abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2007 @ 21:07:04 #1
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49077335
Omdat het andere topic zo goed loopt. Nichtje kreeg twee treinen.

Van Nijntje

en zoiets

Je hebt ook naamloze treinbanen

Spul van Ikea

En ik vond veel van Brio, duurder, maar steviger?

En, niet van hout, maar wel erg leuk en handig te combineren, de trein van duplo

Wat heeft jullie voorkeur?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49077408
Ik vind houten speelgoed altijd leuk. Ik zal dan voor die van de IKEA gaan maar dat puur omdat ik daar werk en dus korting krijg
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_49077415
Vanwege de mogelijkheid te kunnen combineren zou ik voor Duplo gaan. Maar die van Nijntje is mooier
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 mei 2007 @ 21:10:28 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_49077549
Christan heeft ook zo'n treinbaan. Zo'n Brio, maar dan een imitatie, geloof ik. Geweldig spul, hij heeft er jaren mee gespeeld en doet dat trouwens nog steeds. Komt van www.selintoys.nl hoor ik net..
  zondag 6 mei 2007 @ 21:15:59 #5
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49077822
Kai heeft die van Ikea. De prijs is leuk alleen zijn er verder geen bijbehorende accessoires maar die kan je via een site als bijvoorbeeld lobbes.biz ook weer los kopen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 6 mei 2007 @ 21:20:56 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_49078075
wij hebben ze allemaal, want een treinengek in huis
de duplotrein is erg leuk! die kan ook tanken en maakt dan zo'n leuk geluid

de houten treinen hebben we in allerlei vormen en het combineert allemaal met elkaar eigenlijk. wij hebben op de houten treinbaan ook een elctrisch treintje met afstandbediening, erg leuk
stormy waters...
sailin'
  zondag 6 mei 2007 @ 21:26:58 #7
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_49078359
Kylian heeft een imitatie trein. Zo een waar je met blokken en driehoeken kan bouwen, 2 wagonnetjes erachter.
6 euro bij Action was het hoor ik van de buurvrouw, hij speelt er veel mee.
When nothing goes right . . . go left.
  Jubileum moderator zondag 6 mei 2007 @ 21:57:18 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49079984
OE TVP! Eva wil voor haar verjaardag een Thomastrein dus wij moeten ons ook eens gaan verdiepen in de houten treinbanen.
Elektrisch treintje met afstandbediening klinkt ook geweldig gaaf Belana,
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 6 mei 2007 @ 22:01:19 #9
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49080214
Noah heeft de houten trein van Ikea en vindt die geweldig leuk. Hij heeft daar later een elektrisch treintje van bij gekregen van een ander merk (weet nu even niet welk merk dat was). Dat sluit allemaal prima op elkaar aan. Enige nadeel daarvan is dat je één knopje hebt. In het midden is ie uit, naar voren gaat uit vooruit en naar achteren gaat ie achteruit (vrij logisch ). Maar Noah krijgt dat knopje dus niet van vooruit of achteruit naar helemaal uit. Op die manier verslijt je batterijen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:03:41 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_49080332
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:57 schreef Lois het volgende:
OE TVP! Eva wil voor haar verjaardag een Thomastrein dus wij moeten ons ook eens gaan verdiepen in de houten treinbanen.
Elektrisch treintje met afstandbediening klinkt ook geweldig gaaf Belana,
je hebt ook een elsctrische Thomastrein trouwens, bij selintoys dacht ik

edit: ja, kost 23,95 past op brio houten treinbanen e.d.
stormy waters...
sailin'
  zondag 6 mei 2007 @ 22:11:23 #11
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49080702
quote:
Op zondag 6 mei 2007 22:03 schreef Belana het volgende:

[..]

je hebt ook een elsctrische Thomastrein trouwens, bij selintoys dacht ik

edit: ja, kost 23,95 past op brio houten treinbanen e.d.
Die heb ik laatst ook bij Bart Smith gezien.

gevonden
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 6 mei 2007 @ 22:12:18 #12
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49080745
Oh da's een andere dan denk ik, of is die site zóveel goedkoper dan bart smit?
©Dumbo
  zondag 6 mei 2007 @ 22:13:39 #13
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49080812
Overgens heb je ook een Thomas station en die is bij bart smit 24,95 daar was ik net ook even mee in de war...
©Dumbo
  Jubileum moderator zondag 6 mei 2007 @ 22:14:05 #14
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49080836
Ow Texel die vind ik wel heel erg leuk! Eva is gek van duplo dus dat past er wel goed bij. En ik zie dat er ook uitbreidingen te koop zijn, das leuk voor de opa's en oma's als cadeau!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 6 mei 2007 @ 22:16:36 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49080963
Ja ik vond hem ook erg leuk. Niet zozeer vanwege Thomas (dat kent/kijk Noah eigenlijk niet) maar hij is een stuk goedkoper dan de originele Duplo trein
©Dumbo
pi_49080994
We hebben hier nu drie sets liggen van houten treinbanen, misschien binnenkort toch maar eens opbouwen . Twee sets van de ikea, hebben we trouwens vorig weekend aardig wat uitbreiding voor gezien bij de ikea, wist niet dat dat er was. En een set van bij de intertoys, natural wood 34-delig, was ook maar 15 euro volgens mij. Ben eigenlijk benieuwd of Merlijn het leuk vindt.
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2007 @ 22:48:02 #17
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49082434
De Thomastreinen van Selintoys zijn van hout, en heel betaalbaar!
Ik heb mezelf een electrische trein gegeven als ultiem wenscadeau, op mijn 37e verjaardag
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49090764
Brio
Ik speel er nog wel eens mee als ik bij mijn moeder ben en die enorme mand zie staan. Dan kan ik me gewoon niet inhouden
Voor Ronja hebben we al een ikea-treinsetje liggen en hopelijk kunnen we dat later flink uitbreiden.
Ik zou altijd voor een systeem kiezen dat aan de meeste andere systemen te koppelen is, je kan nooit genoeg rails hebben!
  maandag 7 mei 2007 @ 09:32:18 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49090868
Brio en Eichhorn en alles wat daarop past (ook die van ikea past erop). Wij hebben hier thuis drie bakken vol met dat houtentreinspul! Banen hebben we genoeg, als er wat nieuws komt is het meer apart spul, bruggen, splitsingen, stationshuisjes etc.

We willen de remise heel graag maar die is duuuuur
  maandag 7 mei 2007 @ 09:33:40 #20
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_49090896
Duplo Zie ook andere topic
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_49102674
Wij komen om in de houten treinbanen en er wordt echt extreem veel mee gespeeld. Het probleem(pje) van duplo vond ik dat tegen de tijd dat de kinders echt zelf een rails kunnen leggen ze duplo te kinderachtig vinden. Met de houten trein heb ik ze daar nog niet op betrapt, ook bij ouder bezoek is het een geliefd speelobject. Wel ook deels in combinatie met duplo, zodat je fly-overs kan maken. Ik vind het ook heel leuk om te zien hoe hun speelstijl met dat spul zich ontwikkelt; ze waren allebei in het begin het gelukkigst met alleen maar een rondje met een locomotiefje, Daarna maakten ze zelf de 'oneindige rails' (alle rails aan elkaar leggen, trein naar het eind rijden, achterste stuk rails voor de trein leggen et cetera), en tegenwoordig (3 en 6) enorme banen met veel wissels.

Wij hebben een allegaartje van Brio (vooral de speciale dingen als bruggen en overwegen, de overweg van Eichhorn is bagger), veel Eichhorn, en nog wat los spul van een rommelmarkt ook. Brio is inderdaad onverwoestbaar en de treintjes lopen het soepelst; van de eichhorn moeten we af en toe een wieltje vervangen omdat het breekt, of een 'mannetje' van de rails. Ze verkopen ook reparatiesetjes.
  maandag 7 mei 2007 @ 20:23:36 #22
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49115124
Fleur speelt met mijn oude houten Brio-trein. Heerlijk om te zien. Wel hoogste tijd om uit te breiden inmiddels. Maar ze heeft ook de vliegbaan en de autobaan bij en dat is dan ook wel weer bijzonder.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:54:39 #23
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_49122943
Voor onze treinengek Nick (5 jr) hebben we houten treinen en treinbanen van Brio, Eichhorn, Ikea en Hema. En het past allemaal op elkaar!
De Thomastreintjes van Eichhorn zijn het grootste succes hier, samen met de intercity van Eichhorn (op batterijen en met afstandsbediening).

Het leuke van deze "lijn" van houten treinbanen is dat, ook al zijn het verschillende merken, het wel op elkaar past en je zo een leuke collectie op kunt bouwen voor niet al te veel geld. Je kunt losse wagonnetjes, baanstukjes, wissels of blokjes voor bruggen nieuw in de winkel kopen voor een paar euro. Op deze manier kan Nick altijd iets voor z'n treinbaan op z'n verlanglijstje zetten en zit er vaak voor elke portemonnee iets bij wat hij geweldig leuk vindt om te krijgen.

Edit: en het spul is nagenoeg onverslijtbaar. Op rommelmarkten maar ook bijv. op marktplaats vind je vaak heel leuke dingen voor weinig geld.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  dinsdag 8 mei 2007 @ 07:05:17 #24
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49130650
Dat is wel erg handig, dat het spul op elkaar past. Zie je het verschil tussen de verschillende banen goed?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 8 mei 2007 @ 07:51:51 #25
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49130880
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 07:05 schreef YPPY het volgende:
Dat is wel erg handig, dat het spul op elkaar past. Zie je het verschil tussen de verschillende banen goed?
Oh ja, van de Hema hebben wij ook ooit eens een doos gekocht, zat echt héél veel in, voor weinig geld!! Het past allemaal, alleen die van de Hema kun je niet omdraaien (kun je maar aan één kant van de rail rijden) en je hebt wel kleurverschil. Duurdere treinstukken zijn niet persé beter, het spul van Brio ging net zo snel splijten. Maar het wordt hier ook zeer intensief gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')