abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:38:59 #126
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_49542052
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:03 schreef Sakura het volgende:
Motiveert me dus alleen maar nog meer om de dvd te gaan kopen zodra die te krijgen is
als je het over RW hebt; die gaat er hoogst waarschijnlijk niet komen; Roger heeft er geen zin in. Er zijn wel 2 concerten in Engeland gefilmd, maar enkel met 8 vaste camera en enkel voor het archief (dus voor een documentaire ofzo) ... erg balen, want dit was een meesterlijke DVD geworden
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:39:30 #127
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49549287
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:38 schreef Hankster het volgende:

[..]

als je het over RW hebt; die gaat er hoogst waarschijnlijk niet komen; Roger heeft er geen zin in. Er zijn wel 2 concerten in Engeland gefilmd, maar enkel met 8 vaste camera en enkel voor het archief (dus voor een documentaire ofzo) ... erg balen, want dit was een meesterlijke DVD geworden
magny course was toch compleet gefiln vd dvd release?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 20:39:18 #128
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_49550961
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:49 schreef Pudy het volgende:

Dit vind ik toch wel vrij bizar in een positieve zin. Heel pink floyd aanwezig op de syd tribute! Jammer dat Waters niet op het podium kwam tijdens bike. Maar goed je kan niet alles hebben.. het is al zeer goed te noemen dat ze bij elkaar komen.
Waters moest meteen na zijn performance op de Syd-tribute door naar Earls Court, waar hij met zijn tour was neergestreken. Daarom was hij er op het laatst ook niet bij, toen alle optredende artiesten het podium nog eens betraden om Bike te spelen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:19:17 #129
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_49555092
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:39 schreef PeZu het volgende:

[..]

magny course was toch compleet gefiln vd dvd release?
nee, dat plan was een week of 2 voor het optreden definitief van tafel. Het zou inderdaad in HD worden opgenomen voor iig een TV-uitzending en dan een eventuele DVD release. Maar dit plan ging o.a. niet door vanwege de aankondiging van meerdere datums, de TV-uitzendinen toch niet door zouden gaan en het zowiezo altijd risky is om buiten te filmen ivm slecht weer.
De afgelopen maanden was er sprake van dat Earl's Court gefilmd zou worden, maar dit ging dus o.a. niet door omdat Roger er toch geen zin in had. "Een DVD geeft niet goed de sfeer van de show weer"...vandaar dat hij In The Flesh wel heeft gereleased natuurlijk

Roger zal wel gewoon geen zin in een DVD release van DSOTM hebben vanwege de centen die naar de andere leden zouden rollen ... erg flauw, en erger nog; een grote misser. Want zoals de shows er nu uitzien (itt bijv. Magny Cours) is het echt dé spectaculaire show om op DVD te gooien. Het zou iig een mooie tegenhanger van PULSE zijn geweest, zeker als deze ook in Earl's Court opgenomen zou zijn.

Maargoed, zoals gezegd zijn er dus wel 2 shows opgenomen met 8 vaste camera's, dus misschien komt het er toch nog van tijdens de huidige leg van de tournee.
Anders moeten we het maar gewoon met de bootlegs doen

Maar gelukkig...over een paar maandjes hebben we Remember That Night
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:22:08 #130
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49555168
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:19 schreef Hankster het volgende:

[..]

nee, dat plan was een week of 2 voor het optreden definitief van tafel. Het zou inderdaad in HD worden opgenomen voor iig een TV-uitzending en dan een eventuele DVD release. Maar dit plan ging o.a. niet door vanwege de aankondiging van meerdere datums, de TV-uitzendinen toch niet door zouden gaan en het zowiezo altijd risky is om buiten te filmen ivm slecht weer.
De afgelopen maanden was er sprake van dat Earl's Court gefilmd zou worden, maar dit ging dus o.a. niet door omdat Roger er toch geen zin in had. "Een DVD geeft niet goed de sfeer van de show weer"...vandaar dat hij In The Flesh wel heeft gereleased natuurlijk

Roger zal wel gewoon geen zin in een DVD release van DSOTM hebben vanwege de centen die naar de andere leden zouden rollen ... erg flauw, en erger nog; een grote misser. Want zoals de shows er nu uitzien (itt bijv. Magny Cours) is het echt dé spectaculaire show om op DVD te gooien. Het zou iig een mooie tegenhanger van PULSE zijn geweest, zeker als deze ook in Earl's Court opgenomen zou zijn.

Maargoed, zoals gezegd zijn er dus wel 2 shows opgenomen met 8 vaste camera's, dus misschien komt het er toch nog van tijdens de huidige leg van de tournee.
Anders moeten we het maar gewoon met de bootlegs doen

Maar gelukkig...over een paar maandjes hebben we Remember That Night
hmm dubieze actie vd heer waters

ik vond juist de in the flesh dvd een goede sfeer impressie geven van het optreden destijds

maja laten we hopen dat hij nog van gedachten veranderd
  zondag 20 mei 2007 @ 12:58:58 #131
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49566218
Ik vind dat de Jugband Blues een vrij hoog Ellie en Rikkert gehalte heeft
  zondag 20 mei 2007 @ 21:55:51 #132
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49586742
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:58 schreef Alexxxxx het volgende:
hoe druf je PF te linken aan ellie en flikkert
pi_49587418
Zonde
  zondag 20 mei 2007 @ 22:26:06 #134
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_49587870
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:55 schreef PeZu het volgende:

[..]

hoe druf je PF te linken aan ellie en flikkert
Ellie en Rikkert zijn ook best ok, of, ten minste, als je alleen naar hun werk luisterd voor ze jezusfreaks werden Niet zo OK als PF, maar dat zijn er maar weinig
pi_49588368
Op een paar nummers na luister ik ook nooit wat van voor Dark Side Of The Moon.

Nu Momentary Lapse Of Reason aan het luisteren, ook niet verkeerd
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 00:03:16 #136
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_49591154
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:40 schreef highway101 het volgende:
Op een paar nummers na luister ik ook nooit wat van voor Dark Side Of The Moon.

Nu Momentary Lapse Of Reason aan het luisteren, ook niet verkeerd
Ik luister juist niks van PF na de Final Cut.
Eigenlijk overlappen wij elkaar dus maar een paar platen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 21 mei 2007 @ 14:18:53 #137
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_49606622
A momentry lapse of reason is zo'n slecht album, vroeger luisterde ik er nog wel naar maar de laatste tijd echt nooit meer. Onsamenhangende wazige rock zonder veel vette gitaar partijen van gilmour terwijl dat zijn echte kracht is. Die plaat mag wel uit de pink floyd geschiedenis geschrapt worden imho (eigenlijk is alleen de hoes van de plaat vet).
  Moderator maandag 21 mei 2007 @ 14:48:28 #138
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_49607714
quote:
Op zondag 20 mei 2007 12:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Het leuke aan het nummer is het contrast. Het ontspoort aan het eind, als het (banale) refrein uitvloeit in een gestoorde kakafonie.
Een ander contrast: de volkse minstreel-melodie, gecombineerd met de raadselachtige / verknipte / geniale / schizofrene * (vul in naar keuze) tekst.

Verder heeft het nummer een zeer ongebruikelijke opbouw. Met één keer een couplet, dan een tussencouplet, en dan twee keer een (verschillend) refrein.

Ik geef toe dat ik het repertoire van Elly en Rikkert nauwelijks ken, maar als zij ook dergelijke oncoventionele nummers hebben geschreven, dan wordt het daar misschien eens tijd voor.

Ik vind het wel leuk om te proberen de gekte van Barrett te volgen toen hij dit schreef.

Jugband Blues
It's awfully considerate of you to think of me here
And I'm much obliged to you for making it clear
That I'm not here.
And I never knew we could be so thick
And I never knew we could be so blue
And I'm grateful that you threw away my old shoes
And brought me here instead dressed in red
And I'm wondering who could be writing this song.

I don't care if the sun don't shine
And I don't care if nothing is mine
And I don't care if I'm nervous with you
I'll do my loving in the winter.

And the sea isn't green
And I love the queen
And what exactly is a dream
And what exactly is a joke.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gert op 21-05-2007 15:02:07 ]
  maandag 21 mei 2007 @ 16:58:03 #139
152136 Pudy
pi_49613598
quote:
Op maandag 21 mei 2007 14:18 schreef Pudy het volgende:
A momentry lapse of reason is zo'n slecht album, vroeger luisterde ik er nog wel naar maar de laatste tijd echt nooit meer. Onsamenhangende wazige rock zonder veel vette gitaar partijen van gilmour terwijl dat zijn echte kracht is. Die plaat mag wel uit de pink floyd geschiedenis geschrapt worden imho (eigenlijk is alleen de hoes van de plaat vet).
Dogs of War, One Slip, On The Turning Away en Yet Another Movie zijn uitmuntend in mijn ogen
Zeker de gitaarsolo van Gilmour van On The Turning Away.
pi_49614669
^^ inderdaad Vergeet Sorrow ook niet
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_49618353
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:54 schreef highway101 het volgende:
^^ inderdaad Vergeet Sorrow ook niet
Als afsluiter.. heerlijk idd
  maandag 21 mei 2007 @ 21:32:39 #143
152136 Pudy
pi_49623637
Alleen sorrow vind ik de moeite waard. De andere nummers zijn mij te dire straits achtig, absoluut niet pink floyd waardig. Maar als jij iemand bent die naar Kiss, Dire straits, The eagles en dat soort bands luistert dan vind je vast AMLOR en TDB geweldige albums. Maar het is absoluut niet de pink floyd sound.
pi_49623831
Anders toch wel zelf goed gevonden door Gilmour en door de fans, anders zaten er nooit zoveel nummers hiervan in Delicate Sound Of Thunder en de PULSE.

Wat is wel echte Pink Floyd sound??
  maandag 21 mei 2007 @ 21:56:21 #145
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49624682
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:32 schreef Pudy het volgende:
Alleen sorrow vind ik de moeite waard. De andere nummers zijn mij te dire straits achtig, absoluut niet pink floyd waardig. Maar als jij iemand bent die naar Kiss, Dire straits, The eagles en dat soort bands luistert dan vind je vast AMLOR en TDB geweldige albums. Maar het is absoluut niet de pink floyd sound.
dire straits achtig?

ik weet niet waar je het weg haalt maar dat raakt echt kant nog wal
pi_49625081
Echt het laatste waar het op lijkt is Dire STraits of the Eagles..

Ik vind het persoonlijk beide wel goede albums (niet vergelijkbaar met de rest van PF) maar je moet ze niet te vaak luisteren.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_49626403
Ik vind het ook niet op Dire Straits lijken, en helemaal niet op The Eagles.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  Licht Ontvlambaar maandag 21 mei 2007 @ 23:21:43 #148
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_49628458
http://www.nme.com/news/syd-barrett/28455

nooit gedacht dat Syd Barret zo veel geld had

Pink Floyd's Syd Barrett has left nearly £1.7m in his will.

Many believed the songwriter, who died last year, was poor because of the modest, reclusive lifestyle he led in Cambridge after quitting the band in 1968.

However Barrett left his brother Alan £425,000 and his other siblings, Rosemary Breen, Ruth Brown and Donald Barrett £275,000 each, according to documents that were made public this week.

Breen who cared for the singer towards the end of his life, also received the proceeds from the sale of his Cambridge house, £310,000, and the £119,000 made from auctioning his possessions.

The recently revealed legal papers also indicated that Barrett's mental state had declined in recent years. requiring his brother Alan to authorise the will under the Mental Health Act, the Daily Mail reports.

Barrett was a founding member and main songwriter of Pink Floyd before he left the band. He then released two solo albums in 1970.

However he suffered psychological problems believed to be trigged by experimentation with LSD and eventually retreated from public view, living the rest of his life in Cambridge.

He died last year aged 60 from complications arising from diabetes.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 10:01:07 #149
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_49635315
quote:
Op maandag 21 mei 2007 21:37 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Anders toch wel zelf goed gevonden door Gilmour en door de fans, anders zaten er nooit zoveel nummers hiervan in Delicate Sound Of Thunder en de PULSE.

Wat is wel echte Pink Floyd sound??
die eerste opmerking slaat natuurlijk nergens op. Natuurlijk vond Gilmour het wel goed genoeg, want het was immers de eerste 'PF' plaat waar hij de beslissende stem in had. En of de fans het goed genoeg vonden..tsja, toendertijd was iedereen helemaal happy dat er überhaupt toch nog een plaat kwam na het vertrek van Roger en dus wilde iedereen die plaat in ieder geval wel eens beluisteren en naar de tour gaan.
Maar dat de nummers gespeeld werden tijdens die twee tournees zegt natuurlijk niets over de eigenlijke kwaliteit van de nummers
Ik vind Momentary een matig album omdat het niets vernieuwends is, het is over het algemeen wel erg gemakkelijke hap-slik-weg-muziek, en het is vooral geen tijdloze muziek imo; de 80's sound druipt er vanaf. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dark Side Of The Moon (okay, cliché om dat album te noemen..maar het is gewoon zo) wat echt tijdloos is en ik denk dat het daarom ook zo'n succesvol album is geworden.

en die tweede opmerking .. tsja, daar kan je weinig mee, want wat wil je met 3 verschillende frontmannen en een periode van bijna 30 jaar.
Voor mij is dé PF sound die van Meddle - The Wall, anderen zijn helemaal weg van Syd, en anderen zijn echte Gilmour-addicts. Maar goed, sommige mensen kunnen niet dé lol van muziek inzien en dat is dat iedereen een totaal andere mening over precies hetzelfde akkoord, instrument, stem of wat dan ook kan hebben...laat staan over de muziek van een band die over een periode van 30 jaar behoorlijk mooi studiowerk heeft afgeleverd

[ Bericht 17% gewijzigd door Hankster op 22-05-2007 10:13:12 ]
pi_49642305
The wall vind ik wel zo'n geweldig album
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')