Het is: 'eronder'. Het woordje 'er' kleeft vast aan het voorzetsel, mits dat voorzetsel naar 'er' verwijst.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:59 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat de boodschap er onder leidt.
Ik zou het wel fijn vinden als de taal de maatschappij volgt, in plaats van andersom...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:21 schreef Frollo het volgende:
Tuurljik. In de meeste gevallen is het helemaal geen ramp als een woord verkeerd gespeld is of een constructie niet klopt. Maar soms, heel soms, leidt het niet volgen van de taalregels wel degelijk tot dubbelzinnigheid.
Dan denk ik: het is toch veel eenvoudiger om gewoon altijd de regeltjes te volgen dan dat je per situatie moet inschatten of een overtreding kwaad kan of niet?
Omdat de derde persoon enkelvoud van vrijwel alle andere werkwoorden ook op een -t eindigt. Hoe minder uitzonderingen, hoe makkelijker toch?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik zou het wel fijn vinden als de taal de maatschappij volgt, in plaats van andersom...
Zo als oorspronkelijk de taal ooit bedoeld was: het vastleggen van wat er gezegd wordt.
deze laatste t word bevoorbeeld niet uitgesproken, en voegd niets toe aan te betekenis van de zin. Waarom schrijven we het dan toch??
Neequote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
Omdat de derde persoon enkelvoud van vrijwel alle andere werkwoorden ook op een -t eindigt. Hoe minder uitzonderingen, hoe makkelijker toch?
Dat lijkt me nu al helemaal een ramp. De maatschappij waarin wij leven is een zieke, een misselijkmakende, een koortsachtig flikkermaatschappijtje waar Sodom en Gomorra hoogtij vieren. Hoe verder de taal, of wat dan ook, zich van de maatschappij, van het systeem verwijderd, hoe mooier ik hem/haar/het vind.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik zou het wel fijn vinden als de taal de maatschappij volgt, in plaats van andersom...
Zo als oorspronkelijk de taal ooit bedoeld was: het vastleggen van wat er gezegd wordt.
deze laatste t word bevoorbeeld niet uitgesproken, en voegd niets toe aan te betekenis van de zin. Waarom schrijven we het dan toch??
Waar schrijf je dan zo vaak fuck it??quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat lijkt me nu al helemaal een ramp. De maatschappij waarin wij leven is een zieke, een misselijkmakende, een koortsachtig flikkermaatschappijtje waar Sodom en Gomorra hoogtij vieren. Hoe verder de taal, of wat dan ook, zich van de maatschappij, van het systeem verwijderd, hoe mooier ik hem/haar/het vind.
Nee.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:48 schreef Stali het volgende:
Het is bijna zes uur. Moeten jullie niet over het eten keuvelen?
Hoe meer pulkjes hoe beter... Dan heb je meer grip op de snaren, JAM.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:51 schreef JAM het volgende:
Zullen we over kleine stukjes snot die aan de snaar van je gitaar vastgekoekt zitten keuvelen? Hoe komt dat daar zeg! Oei!- wat vies!.
Met jouw zelfbeeld is niets mis.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:51 schreef Stali het volgende:
Ik zie nu pas dat de dames er nog niet zijn..
*grijns* Ik werk in een mannenwereld en daar vind je eigenlijk toch wel de meeste dames.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 17:53 schreef broer het volgende:
[..]
Met jouw zelfbeeld is niets mis. [afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |