Dát zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:23 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet het geval bij mij toch? Mij zie je geen bloemenkransen slopen o.i.d. het enige wat ik zei is dat de 2e WO me niet meer doet dan de 1e WO, beide vind ik het erge gebeurtenissen.
Het is niet alleen om de mensen die toen overleden zijn. Ook de mensen die nu in oorlogsgeweld sneuvelen. In Afganistan en Irak bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:19 schreef Fetai het volgende:
[..]
! Waarom zou ik meer moeten geven om mensen die 60 jaar geleden overleden zijn dan mensen die 90 jaar overleden zijn. Alleen omdat jij ze kent hoef ik me er niet kutter om te gaan voelen. Huillie
![]()
Ga jij toch Reichstagen in brand steken!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 20:27 schreef mvdlubbe het volgende:
Nee, dan die gasten die het geluid van de tv KEIHARD zetten om te kunnen horen of er iemand hoest in die twee minuten.
Want wanneer je jezelf niet conformeert en niet twee minuten stil bent heb je automatisch geen respect voor deze mensen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:20 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Noh ja, dat je ze niet kent betekent niet dat je er geen respect voor kunt opbrengen.
Ja dat vind ik wel stom. Ik vind dat dit alleen voor WWII moet zijnquote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het is niet alleen om de mensen die toen overleden zijn. Ook de mensen die nu in oorlogsgeweld sneuvelen. In Afganistan en Irak bijvoorbeeld.
Ik heb het niet over stil zijn gehad snotneus.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want wanneer je jezelf niet conformeert en niet twee minuten stil bent heb je automatisch geen respect voor deze mensen?
Mag ik hieruit dan meteen maar concluderen dat jij geen respect heb voor alle doden waar we geen vaste twee minuten stilte voor houden?
WERKEN tijdens Dodenherdenking?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:31 schreef Muck het volgende:
mijn collega's konden ook hun bek weer niet houden
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het is niet alleen om de mensen die toen overleden zijn. Ook de mensen die nu in oorlogsgeweld sneuvelen. In Afganistan en Irak bijvoorbeeld.
Tot nu toe is er welgeteld 1 Nederlander door oorlogsgeweld omgekomen in Irak, erg vervelend natuurlijk, maar om dan gelijk te spreken over al de mensen die de afgelopen jaren zijn omgekomen in Irak gaat wel erg ver in mijn ogen.quote:In Nederland vindt jaarlijks op 4 mei de Nationale Dodenherdenking plaats. Men herdenkt alle burgers en militairen van het Koninkrijk der Nederlanden, die waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940) in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar wellicht ben je jong genoeg om op school geleerd te hebben dat we op 4 mei om 20.00 uur alle Nederlandse slachtoffers herdenken die sinds de tweede wereldoorlog in oorlogsgebieden én op vredesmissies zijn omgekomen. Dus hebben we vanavond ook bijvoorbeeld een Cor Strik herdacht.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:23 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet het geval bij mij toch? Mij zie je geen bloemenkransen slopen o.i.d. het enige wat ik zei is dat de 2e WO me niet meer doet dan de 1e WO, beide vind ik het erge gebeurtenissen.
Oh god, gisteren geboren, morgen één dag oud?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:35 schreef Fetai het volgende:
[..]
[..]
Tot nu toe is er welgeteld 1 Nederlander door oorlogsgeweld omgekomen in Irak, erg vervelend natuurlijk, maar om dan gelijk te spreken over al de mensen die de afgelopen jaren zijn omgekomen in Irak gaat wel erg ver in mijn ogen.
Snotneus?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:31 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik heb het niet over stil zijn gehad snotneus.
Ja, en hoeveel ken ik er daar dan nog van? Net als bij de 2e wereldoorlog ken ik al de door jou genoemde oorlogen alleen uit de geschiedenisboeken, op Afghanistan na.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:41 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Oh god, gisteren geboren, morgen één dag oud?
Voor Irak hadden we een Korea, een Kosovo, een Sebrenitsja, Afganistan.
we hebben het werk even neergelegdquote:
En wat je niet kent daar doe je niet aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:49 schreef Fetai het volgende:
[..]
Ja, en hoeveel ken ik er daar dan nog van? Net als bij de 2e wereldoorlog ken ik al de door jou genoemde oorlogen alleen uit de geschiedenisboeken, op Afghanistan na.
De oorlog gaat door tijdens dodenherdenkingquote:
Waarom zou ik er aan moeten doen als ik er helemaal geen gevoel bij heb? Accepteer maar eens de mening van anderen i.p.v. jouw mening als de enige juiste te zien.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:54 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
En wat je niet kent daar doe je niet aan.
Ik voorspel jou een rijk en gelukkig leven![]()
Ik geloof dat het hier niet om een mening gaat maar over een kwestie van fatsoen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:56 schreef Fetai het volgende:
[..]
Waarom zou ik er aan moeten doen als ik er helemaal geen gevoel bij heb? Accepteer maar eens de mening van anderen i.p.v. jouw mening als de enige juiste te zien.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:54 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik moest een collega van me bellen. Dus ik denk ik w8 even totdat de 2 minuten stilte klaar is. Hoor ik de trompet alweer beginnen op tv dus ik denk nou ik kan weer bellen. Blijkt dat de 2 minuten stilte nog niet voorbij is. (de collega die ik belde is joods) Ik schaamde me dood![]()
Waar ging t ook alweer overquote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Snotneus?![]()
Maar goed, let me rephrase:
Geen onderscheid maken tussen mensen die 60 jaar geleden en mensen die 90 jaar geleden gestorven zijn is volgens mij nog altijd niet hetzelfde als "geen respect hebben voor....".
Zo beter mede-snotneusje?
Wat je nu zegt is totale onzin. Hoe kun je mij nou onfatsoenlijk noemen als ik iedereen in hun waarde liet door geen geluid te produceren in het bijzijn van andere mensen of op welke andere wijze dan ook de rust te verstoren. Wat jij doet is jouw standpunt opdringen en als de enige juiste zien.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:59 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat het hier niet om een mening gaat maar over een kwestie van fatsoen.
Misschien moet je het gewoon op een iets hoger abstractieniveau trekken om het te kunnen begrijpen.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:59 schreef kantoorslaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat het hier niet om een mening gaat maar over een kwestie van fatsoen.
Misschien moet je het gewoon op een iets hoger abstractieniveau trekken om het te kunnen begrijpen.
En terecht.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:19 schreef RealZeus het volgende:
Gezien sommige reacties gok ik dat het met het fatsoen wel gebeurd is in dit land.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |