Ja, maar op dat soort sites volgens mij meer praktisch. Overigens is dat niet iets wat alleen bij homo's zo is denk ik. Ik heb eigenlijk geen idee, ik woon al jaren samen en kom nooit op dat soort sites.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:35 schreef SlimShady het volgende:
nou ja, het blijft discriminerend.
Dan is het meer de websitehouders die racisme in stand houden? Waarom zou je een filter hebben om afkomsten uit te sluiten?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:33 schreef maedel het volgende:
Heeft dat met die profielen niet meer te maken met waar ienand toevallig op valt?
Ik kan me voorstellen dat dat bij zo'n site waar de eerste blik een enorm filter is toch wel belangrijk is.
Ja, maar ik wil weten waar die voorkeuren vandaan komen. Waarom zou je een voorkeur hebben voor een bepaald 'ras'?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:37 schreef Twoflower het volgende:
Ik heb geen idee hoe dat op 'hetero' contact sites is. Maar ik kan me daar ook prima voorstellen dat iemand een voorkeur heeft voor een bepaald 'ras'. Moet je dan zeggen wat je liever wel hebt, of liever niet? Hoe dan ook, volgens mij is het vooral een voorkeur, en een voorkeur is nou eenmaal altijd discriminerend, want je maakt onderscheid...
Ik denk idd ook dat het voor een deel met smaak te maken heeft, maar smaak komt pas naar voren als je die groepen daadwerkelijk ook ervaren hebt.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:44 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk dat het dan toch op smaak uitkomt. Waarom vindt de een spinazie wel lekker en de ander niet, waarom vindt de een een picasso wel mooi en waarom de ander niet.
En waarom wordt een blik snel geworpen? Waar let men dan op ten aanzien van de verschillende afkomsten?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, een blik is toch vrij snel geworpen.
Huh?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:47 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Ik denk idd ook dat het voor een deel met smaak te maken heeft, maar smaak komt pas naar voren als je die groepen daadwerkelijk ook ervaren hebt.
Jah maar ik heb het eigenlijk ook niet over discriminatie, maar racisme. Het gaat meer over hele groepen mensen uitsluiten en dat ondermoffelen als "Ach het zijn maar voorkeuren he". Maar gelukkig ga je voor een bepaalde type mens (dus gelukkig voor een totaalpakket niet gebaseerd op ras )quote:Op zondag 20 mei 2007 20:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Uitstraling denk ik. ja, het is discriminerend enzo, maar ik denk niet dat je er veel aan kan doen dat je op een bepaald type mens (dat hoeft niet per se qua ras te zijn) gewoon minder aantrekkelijk vind.
Is het ook niet discriminerend dat iemand alleen op mannen valt (zeg hett als ik de vergelijking te ver doortrek, want ik weet niet goed of dit nog wel kan)?
Nee niet eens. Mensen zetten het zelf op hun profielen.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:56 schreef maedel het volgende:
[..]
.
Zit dat bij de profielenwebsites als een optie er op dan?
Staat dat er? Oeh, wat raar zeg....quote:Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef SlimShady het volgende:
hoi, dit ben ik. ik zoek graag contact met leuke mensen.
maar reageer niet als je neger, jood of besneden bent.
dat is toch absurd? dat je op uiterlijk selecteert is begrijpelijk doet iedereen.
maar je hoeft toch niet openbaar te maken dat bepaalde groepen niet welkom zijn?
Primaquote:Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef SlimShady het volgende:
dat is toch absurd? dat je op uiterlijk selecteert is begrijpelijk doet iedereen.
maar je hoeft toch niet openbaar te maken dat bepaalde groepen niet welkom zijn?
Ja, dat vind ik dus ook schofterig. Maar, het heeft volgens mij nog steeds niks met homo zijn te maken. Of wel dan?quote:Op zondag 20 mei 2007 21:01 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Prima. Jij begrijpt het. Het gaat idd over de openbaarheid van deze uitspraken. Misschien vertelde ik het te complex
![]()
Of het specifiek met homo's te maken heeft. Dat weet ik niet. Ik kom nooit op hetero sites dus ik kan nu even geen vergelijking van maken. Maar ik heb wel steekproefgewijs het idee dat homoseksuelen wat mondiger zijn over voorkeuren en ras en makkelijk deze uitspraken maken.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:06 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook schofterig. Maar, het heeft volgens mij nog steeds niks met homo zijn te maken. Of wel dan?
Of met vooroordelen die er zjn van aziaten zijn klein geschapen en negers juist nietquote:Op zondag 20 mei 2007 21:06 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook schofterig. Maar, het heeft volgens mij nog steeds niks met homo zijn te maken. Of wel dan?
Mwa dat is toch geen racisme pas als je aan iemand gaat opdringen om met bepaalde types uit te gaan.quote:Op zondag 20 mei 2007 20:08 schreef wizarddragon het volgende:
Beste SCH,
Over homoseksualiteit en discriminatie is al veel besproken.
Hoe zit het met homoseksualiteit en racisme? Ik heb er gelukkig nog niks van gemerkt, maar vanuit m'n studie kwam dit dus aan de orde. Het gaat meer om de tendens dat racisme in de homogemeenschap ondergemoffeld wordt onder het kopje "voorkeuren". Hierdoor krijgen bepaalde homoseksuelen het idee dat ze een vrijbrief hebben om in het openbaar of virtueel racistische uitspraken te mogen doen.
Het lijkt algemeen geaccepteerd te worden, aangezien je amper iets van een melding of een meldpunt (bestaat er uberhaupt wel 1?) hoort over dit probleem. Dit maakt de acceptatie van een minderheid binnen een minderheid lastiger.
Ik ben dus van mening dat er geen sprake meer is van voorkeuren als je groepen van diverse afkomsten uitsluit. Zo zie je regelmatig op gayprofielen of uitspraken vanuit het uitgaansleven "geen negers", "geen aziaten" of zelfs "geen blanken". Is dit dus echt puur gerelateerd aan "voorkeuren" of zijn er andere factoren die een rol spelen?
Groetjes,
The Wizz
Het gaat ook niet om het opdringen van bepaalde typen, maar het al vantevoren negatief labelen en uitsluiten van grote mensen op grond van hun ras, huidskleur, afkomst en nationaliteit. Maargoed, uiteindelijk discrimineert iedereen door hun eigen voorkeuren wel. Maar het wordt racisme als je grote groepen afsluit.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:23 schreef samjustme het volgende:
[..]
Mwa dat is toch geen racisme pas als je aan iemand gaat opdringen om met bepaalde types uit te gaan.
IS het racisme als je aangeeft dat je niet op Chinezen en donkere mensen valt? Vriendschap mee prima, maar ja ieder heeft een eigen voorkeur.
Ik val zelf als een blok op Nederlanders. Why omdat ik de uiterlijke kenmerken gewoon aantrekkelijker vind en het klikt meestal beter met autochtone homo's. Een een halfje is altijd goed te pruimen hoor.
De ene valt op een blonde hunk en de ander juist op een donker harige. Niks mis mee, over smaak valt nou eenmaal niet te twisten.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:34 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om het opdringen van bepaalde typen, maar het al vantevoren negatief labelen en uitsluiten van grote mensen op grond van hun ras, huidskleur, afkomst en nationaliteit. Maargoed, uiteindelijk discrimineert iedereen wel.
Beste Wizz,quote:Op zondag 20 mei 2007 20:08 schreef wizarddragon het volgende:
Beste SCH,
Over homoseksualiteit en discriminatie is al veel besproken.
Hoe zit het met homoseksualiteit en racisme? Ik heb er gelukkig nog niks van gemerkt, maar vanuit m'n studie kwam dit dus aan de orde. Het gaat meer om de tendens dat racisme in de homogemeenschap ondergemoffeld wordt onder het kopje "voorkeuren". Hierdoor krijgen bepaalde homoseksuelen het idee dat ze een vrijbrief hebben om in het openbaar of virtueel racistische uitspraken te mogen doen.
Het lijkt algemeen geaccepteerd te worden, aangezien je amper iets van een melding of een meldpunt (bestaat er uberhaupt wel 1?) hoort over dit probleem. Dit maakt de acceptatie van een minderheid binnen een minderheid lastiger.
Ik ben dus van mening dat er geen sprake meer is van voorkeuren als je groepen van diverse afkomsten uitsluit. Zo zie je regelmatig op gayprofielen of uitspraken vanuit het uitgaansleven "geen negers", "geen aziaten" of zelfs "geen blanken". Is dit dus echt puur gerelateerd aan "voorkeuren" of zijn er andere factoren die een rol spelen?
Groetjes,
The Wizz
Dat zeg ik toch. Discriminatie gebaseerd op voorkeuren. Kan je er niks aan doen. Doet iedereen wel.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:38 schreef samjustme het volgende:
[..]
De ene valt op een blonde hunk en de ander juist op een donker harige. Niks mis mee, over smaak valt nou eenmaal niet te twisten.
Dat is dus racisme, omdat je ze als geheel negatief labelt.quote:Een voorbeeldje. Ik val persoonlijk niet op Chinezen omdat ik de uiterlijk kenmerken niet mooi vind en de meesten zijn te dun naar mijn smaak. En men is over het algemeen vrij kort.
Stel eens een trio voor met een Aziaatquote:Op zondag 20 mei 2007 21:41 schreef SCH het volgende:
Ik ben gek op Aziatische mannen - misschien ook omdat ze mij vaak wel zien zitten
Maar ik ben al eeuwen samen met een rasechte Gelderlander.
Nee dat is mijn voorkeur. Iemand mag gerust op mijn uiterlijk kenmerken afwijzen.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:41 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Discriminatie gebaseerd op voorkeuren. Kan je er niks aan doen. Doet iedereen wel.
[..]
Dat is dus racisme, omdat je ze als geheel negatief labelt.
Dat is eigenlijk ook mijn conclusie. Uiteindelijk is iedereen een racistquote:Op zondag 20 mei 2007 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Beste Wizz,
Misschien snap ik je vraag niet helemaal en ik ben nog wel degene die op FOK! wordt gezien als iemand die vaak als eerste over vermeend racisme begint. Maar ik denk dat je op zich wel voorkeuren kunt hebben en uitspreken zonder dat daar racistische gevoelens achter zitten. Je kunt een voorkeur hebben voor dikke mannen, voor dunne mannen, voor donkere mannen, voor lange mannen - ik zie het meer in die lijn.
Ik vind het eerlijk gezegd logischer om je voorkeur aan te geven dan je afkeur zoals jij beschrijft vanuit die profielen, dat heeft wel een zweem van uitsluiting en discriminatie.
Ik maak me er verder geen ilussie over dat homo's net zo racistisch, xenofoob en dergelijke zijn dan de rest van de mensheid, terwijl je wellicht vanuit een minderheidspositie iets anders zou verwachte. Er zijn zelfs veel homo's die ik min of meer homofoob vind.
Hoop dat je dit een antwoord vindt.
liefs
SCH
Dat is ook racisme. Racisme is niet iets wat alleen bij blanken van toepassing is.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:43 schreef samjustme het volgende:
[..]
Nee dat is mijn voorkeur. Iemand mag gerust op mijn uiterlijk kenmerken afwijzen.
Overigens er zijn wel soms leuke homoseksuele Chinezen hoor, ken er een maar die valt als een blok op donkere mannen. Wat is dat dan![]()
Ik houd niet van trio's en het is ook niet nodig.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:42 schreef samjustme het volgende:
[..]
Stel eens een trio voor met een Aziaat![]()
Kom op man. Iedereen valt op een bepaald type, het gaat natuurlijk uiteindelijk om het innerlijk maar het oog wil ook wat in het begin.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:46 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Dat is ook racisme. Racisme is niet iets wat alleen bij blanken van toepassing is.
Tuurlijk niks mis mee, maar het blijft gewoon racismequote:Op zondag 20 mei 2007 21:51 schreef samjustme het volgende:
[..]
Kom op man. Iedereen valt op een bepaald typet, het gaat natuurlijk uiteindelijk om het innerlijk maar het oog wil ook wat in het begin.
Dat vraagt wizzard volgens mij ook van niemand. Het gaat meer om het feit dat iemand bij voorkeur al een groep afwijst. Ik vind dat op zich ook vrij simpel. Het gebeurt niet zelden dat mensen verliefd worden op een type waarvan ze dat eerder niet voor mogelijk hadden gehouden.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:51 schreef samjustme het volgende:
Waarom zou je genoegen nemen met iets waar je niet op valt?
Zo werkt het nou eenmaal. Meestal val je juist op de laatse persoon op aarde waarvan je verwacht had verliefd op te worden. En warvan je dacht dat hij het type niet was.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vraagt wizzard volgens mij ook van niemand. Het gaat meer om het feit dat iemand bij voorkeur al een groep afwijst. Ik vind dat op zich ook vrij simpel. Het gebeurt niet zelden dat mensen verliefd worden op een type waarvan ze dat eerder niet voor mogelijk hadden gehouden.
Heb je dan lieve wizarddragontje voor je vriend gedate met Chinezen, donkere gozers, latino's en blankenquote:Op zondag 20 mei 2007 21:52 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Tuurlijk niks mis mee, maar het blijft gewoon racisme
Dan is het toch gewoon een beetje dom om van tevoren groepen uit te sluiten?quote:Op zondag 20 mei 2007 21:59 schreef samjustme het volgende:
[..]
Zo werkt het nou eenmaal. Meestal val je juist op de laatse persoon op aarde waarvan je verwacht had verliefd op te worden. En warvan je dacht dat hij het type niet was.
Ik heb eigenlijk niet eens zoveel gedatequote:Op zondag 20 mei 2007 22:00 schreef samjustme het volgende:
[..]
Heb je dan liever wizarddragontje voor je vriend gedate met Chinezen, donkere gozers, latino's en blanken![]()
Nou aan de ene kant wel en aan de andere kant toch ook niet. Mensen streven nou eenmaal iets onbereikbaars. Vroeger dacht ik er niet aan dat ik op iemand zou vallen met een sterke vrouwelijke kant, tegenwoordig sluit ik dat niet meer uit.quote:Op zondag 20 mei 2007 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan is het toch gewoon een beetje dom om van tevoren groepen uit te sluiten?
Ken je de show Avenue Q? Zit een geweldig nummer in: "Everyone's a little bit racist."quote:Op zondag 20 mei 2007 21:43 schreef wizarddragon het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk ook mijn conclusie. Uiteindelijk is iedereen een racist.
Als je niet op negroide mensen valt, is dat geoorloofd onderscheid en dus geen discriminatie. Huidskleur/ras heeft dan namelijk wel degelijk iets te maken met de keuze voor die persoon (vgl een baan, waarbij huidskleur niet van belang is en afwijzing dus ongeoorloofd onderscheid is).quote:Op zondag 20 mei 2007 20:35 schreef SlimShady het volgende:
nou ja, het blijft discriminerend.
Als je seks wil met iemand (en ik neem toch maar aan dat dit profiel niet "vriendschap" of "relatie" heeft ingevuld), wil je dat toch met iemand waar je geil van wordt?quote:Op zondag 20 mei 2007 20:59 schreef SlimShady het volgende:
ja, mensen moeten het ook zelf weten.quote:Op maandag 21 mei 2007 16:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als je seks wil met iemand (en ik neem toch maar aan dat dit profiel niet "vriendschap" of "relatie" heeft ingevuld), wil je dat toch met iemand waar je geil van wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |