abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49043139
Door een dom ongelukje met een deurklink twee jaar terug (Nee, geen bijzonder verhaal, gewoon de deur open willen trekken terwijl je voeten in de weg staan ) heb ik mijn hand heel licht opengehaald. Ondanks dat het een erg oppervlakkige wond was waar ik niet aan gekrabt heb, heb ik nu wel een lelijk litteken van zo'n twee cm net boven mijn pols, aan de bovenkant.
Het litteken is inmiddels al wat ouder en ik ga er vanuit dat het niet meer veranderen zal. Ik vind hem zelf echter vreselijk lelijk en storend; het is gewoon niet representatief.

Zijn er echter mogelijkheden om zoiets netjes weg te laten halen, of moet je echt gaan smeren met dure crèmepjes en zalfjes in de hoop dat het ooit minder opvalt (wat gezien de locatie, waarin de huid steeds strak/los zit, niet echt veel succes zal hebben)?

wie heeft hier ervaring mee of tips over?
I had a signature once. It was awful.
pi_49043197
Volgens mij sowieso nooit een operatie doen, dan is de kans alleen maar enorm dat het erger wordt. (ookal staat er van niet )

Of een armband, of een tatoeage.
-
pi_49043226
"
I just don't want to die without a few scars. "
-FightClub-

En niet zo aanstellen over je kleine litteken op je pols.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_49043233
Celltone
pi_49043251
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:24 schreef WeirdMicky het volgende:
"
I just don't want to die without a few scars. "
-FightClub-

En niet zo aanstellen over je kleine litteken op je pols.
Ja zeg, ik wil alleen littekens als ik ze aan iets stoers heb overgehouden
pi_49043276
Een minilitteken waar je je zo druk om kunt maken dat je daar een topic over opent. Mmm, er moet iets drastisch mis zijn met jouw zelfbeeld
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:29:26 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49043403
Het is in principe wel mogelijk. Dan snijden ze het litteken weg en hechten ze het opnieuw, als de verwachting is dat dit een mooier resultaat geeft.

Ik denk alleen niet dat je het vergoed krijgt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49043442
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:25 schreef Samson het volgende:
Een minilitteken waar je je zo druk om kunt maken dat je daar een topic over opent. Mmm, er moet iets drastisch mis zijn met jouw zelfbeeld
Omdat hij op zo'n opvallende plek zit is het geen minilitteken. Hij springt in het oog, en daar zit ik niet op te wachten. Heeft niks met zelfbeeld te maken, als er een eenvoudige oplossing is voor zoiets is het toch het overwegen waard?
pi_49043519
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:31 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Omdat hij op zo'n opvallende plek zit is het geen minilitteken. Hij springt in het oog, en daar zit ik niet op te wachten. Heeft niks met zelfbeeld te maken, als er een eenvoudige oplossing is voor zoiets is het toch het overwegen waard?
Tja, wat jij wil, PCLE creme schijnt goed te werken tegen littekens, misschien is dat de moeite waard.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:36:24 #10
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49043597
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Het is in principe wel mogelijk. Dan snijden ze het litteken weg en hechten ze het opnieuw, als de verwachting is dat dit een mooier resultaat geeft.

Ik denk alleen niet dat je het vergoed krijgt.
klopt, ik heb een litteken op mn buik van ong 15cm over gehouden aan een operatie na autoongeluk, ik zou dit litteken ook weg kunnen laten halen hebben ze me verzekerd.
Maar inmiddels is het litteken eigen, en zou me niet eens voor kunnen stellen zonder
Vergoeden doen verzekeraars het niet, tis cosmetisch
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:39:15 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49043683
Ik heb een litteken dat 'niet zo mooi' is, omdat mijn lichaam kennelijk nogal heftig littekenweefsel aanmaakt. De chirurg heeft me daarom zo'n operatie afgeraden, omdat het resultaat waarschijnlijk hetzelfde zal zijn.

Het is wachten tot ik een rimpelige hals krijg, dan zou 'ie daar in kunnen wegvallen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:40:02 #12
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49043706
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49043808
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:36 schreef Nonneke het volgende:

[..]

klopt, ik heb een litteken op mn buik van ong 15cm over gehouden aan een operatie na autoongeluk, ik zou dit litteken ook weg kunnen laten halen hebben ze me verzekerd.
Maar inmiddels is het litteken eigen, en zou me niet eens voor kunnen stellen zonder
Vergoeden doen verzekeraars het niet, tis cosmetisch
ik heb een littekencorrectie laten doen (niet dat het er mooier op is geworden,maar goed ) maar t werd gewoon vergoed door het CZ,je moet wel eerst een brief sturen waarom je aangeeft waarom je het wil! Heb me in Belgie laten opereren omdat ik daar veel sneller terecht kon en dat werd ook vergoed

Maar denk niet dat je het vergoed krijgt voor een litteken van 2 cm en uiteindelijk wen je wel aan je litteken hoor
  Redactie Frontpage zaterdag 5 mei 2007 @ 19:45:10 #14
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49043866
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:24 schreef RacerDKB het volgende:
Celltone
daar dacht ik ook meteen aan

TS, als je eens een foto post? voor hetzelfde geld valt hij alleen voor jou heel erg op omdat je weet dat die er zit
ik heb dwars in m'n wenkbrauw een litteken, en verbaas me er nog steeds over dat mensen het soms na járen pas zien zitten
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:47:22 #15
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49043924
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:43 schreef Maureentje het volgende:

[..]

ik heb een littekencorrectie laten doen (niet dat het er mooier op is geworden,maar goed ) maar t werd gewoon vergoed door het CZ,je moet wel eerst een brief sturen waarom je aangeeft waarom je het wil! Heb me in Belgie laten opereren omdat ik daar veel sneller terecht kon en dat werd ook vergoed

Maar denk niet dat je het vergoed krijgt voor een litteken van 2 cm en uiteindelijk wen je wel aan je litteken hoor
ligt eraan hoe je aan je litteken komt denk ik dan. Ik zou het ook wel vergoed krijgen, maar dan via de verzekering van degene die de auto reed, mijn eigen verzekering (ohra) deed dat niet. Ik heb er btw nooit serieus over na gedacht hoor, over een correctie, maar vond wel fijn om te weten dat het kon als het toch nodig zou zijn.

Maar iets cosmetisch als een littekentje op je pols waar je je aan stoort, vergoeden ze denk ik niet 'zomaar'
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49043930
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:45 schreef Etcetera het volgende:

[..]

daar dacht ik ook meteen aan

TS, als je eens een foto post? voor hetzelfde geld valt hij alleen voor jou heel erg op omdat je weet dat die er zit
ik heb dwars in m'n wenkbrauw een litteken, en verbaas me er nog steeds over dat mensen het soms na járen pas zien zitten
Idd, pak ns een lineaal en kijk hoe klein 2cm is......
pi_49044002
Ik zou het gewoon eens aan een arts laten zien. Als hij denkt er iets mooiers van te kunnen maken dan zou ik dat doen. Bedenk wel dat je er gewoon weer een litteken voor terug krijgt, maar hopenlijk een netter litteken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_49044029
ik heb ook 1 groot litteken op beide heupen door een operatiie.
23 cm oid zijn ze, ja de huisarts ging ze ooit eens meten.
ben op mn 4e geopereerd en ja met groeien is alles mee gegroeit, ziet er erger uit dan het is.

en ik heb 6 jaar terug ofzo wel geprobeert om het te laten weghalen,is niet gelukt want die huis is daar te strak gespannen en het heeft geen zin om het opnieuw te hechten.
6 jaar terug hebben ze een klein stukje gedaan om te kijken of het zou helpen,maar daar zie je nu niks meer van
ze zouden daar wel wat aan kunnen doen, zorgen dat ze daar mn huid oprekken door een soort ballonnentje te plaatsen waar ze dan vloeistof in doen,maarja das dan gelijk weer een operatie.
dus al met al heb ik besloten het zo te laten.
mn zus zei een paar jaar terug nog van: ach joh ken je niet anders dan met litteken,het hoort gewoon bij je.

schijnt dat er wel smeerseltjes zijn om het te camouffleren ofzo.
ach ja lekker boeiend dar mensen het zien en kijken,ben der al aan gewent
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:51:18 #19
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_49044038
Gewoon echt eens lekker laten zitten ja...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_49044072
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:47 schreef Nonneke het volgende:

[..]

ligt eraan hoe je aan je litteken komt denk ik dan. Ik zou het ook wel vergoed krijgen, maar dan via de verzekering van degene die de auto reed, mijn eigen verzekering (ohra) deed dat niet. Ik heb er btw nooit serieus over na gedacht hoor, over een correctie, maar vond wel fijn om te weten dat het kon als het toch nodig zou zijn.

Maar iets cosmetisch als een littekentje op je pols waar je je aan stoort, vergoeden ze denk ik niet 'zomaar'
nee het ligt er niet hoe je er aan komt hoor,je moet alleen bij je zorgverzekeraar kunnen aantonen dat je er psychisch er onder lijdt. Tenminste zo werkte het bij CZ,heb zelfs nog de mogelijkheid gehad om het nog een keer te doen omdat de operatie niet goed uitgepakt had,maar had er geen zin in en nu stoort het me niet eens meer... wat je zei :het litteken wordt je eigen (wat niet wegneemt dat het nog lelijk kan zijn )
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:54:10 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49044130
Beter één litteken op je lijf, dan tien spannende verhalen bij het haardvuur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:54:31 #22
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49044140
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:52 schreef Maureentje het volgende:

[..]

nee het ligt er niet hoe je er aan komt hoor,je moet alleen bij je zorgverzekeraar kunnen aantonen dat je er psychisch er onder lijdt. Tenminste zo werkte het bij CZ,heb zelfs nog de mogelijkheid gehad om het nog een keer te doen omdat de operatie niet goed uitgepakt had,maar had er geen zin in en nu stoort het me niet eens meer...
Ohra zuigt dus gewoon
quote:
wat je zei :het litteken wordt je eigen (wat niet wegneemt dat het nog lelijk kan zijn )
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49044207
ja inderdaad je went er vanzelf aan aan je litteken.
dat heb ik.
en dan zwijg ik maar over de kleine littekentjes op mn voorhoofd:P
ben vroeger vaak tegen een tafel aan geflikkerd of van mn fiets gevallen.
ach ja pechvogel was ik wel
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_49044331
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 19:54 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Ohra zuigt dus gewoon
[..]

Kosten
Er bestaat in de ziekenfondswet een regeling betreffende vergoedingen voor plastisch chirurgische behandelingen. Voor particuliere ziektekostenverzekeringen geldt vaak dezelfde regeling. De regels om voor vergoeding in aanmerking te komen zijn nogal streng. Er wordt bijvoorbeeld alleen door de ziektekostenverzekering vergoed als iemand lichamelijke klachten heeft die aantoonbaar veroorzaakt worden door een uiterlijke afwijking of als er sprake is van een ernstige verminking door bijvoorbeeld een auto-ongeluk. Bovendien heeft u een verwijsbrief van uw huisarts nodig

Van de site van het CZ
  Redactie Frontpage zaterdag 5 mei 2007 @ 20:04:02 #26
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_49044448
particulier en ziekenfonds bestaan toch niet meer
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_49044495
Het lijkt me trouwens stug dat je ziektekostenverzekering dit vergoedt (meestal alleen als het in je gezicht zit of door een ongeval oid veroorzaakt of héél erg ontsierend is). Maar goed, een crème zoals PCLE crème is ook knalduur en werkt amper.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 5 mei 2007 @ 20:13:23 #28
123170 alors
zlata1234
pi_49044714
Ik heb een litteken van 3 cm vlak boven mn wenkbrauw die je een beetje ziet, maar als ik frons of andere beweging maak zie je het heel erg. Ik heb wel meer littekens, maar deze heb ik nog altijd niet echt geaccepteerd
Ik ga ooit nog wel eens informeren over een ingreep. Ik smeer nu al 2,5 jaar (zolang heb ik em) dermatix, maar het verbetert nauwelijks meer..
know'm sayin?
word? word.
pi_49044764
Typisch gevalletje van scheermesje pakken en snijden maar
pi_49044856
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 20:04 schreef Etcetera het volgende:
particulier en ziekenfonds bestaan toch niet meer
Idd, ik zit ook met verbazing "ziekenfondswet" te lezen. Is hier stiekem iemand uit het verleden binnengestapt
pi_49045032
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 20:17 schreef Samson het volgende:

[..]

Idd, ik zit ook met verbazing "ziekenfondswet" te lezen. Is hier stiekem iemand uit het verleden binnengestapt
dan is die site gewoon "beetje" oud Maar goed het ging er dus om wanneer je in aanmerking komt voor zo'n littekencorrectie
  zaterdag 5 mei 2007 @ 20:25:42 #32
81237 releaze
best of both worlds
pi_49045133
mwah, aan een operatie hou je meestal ook wel wat over. en stel dat ze nog een stukje huid van je bil ervoor willen pakken, heb je daar ook weer een litteken. Cremetjes en dergelijke werken vooral wanneer het litteken/wondje nog 'vers' is, voor betere heling.
pi_49045342
Dankjewel voor de ervaringen. Dat het niet vergoed wordt daar was ik al niet eens vanuit gegaan, ik vind het sowieso niet nodig dat cosmetische ingrepen worden vergoed (tenzij natuurlijk van brandwonden etc, dat is iets anders, maar dingen waar je niet onder lijdt hoeven niet vergoed te worden). Ik erger me gewoon aan dat ding, hij springt zo in het zicht, maar vanwege de lokatie (boven een polsgewricht) zal een herstellende ingreep ook wel geen verbetering geven.

Ik zal me misschien nog eens verdiepen in littekencrèmes, maar in principe zal het gewoon altijd bij me blijven horen

edit: niet 'schrikken' hoor, want zeker op foto's stelt het werkelijk niks voor, in het echt valt hij iets meer op (maak het wel regelmatig mee dat mensen vragen wat ik op m'n hand heb nl, is toch een plek die je niet verbergen kunt)

pi_49045806
Ieh, wat lelijk.
pi_49046045
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 20:47 schreef WeirdMicky het volgende:
Ieh, wat lelijk.
Ja, vooral dat rare zwarte pootje erbij he?
pi_49046204
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 20:56 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ja, vooral dat rare zwarte pootje erbij he?
Dat maakt de hand nog misvormder ja.

Zelf heb ik een litteken van iets van 10 cm op mn buik. Mooi aandenken, die zou ik niet weg laten halen, zelfs al kon het kostenloos.
pi_49047299
Ik zou geen operatie doen hoor, dan gaat het v olgens mij gewoon erger worden !
zo erg kan 't tog niet zijn
  zondag 6 mei 2007 @ 00:21:23 #38
166706 -Luxury-
Voor jou! - www.dorinda.eu
pi_49051528
Het zit op je pols toch?

Als dat zo is zou je kunnen overwegen een strakke armband om je pols te dragen als je representatief moet of wilt zijn, of een leuk gevouwen doekje om je pols (als armband). Dat zou een makkelijke oplossing zijn en nog leuk staan ook!
Voor logo's, reclame en teksten: www.dorinda.eu
  zondag 6 mei 2007 @ 00:36:09 #39
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_49051867
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:20:13 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 6 mei 2007 @ 00:42:35 #40
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_49052045
Mijn zoon heeft 2 jaar geleden een enorme klapper gemaakt in het zwembad; op z'n voorhoofd; enorm bloedbad natuurlijk, maar ook 7 hechtingen; toen heb ik bij de lokale reformkoning littekenolie gekocht, voor wel 16,= euro; en dat hielp dus geweldig.

Voor 16,= euro kun je toch wel een gok wagen?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_49053426
Ik heb een litteken op mijn kin omdat ik een keer op mijn bakkes ben gegaan.
Je ziet het amper en het is al redelijk hersteld.

Ik heb er alleen allang last van in de zin dat het met scheren niet altijd openschiet.
Ik overweeg dus ook een soort van plastische chirurgie.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_49056952
ik heb een littekencorrectie laten doen bij een litteken op mn lip. (ik viel ooit over een speelgoedkruiwagen en kwam met mn kin op de rand van een zandbak waardoor ik een stuk uit mn lip beet. )
Het litteken heb ik nog steeds maar het is wel kleiner en netter dan het origineel.

ik snap alleen niet waarom je een litteken op je pols zou willen weghalen.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  zondag 6 mei 2007 @ 11:23:20 #43
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49057049
Ik kan niet voor jou denken..maar echt, dat is een heel beschaafd litteken.

Ik heb door roekeloos gedrag, operaties ( knie en blindedarm ) en mijn tom-boy attitude echt megaveel littekens. Ook heel zichtbaar; op mijn arm/handen.
Fuck it..sommige koester ik zelfs, want daar is hard voor gewerkt
Ik kan het me voorstellen als het in je gezicht zit, maar dit?
  zondag 6 mei 2007 @ 11:30:41 #44
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_49057156
en hoe kan het niet representatief zijn? als jij ongewassen in je relax outfit bij een sollicitatie aankomt dan is dat niet representatief.. maar dit? dat is gewoon een onderdeel van je lichaam.. als mensen daar problemen mee hebben moeten ze echt eens even naar zichzelf kijken..
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  Moderator zondag 6 mei 2007 @ 13:23:40 #45
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49059718
Ik dacht nog even dat het aan de binnenkant van je pols zat, ik heb een litteken aan de binnenkant van mijn pols, en één aan de zijkant van mijn andere pols.
Toen ik nog een kleutertje was zaten we op school met de deur te spelen, toen de deur heel hard tegen een paal gegooit werd waar ik achter stond vloog het glas eruit.
Ik beschermde mijn gezicht met mijn handen en daardoor haalde ik mijn polsen open.

Maar mensen denken dus wel eens dat ik een zelfmoordpoging heb gedaan, één of andere nephelderziende heeft daarmee zelfs wel eens een gruwelijke blunder begaan.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_49059816
Littekencremes zijn onzin, willen misschien de huid verzachten maar het litteken verwijderd echt niet....ik heb volgens mij alle cremes geprobeerd van de goedkope zooi tot 400 voor 20 ml potjes....

Uiteindelijk heb ik plastisch chirurgie gedaan om het litteken te verkleinen.....
  zondag 6 mei 2007 @ 13:32:17 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49059944
Heb zelf ook twee littekens van circa 2 cm per stuk (één boven m'n linkeroog en één boven m'n rechteroog, hoe krijg ik het voor elkaar ) en ik heb zelf het idee dat het erg opvalt. Als ik echter aan mensen die mij al lang kennen vertel dat ik ook littekens in m'n gezicht heb, zeggen ze altijd: "Heh? Nooit opgevallen!". Moraal van het verhaal: je stoort je misschien teveel aan iets wat een ander niet eens opvalt .
Niet meer actief op Fok!
pi_49060106
Ik heb ook groot litteken in mijn gezicht en het valt mijn omgeving niet eens meer op, check fobo maar....oja wel iets achterlaten daar he
  Moderator zondag 6 mei 2007 @ 13:49:16 #49
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49060502
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb ook groot litteken in mijn gezicht en het valt mijn omgeving niet eens meer op, check fobo maar....oja wel iets achterlaten daar he
Op een gegeven moment hoort het inderdaad gewoon bij je
Hoe lag heb je dat litteken al?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_49060560
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:49 schreef senesta het volgende:

[..]

Op een gegeven moment hoort het inderdaad gewoon bij je
Hoe lag heb je dat litteken al?
Sinds ik 3 ben, is een moedervlek die me hele wang bedekte..... heb totaal 3 keer plastisch chirurgie gedaan om te verkleinen en laat het hierbij, tis een deel van mij en ik kan er mee leven....kunnen andere dat niet dan hebben zij een probleem en niet ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')