abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:08:31 #51
16715 Mylene
*schatje*
pi_49527598
Honderd, dit topic staat in LIF en niet in R&P. De TS vraagt om ervaringen, meer niet.
pi_50341426
Update: stond met 3 minuten weer buiten, neusschot ofzoiets staat scheef dus moet in en uitwendige operatie en ik moest het zelf maar met de verzekering regelen, hij heeft me een papiertje meegegeven waar hij 'aanvraag in+uitwendige neuscorrectie' op heeft geschreven en nog wat codes van wat er moet gebeuren?

Heb vandaag de hele handel naar de verzekering gestuurd met een begeleidend schrijven en nou hoop ik maar dat ze geloven dat het echt 2 ongelukken waren.
pi_50342294
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:58 schreef heaven7 het volgende:
Update: stond met 3 minuten weer buiten, neusschot ofzoiets staat scheef dus moet in en uitwendige operatie en ik moest het zelf maar met de verzekering regelen, hij heeft me een papiertje meegegeven waar hij 'aanvraag in+uitwendige neuscorrectie' op heeft geschreven en nog wat codes van wat er moet gebeuren?

Heb vandaag de hele handel naar de verzekering gestuurd met een begeleidend schrijven en nou hoop ik maar dat ze geloven dat het echt 2 ongelukken waren.
Wat voor arts was dit? Beetje rare actie hoor. Een arts kan dat net zo goed zelf allemaal regelen. Jammer dat niet iedereen de moeite neemt om je even wat meer in te zetten voor een patient. Alleen maar om het feit dat een arts meer "indruk" kan maken bij een zorgverzekeraar. Hoop dat alles goed komt voor je. S6
pi_50343607
Tja hij had het over administratieve rompslomp en hij zei gelijk al dat het niet vergoed zou worden, ondanks dat het dus een ongeval was en dat letterlijk zo in de voorwaarden staat, en dat de patienten tegenwoordig zelf moeten regelen met de verzekering.
Bedankt iig We hopen er het beste van. In de voorwaarden hebben ze het over 'verminkingen', nou ben ik geen gedrocht om te zien dus hopelijk vinden ze het ernstig genoeg om toch te vergoeden.
pi_50353938
Misschien is het in haar geval eerst oren, dan neus, dan 'god knows what'. Er zijn inderdaad gevallen waar mensen te kritisch worden en alles opeens willen laten veranderen. Maar er zijn meer gevallen waar het blijft bij 1 ding.
pi_50354002
Denk je dat dat bij mij het geval is? Dat is niet de reden dat de KNO patienten dit zelf laat regelen hoor.

Kan je verzekeren dat dat bij mij niet zo is hoor Tenzij ik nog weet ik wat voor gekke verminkingen krijg in de toekomst

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2007 23:00:24 ]
pi_52852871
Enorme update:

Verzekering vroeg om foto's, heb die gestuurd en kreeg een uitnodiging voor 3 augustus voor een onderzoek. Uiteraard was ik op vakantie En opende de brief toen ik terug was (een week later), gebeld en ze zouden kijken of ik een nieuwe uitnodiging kon krijgen.
Die kwam, voor vanochtend. Was 3 minuten binnen en ik krijg het vergoed

Wat moet ik nu doen? De KNO bellen? Er zal nog wel een afspraak moeten worden gemaakt voor foto's ook enzo? Kan ik aangeven wat voor mij de beste tijd is qua operatie? Ik kan nl niet zomaar heel veel tijd missen van school dus in een vakantie zou het best zijn
pi_52899522
Ik heb het ook in de vakantie laten doen. Vorige kerstvakantie om precies te zijn. Je kan het wel aangeven maar er zijn wel vaak spoedoperaties die voorgaan.
Ik had eerst een week vóór de kerstvakantie de afspraak, alleen een dag van tevoren werd die afgebeld omdat er een spoedgeval tussendoor kwam. Toen werd het dus in de vakantie en miste ik 1 week school (was echt kapot van die narcose)

Er moeten inderdaad nog foto's gemaakt worden als je het laat doen. Gewoon bellen naar KNO om te vragen hoe het nu verder gaat Succes
pi_52899739
Bedankt voor je reactie! Zou ik mogen weten wat er bij jou precies gebeurd is, hoe dat allemaal in z'n werk ging en misschien voor en na foto ofzo? (Ga morgen idd de KNO bellen).

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2007 20:54:03 ]
pi_52927643
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:53 schreef heaven7 het volgende:
Bedankt voor je reactie! Zou ik mogen weten wat er bij jou precies gebeurd is, hoe dat allemaal in z'n werk ging en misschien voor en na foto ofzo? (Ga morgen idd de KNO bellen).
Bij mij is in de eerste plaats mijn neustussenschot rechtgezet. Dat stond zo scheef dat ik niet door mijn rechter neusgat kon ademen. Dat is zeer goed verholpen met de operatie. Ik ben er zelfs achtergekomen dat ik stofallergie heb hahaha Voor de operatie had ik daar echt nooit last van!
Ook hebben ze het tussenschot aan de onderkant ingekort. Dat stak een beetje uit aan de onderkant van mijn neus. Ik zag dat eigenlijk pas toen de Kno-arts erover begon. En inderdaad is dat eigenlijk nog het meest drastische verschil geweest. Verder had ik een soort van hobbel op m'n neusbrug, die is iets weggehaald maar hij zit er nog steeds. Misschien dat ik dat over een paar jaar nog helemaal laat doen, maar voor nu vind ik het wel best. Ik heb nu geen zin en tijd om weer alles opnieuw te moeten beleven. Ik vond het best zwaar namelijk.

Hoe ze het hebben gedaan? Geen flauw idee, ik was onder narcose Na de narcose voelde het alsof ik uit een heerlijke lange winterslaap was gekomen. Ik kan me nog herinneren dat ik zei : , O, ik heb nog nooit zo lekker geslapen!! ' Waarop ik me uit wilde rekken en alle zusters in de uitslaapkamer riepen : NIET AAN JE NEUS!! terwijl ik me alleenmaar wilde uitrekken

Voor een foto moet je me maar even mailen...zal ik even kijken of ik wat kan vinden Ik heb nietecht before & after foto's...
pi_53774694
Nou, morgen weer naar de KNO! Ik denk dat we nu echt concreter te werk gaan. De machtiging van de verzekering is inmiddels binnen, er staat 'machtiging voor in en uitwendige neuscorrectie', dat de KNO hem, behalve het neusschot herstellen, ook van de buitenkant dus mooier gaat maken is geen probleem? Niet dat ik achteraf alsnog moet gaan betalen omdat het ook cosmetisch is
Foto's zijn gemaakt dus ik hoop op de opnamelijst gezet te worden.

Ik snapte alleen de vorige keer bij de KNO 1 ding niet, ik had het er ook over of hij em een beetje kan verkleinen (als ie toch bezig is en alles los ligt) maar hij snapte of mijn vraag niet, of hij kan het niet.. hij had het over dat ie het kraakbeen bij mijn neusvleugels ietwat weg kan halen en dan oogt ie minder prominent maar betekent dat dan dat de neuspunt alleen smaller wordt? Want ik heb geen dikke neus en hoe smaller, hoe langer hij weer oogt natuurlijk. Of moet ik vragen om een verkorting van de neus i.p.v. een verkleining?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2007 20:56:45 ]
pi_53793768
Ik ben doorverwezen naar een collega in Hilversum omdat het te complex is, ik heb een moeilijke neus Wel jammer maar hij garandeerde mij dat die in Hilversum de beste is en dat het helemaal goed gaat komen.

Dus nu een oproep afwachten.
pi_53808597
Hahaha nouja, weet je in ieder geval dat het goed gaat
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 11:29:22 #64
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_53809643
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:40 schreef heaven7 het volgende:
ik heb een moeilijke neus
Nou word ik wel heel benieuwd
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_53810281
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 20:56 schreef heaven7 het volgende:
Nou, morgen weer naar de KNO! Ik denk dat we nu echt concreter te werk gaan. De machtiging van de verzekering is inmiddels binnen, er staat 'machtiging voor in en uitwendige neuscorrectie', dat de KNO hem, behalve het neusschot herstellen, ook van de buitenkant dus mooier gaat maken is geen probleem? Niet dat ik achteraf alsnog moet gaan betalen omdat het ook cosmetisch is
Is afhankelijk welke DBC codes de arts gebruikt, dus als de arts een DBC code gebruikt anders dan in de machtiging vermeld staat, dan moet je dat zelf betalen ja.. dus dat moet je even navragen aan je behandelend arts. Want als ie 't gewoon onder de DBC van de machtiging declareert wordt alles vergoed.
pi_53817487
In de machtiging staat helemaal geen code.. ze hebben het over 'machtiging voor in en uitwendige neuscorrectie' en verder mijn gegevens..
Wat betekent dat dan? Dat ze gewoon alles gaan vergoeden, wat het ook is?

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2007 17:36:50 ]
pi_53817503
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 11:29 schreef soylent het volgende:

[..]

Nou word ik wel heel benieuwd
Het valt wel mee hoor Zal eens een niet al te oncharmante foto opzoeken dan
pi_53817703
Jullie snappen dat dit natuurlijk wel een 'charmante' foto is

pi_54111399
Nog een update; as vrijdag naar Hilversum!

Nog even over die codes voor de verzekering, weet iemand hoe dat zit? Niet dat ik achteraf een rekening van ¤5000,- krijg
pi_54115350
I feel kinda Locrian today
pi_54115711
Dat is de man die mij gaat opereren Ken je hem of ken je iemand die ervaring met hem heeft?
pi_54116971
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 15:33 schreef heaven7 het volgende:
Nog een update; as vrijdag naar Hilversum!

Nog even over die codes voor de verzekering, weet iemand hoe dat zit? Niet dat ik achteraf een rekening van ¤5000,- krijg
Je kan even vragen of alle behandelingen die ze gaan uitvoeren onder de machtiging zullen vallen. Hoe het precies zit met de DBC codes kan ik je niet met zekerheid zeggen. eventueel zou je kunnen bellen naar je zorgverzekeraar met de vraag welke DBC code er onder je machtiging valt, welke dus gedeclareerd mag worden.
pi_54117134
Dankjewel voor je antwoord! Is het zinvol de machtiging mee te nemen naar de KNO in Hilversum en het even daar te overleggen voor ik eventueel ga bellen naar de verzekeraar? Op de machtiging zelf staat namelijk niets over codes. Er staat enkel en alleen dat het onderzoek positief beoordeeld is en ik een machtiging heb voor in en uitwendige neuscorrectie..

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2007 20:07:02 ]
pi_54118129
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:58 schreef heaven7 het volgende:
Dat is de man die mij gaat opereren Ken je hem of ken je iemand die ervaring met hem heeft?
De KNO-arts in mijn ziekenhuis praat vol lof over hem
I feel kinda Locrian today
pi_54120026
Is dat toevallig ziekenhuis Zevenaar? Maar goed nieuws dus Vind het erg spannend, ineens moet ik vrijdag al en de wachtlijsten schijnen verwaarloosbaar te zijn

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2007 21:46:57 ]
pi_54254137
Nou, voor wie het nog interesseert 18 december word ik geopereerd!
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:11:12 #77
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54256126
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:33 schreef heaven7 het volgende:
Jullie snappen dat dit natuurlijk wel een 'charmante' foto is

[ afbeelding ]
Awwe Ik zou de operatie niet vergoeden hoor. Succes op 18 dec!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_54263364
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 22:42 schreef heaven7 het volgende:
Nou, voor wie het nog interesseert 18 december word ik geopereerd!
Uiteraard!! Je wordt echt bijna precies op dezelfde dag als ik geopereerd, maar dan een jaar later hahaha. Bij mij was het rond de 17e geloof ik.
Succes Veel ijswater drinken de eerste paar uren na je operatie. Dat voorkomt misselijkheid. Maar niet teveel, want dan wordt je weer misselijk van het water. Dat had ik dus

Sterkte
pi_54263522
Bedankt! Goeie tip van dat ijswater! (Had ik je nou al eens gePMt voor foto's?)
pi_54873146
Vandaag over 3 weken ben ik geopereerd!! Vind het spannend maar heb er zin in! Ben ik mooi voor de kerst
pi_54875608
Nope...nog niet gepm't

Spannend
pi_54876484
Nu wel!
pi_55043714
Ik heb je gepmt Skate!!

Nog 2 weken
pi_55322266
Joehoe!! Skate!!!

Overmorgen
pi_55323147
spannend!!

hoe lang moet je herstellen eigenlijk?
pi_55324301
De KNO had het over ongeveer 10 dagen voordat je weer fatsoenlijk over straat kan. Maar na 6 dagen mag het gipskapje eraf. En dan heb ik gelukkig nog 2 weken kerstvakantie. Maar dat de neus echt weer stevig is, is pas na 6 weken.. Hoop dat dat goed gaat op stage (kleuterklas).

En zeker spannend
pi_55324988
Vast wel, die kinderen kunnen nog niet bij je neus komen

En dan ga je precies het nieuwe jaar in met een mooie neus!
Ik duim voor je!
pi_55325012
Dat niet maar je zit heel vaak op je hurken bij die kleintjes, jassen dichtdoen, troosten, bemiddelen etc

Bedankt! Ik post voor en na foto's
pi_55348251
Heel veel succes morgen!
Je wordt toch geopereerd door Dr. Middelweerd? Hij schijnt een van de beste KNO-chirurgen te zijn in NL! Hij is naast het ziekenhuis tevens werkzaam bij de Bergman Kliniek.

Ik heb zelf toevallig vandaag gehoord dat mijn neusoperatie ook voor de volle 100% wordt vergoed!
Ik ga over 5 a 6 maanden onder het mes. Maar dan in het AMC bij Prof. Dr. Nolst Trenite!

Anyway, nogmaals heel veel succes morgen!
pi_55348901
Jaaa succes! Gaat goedkomen!
pi_55349753
Wow dat geeft de burger moed! Idd Dr Middelweerd. Nou ik ga naar bed toe. Om 6 uur op, 8 uur operatie!

@Skate, mijn PM nooit gehad?
pi_55355872
Je bent nu aan het uitslapen denk ik....

Ik heb hem wel gehad, ik zal straks even zoeken naar wat goede foto's. Stelde het steeds uit
pi_55365073
Heel erg bedankt! Heb ze ontvangen en ga er zeker niets anders mee doen dan puur voor mezelf bekijken Nogmaals erg bedankt en ik vind het mooi geworden hoor!

Ik zit nu ff wankel achter de pc. Alles is goedgegaan, ik werd tegen 10:00 wakker en om 14:00 gingen we naar huis. Ik heb me geen moment misselijk gevoeld, wel een beetje wiebelig en duizelig. Maar dat kan ook komen omdat ik in 21 uur alleen een cup a soup helder heb gehad en water. Maar ben heel voorzichtig ivm de nog eventuele narcose.. ga zo wat fruit eten en een beschuitje.
pi_55367546
Mooi dat je je wel redelijk goed voelt en alles goedgegaan is!

Ik hoop op snel herstel maar dat komt vast ook wel goed
lekker fruit eten, knap je altijd wel van op
pi_55370048
Gelukkig is alles goed gegaan! Ik ben benieuwd naar de voor/na foto's!
Succes met je herstel!
pi_55371564
Bedankt!

Ik heb lekker soep gehad, fruit en 2 beschuitjes. Ik ga zo slapen, ben echt bekaf 2 paracetamol en dan lukt dat wel hopelijk.

Hier een leuke foto van de zijkant Voorkant zie ik er te dweilerig uit om op het forum te gaan staan

Jammer is dat dat gaassnorretje echt nodig is, het blijft bloeden.. zeker bij praten en eten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2007 21:15:27 ]
  dinsdag 18 december 2007 @ 21:45:38 #97
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_55372426
Ohh Dat ziet er lastig uit. Maar wel prettig dat je niet 2 van die soepstengels in je neusgaten hebt gekregen Sterkte met het herstel!
pi_55375313
Goed om te horen dat het goed is gegaan! Slaap lekker vanavond
pi_55426468
Update Gister waren mn ogen erg dik en blauw. Ook hebben we de tampons verwijderd, een bijzonder naar gevoel Maar krijg wel weer lucht! Was nog erg wiebelig en draaierig. Dat is vandaag wel beter gelukkig.
pi_55461712
Tampons verwijderen is inderdaad het gevoel alsof je moet kotsen door je neus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')