abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49349368
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:53 schreef Light het volgende:

[..]

Dat had je al geschreven:
[..]
ik word oud, geef me banaantjes
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49349387
Dat is wel zo van die aap en bananen, maar een groot passagierstoestel of militair toestel vliegen kan echt niet zomaar iedereen. Daar komt heel veel meer bij kijken anders dan cognitieve vaardigheden. Ik denk ook dat een pilotenopleiding toch wel moeilijker is dan een normale studie.
pi_49349418
Het is ook maar waaraan je het woordje [moeilijk] verbindt, je hoeft niet Einstein uit te leggen. Maar je moet wel in 0,000024053947850s bepalen wat je doet
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49349653
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Dat is wel zo van die aap en bananen, maar een groot passagierstoestel of militair toestel vliegen kan echt niet zomaar iedereen.
Dat heeft weinig met vliegenaanleg en veel met stressbestendigheid, managmentvaardigheden enz te maken. Da's grotendeels een kwestie van aanleg, niet van moeilijkheid.
quote:
Daar komt heel veel meer bij kijken anders dan cognitieve vaardigheden. Ik denk ook dat een pilotenopleiding toch wel moeilijker is dan een normale studie.
Ik zal je uit de droom helpen. Vergeleken met een "normale" studie zoals luchtvaarttechnologie (hbo en zelfde vakgebied) blijkt de KLS/NLS makkelijker te zijn aldus de mensen die de gecombineerde opleidingen doen. Ik doe de universitaire variant (Aerospace @ TUD) en die is nog stukken moeilijker als luchtvaarttechnologie. Toevallig heb ik ook nog wat papiertjes qua vliegen en ik kan je verzekeren dat de theorie en praktijk voor een SEP vele malen makkelijker is (het stelt geen zak voor) vergeleken met een universitaire studie.

Da's overigens ook een belangrijke reden waarom piloten zoveel weerstand krijgen. Het superoriteitsgevoel is bij sommigen stuitend. En daarom worden jullie af en toe ook zo afgefakkeld.
pi_49349682
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:01 schreef cheukert het volgende:
Het is ook maar waaraan je het woordje [moeilijk] verbindt, je hoeft niet Einstein uit te leggen. Maar je moet wel in 0,000024053947850s bepalen wat je doet
Precies. Het gaat dus over aanleg voor een aantal vaardigheden waar training maar beperkt helpt. (Samenwerken, actie blijven ondernemen, stressbestendigheid) Uiteraard vallen daar veel mensen op af; hoeveel mensen vallen er af bij een sportselectie...
  maandag 14 mei 2007 @ 00:25:39 #131
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350075
Ok maar een heel klein deel van de mensen is geschikt (of dat nou wel of niet met 'moeilijk' te maken heeft laten we in het midden), terwijl half Nederland een studie kan doen.
Maar toch is een superioriteitsgevoel stuitend? Spreek je jezelf niet een beetje tegen?
Overigens heb ik ook een tijdje aan de universiteit gestudeerd. Ik kwam gemiddeld 2x per week een uurtje naar college en heb wel al mijn punten gehaald.
Op de KLS was het gewoon een jaar lang middelbare school style van 8 tot 5 op school zitten. Elke dag.
pi_49350121
Toch denk ik dat piloten veel meer moeten leren dan mensen die een normale studie doen. En dan heb ik het niet over piloten die recreatief vliegen.
pi_49350181
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:11 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Precies. Het gaat dus over aanleg voor een aantal vaardigheden waar training maar beperkt helpt. (Samenwerken, actie blijven ondernemen, stressbestendigheid) Uiteraard vallen daar veel mensen op af; hoeveel mensen vallen er af bij een sportselectie...
Volgens mij weet je niet echt waar je het over hebt want er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan alleen dat. En bij een sportselectie valt er btw bijna niemand af. Tenzij je het wel heeeeel erg bont maakt.
pi_49350238
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:25 schreef Alternate het volgende:
Ok maar een heel klein deel van de mensen is geschikt (of dat nou wel of niet met 'moeilijk' te maken heeft laten we in het midden), terwijl half Nederland een studie kan doen.
Whehe. Half Nederland een pittige technische universitaire studie? (voor het gemakt laten we psychologie enzo ff buiten geschouwing) Don't think so. Misschien dat een procent van de Nederlanders dat aan zou kunnen.
quote:
Overigens heb ik ook een tijdje aan de universiteit gestudeerd. Ik kwam gemiddeld 2x per week een uurtje naar college en heb wel al mijn punten gehaald.
Dan ben ik reuze benieuwd welke studie? Theoretische Wiskunde? Medicijnen? Informatica? Aerospace?
quote:
Op de KLS was het gewoon een jaar lang middelbare school style van 8 tot 5 op school zitten. Elke dag.
Ik geloof dat ik qua intelligentie op het VWO niet een van de slechteren was. Ik draai geregeld dagen van 8 tot 10. 's avonds. Vorig jaar voor een project bijgehouden hoeveel uur ik draaide; mijn persoonlijke record ligt op 75 uur/week oid. De meeste van m'n studiegenoten halen de 40 uur/week makkelijk. 50 uur/week is geen uitzondering. Dan tel ik overigens (lunch)pauze's niet mee.
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Toch denk ik dat piloten veel meer moeten leren dan mensen die een normale studie doen. En dan heb ik het niet over piloten die recreatief vliegen.
Waar baseer je dat op? Een "normale studie" bestaat niet; ik doe psychologie ook 8 uur/week terwijl ik theoretische wiskunde ook niet ga trekken. Beargumenteer 't 's
pi_49350317
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:29 schreef Lightning_NL het volgende:
Volgens mij weet je niet echt waar je het over hebt want er komt wel heeeeel veel meer bij kijken dan alleen dat.
Begrijpend lezen zit daar vast niet bij. Een opsomming tussen haakjes zijn over 't algemeen voorbeelden danwel een nadere omschrijving. Ik geef een voorbeeld schat
quote:
En bij een sportselectie valt er btw bijna niemand af. Tenzij je het wel heeeeel erg bont maakt.
Neuh? Hoeveel man zit er in bijvoorbeeld een hockey-selectie voor professionals? Enkele honderdduizenden spelers, misschien 100 ofzo betaald. Zijn zij nou nog stoerder
Maargoed, mijn punt was dus dat je op aanleg selecteerd en dat bij iets populairs als vliegen veel mensen die aanleg simpelweg niet hebben. Bij veel studies kom je daar al eerder mee in aanraking en weet je dat die richting/dat niveau niets voor jouw is. Vliegen is een wereld waar veel mensen pas laat (of helemaal niet) mee in aanraking komen.
pi_49350319
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
pi_49350366
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja, ik heb wekenlang van 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's nachts zitten leren (in de lessen en daarna). Toegegeven, dat waren de drukke weken. In de minder drukke weken gewoon van 7 tot 21-22 uur.
7 jaar lang, 6 of 7 dagen in de week? (Of in geval van medicijnen; 14 jaar?)
pi_49350411
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:35 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Begrijpend lezen zit daar vast niet bij. Een opsomming tussen haakjes zijn over 't algemeen voorbeelden danwel een nadere omschrijving. Ik geef een voorbeeld schat
[..]
Best hypocriet dat jij dat nu zegt over begrijpend lezen. Want iemand zegt dat het vooral gaat om bijvoorbeeld heel snel goed te reageren. Jij beaamt dat vervolgens, en geeft nog meer voorbeelden van vaardigheden die je niet kunt trainen. Daarbij volledig buiten beschouwing latend dat je ontzettend veel moet leren en ontzettend veel uit je hoofd moet weten en begrijpen.

Daar doelde ik dus op. Beetje jammer dat jij dan komt met je 'begrijpend lezen'.
pi_49350442
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:37 schreef Autoreply het volgende:

[..]

7 jaar lang, 6 of 7 dagen in de week? (Of in geval van medicijnen; 14 jaar?)
Als militair vlieger je carriere lang ja.
  maandag 14 mei 2007 @ 00:44:03 #140
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350487
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:32 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Whehe. Half Nederland een pittige technische universitaire studie? (voor het gemakt laten we psychologie enzo ff buiten geschouwing) Don't think so. Misschien dat een procent van de Nederlanders dat aan zou kunnen.
[..]
Ja je slaat voor het gemak een stap over. Bij de pilotenselectie melden zich dus alleen mensen aan die aan de vooropleidings eissen voldoen. Dat zijn dus ook de mensen die zich bij een universiteit kunnen aanmelden.
En jij beweert hier dus dat maar 1% van de mensen die van het VWO afkomt en een studie begint dat ook afmaakt?
Ik weet iig wel dat uit mijn jaar maar zo'n 4% van de mensen die 1 aan de vooropleidings eissen voldeden en 2 daar uberhaupt interesse in hadden uiteindelijk piloot zijn geworden.

Het is niet te hopen dat de gemiddelde studie ook dat soort resultaten boekt.
pi_49350575
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:41 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Als militair vlieger je carriere lang ja.
Toch jammer dat die pak 'm beet 8 militaire vliegers die ik ken er geen een vaak langer als na een uur of 5/6 aan 't werk is. Uitzendingen daargelaten.

Anyway, ik ben hier weg. Het is elkaar bashen geworden (niet dat ik daar niet schuldig aan ben though ) en ik heb m'n punt wel gemaakt. Bovendien staat er in een aantal reacties een hoop onzin; da's jammer

Slaap lekker allemaal
  maandag 14 mei 2007 @ 00:50:18 #142
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350601
Je bent dus duidelijk uitgeluld en nu kom je met zwakke drogredenen
pi_49350642
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:50 schreef Alternate het volgende:
Je bent dus duidelijk uitgeluld en nu kom je met zwakke drogredenen
Je reactie is nogal puberaal. (Uitgeluuuuuuuuuuuuuld!!!!!!!!!) Mijn argumenten zijn duidelijk, die van jullie ook en ik houd 't graag leuk. Voor iedereen.
  maandag 14 mei 2007 @ 00:57:44 #144
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350714
Je argumenten zijn helaas niet gebaseerd op feiten maar slechts op een bepaald beeld. Vervolgens negeer je de feiten om aan je eigen idee vast te kunnen houden.
pi_49350753
Klaar met werken is niet klaar met leren. Denk aan het leren van nieuwe systemen en procedures.
Wat ik me nu eigenlijk afvraag? Heb jij dan een vliegbrevet? Waar baseer jij je informatie op?
pi_49350824
quote:
Op maandag 14 mei 2007 01:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Klaar met werken is niet klaar met leren.
Je statement dat de gemiddelde militaire vlieger iets van 80 uur/weer werkt is onzin en dat weet je. De helft, max.
quote:
Op maandag 14 mei 2007 00:57 schreef Alternate het volgende:
Je argumenten zijn helaas niet gebaseerd op feiten maar slechts op een bepaald beeld. Vervolgens negeer je de feiten om aan je eigen idee vast te kunnen houden.
Kan je 's wat feiten geven die ik negeer? Behalve dan Lightning's argument omdat ik weet dat dit onzin is. (Morgen krijg je reactie, ik ga nu echt tukken )
  maandag 14 mei 2007 @ 01:06:01 #147
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_49350848
Een zweefvlieger.
Op zich wel typisch dat het al de tweede zweefvlieger is in dit topic die verkeersvliegers loopt te bashen. Toch iets van jaloezie ofzo.
pi_49350897
quote:
Op maandag 14 mei 2007 01:06 schreef Alternate het volgende:
Een zweefvlieger.
Op zich wel typisch dat het al de tweede zweefvlieger is in dit topic die verkeersvliegers loopt te bashen. Toch iets van jaloezie ofzo.
Heuh, niet alles over 1 kam scheeeiiiren jaaa
Ik steek je moeder in de fik!
pi_49351725
ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
  maandag 14 mei 2007 @ 08:42:59 #150
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_49353014
quote:
Op maandag 14 mei 2007 02:41 schreef Lightning_NL het volgende:
ja het ging effe nergens over, maar ik denk toch dat de opleiding tot vlieger moeilijker is dan wat een gemiddelde student moet presteren. Zowiezo is het moeilijker om vlieger te worden dan om af te studeren, simpelweg omdat je over veel meer goede kwaliteiten moet beschikken.
Absoluut. Gaat ook nog eens om een stukje verantwoordelijkheid
Ik baal nog steeds van de herkeuring hooikoorts via Gilze-Rijen Zoiets kleins ... weg kansen

edit : moet ook wel zeggen dat je toendertijd met HAVO-D (exact) al F16-vlieger kon worden van de 1500 vielen er wel heul veul af maar er zaten ook wel kneuzen tussen hoor.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')