abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 mei 2007 @ 17:02:47 #1
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49106641
quote:
PEKING - De Chinese bevolking dreigt de komende jaren sneller toe te nemen dan verwacht doordat nieuwe rijken zich niet houden aan de regels voor geboortebeperking.

Daarvoor waarschuwt de nationale commissie voor bevolkings- en gezinsplanning, zo heeft het staatspersbureau Xinhua maandag gemeld.

Om de snelle bevolkingsgroei in de hand te houden legde de regering in de jaren '70 de regel op dat stellen in de steden slechts één kind op de wereld mogen zetten, en echtparen op het platteland twee. Door de stijgende welvaart kiezen veel rijkere Chinezen er tegenwoordig voor toch meer kinderen te krijgen en de bijbehorende boete te betalen.

Volgens Xinhua neemt het aantal rijken en beroemdheden dat meer dan één kind krijgt in rap tempo toe, en heeft 10 procent van hen zelfs drie kinderen. In China mogen mannen trouwen als ze 22, en vrouwen als ze 20 jaar oud zijn, maar de regering moedigt huwelijken op rijpere leeftijd aan om de bevolkingsgroei te remmen.

Het land heeft 1,3 miljard inwoners. De regering wil de bevolking in 2010 onder de 1,36 miljard zielen houden en in 2020 onder de 1,45 miljard.

http://www.volkskrant.nl/(...)ls_geboortebeperking

Het is niet te houden zo. De oplossing was zo'n typisch onderwerp wat iedereen bij Aardrijkskunde tegenkwam, de een-kindmaatregel. Het vervelendste gevolg was dat meisjesbabies werden vermoord omdat jongens lucratievere krachten waren en er geen bruidsschat aan vast zit, waardoor dat Chineze mannen tegenwoordig moelijker aan de vrouw komt. Deze nieuwe trend komt volgens mij voort uit de verwestering van Aziatische landen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 7 mei 2007 @ 17:06:30 #2
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49106824
Zouden de Chinezen op deze manier ook over het algemeen intelligenter worden? De succesvolle Chinezen zetten dan meer kinderen op de wereld dan de minder succesvolle Chinezen.

Dit zou opgaan als je de volgende aannames maakt:
a) Rijke Chinezen zijn gemiddeld intelligenter dan arme Chinezen
b) Intelligentie is (in voldoende mate) erfelijk overdraagbaar
  Donald Duck held maandag 7 mei 2007 @ 17:07:25 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49106875
Uiteraard. Ik zou me ook niet houden aan zo'n domme beperking. Als je nog een kind wilt, doet je dat gewoon.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 7 mei 2007 @ 17:08:31 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49106928
Zou de aarde nog wel rond kunnen draaien, er wordt natuurlijk wel meer weerstand gecreerd als je één kant van de aardbol verzwaard
pi_49107301
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:08 schreef Aoristus het volgende:
Zou de aarde nog wel rond kunnen draaien, er wordt natuurlijk wel meer weerstand gecreerd als je één kant van de aardbol verzwaard
De massa vd aarde verandert niet hoor. Die mensen worden immers voor 100% opgebouwd uit materie die al op de aarde aanwezig was.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 7 mei 2007 @ 17:24:26 #6
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49107600
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De massa vd aarde verandert niet hoor. Die mensen worden immers voor 100% opgebouwd uit materie die al op de aarde aanwezig was.
En wat nou als die rijke stinkerds hun zware luxe allemaal vanuit het westen importeren?
pi_49107607
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:06 schreef Pool het volgende:
Zouden de Chinezen op deze manier ook over het algemeen intelligenter worden? De succesvolle Chinezen zetten dan meer kinderen op de wereld dan de minder succesvolle Chinezen.

Er van uitgaande dat boeren arm zijn dan denk ik dat er meer arme chinezen dan rijke worden geboren omdat hun legaal 2 kinderen mogen hebben.
  maandag 7 mei 2007 @ 17:25:08 #8
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49107635
Het communisme had gelijk. De Berlijnse muur moet zo snel mogelijk weer worden opgetrokken om de wereld nog enigszins in toom te kunnen houden
pi_49108030
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:06 schreef Pool het volgende:

Over je aannames:
Van a) is duidelijk dat er vrijwel geen corrrelatie bestaat - althans in een Westers maatschappijmodel. Kan me niet voorstellen dat het Chinese model daar beter presteert.
Over b) zijn de meningen zeer verdeeld.
  maandag 7 mei 2007 @ 17:43:44 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49108368
Vanuit eugenetisch perspectief zeker een positieve ontwikkeling.
Want rijkdom en intelligentie correleren wel degelijk. Net zoals intelligentie erfelijk is.

Over vijf generaties zijn de Chinezen dus niet enkel met meer man, maar zijn ze ook nog slimmer! Hoedt u voor het nieuwe gele, intelligente gevaar!
The End Times are wild
pi_49108375
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:24 schreef Aoristus het volgende:

[..]

En wat nou als die rijke stinkerds hun zware luxe allemaal vanuit het westen importeren?
Aangezien we nog steeds geen grondstoffen van buiten de aarde importeren....
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 7 mei 2007 @ 17:44:39 #12
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_49108407
De 1 kind politiek past heel goed bij China. India zou dat voorbeeld eigenlijk moeten volgen. En ook in de westerse (en de rest van de) wereld zouden we eens na moeten gaan denken over een bewustere gezinsplanning. Ik denk dat een maximum van 2 kinderen per echtpaar voor Nederland helemaal geen verkeerd idee zou zijn.

Economisch is het wat minder verstandig want meer mensen is meer consumptie en dat is wat goed is voor de economie. Maar op de lange termijn zou het heel verstandig zijn om de overbevolking van de wereld een halt toe te roepen.
pi_49108580
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:43 schreef LXIV het volgende:
Want rijkdom en intelligentie correleren wel degelijk.
Dat zijn vrij ouderwetse denkbeelden, sorry.
  maandag 7 mei 2007 @ 17:49:58 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49108617
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:48 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Dat zijn vrij ouderwetse denkbeelden, sorry.
De stelling van Pythagoras is er ook al een tijdje. Dat maakt haar niet minder waar.
The End Times are wild
  maandag 7 mei 2007 @ 17:50:35 #15
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49108648
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:43 schreef LXIV het volgende:
Want rijkdom en intelligentie correleren wel degelijk. Net zoals intelligentie erfelijk is.

Over vijf generaties zijn de Chinezen dus niet enkel met meer man, maar zijn ze ook nog slimmer! Hoedt u voor het nieuwe gele, intelligente gevaar!

Dus als dat zo is, dan heeft het Westen al jaren een inferieur geboortebeleid ?
pi_49108727
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

De stelling van Pythagoras is er ook al een tijdje. Dat maakt haar niet minder waar.
Oud <> ouderwets
  maandag 7 mei 2007 @ 17:59:42 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49108995
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dus als dat zo is, dan heeft het Westen al jaren een inferieur geboortebeleid ?
Haha. Lijkt me een leuke film. En ja, hoewel je moeilijk van beleid kunt spreken, hobbelen we nu al weer een jaartje of dertig de evolutieheuvel naar beneden in plaats van omhoog. Dit soort ontwikkelingen gaat natuurlijk niet zo heel erg snel, maar vergeleken met de weg omhoog zal degeneratie veel en veel sneller verlopen.

Voordat een halfaap een denkende mens voortbrengt, gaan er miljoenen jaren aan evolutie onder zware omstandigheden zoals natuurrampen, hongersnoden en oorlogen overheen. Het specimen wat net even slimmer is dan zijn concurrent (en iets meer geluk heeft), plant zich voort. Gemiddeld overleven er van gemiddeld acht nakomelingen er maar twee.
Nu planten de grootste imbecielen in de maatschappij zich zonder na te denken moeiteloos en onbeperkt voort. Terwijl het slimmere deel van de natie inderdaad drukker bezig is met de carriere. Een soort superevolutie, maar wel de verkeerde kant op. Ik denk dat het jaar 2550 nog helemaal niet zo verkeerd geschat is voordat we toe zijn aan een idioticratie.
The End Times are wild
  maandag 7 mei 2007 @ 18:02:52 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49109120
AND NOW SOMETHING COMPLETELY DIFFERENT:
The End Times are wild
  maandag 7 mei 2007 @ 18:03:03 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49109125
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:52 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Oud <> ouderwets
En oud(erwets) <> !juist

(Moeten we deze discussie nu echt in een nerderig pseudowiskunde voeren? De editor van FOK! biedt hiertoe maar weinig perspectieven)
The End Times are wild
  maandag 7 mei 2007 @ 18:13:04 #20
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49109477
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. Lijkt me een leuke film. En ja, hoewel je moeilijk van beleid kunt spreken, hobbelen we nu al weer een jaartje of dertig de evolutieheuvel naar beneden in plaats van omhoog. Dit soort ontwikkelingen gaat natuurlijk niet zo heel erg snel, maar vergeleken met de weg omhoog zal degeneratie veel en veel sneller verlopen.

Voordat een halfaap een denkende mens voortbrengt, gaan er miljoenen jaren aan evolutie onder zware omstandigheden zoals natuurrampen, hongersnoden en oorlogen overheen. Het specimen wat net even slimmer is dan zijn concurrent (en iets meer geluk heeft), plant zich voort. Gemiddeld overleven er van gemiddeld acht nakomelingen er maar twee.
Nu planten de grootste imbecielen in de maatschappij zich zonder na te denken moeiteloos en onbeperkt voort. Terwijl het slimmere deel van de natie inderdaad drukker bezig is met de carriere. Een soort superevolutie, maar wel de verkeerde kant op. Ik denk dat het jaar 2550 nog helemaal niet zo verkeerd geschat is voordat we toe zijn aan een idioticratie.
Okee, maar jij stelt hier eigenlijk dat je intelligentie kunt kopen. Mij maak je niet wijs dat elke rijke stinkerd een slim broedsel ter aarde stort. Tegelijkertijd is het kapitalistische standpunt van "talent komt vanzelf wel boven drijven" ook niet langer houdbaar meer.
Gelukkig mogen we nog niet mensen beoordelen op uiterlijke kenmerken.. In plaats daarvan heeft de mensheid allerlei soorten testjes ontworpen waar we nog niets mee kunnen, de meest recente is de peutertoets

ironie: Het plaatje uit mijn avatar is trouwens een voorbeeld van de aapmens die Stalin wilde ontwerpen voor zijn superleger
  maandag 7 mei 2007 @ 18:18:10 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49109665
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:13 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Okee, maar jij stelt hier eigenlijk dat je intelligentie kunt kopen. Mij maak je niet wijs dat elke rijke stinkerd een slim broedsel ter aarde stort. Tegelijkertijd is het kapitalistische standpunt van "talent komt vanzelf wel boven drijven" ook niet langer houdbaar meer.
Gelukkig mogen we nog niet mensen beoordelen op uiterlijke kenmerken..

ironie: Het plaatje uit mijn avatar is trouwens een voorbeeld van de aapmens die Stalin wilde ontwerpen voor zijn superleger
Intelligentie is natuurlijk niet te koop. Maar het wordt wel vaak gevolgd door rijkdom. Natuurlijk zijn er ook domme, afstotelijke rijken. Zelfs heel erg veel. Maar wanneer je rijkdom en opleidingsniveau gaat meten, zul je zien dat hoe hoger het opleidingsniveau, en dus de intelligentie, hoe hoger de rijkdom wordt.
Dat van die aapmens, dat heb ik ook ooit wel eens gehoord. Nota Bene dat staatsgedreven eugenetica eerder een (extreem) links dan een rechts stokpaardje is. Volgens rechts komt de supermens vanzelf wel bovendrijven, als de vrije markt zijn kans krijgt, links wil de natuur nog wel een (maakbaar) handje helpen.
The End Times are wild
  maandag 7 mei 2007 @ 18:26:50 #22
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49109956
quote:
Op maandag 7 mei 2007 18:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Intelligentie is natuurlijk niet te koop. Maar het wordt wel vaak gevolgd door rijkdom. Natuurlijk zijn er ook domme, afstotelijke rijken. Zelfs heel erg veel. Maar wanneer je rijkdom en opleidingsniveau gaat meten, zul je zien dat hoe hoger het opleidingsniveau, en dus de intelligentie, hoe hoger de rijkdom wordt.
Dat van die aapmens, dat heb ik ook ooit wel eens gehoord. Nota Bene dat staatsgedreven eugenetica eerder een (extreem) links dan een rechts stokpaardje is. Volgens rechts komt de supermens vanzelf wel bovendrijven, als de vrije markt zijn kans krijgt, links wil de natuur nog wel een (maakbaar) handje helpen.

Ik had mijn post nog iets gewijzigd.

Linksom of rechtsom moet er gewoon een duidelijk systeem komen om Azië leefbaar te houden. Met een te snelle groei riskeer je ook het gevaar van oorlog, ziektes, onderontwikkeldheid, ondervoeding, etc.
  maandag 7 mei 2007 @ 18:30:44 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49110090
Die aapmens voor dat superleger van Stalin, is dat nu een hoax of was hij echt zoiets van plan? Stalin heeft natuurlijk wel gekkere dingen gewild!
En heeft er, ergens achter in Siberie, ook een testboerderij voor dit soort experimenten gestaan? En leven er misschien daar nog afstammelingen van deze aapmensen, gestaald, keihard, supersnel en hoogbegaafd?
The End Times are wild
  maandag 7 mei 2007 @ 18:46:20 #24
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49110654
Neuh, we zijn inmiddels wel zo ver dat we weten dat genen niet te kruizen zijn. Het idee was een leger te kweken van wezens die ongevoelig waren voor pijn en die het niet zo nauw nemen met de voedselkwaliteit. Ik denk niet dat intelligentie een voorname rol speelde. Stel je voor dat je halfapen een militaire rang moet geven..

Hij heeft ook andere experimenten gedaan waar we nu nog profijt van hebben, bijvoorbeeld in de melkindustrie. Zijn idee was om superkoeien te ontwikkelen die een maximale melkafgifte hadden. Dat experiment mislukte, maar de kennis werd wel gebruikt om de industrie zover te ontwikkelen als waar die nu staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aoristus op 07-05-2007 19:05:05 ]
  maandag 7 mei 2007 @ 18:55:39 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_49111054
Autochtone Russen nemen het ook niet zo nauw met de voedselkwaliteit. Ik herinner me dat in de Tweede Wereldoorlog een Soviet-wagenpark onbruikbaar geworden was omdat Siberische troepen alle koelvloeistof opgedronken en de autobanden opgegeten hadden.

De Homo Sovieticus
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')