Share hem even over je externe IPquote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:50 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Ten eerste is dit legaal, omdat je feite alleen maar 'remote kijkt' op je hoofdcomputer
(wat dus een windowspc moet zijn met een betaalde dgk-stream licentie)
------------------------------------
Start je stream of webpagina met meerdere streams..
Download op die hoofdcomputer 'windows media encoder':
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=5691ba02-e496-465a-bba9-b2f1182cdf24&displaylang=en
Installeer en start het programma. Je komt nu in een wizard terecht. Kies achtereenvolgens:
* BROADCAST A LIVE EVENT * (+ok)
Vink VIDEO aan en kies voor SCREEN CAPTURE
(Druk daarna op CONFIGURE en selecteer de window waarin je stream of streams draaien)
Vink AUDIO aan en kies voor je geluidskaart (zorg dat de opnamemodus van je geluidskaart op
'stereomix' of 'record what you hear' staat)
Kies bij broadcast methode voor PULL FROM ENCODER en geef poort 7007 in.
Kies bij encoding options voor VHS QUALITY voor het beeld en CD AUDIO QUALITY voor geluid.
Kies daarna op START ENCODING en je encoder begint te encoden.
Op je bijcomputer (bijvoorbeeld je OSX-mac) open je nu de windows media player,
kiest voor OPEN URL, en voert het ipadres van je hoofdcomputer in, gevolgd door een
dubbele punt met daarachter 7007. In mijn geval wordt het dan:
http://192.168.1.32:7007
------------------------------------------
En voila......streams op je bijcomputer
De media encoder is ook van buitenaf benaderbaar zodat je ook streams
op je werk zou kunnen kijken. Je moet dan die poort 7007 op je firewall openen,
en op je werk niet het interne adres (192.168. bijvoorbeeld) invoeren in de mediaplayer
maar je ip-adres van thuis. Of het dan nog steeds legaal is weet ik niet
Heb ik mee zitten spelenquote:Remove DRM from WMV, ASF, WMA using Automate unDRM v2.0 (drmdbg, drm2wmv, DecryptIt) Removing copy-protection (like DRM, AACS)
Stel je hebt geen bijcomputer.. zat effe te denken zou dit alles hierboven ook via VMware kunnen ?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 18:50 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Ten eerste is dit legaal, omdat je feite alleen maar 'remote kijkt' op je hoofdcomputer
(wat dus een windowspc moet zijn met een betaalde dgk-stream licentie)
------------------------------------
Start je stream of webpagina met meerdere streams..
Download op die hoofdcomputer 'windows media encoder':
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=5691ba02-e496-465a-bba9-b2f1182cdf24&displaylang=en
Installeer en start het programma. Je komt nu in een wizard terecht. Kies achtereenvolgens:
* BROADCAST A LIVE EVENT * (+ok)
Vink VIDEO aan en kies voor SCREEN CAPTURE
(Druk daarna op CONFIGURE en selecteer de window waarin je stream of streams draaien)
Vink AUDIO aan en kies voor je geluidskaart (zorg dat de opnamemodus van je geluidskaart op
'stereomix' of 'record what you hear' staat)
Kies bij broadcast methode voor PULL FROM ENCODER en geef poort 7007 in.
Kies bij encoding options voor VHS QUALITY voor het beeld en CD AUDIO QUALITY voor geluid.
Kies daarna op START ENCODING en je encoder begint te encoden.
Op je bijcomputer (bijvoorbeeld je OSX-mac) open je nu de windows media player,
kiest voor OPEN URL, en voert het ipadres van je hoofdcomputer in, gevolgd door een
dubbele punt met daarachter 7007. In mijn geval wordt het dan:
http://192.168.1.32:7007
------------------------------------------
En voila......streams op je bijcomputer
De media encoder is ook van buitenaf benaderbaar zodat je ook streams
op je werk zou kunnen kijken. Je moet dan die poort 7007 op je firewall openen,
en op je werk niet het interne adres (192.168. bijvoorbeeld) invoeren in de mediaplayer
maar je ip-adres van thuis. Of het dan nog steeds legaal is weet ik niet
Voor zover ik weet gaat de DRM beveiling gewoon mee met de broadcast. Je moet in het voorbeeld van StefanPeters dus de DRM licentie op de 'bijcomputer' installeren. If not dan is sharen over een extern IP het einde van het betaalschema, maar dat geloof ik dus niet.quote:
Waarom niet? Wat is er meer te halen dan?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:45 schreef voyeur het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat de DRM beveiling gewoon mee met de broadcast. Je moet in het voorbeeld van StefanPeters dus de DRM licentie op de 'bijcomputer' installeren. If not dan is sharen over een extern IP het einde van het betaalschema, maar dat geloof ik dus niet.
Dat kun je dus doen, maar denk dat Talpa daar niet zo blij mee isquote:
Als je geen bijcomputer hebt...wat is dan het nut om een stream te gaan (re)streamen ??quote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:29 schreef Fonk het volgende:
Stel je hebt geen bijcomputer.. zat effe te denken zou dit alles hierboven ook via VMware kunnen ?
Zou dan ineens erg interresant worden als dat lukt.
Bedankt Herman!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:48 schreef Egbert1972 het volgende:
[..]
Ja ok. Je krijgt zo'n schermpje waar je nog even je email adres mag invullen voor in het geval dat.. Als je zover bent niet naar tien terug, maar gewoon een streamspage starten.
Was ik al bang voor.. Je hebt aan je Avatar te danken dat ik zo behulpzaam ben
Nope. De media-encoder kijkt niet naar de stream zelf, maar je geeft aan dat je schermquote:Op zaterdag 5 mei 2007 22:45 schreef voyeur het volgende:
Voor zover ik weet gaat de DRM beveiling gewoon mee met de broadcast.
Dus je kan zonder problemen naar een extern IP-adres de streams doorgeven? Vreemd lek in DRM dan.quote:Op zondag 6 mei 2007 02:57 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Nope. De media-encoder kijkt niet naar de stream zelf, maar je geeft aan dat je scherm
captured. En op je scherm zit geen drm.
Tja, die DRM zou toch érgens gedecodeerd moeten worden om iets herkenbaars te kunnen zien. Als je dát weet te capturen staat de DRM buitenspel.quote:Op zondag 6 mei 2007 07:42 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dus je kan zonder problemen naar een extern IP-adres de streams doorgeven? Vreemd lek in DRM dan.
Wat Armani hierboven al zegt: ERGENS moet je signaal ontdaan zijn van drm om het tequote:Op zondag 6 mei 2007 07:42 schreef voyeur het volgende:
Dus je kan zonder problemen naar een extern IP-adres de streams doorgeven? Vreemd lek in DRM dan.
Ja en daarom werkt camtasia studi omdat die het van de videointerface haalt zonder drm.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:14 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Wat Armani hierboven al zegt: ERGENS moet je signaal ontdaan zijn van drm om het te
tonen. In dit geval wordt het 'onbeschermd' op je scherm getoond. En DAAR zit je 'lek'.
En nogmaals: met deze setup kun je ongeveer 3 tot 4 man extern bedienen.
Als je een xs4all-klant bent zou je wel je stream eenmalig naar buiten kunnen brengen
(kost je weinig cpu) en xs4all zorgt via hun 'webcastserver' dat je stream dan
verdubbeld/verdriedubbeld word.
MAAR DIT ZIJN DUS ILLEGALE BEZIGHEDEN !! Je MAG die stream maar op
1 computer bekijken van Talpa....
bij john is niets illegaal zolang het geld opleverd...quote:Op zondag 6 mei 2007 13:29 schreef pjotter41 het volgende:
[..]
Ja en daarom werkt camtasia studi omdat die het van de videointerface haalt zonder drm.
Als het wordt weergegeven is er geen drm die is alleen maar als decoder op d eontvangst gekoppeld aan het ip adres.
Maar dan kun je het opnemen zonder probleem.
En 6 mil euro per maand in je zak ln steken is niet illegaal?
Dat doe je ook, maar je maakt een "thuiskopie". Dat is je recht volgens de Nederlandse wet en dat kan men je niet afnemen. Zie o.a.: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/thuiskopie/. Als het maar voor eigen gebruik is.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:14 schreef StefanPeeters het volgende:
[..]
Je MAG die stream maar op 1 computer bekijken van Talpa....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |