog maar een paar minuten gezien en ik was er toen zo bang voor dat de familie hem eerder dan ik eens goed had kunnen bekijken. Dat was gelukkig niet zo, ze hadden de familie die gekomen was weggestuurd en die mochen pas om 4 uur terugkomen om hem te bekijken.
Dus de eerste paar uurtjes hebben we lekker voor ons zelf gehad.
Ook kregen wij het advies om hem alleen maar bij ons te laten liggen de eerste dag omdat hij een beetje ziek was van de bevalling. Dat vond ik ook wel fijn.
En ik ben een dag eerder uit het ziekenhuis teruggekomen dan verwacht, dat hebben we toen ook lekker voor onszelf gehouden, eerst maar eens thuis wennen.
Bij de kraamvisite als ik het teveel vond worden had ik zelf zoiets van, ik weet niet wat jullie doen maar ik ga naar mijn bed.
Ik heb op het kaartje gezet dat er gebeld moest worden als ze langs wilden komen en dat hebben de mensen ook netjes gedaan.
pi_49132911
Mijn zus had het ook in haar hoofd gehaald dat ze bij de bevalling mocht zijn.
Ze had iets gezegd van: oo ja maar ik weet niet of ik er dan wel bij wil zijn hoor.
Toen ik zei dat ik alleen Sander erbij wilde hebben vond ze dat wel vreemd, want van haar mag bij haar bevalling de hele wereld wel meekijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door appelsap op 08-05-2007 10:00:10 ]
pi_49132945
Bij ons stond op het kaartje ook dat er van te voren gebeld moest worden en dat heeft ook iedereen gedaan, niemand stond onverwachts voor de deur.
Daarnaast hebben we de eerste 2/3 dagen helemaal geen visite gehad (op ouders en zusje na). Eerst even zelf wennen en dan pas de drukte.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49133088
Ik wil alleen mn lief erbij als ik lig te bevallen. De rest hoort het wel als ze mogen komen...
Fake it till you make it...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:18:01 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49133641
Kunnen Hellace en ik ook in de OP worden opgenomen???

We zijn uitgerekend op 2 december 2007.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:51:09 #24
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49134762
Oh ja.. bijna vergeten te melden: vanochtend weer bij de vk geweest, het was dezelfde als de vorige keer (die van het bed in de woonkamer enzo), maar ze was deze keer een stuk aardiger (en ik had me al helemaal voorgenomen om d'r een veeg uit de pan te geven als ze weer over dat bed zou beginnen ).

Bloeddruk was iets omhoog gegaan (nu 132/82 dus nog steeds ok), maar dat wijt ik aan de stress die ik vantevoren had om erheen te gaan Wel in een keer 2.5kg aangekomen (teller staat nu op 3.5kg in totaal, dus dat was even schrikken) en ik moet over 2 weken terugkomen voor bloedsuiker test.

Voor de rest alles goed met blobster - hoofd ligt nog boven en hij kan nu fatsoenlijk ronddansen in m'n buik omdat ik eindelijk wat meer vruchtwater heb gekregen volgens de vk (en ik heb dus nu ook eindelijk maar 1 buik en niet meer 2 rollen! (de dingen die een zwangere muts blij kunnen maken )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49134977
Jellyrose tijd voor een foto dus.
Fijn dat je VK nu wat aardiger was!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')