abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:24:27 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_54013570
Sint Janskruid moet je niet gebruiken in combinatie, is ook te vinden in de bijsluiter. Wat niet te vinden is in de NL bijsluiter, maar wel in die van onder andere Canada:

The following medications may affect how combination hormonal contraceptives works or increase the risk of side effects:

antacids
ampicillin
analgesics
antihistamines
antimigraine preparations
barbiturates
benzodiazepines
carbamazepine
chloral hydrate
chloramphenicol
cotrimoxazole
ethosuximide
glutethimide
griseofulvin
meprobamate
metronidazole
neomycin
nitrofurantoin
penicillin
phenobarbital
phenylbutazone
phenytoin
primidone
rifampicin
sulfonamides
tetracyclines
troleandomycin
vitamin E

The following medications may be affected by combination hormonal contraceptives, change the way they work, or increase the risk of side effects:

acetaminophen
alcohol
aminocaproic acid
anticoagulants (e.g., warfarin)
anticonvulsants (e.g., valproic acid, carbamazepine)
antipyridine
ASA
beta blockers (e.g., propranolol, metoprolol, atenolol)
caffeine
chlordiazepoxide
clofibrate
clomipramine (and possibly other tricyclic antidepressants)
clonidine
cyclosporine
diazepam
folic acid
guanitidine
insulin
isoproterenol
lorazepam
meperidine
methyldopa
oral hypoglycemics (e.g., glyburide, gliclazide, glipizide)
oxazepam
phenothiazines (e.g., perphenazine, prochlorperazine, thrioridazine)
prednisone
reserpine
theophilline
vitamin B12
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_54014079
Valeriaan kan wel gebruikt worden icm nuvaring, vandaag over gemaild:

Hartelijk dank voor uw vraag.
Tijdens het gebruik van NuvaRing kunt u valeriaan gebruiken, dit lijkt geen invloed te hebben op de werkzaamheid en de betrouwbaarheid van NuvaRing.
Vertrouwend u voldoende geïnformeerd te hebben.
Volledigheidshalve verwijs ik u voor de meest recente, officieel goedgekeurde productinformatietekst naar http://www.cbg-meb.nl/nl/prodinfo/index.htm
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 18:03:50 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_54014281
Ik heb vandaag dus een mailtje gestuurd naar Organon met de vraag waarom er zoveel verschil is tussen de bijsluiters en wat ze gaan doen als blijkt dat er dus mensen zwanger geraakt zijn bij juist gebruik, maar in combinatie met het slikken van, ik noem maar wat, Oxazepam.

Ik ben heel erg benieuwd naar hun reactie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_54015084
Er staat in de canadese zelfs bij dat cafeine niet goed samen zou kunnen gaan met de nuvaring
Ik ben ook benieuwd naar de reactie, hopelijk post je 'm
I will take the sun in my mouth
pi_54027082
Ok ik heb ook een vraag. Mijn vriendin is ook aan de nuvaring. Moet je je echt stipt houden aan het tijdstip wanneer je hem inbrengt: dus iedere keer om 20.00 uur. Of mag je hem ook voor eens 1 keer, een uur eerder of later inbrengen? Kan dat kwaad?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:06:58 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_54027429
http://www.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25073.pdf

Daar staat in dat als je hem rond 10 uur inbrengt, je hem er ook weer rond 10 uur weer moet verwijderen en dan de week erna ook weer rond 10 uur in moet brengen. Als de ring meer dan drie uur te laat ingebracht is, kan de werking verminderd zijn, dus je hebt inderdaad wel speling. Te vroeg inbrengen zal het probleem niet zijn, ware het niet dat je hem er dan ook wel op tijd uit moet halen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_54028998
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:06 schreef Troel het volgende:
http://www.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25073.pdf

Daar staat in dat als je hem rond 10 uur inbrengt, je hem er ook weer rond 10 uur weer moet verwijderen en dan de week erna ook weer rond 10 uur in moet brengen. Als de ring meer dan drie uur te laat ingebracht is, kan de werking verminderd zijn, dus je hebt inderdaad wel speling. Te vroeg inbrengen zal het probleem niet zijn, ware het niet dat je hem er dan ook wel op tijd uit moet halen!
Ah OK! Zij dacht dat je hem altijd rond dezelfde tijd in moet brengen.....Dus eenmaal 8 uur, altijd 8 uur! Ik begrijp natuurlijk ook dat je niet iedere week moet wisselen.

Bedankt in ieder geval!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:06:53 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_54029647
Laat haar voor de zekerheid dan nogmaals de bijsluiter lezen, want daar staat het nog een keer in
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_54579765
Klein kickje... Heb het topic pas net gevonden, en deel 1 en dit deel doorgelezen.. Wat mij opvalt is dat er zoveel meiden klachten hebben! Ik heb bijna nergens last van, behalve van een wat downgevoel als ik ongesteld ben geworden.

Ik ben zooo blij dat ik na 9 jaar pilgebruik overgestapt ben

En wat betreft de vraag van iggy_in_the_house: ik heb zelfs begrepen dat er voor 4 weken hormonen in de ring zitten, en dat het tijdsaspect vooral geldt voor het moment dat je een nieuwe in moet doen. Dat je dat dus op hetzelfde tijdstip moet doen als je de vorige ring verwijdert hebt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_54581687
Hey Morretje, negatieve ervaringen vind je nu eenmaal eerder dan positieve. Vrouwen die nergens last van hebben, hoeven ook nergens over te klagen/posten/vragen.
Ik gebruik 'n nu trouwens ook ruim 1.5 jaar, en ben nog steeds hartstikke tevreden
pi_54584024
Ik ook al ruim een jaar nu... Alles
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 15 november 2007 @ 19:44:04 #187
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_54633031
Ik ga bijna aan mijn vierde jaar beginnen .....
Nothing else, anymore ... dat zweer ik je
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_54798007
Ik gebruik nu 2 weken de ring en alles gaat/ging tot nu toe goed. Heb in die 2 weken nergens last van gehad en was al helemaal postief
Vanochtend had ik alleen hele erge buikpijn, ik heb toen even een half uur die ring uit gedaan en na een tijdje ging het weg. Heb vervolgens weer de ring ingedaan, maar voel dat het toch niet helemaal goed zit in m'n buik.

Zou dit aan de ring kunnen liggen? hebben jullie hier al wel eens last van gehad?
pi_54798172
Kom op, 2 weken.... Het is sowieso de tijd van je eisprong officieel en dan kun je wel eens wat extra buikpijn hebben. Geef het even de tijd, je kunt niet bij ieder krampje gaan beweren dat het de schuld van de ring is.
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:45:31 #190
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_54879040
even wennen hé Maxi Taxi ....
Geef het een maand of 2 uiterlijk 3 á 4 maanden.
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_55022966
ik denk dat het wel goed zit maar ik wil het ff checke:

ik heb gisteren mijn nuvaring eruit gehaald en er meteeen en nieuwe ingedaan dus doorgeringt. Nu kom ik er vandaag achter dat het pas mn tweede week was en datik dus een week te vroeg was. Als ik hem nu 4 weken laat zitten (dus dan is de periode net zo lang als 2x een ring) dan klopt het toch weer? Want vier weken kan toch ook? En het is toch geen verschil qua hormonen hoeveelheid per week of iets dergelijks dat het evt. in de war kan schoppen?

Alvast bedankt!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 december 2007 @ 22:45:47 #192
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55022985
yepz is geen probleem als je m nu 4 weken inhoud
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 3 december 2007 @ 23:12:13 #193
92409 Twinky
Little star.
pi_55023639
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:45 schreef Ynske het volgende:
yepz is geen probleem als je m nu 4 weken inhoud
Hoeft niet per sé, je mag 'm ook maar één week inhouden. Als het maar langer is dan drie weken in totaal, er komen toch evenveel hormonen uit.
pi_55023648
als je iedere ring maar maximaal 4 weken inhoudt en een stopweek nooit langer maakt dan 7 dagen, is er niks aan de hand. Al doe je de rest van je leven iedere 4 weken een nieuwe ring in, dan nog maakt het niet uit.
pi_55051467
thanx
  woensdag 5 december 2007 @ 10:01:18 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_55051680
Bedenk wel dat ze niet garanderen dat de ring na die drie weken voldoende hormonen afgeeft. Ze hebben wel verteld dat het geen kwaad kan, maar een tijdje geleden kreeg ik wel van ze te horen dat ze slechts garantie geven voor die drie weken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_55053853
Wat een onzin, de garantie is 4 weken?! Waarom zou dat ineens 3 zijn?
pi_55055265
Geven ze überhaupt garantie?! Er bestaat toch altijd nog ongeveer 2% dat je zwanger raakt?
Als je garantie wilt, kan je beter je kuisheidsgordel uit de kast trekken
  Moderator woensdag 5 december 2007 @ 20:07:41 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_55063879
Ik ben nog steeds erg tevreden over de ring Alleen laatst had ik weer 1 dag doorbraakbloedingen, toen ik de ring pas 1 dag in had. Hopelijk gebeurd dit niet te vaak, want die doorbraakbloedingen zijn juist de reden geweest dat ik aan de ring gegaan ben. Verder bevalt het heel goed
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 7 december 2007 @ 20:50:23 #200
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_55110492
Garantie is 4 weken.
Mij is in een mail uitgelegd dat men 3 weken in de bijsluiter omschrijft omdat de Nederlandse vrouw dit gewoon gewend is vanuit de pil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')