Kan je vrienden maken met de Fransen?quote:Op maandag 7 mei 2007 19:55 schreef Autoreply het volgende:
Wat ik van buitenlanders (voornamelijk Fransen) hoor:
1) Ontzettend grote bek en overal een mening over
2) Pragmatisch en oplossingsgericht
3) Brutale en immer vervelende koters
4) Ondernemend en origineel
5) Integreren makkelijker als Engelsen/Duitsers/Fransen in 't buitenland, ook op korte vakanties.
Aldus m'n Franse vrienden![]()
vind dit wel een goeie beschrijving van mezelf.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:30 schreef Dagonet het volgende:
Grof, niet diplomatiek
Betweterig
Brede interesse buiten de landsgrenzen
calvinistisch werkethos
individualistisch
Mooie lijst, hoef ik mijn eigen lijst niet meer te maken want die is redelijk hetzelfde als bovenstaande.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 19:39 schreef popolon het volgende:
Dat zogenaamde tolerante gaat al een paar jaar niet echt meer op.
Negatief:
1. intolerant (wat een omslag hè?)
2. individualistisch (ondanks het niet echt individualistische politieke systeem)
3. lomp (zie de rijen in de supermarkten of bij de bus)
4. brutaal (zie boven)
5. gierig (what's new)
Positief:
1. lengte (lang is mooi)
2. ruimdenkend (alhoewel dat kan botsen met het eerdergenoemde intolerante)
3. sportief (blijven fietsen mensen)
4. redelijk nuchter (in de meeste gevallen)
5. leergierig (passen zich vrij makkelijk aan in verschillende situaties)
Mensen die die houding ook echt hebben zie je wel steeds minder. Gelukkig maar, ik vind het namelijk onbeschoft gedrag.quote:Op zondag 13 mei 2007 10:43 schreef Azathoth het volgende:
Nederlanders:
3.erg gesteld op zijn/haar routine (ik eet om 6 uur, dan moet jij wegwezen)
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:16 schreef doka het volgende:
Nederland is waarschijnlijk het enige land waar We gaan zo eten betekend zouden julllie niet eens gaan in plaats van eten jullie mee?.
Wat ik ook nog wel typisch Nederlands vindt is het:quote:Op zondag 13 mei 2007 10:43 schreef Azathoth het volgende:
Nederlanders:
1.kijken kijken maar niet kopen.
2.Oogkleppen (mijn probleem is altijd erger dan die van jou)
3.erg gesteld op zijn/haar routine (ik eet om 6 uur, dan moet jij wegwezen)
4.klaagcultuur/slachtoffercultuur
5.Toch erg gul als ze moeten doneren.
willekeurige volgorde.
en dan niet vergeten (generaliserend) het poldermodel, eeuwige vergaderdrang, hokjesgeest, tolerant in naam maar niet altijd in daad, terrasjeslui, gezellig, overmatige bierdrinkers, uit de klei getrokken boeren, maar als je ze eenmaal kent best wel aardig.
Ik word altijd aangezien voor een Griek en mijn ouders zijn toch beiden West-Europees (Brits en Nederlands).quote:Op zondag 6 mei 2007 09:07 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ze pikken er vast een typische Nederlander uit, maar je gaat mij niet vertellen dat ze elke Nederlander herkennen. Ik word in het buitenland nog het meest aangezien voor Russisch of in elk geval Oost-Europees. Tot ik begin te praten, dan denken ze dat ze met een Duitser van doen hebben.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 16:04 schreef XrAiDeN het volgende:
- In een kring zitten op een verjaardag met gebak etc. (maar lang niet overal).
Het hele concept fooi is verneukt in Amerika.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:18 schreef maartena het volgende:
Ik wordt hier altijd aangezien als Amerikaan, omdat ik Engels spreek zonder Nederlands accent. Ze noemen me "Martin", en ze gaan pas vragen stellen als ze mijn naam geschreven zien staan.....
Typische Nederlanders zijn ook altijd te herkennen in het buitenland, omdat ze de Nederlandse fooigewoonten kopiëren in het buitenland, en zich niet aanpassen aan de fooigewoonten van het desbetreffende land.
In België geven ze fooi bij de kapper. In Frankrijk en Duitsland dien je de tourbuschauffeur een fooi te geven. In Italië en Groot Brittanie is de fooi bij een restaurant 10-15% van de rekening. In veel landen is het zelfs normaal - o.a. in België - om de portier bij de bioscoop of thearter te tippen die je naar je stoelenrij brengt met zijn zaklampje.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:00 schreef Zyggie het volgende:
Het hele concept fooi is verneukt in Amerika.![]()
Hehe...eindelijk iemand die zijn geschiedenis kent.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 22:53 schreef sogghartha het volgende:
Is simpel. De koopman en de dominee. Dan heb je er al 2. We zijn absoluut niet agressief. De oorlogen die we vochten waren tegen de spanjaarden, zeer te begrijpen, wat handelsconflicten met de engelsen, mag de naam oorlog niet hebben, en dan de politionele acties in Indonesië, da's een van de weinige keren dat we echt fout zaten. Maar over het algemeen gaan we niet snel tot oorlog over. We zijn niet oorlogszuchtig, we drijven veel liever handel met landen dan we met ze in oorlog gaan.
Defineer handeldrijven, wat de nederlanders handel drijven noemt (hetgeen wat ze in indonesie etc deden) zeggen ze van andere bv spanjaarden, portugezen etc dat ze zuid amerika plunderden,, je kan je eigen geschiedenis nog zo mooi schrijven als je wil ....quote:Op zondag 3 juni 2007 13:21 schreef sanni het volgende:
[..]
Hehe...eindelijk iemand die zijn geschiedenis kent. [afbeelding] Mag ik er nog aan toevoegen dat Nederland zo erg gefocused is op handel drijven
geen kritiek maar:quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:18 schreef maartena het volgende:
Ik wordt hier altijd aangezien als Amerikaan, omdat ik Engels spreek zonder Nederlands accent. Ze noemen me "Martin", en ze gaan pas vragen stellen als ze mijn naam geschreven zien staan.....
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:18 schreef maartena het volgende:
Typische Nederlanders zijn ook altijd te herkennen in het buitenland, omdat ze de Nederlandse fooigewoonten kopiëren in het buitenland, en zich niet aanpassen aan de fooigewoonten van het desbetreffende land.
Nederland heeft juist een tekort aan laag opgeleidequote:Op woensdag 6 juni 2007 14:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
- Laag opgeleid
Dat zegt helemaal niets m'n beste. Zou zelfs iets kunnen zeggen over het niveau van 'hoge opleidingen' in NL. Want voor hoog opgeleid werk heb je goede mensen nodig.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:19 schreef Harry4 het volgende:
[..]
Nederland heeft juist een tekort aan laag opgeleide![]()
Jammer. Die vette puntjes zijn complete onzinquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
- Linksrijders
- Laf
- Achterbaks
- Onbetrouwbaar
- Wisselvallig
- Ergens een mening over hebben waar je niets van weet en dit neerzetten als feit
- Trots op het eigen bloeddorstige verleden
- Relatief dom als het gaat om zaken buiten NL
- Arrogant
- Kleine penis
- Gierig
- Tolerantie tot aan de voordeur
- Klagen over het weer
- Uitbuiting
- Boeren
Meer komt er even niet in me op.
klein dom jongetje dat je er bentquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
- Linksrijders
- Laf
- Achterbaks
- Onbetrouwbaar
- Wisselvallig
- Ergens een mening over hebben waar je niets van weet en dit neerzetten als feit
- Arrogant
- Kleine penis
- Gierig
- Klagen over het weer
- Uitbuiting
- Boeren
1) Mijn vrouw is het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
- Kleine penis
Hij leest de Donald Dickquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:23 schreef maartena het volgende:
[..]
1) Mijn vrouw is het daar niet mee eens.
2) Wat voor ervaring heb jij met de penissen van Nederlanders?![]()
Ieder land is trots op zijn succes uit het verleden. Als daar dan toevallig ook nog heel veel mensen bij gesneuveld zijn maakt dat niets uit. Daar is Nederland geen voorloper in.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
- Linksrijders
- Laf
- Achterbaks
- Onbetrouwbaar
- Wisselvallig
- Arrogant
- Kleine penis
- Gierig
- Klagen over het weer
- Uitbuiting
- Boeren
Of ze in Frankrijk of de VS arroganter zijn weet ik niet maar, dat neemt niet weg dat Nederlanders arrogant kunnen zijn.quote:Op maandag 11 juni 2007 02:29 schreef Terreros85 het volgende:
Arrogantie ben ik het niet mee eens. Nederlanders komen arrogant over, maar dat is meer hun verschijning. Als ik hier in Madrid Nederlanders zie, zie ik dat door de arrogante houding in combinatie met zo'n typische Hollandse kop. Ik denk dat er landen zijn die een stuk arroganter zijn (Frankrijk, VS)
Typeer de Nederlander. Ze kussen hun hond.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:43 schreef beeer het volgende:
- Nederlanders kussen hun hond.
Nou die Fransen kunnen er wat van, tijdens mijn verblijf in Finland twee Fransmannen hier gehad. Hoe hun, hun Frankrijk zien is ongelovelijk. Over alle andere landen hoefde ze ook totaal niks te weten.quote:Op maandag 11 juni 2007 09:09 schreef Bramito het volgende:
[..]
Of ze in Frankrijk of de VS arroganter zijn weet ik niet maar, dat neemt niet weg dat Nederlanders arrogant kunnen zijn.
Van dale:
arrogantie (de ~ (v.))
1 verwaande houding tegenover anderen => hoogmoed, hovaardij, ijdelheid, inbeelding, pedanterie, sufficiëntie, verbeelding
Als je direct kritiek hebt over de gang van zaken in een land en je vergelijkt het met de gang van zaken in NL en je zegt dan ook nog een dat het in NL veel beter. Ja.... dan wordt dat opgevat als arrogantie. En daar zijn we echt goed in!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |