Temperatuur zegt geen drol over thermiek. En een uur is niet bepaald lang. Zeker niet voor een "erg thermiekrijk" veld in duitsland.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ja zeker weten, was in Duitsland, erg thermiekrijk plus een week met 30+ graden dagen, met als topper 38 graden, phewww. langste vlucht een dik uur geloof ik.
Al uitgeluld?
Dat doe je dan ook amper op een overlandvlucht...quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Thermiekvliegen is trouwens fucking saai. Heel de tijd die kutrondjes vliegen. Leuk man. En dan competen om wie het hoogst is gekomen en het langst is weggebleven, stoer!
Het is gewoon niet voor mij weggelegd.
Verstandig; open-minded is veel prettiger levenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:49 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Echt niet. Zweefvliegen heeft me nooit geboeid. 't Is alleen dat ik recentelijk een keertje werd gevraagd voor een zomerkamp omdat er anders veel te weinig mensen meegingen, dus ik dacht what the hey en ben gegaan.
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Thermiekvliegen is trouwens fucking saai. Heel de tijd die kutrondjes vliegen. Leuk man. En dan competen om wie het hoogst is gekomen en het langst is weggebleven, stoer!
Het is gewoon niet voor mij weggelegd.
Haha, een zweefvlieger die dit zegt tegen een militair vlieger. Hahahaa!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"
Dat was trouwens dus een geitenwollensok opmerkingquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je bedoelt: "Ik kan niet vliegen, dus doe mij maar een motortje want daarmee kan iedere malloot boven blijven"
Als het je een beetje gelukt was, was je in 10 minuutjes naar 2000 meter geklommen, en zat je nog 10 minuten later 30 km uit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:59 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Haha, een zweefvlieger die dit zegt tegen een militair vlieger. Hahahaa!
Doe eens normaal man. Kut-attitude van veel zweefvliegers. Man, met zweefvliegen proef je alleen maar een beetje het inhoudt om echt te vliegen. Zweven is iets anders dan vliegen.
Ik hou niet van alle limitaties die een zweefvliegtuig heeft.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:55 schreef Autoreply het volgende:
Bij dezen de uitnodiging; kom 's een keer langs in de Franse Alpen![]()
Een van de eerste keren dat ik het deed. Dat jij zo'n superman bent dat jou dat de eerste keer lukt. Nee, geef mij maar gasturbines, dan zit je rond een minuut op 6000ft en kom je heel wat meer NM's uit.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:01 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als het je een beetje gelukt was, was je in 10 minuutjes naar 2000 meter geklommen, en zat je nog 10 minuten later 30 km uit.
En dan heb je nog steeds alleen maar een hendeltje over gehaald en de boel afgetrimt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:04 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een van de eerste keren dat ik het deed. Dat jij zo'n superman bent dat jou dat de eerste keer lukt. Nee, geef mij maar gasturbines, dan zit je rond een minuut op 6000ft en kom je heel wat meer NM's uit.
Oh is het zo makkelijk dan?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Schijnbaar is jouw kennis over echt vliegen veel te beperkt als jij denkt dat een heli/jet vliegen moeilijker is dan zweefvliegen.
Hahaha, wat een ontZETTEND gepruts! Zulk amateuristisch gepruts overleef je ook alleen maar in zo'n traag licht ding.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:16 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=-k3KLsZQdms&mode=related&search=
Zwevers hebben ook de vetste approaches
Nee die heli's dan!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:16 schreef Public_NME het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=-k3KLsZQdms&mode=related&search=
Zwevers hebben ook de vetste approaches
Tja, als je het niet serieus bedoelde, waarom was dat dan het enige wat je te melden had?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:18 schreef mcDavid het volgende:
Tuurlijk is het vliegen van een jet iets meer dan "een hendeltje overhalen en aftrimmen". Alleen het feit dat je dat serieus neemt duid er al op dat je gefrustreerd bent. Maar een hoop procedures, knopjes en verantwoordelijkheid zijn nou niet bepaald wat ik interessant vind aan vliegen.
wel eens van beeldspraak gehoord?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:21 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja, als je het niet serieus bedoelde, waarom was dat dan het enige wat je te melden had?
Van een zweefvlieger had ik trouwens niet anders verwacht dat ie het serieus zou menen.
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Nee die heli's dan!![]()
http://www.youtube.com/watch?v=3F2k-GWKW-w
welk onderdeeltje is er dan kapot dat die piloot 'm eerst even op de achterwielen laat stuiteren?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.
Wat zijn die limitaties dan? Ik vlieg in de bergen fluitend een cessna voorbij. (100 knopen gemiddeld is geen enkel probleem) Ik vlieg met 250 km/h op een meter (niet geschat, gemeten) langs berghellingen. Dat redt je niet met je heli/fighter. Nogmaals, kom 's langs of ga een keer in de bergen vliegen. Ik weet zeker dat je er dan anders over denktquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik hou niet van alle limitaties die een zweefvliegtuig heeft.
Nope, het is ook als sport erkend. NOC*NSF enzo. Sporten impliceert wedstrijdverband en dat is er zeker. Als je kijikt naar de manier waarop WK's en NK's worden gevlogen en hoe klein de verschillen zijn ondanks een gigantische hoeveelheid variabelen dan lijkt het mij een buitengewoon serieuze sport; vergelijkbaar met zeilenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Zweefvliegen kan ik geen sport noemen. Meer een hobby.
Om je brevet te halen wel. Om overland te vliegen heb je definitely bij een zwever meer ervaring en kennis nodig. Tis maar waar je de maatstaf legt.quote:En met een motor vliegen kun je ook als hobby doen. Moet je alleen wat meer voor leren en dokken.
Daar heb je groot gelijk. Zoals ik ergens anders al aangaf is de arrogantie van beroepsvliegers echter af en toe vervelend. En zo blijven we tot in den treure doorbashenquote:Maar denken dat je als zweefvlieger beter bent dan een normale vlieger (en dat vinden zweefvliegers vaak van zichzelf) vind ik echt not done.
Lijkt mij overduidelijk pilot-failure. Staartrotor mollen en dan klagen dat hij rond gaat draaienquote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat komt overduidelijk door een technisch falen. Heb je weer iets geleerd.
Ach laat hem lekker.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 18:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Haha, dude... Je snapt er echt heeeeeeeeelemaal niks van. Je voelt je een god omdat je kunt zweefvliegen, tenminste, zo doe je nu. Maar een 14 jarig meisje kan al solo op zo'n ding.
Schijnbaar is jouw kennis over echt vliegen veel te beperkt als jij denkt dat een heli/jet vliegen moeilijker is dan zweefvliegen.
Je hebt geen idee waar je het over hebt, echt niet. Het is niet dat kinderspeelgoed waar jij mee speelt.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:20 schreef YellowLedbetter het volgende:
Lightning_NL zit wel ontzettend af te geven op de attitude van zweeflviegers maar hij denkt zelf ook echt dat ie heel wat is. Kijk eerst maar eens even naar jezelf menneke....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |