abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 17:56:20 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49011730
Damn, ik heb al vanaf vannacht een stekende zeurende en uitermate vervelende pijn in mn elleboog. Ik kan niet typen, ik kan niet iets middelzwaar zoals een schaal met kaarsen optillen, en het ergste is nog dat ik er helemaal gek wordt van die pijn.

Ik heb al 2 paracetamols genomen, helpt niet. Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen om de pijn te verlichten?

Behalve mn arm amputeren
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_49012153
Opgeruimd, en graag ontopic blijven nu.

onzin neuzelen kan ergens anders
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_49012329
Behalve pijnstilling en zo min mogelijk je arm gebruiken is er voor de rest niet zoveel aan te doen. Elleboogsklachten komen veel voor en ontstaan meestal na het aannemen van verkeerde houdingen (zoals bijvoorbeeld tijdens het slapen). Meestal is het binnen 2-3 dagen over. Geef niet te snel op met de paracetamol. Probeer het wat gedoseerd in te nemen. Verspreid over de dag maximaal 4 keer 2 tabletten.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:16:15 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49012404
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef DDM het volgende:
Behalve pijnstilling en zo min mogelijk je arm gebruiken is er voor de rest niet zoveel aan te doen. Elleboogsklachten komen veel voor en ontstaan meestal na het aannemen van verkeerde houdingen (zoals bijvoorbeeld tijdens het slapen). Meestal is het binnen 2-3 dagen over. Geef niet te snel op met de paracetamol. Probeer het wat gedoseerd in te nemen. Verspreid over de dag maximaal 4 keer 2 tabletten.
Het stomme is,van teveel paracetamol (lees meer dan 3) krijg ik koppijn
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:18:47 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_49012497
Heb je dat ook bij andere pijnstillers of alleen bij paracetamol?

Niet dat een ibuprofen echt goed voor je is, maar als dat wel je pijn wegneemt en geen koppijn veroorzaakt, zou ik dat proberen.
Helpt het trouwens om je arm warm of koud te houden?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49012501
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Het stomme is,van teveel paracetamol (lees meer dan 3) krijg ik koppijn
Hmmm oke. Misschien maar eens Ibuprofen proberen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:27:39 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49012755
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:18 schreef Troel het volgende:
Heb je dat ook bij andere pijnstillers of alleen bij paracetamol?

Niet dat een ibuprofen echt goed voor je is, maar als dat wel je pijn wegneemt en geen koppijn veroorzaakt, zou ik dat proberen.
Helpt het trouwens om je arm warm of koud te houden?
ik heb idd net maar een ibu genomen. 600 MG, dokters voorschrift voor migraine. Op de doos staat dat ik er max 2 per dag mag, zou 4 eventueel als het niet anders kan kwaad kunnen?

Ik heb trouwens wel het idee nu dat die ibu helpt

en ja, onder de hete douche heb ik er minder last van.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 18:30:27 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_49012841
kijken of je een hotpack in huis hebt en dat gebruiken?

die 600 mg is volgens mij Brufen toch? Ik mocht vier Brufen voor een getrokken kies. Maarja, ik weet neit of het hetzelfde spul is en ik heb daar niet zo heel veel verstand van, dus daar doe ik liever geen uitspraken over
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 18:31:14 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49012861
Je kan eventueel nog naar de winkel gaan voor pijnstillers eventueel, die zijn doorgaans nog tot 19:00 open
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_49022865
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 17:56 schreef Qwea het volgende:
Damn, ik heb al vanaf vannacht een stekende zeurende en uitermate vervelende pijn in mn elleboog. Ik kan niet typen, ik kan niet iets middelzwaar zoals een schaal met kaarsen optillen, en het ergste is nog dat ik er helemaal gek wordt van die pijn.

Ik heb al 2 paracetamols genomen, helpt niet. Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen om de pijn te verlichten?

Behalve mn arm amputeren
Diclofenac houdende zalf, of beinwell salbe/zalf op de elleboog smeren. Verder kan een kwartiertje ijs erop helpen, of juist een warme kruik, ff uitproberen zou ik zeggen.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:08:32 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49023442
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 22:51 schreef Sessy het volgende:

[..]

Diclofenac houdende zalf, of beinwell salbe/zalf op de elleboog smeren. Verder kan een kwartiertje ijs erop helpen, of juist een warme kruik, ff uitproberen zou ik zeggen.
Slim! ik heb diclofenac zetpillen! nooit aan gedacht

pi_49023808
Ik heb naclofen, met diclofenac, voor als ik weer eens met kunstrijden een flinke val mee heb gemaakt. Goed spul joh
  zaterdag 5 mei 2007 @ 07:43:38 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49029455
ik heb het voor migraine Het stomme is trouwens dat ik hier wel vaker last van heb (mn elleboog)

ik zat eerst te denken aan rsi omdat ik veel achter mn pc zit, alleen dan moet je het dagelijs hebben lijkt me. En dat heb ik niet. Eerder maandelijks
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:27:50 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_49029892
Hoe is het nu Qwea?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:46:02 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49030057
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 09:27 schreef Troel het volgende:
Hoe is het nu Qwea?
beter, ik heb 2 x een 600 mg ibu genomen, en sinds gisteren is het vrijwel weg. Enkel heb ik nog steeds als ik bv de bierla van de koelkast wil opentrekken, ik dat niet met links moet doen want dan heb ik nog steeds die stekende pijn
  zondag 6 mei 2007 @ 11:05:47 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_49056803
En, heb je inmiddels iemand anders gevonden om de bierla open te trekken? Je bent tenslotte geblesseerd en moet vertroeteld worden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_49083197
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef DDM het volgende:
Met alle respect, maar je praat net als een ouderwetse huisarts. Waarom altijd pijnstillers? Waarom het alarmsignaal uitzetten terwijl er iets aan de hand is...?

Die rode stippeltjes zijn afgeleide pijnpatronen van de spierknopen gelegen op de plaats waar de zwarte X staat.
Check maar eens even hoe gevoelig deze plekjes bij jouw zijn door er druk op uit te oefenen en kijk maar of dat je die pijn in je elleboog kan provoceren door op andere plaatsen dan waar de pijn zit te drukken. (links - rechts vergelijken).

Overbelasting --> spierknopen/ trigger points --> afgeleide pijn, vaak gelokaliseerd rondom gewrichten --> vaak verkeerd gediagnosticeerd als peesontsteking/ tendinitis. --> die punten behandelen m.b.v. massage --> pijn verdwenen, maar zorg er wel voor dat je die spier(en) in het vervolg niet meer overbelast.

Ik zeg niet dat je hier nu last van hebt, maar ik acht de kans wel erg groot.

Succes!
pi_49092917
Buddylove, heb jij toevallig een vergelijkbaar plaatje voor de benen, met name als je iets hebt wat op achillespeesirritatie of zo lijkt maar overbelasting zou kunnen zijn?
  maandag 7 mei 2007 @ 11:44:03 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49094350
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:05 schreef Troel het volgende:
En, heb je inmiddels iemand anders gevonden om de bierla open te trekken? Je bent tenslotte geblesseerd en moet vertroeteld worden!
Neh, ik moest het maar met rechts doen van MM wehehehe
  maandag 7 mei 2007 @ 11:45:07 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49094383
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:07 schreef BuddyLove het volgende:

[..]

Met alle respect, maar je praat net als een ouderwetse huisarts. Waarom altijd pijnstillers? Waarom het alarmsignaal uitzetten terwijl er iets aan de hand is...?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Die rode stippeltjes zijn afgeleide pijnpatronen van de spierknopen gelegen op de plaats waar de zwarte X staat.
Check maar eens even hoe gevoelig deze plekjes bij jouw zijn door er druk op uit te oefenen en kijk maar of dat je die pijn in je elleboog kan provoceren door op andere plaatsen dan waar de pijn zit te drukken. (links - rechts vergelijken).

Overbelasting --> spierknopen/ trigger points --> afgeleide pijn, vaak gelokaliseerd rondom gewrichten --> vaak verkeerd gediagnosticeerd als peesontsteking/ tendinitis. --> die punten behandelen m.b.v. massage --> pijn verdwenen, maar zorg er wel voor dat je die spier(en) in het vervolg niet meer overbelast.

Ik zeg niet dat je hier nu last van hebt, maar ik acht de kans wel erg groot.

Succes!
Die punten zijn geheel ongevoelig bij mij merk ik net.
pi_49108661
quote:
Op zondag 6 mei 2007 23:07 schreef BuddyLove het volgende:

[..]

Ik vat dit maar op als een compliment Maar nee, ik ga in opleiding tot Internist. Maar pijnstilling is niet typisch voor een ouderwetse huisarts. In die theorieen van jou geloof ik niet. Temeer vind ik ze in deze situatie niet belangrijk, omdat dit gewoon self-limiting is. Daarnaast heeft pijn niet altijd een alarmfunctie in engere zin. Gewoon de pijn dekken in die paar dagen dat zo een eenvoudige aandoening aanwezig is.
pi_49114796
quote:
Op maandag 7 mei 2007 10:56 schreef Sessy het volgende:
Buddylove, heb jij toevallig een vergelijkbaar plaatje voor de benen, met name als je iets hebt wat op achillespeesirritatie of zo lijkt maar overbelasting zou kunnen zijn?
Jazeker.
quote:
Op maandag 7 mei 2007 17:51 schreef DDM het volgende:

[..]

Ik vat dit maar op als een compliment Maar nee, ik ga in opleiding tot Internist. Maar pijnstilling is niet typisch voor een ouderwetse huisarts. In die theorieen van jou geloof ik niet. Temeer vind ik ze in deze situatie niet belangrijk, omdat dit gewoon self-limiting is. Daarnaast heeft pijn niet altijd een alarmfunctie in engere zin. Gewoon de pijn dekken in die paar dagen dat zo een eenvoudige aandoening aanwezig is.
Pijnstilling is inderdaad niet typisch voor een ouderwetse huisarts, namelijk niet alleen de ouderwetse, maar helaas ook nogsteeds voor de jonge/ nieuwe moderne- en tot nog toe zelfs ook toekomstige generatie. In welk deel van 'mijn' theorie geloof jij dan niet? Wellicht zijn ze in dit specifieke geval niet van toepassing. Qwea geeft namelijk aan dat die punten totaal ongevoelig zijn. Dat is bij een goede palpatie vrij uniek en ben ik persoonlijk tot nu toe nog nooit bij iemand tegengekomen, ook niet bij gezonde proefpersonen.
Natuurlijk is de klacht self-limiting, maar daar zit wel een kanttekening aan vind ik. Op het moment dat je pijnstilling gebruikt als interventie, wordt de pijngewaarwording verstoord, waardoor het self-limiting principe in mijn ogen tenminste deels verloren gaat. Wanneer dit tevaak gebeurd riskeer je de kans op bijvoorbeeld een echte tendinitis en/ of periostitis. Dan ben je in het reguliere gezondheidscircuit mooi klaar met bij een 'tenniselleboog' met een prognose van ongeveer 9 maanden tot volledig herstel. Dit soort casuistiek komt helaas nog te vaak voor.

Off topic en PS voor DDM: Hoe staat het met jouw kennis m.b.t. myofasciale trigger points? Ik sta erg open voor discussie!
  maandag 7 mei 2007 @ 20:17:34 #23
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49114852
Buddylove ; hoezo offtopic, je mag mn topic best voor een deel kapen hoor
pi_49140966
Heyy dankjewel buddy. Nee blijkbaar heeft m'n huisarts toch gelijk en is het waarschijnlijk wel gewoon die pees en niet overbelasting (op zich niet zo vreemd, aangezien ik hem verwond heb).
pi_65949646

[ Bericht 100% gewijzigd door vinenans op 12-02-2009 10:24:30 ]
pi_65949748
Ik heb sinds vandaag ook pijn
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:38:27 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65951437
bij mij was het rsi. Ik heb het nu in mn pols al een paar maanden.
pi_66089310
Tja, als je dit soort dingen iedere keer hebt (eerst elleboog, nu pols), zou ik toch eens overwegen om je leefstijl aan te passen. Dat wil zeggen meer ontspanning, gevarieerde beweging, gebruiken van goede hulpmiddelen (dus praktisch voorbeeld: schoonmaakmiddelen het werk laten doen ipv zelf hard schrobben) en eventueel ander werk.

Overigens heb ik weleens een onderzoek gezien waaruit bleek dat RSI niet zozeer bestond zoals het gepresenteerd werd een paar jaar geleden, dus dat het puur door herhalend werk zou komen, maar dat RSI ontstond door een combinatie van bepaalde bewegingen en stress, waardoor het herstellend vermogen van het lichaam minder zou worden. Ik vond er op zich wel wat in zitten. Vroeger deden veel meer mensen herhalend werk en hoorde je veel minder over dit soort klachten. Waarmee ik niet wil zeggen dat het herhalend werk op zich niet uitmaakt, maar als je bijv. achter de computer bezig bent met iets wat veel energie kost, dan ga je misschien verkrampen of verkeerd zitten door vermoeidheid. Daarnaast bewogen mensen vroeger in het algemeen ook meer, wat misschien ook compenseerde voor die herhalende bewegingen.

Goed warm houden van de lichaamsdelen helpt trouwens ook. De aanschaf van polswarmers is een investering waar je waarschijnlijk geen spijt van zal krijgen. Zonder die dingen kan ik soms echt niet achter de pc en met die dingen heb ik vaak nergens last van.

Zag trouwens in een ander topic dat je problemen had met je rug ook en een ICT opleiding doet/deed. Dus ofwel je zit gewoon te veel in een houding, te verkrampt etc. en dan is het misschien wel de moeite waard om eens naar je houding te laten kijken door iemand die er verstand van heeft (dus op de werkplek) als dat nog niet gebeurd is. Daarnaast zelf echt goed opletten of je genoeg beweegt, dat is zo ontzettend belangrijk. Ik heb zelf gewrichtsklachten op alle plekken, ook m'n rug, schouders, ellebogen, polsen, vingers, knieen, echt overal... Het belangrijkste is bewegen, afwisselen, bezig blijven. Je spieren soepel en sterk genoeg houden.
Andere mogelijkheid is dat je iets mankeert waardoor je sneller last hebt van je spieren en pezen, misschien de moeite waard om even uit te zoeken, als dat nog niet gedaan is.

Overigens even over je stoeltopic: mijn ervaring is dat de beste manier om te zitten is op een kruk of een stoel met vlakke zitting (en dan niet tegen de leuning zitten). Dan zit je automatisch actiever en dat scheelt bij mij echt gigantisch. Hoe meer aanpassingen de stoel heeft, hoe slechter ik zit, over het algemeen. Niets zit zo kut als een ARBO-verantwoorde stoel. Zo'n aangepaste stoel helpt misschien wel voor je, maar je hebt natuurlijk niet overal een aangepaste stoel, dus dan is een krukje wel een makkelijke, goedkope oplossing.

De stekende pijnen herken ik overigens ook en de beste oplossing is toch echt rust, rust en rust. Wel 'gewoon' bewegen zodra het weer kan, maar niet tillen, niet computeren, geen aangekoekte pannen afwassen, niet je badkamer gaan schoonmaken en hard op de tegeltjes schrobben, etc. Pijnstillers helpen bij mij in ieder geval nooit tegen die pijn.

Heb het in m'n polsen dusdanig erg gehad dat ik niet kon schrijven, m'n pen viel gewoon uit m'n handen. Ik kon niet muizen, moeilijk typen, had echt duidelijk krachtverlies in m'n handen, kon geen zware dingen optillen en zo. Zolang je werk doet wat druk op je polsen geeft, is de kans dat het over gaat erg klein. Ik zat destijds achter de kassa en heb er in die periode gewoon altijd last van gehouden. Had ik rechts last, dan ging ik maar weer achter een linkshandige kassa tot dat niet meer ging en dan maar weer achter een rechthandige kassa. Nu doe ik ander werk en m'n klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb natuurlijk de mazzel dat dat toch al geen werk was wat ik wilde doen, maar ook als je eigenlijk graag in de ICT wilt doorgaan moet je je wel afvragen of je de pijn daar voor overhebt, als het niet over wil gaan met hulpmiddelen (pen ipv muis bijv.).

[ Bericht 12% gewijzigd door Maeghan op 15-02-2009 17:25:36 ]
Sanity is (not) statistical
  zondag 15 februari 2009 @ 18:46:57 #29
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66092178
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:20 schreef Maeghan het volgende:
Tja, als je dit soort dingen iedere keer hebt (eerst elleboog, nu pols), zou ik toch eens overwegen om je leefstijl aan te passen. Dat wil zeggen meer ontspanning, gevarieerde beweging, gebruiken van goede hulpmiddelen (dus praktisch voorbeeld: schoonmaakmiddelen het werk laten doen ipv zelf hard schrobben) en eventueel ander werk.

Overigens heb ik weleens een onderzoek gezien waaruit bleek dat RSI niet zozeer bestond zoals het gepresenteerd werd een paar jaar geleden, dus dat het puur door herhalend werk zou komen, maar dat RSI ontstond door een combinatie van bepaalde bewegingen en stress, waardoor het herstellend vermogen van het lichaam minder zou worden. Ik vond er op zich wel wat in zitten. Vroeger deden veel meer mensen herhalend werk en hoorde je veel minder over dit soort klachten. Waarmee ik niet wil zeggen dat het herhalend werk op zich niet uitmaakt, maar als je bijv. achter de computer bezig bent met iets wat veel energie kost, dan ga je misschien verkrampen of verkeerd zitten door vermoeidheid. Daarnaast bewogen mensen vroeger in het algemeen ook meer, wat misschien ook compenseerde voor die herhalende bewegingen.

Goed warm houden van de lichaamsdelen helpt trouwens ook. De aanschaf van polswarmers is een investering waar je waarschijnlijk geen spijt van zal krijgen. Zonder die dingen kan ik soms echt niet achter de pc en met die dingen heb ik vaak nergens last van.

Zag trouwens in een ander topic dat je problemen had met je rug ook en een ICT opleiding doet/deed. Dus ofwel je zit gewoon te veel in een houding, te verkrampt etc. en dan is het misschien wel de moeite waard om eens naar je houding te laten kijken door iemand die er verstand van heeft (dus op de werkplek) als dat nog niet gebeurd is. Daarnaast zelf echt goed opletten of je genoeg beweegt, dat is zo ontzettend belangrijk. Ik heb zelf gewrichtsklachten op alle plekken, ook m'n rug, schouders, ellebogen, polsen, vingers, knieen, echt overal... Het belangrijkste is bewegen, afwisselen, bezig blijven. Je spieren soepel en sterk genoeg houden.
Andere mogelijkheid is dat je iets mankeert waardoor je sneller last hebt van je spieren en pezen, misschien de moeite waard om even uit te zoeken, als dat nog niet gedaan is.

Overigens even over je stoeltopic: mijn ervaring is dat de beste manier om te zitten is op een kruk of een stoel met vlakke zitting (en dan niet tegen de leuning zitten). Dan zit je automatisch actiever en dat scheelt bij mij echt gigantisch. Hoe meer aanpassingen de stoel heeft, hoe slechter ik zit, over het algemeen. Niets zit zo kut als een ARBO-verantwoorde stoel. Zo'n aangepaste stoel helpt misschien wel voor je, maar je hebt natuurlijk niet overal een aangepaste stoel, dus dan is een krukje wel een makkelijke, goedkope oplossing.

De stekende pijnen herken ik overigens ook en de beste oplossing is toch echt rust, rust en rust. Wel 'gewoon' bewegen zodra het weer kan, maar niet tillen, niet computeren, geen aangekoekte pannen afwassen, niet je badkamer gaan schoonmaken en hard op de tegeltjes schrobben, etc. Pijnstillers helpen bij mij in ieder geval nooit tegen die pijn.

Heb het in m'n polsen dusdanig erg gehad dat ik niet kon schrijven, m'n pen viel gewoon uit m'n handen. Ik kon niet muizen, moeilijk typen, had echt duidelijk krachtverlies in m'n handen, kon geen zware dingen optillen en zo. Zolang je werk doet wat druk op je polsen geeft, is de kans dat het over gaat erg klein. Ik zat destijds achter de kassa en heb er in die periode gewoon altijd last van gehouden. Had ik rechts last, dan ging ik maar weer achter een linkshandige kassa tot dat niet meer ging en dan maar weer achter een rechthandige kassa. Nu doe ik ander werk en m'n klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik heb natuurlijk de mazzel dat dat toch al geen werk was wat ik wilde doen, maar ook als je eigenlijk graag in de ICT wilt doorgaan moet je je wel afvragen of je de pijn daar voor overhebt, als het niet over wil gaan met hulpmiddelen (pen ipv muis bijv.).
je dacht toch niet serieus dat ik mn opleiding ging opgeven voor wat kutpijntjes he?

Jij geeft wel erg snel op. Lang leve pijnstillers.
pi_66092269
Je kan natuurlijk ook serieus reageren of het anders gewoon laten, in plaats van mij meteen te beledigen n.a.v. een goedbedoelde reactie. Bovendien zei ik nergens dat je je opleiding moest opgeven, alleen dat je moet overwegen wat het jou waard is. Maar goed, zoek het er lekker mee uit.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')