abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2007 @ 19:36:49 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49015412

Selectie PSV 2006/2007

Technische staf:
Ronald Koeman (Hoofdcoach)
Jan Wouters (Assistent-trainer)
Tonny Bruins Slot (Assistent-trainer)
Mart van den Heuvel (Masseur/verzorger)
Joop Hiele (Keeperstrainer)
Luc van Agt (Inspanningsfysioloog)
Ferd van Odenhoven (Fysiotherapeut)

Doelverdedigers:
01. Gomes
21. Oscar Moens
31. Ruud Boffin

Verdedigers:
02. Jan Kromkamp
03. Michael Reiziger
04. Alex
13. Alcides
14. Manual da Costa
18. Eric Addo
19. Michael Lamey
23. Carlos Salcido
28. Xiang Sun
30. Pepe Plá
32. Jelle De Bock (verhuurd aan KV Red Star Waasland)

Middenvelders:
06. Timmy Simons
07. Mika Väyrynen
08. Phillip Cocu
11. Edison Mendez
15. Jason Culina
16. Ismail Aissati (verhuurd aan FC Twente)
20. Ibrahim Afellay
24. Lee Nguyen

Aanvallers:
09. Patrick Kluivert
10. Arouna Koné
17. Jefferson Farfán
25. John de Jong
26. Diego Tardelli
33. Roy Beerens (verhuurd aan NEC)

Laatst gespeelde wedstrijd: PSV - Vitesse

Uitslag: 5-1 (2-1)

Scoreverloop:
1-0 Alex (\\\'8)
2-0 Jefferson Farfan (\\\'10)
2-1 T.Janssen (\\\'13)
3-1 Ibrahim Afellay (\\\'59)
4-1 Jefferson Farfan (\\\'65)
5-1 Phillip Cocu (\\\'77)

Voor de laatste goals, samenvattingen en filmpjes kijk je op http://www.psv.tv/ en http://goalzzz.50webs.com/

- PSV KAMPIOEN op een zindere slotdag

OP PSV Topic

[ Bericht 3% gewijzigd door rubbereend op 06-05-2007 13:47:18 ]
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_49015466
ik stel voor dat we dat standbeeld op het stadhuisplein zetten

anders mag het ook wel op het plein voor het PSV stadion
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2007 @ 19:42:50 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49015683
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:37 schreef komrad het volgende:
ik stel voor dat we dat standbeeld op het stadhuisplein zetten

anders mag het ook wel op het plein voor het PSV stadion
naast Coen en Willy
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:49:51 #4
48058 Patron
ricordi chi sono
pi_49016031
Ik hoop niet dat je Cocu bedoelt met de topicnaam. Zijn voornaam schrijf je namelijk met dubbel "L".
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:50:57 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49016080
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:49 schreef Patron het volgende:
Ik hoop niet dat je Cocu bedoelt met de topicnaam. Zijn voornaam schrijf je namelijk met dubbel "L".
Nee, dit gaat om Philip Cooke.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2007 @ 19:52:18 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49016143
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:49 schreef Patron het volgende:
en dat staat er nu ook, dank voor het opmerken
DeLuna vindt me dik ;(
pi_49016460
Net het interview bekeken van PSV TV met Koeman op de parkeerplaats. Die gaat echt wel weg, kerel zat nog net niet te janken volgens mij.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:05:10 #8
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_49016657
Zijn positie is ook niet bepaald houdbaar. Met zoveel mazzel toch nog kampioen worden, terwijl je 12 punten voorsprong had..
pi_49016744
Mja inderdaad, hopen maar dat Schuitema dan ook mee gaat. * vw_caddy wil van Raaij terug.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2007 @ 20:12:31 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49017063
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:06 schreef vw_caddy het volgende:
Mja inderdaad, hopen maar dat Schuitema dan ook mee gaat. * vw_caddy wil van Raaij terug.
Schuitema stopt ook als voorzitter en daarna houdt die functie ook op te bestaan.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_49017108
6 keer kampioen in 8 jaar

PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2007 @ 20:14:50 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49017157
één plaatje doet het niet volgens mij
DeLuna vindt me dik ;(
pi_49017320
Klopt, nu gefixed.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2007 @ 20:21:11 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49017416
erg gaaf
DeLuna vindt me dik ;(
pi_49017516
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:05 schreef Messenga het volgende:
Zijn positie is ook niet bepaald houdbaar. Met zoveel mazzel toch nog kampioen worden, terwijl je 12 punten voorsprong had..
Het is leuk voor Ajacieden als jij, om het minder confronterend te kunnen betitelen, maar het is natuurlijk geen kwestie van 'geluk' dat je na 34 wedstrijden bovenaan staat.

PSV kon zich de laatste weken blunders in verdedigend opzicht permitteren, van ervaren krachten nog wel! Ajax kwam niet verder dan een 'van richting veranderd schot' en 'afstraffen van een keepersfout', toen het moest. En als je de drie titelkandidaten dan stuk voor stuk beschouwd, AZ moest op basis van Excelsior's resultaten dit seizoen tenminste gelijk spelen, ook dat deed het niet. Waarschijnlijk ook die druk!

Koeman heeft het toch maar mooi gemanaged. En kom dan niet aan met die ene goal verschil, want het is Gomes zelf die de bal in eigen doel duwt, die bij Utrecht stokstijf stond, Simons die de bal in de voeten schuift etcetera. AZ en Ajax hebben precies van die momenten gekend, maar waren niet bij machte dat te voorkomen toen het moest.

Geluk? Dat had PSV voor de winterstop, niet in april.
pi_49017582
wat is offici?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:35:25 #17
108558 Messenga
pi_49017965
en le?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 mei 2007 @ 20:35:38 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49017974
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:23 schreef okee6 het volgende:

[..]

Het is leuk voor Ajacieden als jij, om het minder confronterend te kunnen betitelen, maar het is natuurlijk geen kwestie van 'geluk' dat je na 34 wedstrijden bovenaan staat.

PSV kon zich de laatste weken blunders in verdedigend opzicht permitteren, van ervaren krachten nog wel! Ajax kwam niet verder dan een 'van richting veranderd schot' en 'afstraffen van een keepersfout', toen het moest. En als je de drie titelkandidaten dan stuk voor stuk beschouwd, AZ moest op basis van Excelsior's resultaten dit seizoen tenminste gelijk spelen, ook dat deed het niet. Waarschijnlijk ook die druk!

Koeman heeft het toch maar mooi gemanaged. En kom dan niet aan met die ene goal verschil, want het is Gomes zelf die de bal in eigen doel duwt, die bij Utrecht stokstijf stond, Simons die de bal in de voeten schuift etcetera. AZ en Ajax hebben precies van die momenten gekend, maar waren niet bij machte dat te voorkomen toen het moest.

dus als ik het goed begrijp hoefde Koeman het team na de winterstop niet meer te laten groeien? Het niveau moest toch omhoog?

En naar Ajax verwijzen o.a. ja daar zijn ook vele fans ontevreden over hun trainer.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_49018349
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dus als ik het goed begrijp hoefde Koeman het team na de winterstop niet meer te laten groeien? Het niveau moest toch omhoog?
Een belangrijk element om te kunnen groeien is een voorbeeld. Voor jonge verdedigers is dat Alex, hij viel weg. Voor Afellay was dat Kluivert, hij deed dat alleen mentaal. Alleen een trainer kan geen ijzer met blote handen breken. Koeman had dan nu nog de luxe dat Cocu in het veld kon bijsturen, maar dat alleen is niet voldoende. Komend seizoen is dat er overigens niet.
quote:
En naar Ajax verwijzen o.a. ja daar zijn ook vele fans ontevreden over hun trainer.
Ik vind sowieso een trainer die een formatie rond Sneijder opbouwt erg ongeloofwaardig. Ook omdat het helder is dat Sneijder niet de toekomst is voor Ajax en de aangetrokken Stam en Davids niet het eeuwige leven hebben. Een dergelijke ad hoc aanpak vind ik veel zorgelijker dan een Koeman die een wisselvallig bezuinigingsseizoen alsnog goed volbrengt.

Als PSV de titel niet had gepakt, dan had dat (CL) mogelijk verstrekkende gevolgen gehad, maar alleen op basis van geringe progressie is de trainer niet af te rekenen. Aisatti en Afellay zijn alleen maar gegroeid. Verder was de druk dermate groot dit voorjaar, dat ik meen dat dat één en ander heeft vertekend. Voor komend seizoen zou een tweede scorende spits (dus geen Koné), een reserve-spits (dus geen Kluivert) en vertrek van veldligger Farfán progressie boeken in elk geval heel wat eenvoudiger maken
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:48:52 #20
108558 Messenga
pi_49018446
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:23 schreef okee6 het volgende:

[..]

Lees jezelf eens na. 12 punten voor en dan op de laatste speeldag op 1 doelpunt verschil kampioen worden, dat heet mazzel. Anyway, oude discussie./
pi_49018521
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:48 schreef Messenga het volgende:

[..]

Lees jezelf eens na. 12 punten voor en dan op de laatste speeldag op 1 doelpunt verschil kampioen worden, dat heet mazzel. Anyway, oude discussie./
In Amsterdam heet dat mazzel, in Eindhoven zullen mensen het wellicht geluk noemen. Maar feitelijk is het klasse natuurlijk! en dat komt vanzelf bovendrijven
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:51:37 #22
108558 Messenga
pi_49018555
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:50 schreef okee6 het volgende:

[..]

In Amsterdam heet dat mazzel, in Eindhoven zullen mensen het wellicht geluk noemen. Maar feitelijk is het klasse natuurlijk!
Sarcasm, love it.
pi_49018940
Voorlopig zouden mensen er goed aan doen alles toch ook eens te relativeren. AZ kocht zich naar boven, PSV deed dat en Ajax deed dat ook. Tijd om een ingespeelde ploeg te krijgen is er niet meer en lijnen van progressie worden bij voortduring voortijdig afgebroken.

En als je er wetenschappelijk naar zou kijken, dan zie je dat Feyenoord -zonder geld en met beperkt talent- ongeveer op het 0-niveau zit, weinig progressie mogelijk. AZ heeft juist veel potentie en staat halverwege de groeicurve naar succes. Ajax zit ergens bovenin de groeicurve, maar of dat voor of na de top van de curve is, dat is onduidelijk. PSV heeft vette jaren achter de rug en zit nu achter de top van de curve, maar hoopt de lijn hoog te houden. Als de titel niet was gepakt, zou die lijn op zeker verder zijn gedaald
pi_49019130
PSV heeft het gewoon weggeven, maar op de laatste speeldag heb je gewoon wat geluk nodig.

Maar na 34 wedstrijden wel terrecht kampioen
pi_49019616
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 21:06 schreef the_legend_killer het volgende:
PSV heeft het gewoon weggeven, maar op de laatste speeldag heb je gewoon wat geluk nodig.

Maar na 34 wedstrijden wel terrecht kampioen
Ik zag twee ballen op de paal en een onterecht afgekeurde goal? Daar stond slechts één eventuele strafschop tegen tegenover. Voor het benodigde verschil is succesvol gevochten. Ik snap dan ook totaal niet dat mensen een kleine marge in het nadeel van PSV uitleggen.

Zoals gezegd had Ajax zonder mazzel 0-0 danwel 0-1 gespeeld in Tilburg, eveneens ontoereikend. AZ had met -logisch- geel voor Waterman wat gelukkiger geweest, dat is waar en dat kleine beetje kan het verschil maken. Toch is het geen geluk, het is voetbal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')