abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:13:40 #176
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_49172788
De DA zegt dat de kans klein is dat de laatste het overleefd. Het enige wat ik kan doen is warm houden, bijvoeden en de darmen stimuleren door over het buikje te wrijven. En dat deden we al.

Net was het tijd voor haar volgende voeding, maar ze dronk nauwelijks. Misschien zit ze nog vol van de voeding van 2 uur geleden? Want slikken deed ze dus niet, maar ze was wel nog heel beweeglijk. Over een uurtje proberen we het nog een keer. Ik heb Nina de melk maar gegeven en dat vond ze heerlijk!

Weet niet zo goed, wat ik verder nog moet schrijven. Kan hier ook moeiijk foto's plaatsen van overleden kittens ofzo.

Bedankt voor jullie lieve reacties!
You were born as an original. Don't die as a copy.
  Redactie Frontpage woensdag 9 mei 2007 @ 09:14:53 #177
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49172819
oh wat erg
sterkte Judeljuud
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:16:46 #178
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49172879

nouwwwww...stomme Nina!

Ik heb het ook meegemaakt helaas, is gewoon niet leuk om die kleintjes te zien sterven

die laatste zou ik idd om de twee uur voeden, Nina geeft er geen klap meer om, dus zal jij nu de moederrol op je moeten nemen. Vergeet ook niet te ontlasten....de moeder doet dat door middel van buikje en kontje wassen, dat kan je doen met een nat washandje ofzo om zo de darmpjes te stimuleren.

heel veel succes
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 09:20:54 #179
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49172973
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:16 schreef Puckzzz het volgende:

nouwwwww...stomme Nina!

Ik heb het ook meegemaakt helaas, is gewoon niet leuk om die kleintjes te zien sterven

die laatste zou ik idd om de twee uur voeden, Nina geeft er geen klap meer om, dus zal jij nu de moederrol op je moeten nemen. Vergeet ook niet te ontlasten....de moeder doet dat door middel van buikje en kontje wassen, dat kan je doen met een nat washandje ofzo om zo de darmpjes te stimuleren.

heel veel succes
Nina volgt ook maar gewoon haar gevoel denk ik.
Ik vind de reactie van de dierenarts ook een beetje mager maar misschien ligt dat aan mij.
Het lijkt mij heel moeilijk om toe te moeten kijken en niets meer te kunnen doen.
En het kitten naar één van de kattenmoeders hier toe brengen, zou de moeder dat toe laten?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:22:27 #180
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_49173006
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:13 schreef Judeljuud het volgende:
De DA zegt dat de kans klein is dat de laatste het overleefd. Het enige wat ik kan doen is warm houden, bijvoeden en de darmen stimuleren door over het buikje te wrijven. En dat deden we al.

Net was het tijd voor haar volgende voeding, maar ze dronk nauwelijks. Misschien zit ze nog vol van de voeding van 2 uur geleden? Want slikken deed ze dus niet, maar ze was wel nog heel beweeglijk. Over een uurtje proberen we het nog een keer. Ik heb Nina de melk maar gegeven en dat vond ze heerlijk!

Weet niet zo goed, wat ik verder nog moet schrijven. Kan hier ook moeiijk foto's plaatsen van overleden kittens ofzo.

Bedankt voor jullie lieve reacties!
Hoe geef je de babymelk? Met een flesje of pipetje? Want ik gaf het eerst in een speciaal flesje maar merkte dat die hele kleine kittens daar moeite mee hadden, dus toen heb ik zo'n ziekenhuisspuitje (zonder naald uiteraard) gehaald bij de dierenarts en daarmee ging het wel goed, later ben ik weer overgegaan op het flesje.
Komkommertje
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:22:34 #181
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_49173008
quote:
Wat een nachtmerrie Judeljuud.

Kan je met die ene kitten niet bij de dierenarts langsgaan? Zodat die alles kan doen om het beestje in leven te houden?

Sterkte iig.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:26:16 #182
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49173079
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:22 schreef komkommertje het volgende:

[..]

Hoe geef je de babymelk? Met een flesje of pipetje? Want ik gaf het eerst in een speciaal flesje maar merkte dat die hele kleine kittens daar moeite mee hadden, dus toen heb ik zo'n ziekenhuisspuitje (zonder naald uiteraard) gehaald bij de dierenarts en daarmee ging het wel goed, later ben ik weer overgegaan op het flesje.
goed idee

misschien klinkt het wat naar maar 'dwangvoeden' misschien een optie?
dus gewoon die melk naarbinnen spuiten (zachtjes dan he? )
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:27:42 #183
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_49173114
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:20 schreef senesta het volgende:

[..]

Nina volgt ook maar gewoon haar gevoel denk ik.
Ik vind de reactie van de dierenarts ook een beetje mager maar misschien ligt dat aan mij.
Het lijkt mij heel moeilijk om toe te moeten kijken en niets meer te kunnen doen.
En het kitten naar één van de kattenmoeders hier toe brengen, zou de moeder dat toe laten?
ow dat weet ik ook wel hoor, misschien is ze nog te jong...je weet het niet...

ik denk dat Nina het wel zou toelaten dat de kitten naar een andere moederpoes zou gaan, maar zou die het kleintje accepteren?
pi_49173150
Denk ik even het topic door te lezen hoe het gaat met de kleintjes lees je dit!
Veel sterkte
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 09:43:48 #185
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_49173539
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:27 schreef Puckzzz het volgende:

ik denk dat Nina het wel zou toelaten dat de kitten naar een andere moederpoes zou gaan, maar zou die het kleintje accepteren?
Ik denk dat een pas bevallen poes die wel volledig in moeder-mode is 't niet eens doorheeft als er opeens een extra kitten bijligt. Maar er zal wel enige vaart achter gezet moeten worden, ik ben bang dat alle zorg die een mens kan geven niet opweegt tegen echte moedermelk.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:46:57 #186
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_49173631
Ooooh Judeljuud wat erg

Ik ga heel hard duimen voor de laatste
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_49173949
Wat ontzettend triest. Zo ben je in jubelstemming en zo maak je je alleen nog maar zorgen of de laatste het ook gaat redden. Sterkte meid, ik duim met MissBliss mee.
Please don't sit on my imaginary friend
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:00:17 #188
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_49174038
Het kleintje zou het zeker wel accepteren om bij een andere moeder te liggen, hij/zij zal moeten wennen aan een niewe geur, maar daarom moet je ook iets meegeven uit zijn/haar oude nest.
Het is wel de vraag of de nieuwe moederpoes het zal accepteren, maar dat is in de meeste gevallen wel zo.

Maar ik kan mij voorstellen dat het voor haar heel moeilijk is om haar kleintje 'af te geven.
Komkommertje
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:26:38 #189
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_49174777
Hey Juud...

Wat ontzettend klote zeg... Ik moest zelfs bijna huilen toen ik t las. Ik hoop dat de laatste het redt! Ik ga heel hard voor je duimen. Als je effe wilt praten ofzo moet je gewoon bellen he?
Kus en een knuffel,
Lin
Don't come closer, I might hurt you
pi_49175054
jemig... denk je ook even bij te lezen... ik weet niet wat ik moet zeggen, weet nog precies hoe bang ik was dat er eentje dood zou gaan de eerste dagen.... kut man *knuffel*

Ik ga met je mee duimen dat het goed gaat
En ik zit te denken, zou het idee zijn om die kleine bijna naina aan te leggen??
(of zou dat niet werken?)
pi_49175168
Oh ik zie net dat ik niet de enige ben die daar aan dacht..

bah... sterkte lieve juud
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:39:55 #192
127981 Misstique
11-07-2014
pi_49175190
Wat ontzettend zielig dit. Ik hoop echt dat die laatste het volhoudt!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_49175717
jee, wat een omslag

wat vreselijk zeg (hier denk je gewoon niet aan)
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:55:58 #194
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_49175721
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:35 schreef Logician het volgende:

En ik zit te denken, zou het idee zijn om die kleine bijna naina aan te leggen??
(of zou dat niet werken?)
Wonen jullie ver uit elkaar?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_49175925
Oh, bah wat vreselijk
Heel veel sterkte Judeljuud. Je niet schuldig voelen, je doet wat je kunt.
Hopelijk is het laatste kitten sterk genoeg..
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_49176463
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:55 schreef kasper het volgende:

[..]

Wonen jullie ver uit elkaar?
2 uur rijden, maar het is te proberen... lijkt me... ik vind het zo sneu ...

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2007 11:18:26 ]
pi_49176490
Misschien onnodig om te zeggen, maar je moet het kitten voeden terwijl het op zijn/haar buikje ligt, anders lopen de longetjes vol.
En nogmaals ze mag gewoon bij Bibi hoor, die heeft genoeg melk, en is een supermoeder.
Het is maar voor een paar weekjes, je krijgt het kitten echt terug.
Het leven is te hard om zacht te zijn.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:18:30 #198
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_49176505
quote:
Ik weet helaas maar al te goed hoe vreselijk akelig, verdrietig en onmachtig je je moet voelen

Heel veel sterkte!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_49176539
genoeg pleegmoeders in de aanbieding
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:25:39 #200
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_49176785
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:19 schreef Logician het volgende:
genoeg pleegmoeders in de aanbieding
Toen wij zaten te tobben met Pjer, Herman en Dirkje bood iemand uit het dorp haar net bevallen poes aan. Ik heb de DA gevraagd of het zinvol was het te proberen, maar die raadde het af.

Misschien was ons uitgangspunt anders. Wij hadden ze natuurlijk al een week met de hand gevoederd voor de eerste zwak werd. Onze kleintjes leken ook ziek te zijn. Misschien dat de DA het dus met name afraadde om het andere nestje niet in gevaar te brengen.

Nou ja, in elk geval zou ik het de DA even vragen. Wellicht is het in dit geval anders en gaat het er bij dit kleintje vooral om dat het gewoon moedermelk krijgt op de meest natuurlijke manier.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')