quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:24 schreef Jarno het volgende:
Mensen die gesneuveld zijn op vredesmissie hebben hier zelf voor gekozen hoor, een dienstplicht hebben we namelijk niet meer.
Dat herdenken om het herdenken suf is. 'Het' gebeurt nu. Overal. Overal worden minderheden gedicrimineerd, andersdenkenden vervolgd, mensen opgelosten om een mening of geloof, overal. Dat voorkom je niet met 2 minuten stil zijn op vrijdagavond 4 mei.quote:
Dienstplicht is in '91 afgeschaft. Dan schaffen we de dodenherdenking af op het moment dat er geen nabestaanden meer zijn van mensen die voor "91 gesneuveld zijnquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:24 schreef Jarno het volgende:
Mensen die gesneuveld zijn op vredesmissie hebben hier zelf voor gekozen hoor, een dienstplicht hebben we namelijk niet meer.
Dus? Dan maar niet herdenken want ach.. eigen schuld dikke bult?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:24 schreef Jarno het volgende:
Dat benik wel met je eens. Er moet meer gebeuren. maar dit is wel een onderdeel ervan. bewustmaking.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat herdenken om het herdenken suf is. 'Het' gebeurt nu. Overal. Overal worden minderheden gedicrimineerd, andersdenkenden vervolgd, mensen opgelosten om een mening of geloof, overal. Dat voorkom je niet met 2 minuten stil zijn op vrijdagavond 4 mei.
Ik wil ze best herdenken hoor, maar moét dat vanavond?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:28 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Dus? Dan maar niet herdenken want ach.. eigen schuld dikke bult?![]()
Jij viert oud en nieuw ook op 13 februari?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik wil ze best herdenken hoor, maar moét dat vanavond?
Op zich wel mee eens.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat herdenken om het herdenken suf is. 'Het' gebeurt nu. Overal. Overal worden minderheden gedicrimineerd, andersdenkenden vervolgd, mensen opgelosten om een mening of geloof, overal. Dat voorkom je niet met 2 minuten stil zijn op vrijdagavond 4 mei.
Nee das waar. We kunnen ons wel 3 dagen stil houden maar zulke dingen gaan helaas wel gewoon door.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat een enorm consistente muzieksmaak ookquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:19 schreef dvdk het volgende:
pff... nou ik luister gewoon m'n snoop of '50 of dire straits album, dikke schijt met hun allemaal
die dooien kunnen het toch niet horen, hebben er toch geen last van.
Nee, je mag ze altijd herdenken wanneer jij wilt natuurijk. Tis alleen wel mooi gebaar dat vanavond (bijna) iedereen met zn allen zn muil ff 2 min houdt.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik wil ze best herdenken hoor, maar moét dat vanavond?
Tellen is inderdaad niet de sterkste kant van TSquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:36 schreef RiffRaff het volgende:
Gewoon even je muil houden, is niet zo moeilijk toch?
Voor de rest blijft 't natuurlijk gebeuren, maar je ziet wat er gebeurt als mensen de ernst van de Tweede Wereldoorlog niet snappen, dan worden ze zoals de TS.
Ook dat 'Na bijna 50 jr'..:')
Je weet niet hoe we dan nu hadden geleefd, wat wel zeker is , als de Duitsers hun plannetje hadden kunnen doorzetten, dan waren er geen Joden, en waarschijnlijk ook geen andere rassen behalve het Arische ras.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:38 schreef Crazy-M het volgende:
Sta er eventjes bij stil dat als de mensen die toen gesneuveld zijn niks gedaan hadden in wat voor wereld we dan leefde.
- Waren we nu duitsers
- Rassenhaat joden werden vergast enzo
- Geen vrijheid van meningsuiting
- Elke dag in onrust leven, hopen of er nog iets te eten is
- En zo kan ik nog een hoop opzeggen.
Ik heb me erin verdiept en heb gister ook de documentaire gezien op ned2, en ik ben die mensen nog steeds dankbaar dat ze gevochten hebben voor ons. Ook al kom ikzelf uit 85, toch zal ik het respect hebben en 2 min stil zijn om 20:00. Mede omdat ik me erin verdiept heb en dat ik inzie hoe gruwelijk het toen was
Ik denk dat als de duitsers gewonnen zouden hebben, we nu best in een betrekkelijk 'goede' wereld zouden leven. Een grote wereldmacht, 1 taal, een sterk patriotistisch volk. Je zou simpelweg niet beter weten dan. Want de zwarte kant van de geschiedenis zou uit de boekjes weggecensureerd zijn en met de oudste generatie het graf mee in gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:38 schreef Crazy-M het volgende:
Sta er eventjes bij stil dat als de mensen die toen gesneuveld zijn niks gedaan hadden in wat voor wereld we dan leefde.
- Waren we nu duitsers
- Rassenhaat joden werden vergast enzo
- Geen vrijheid van meningsuiting
- Elke dag in onrust leven, hopen of er nog iets te eten is
- En zo kan ik nog een hoop opzeggen.
Ik heb me erin verdiept en heb gister ook de documentaire gezien op ned2, en ik ben die mensen nog steeds dankbaar dat ze gevochten hebben voor ons. Ook al kom ikzelf uit 85, toch zal ik het respect hebben en 2 min stil zijn om 20:00. Mede omdat ik me erin verdiept heb en dat ik inzie hoe gruwelijk het toen was
mja ok, heb je ook weer gelijk in ;')quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:44 schreef RiffRaff het volgende:
[..]
Je weet niet hoe we dan nu hadden geleefd, wat wel zeker is , als de Duitsers hun plannetje hadden kunnen doorzetten, dan waren er geen Joden, en waarschijnlijk ook geen andere rassen behalve het Arische ras.
Met andere woorden, veel van de mensen hier zouden er dan niet zijn.
Waarschijnlijk zou er wel eten zijn trouwens, want zodra al die andere nationaliteiten uit zijn geroeid en alleen de Ariers overblijven ,is er natuurlijk ruim genoeg.![]()
Dus, bekken dicht houden om 8 uur.
Ach; het gaat erom dat men er ff bij nadenkt; ook over al die andere onderdrukten, doden etc. Dat vrijheid niet eens zo vanzelfsprekend is etc.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens.
Nogal hypocriet om 2 minuten je muil te houden terwijl de rest van het jaar onze en andere mogendheden of zelf brandhaarden creeeren met talloze doden of brandhaarden waar miljoenen doden vallen negeren en dan juist iedereen zn bek houdt.
Het zou een geweldige wereld zijn, helaas moet om dat te bereiken ongeveer de hele wereld uitgeroeid worden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:47 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik denk dat als de duitsers gewonnen zouden hebben, we nu best in een betrekkelijk 'goede' wereld zouden leven. Een grote wereldmacht, 1 taal, een sterk patriotistisch volk. Je zou simpelweg niet beter weten dan. Want de zwarte kant van de geschiedenis zou uit de boekjes weggecensureerd zijn en met de oudste generatie het graf mee in gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |