bedquote:
nu pas of al sinds maandagquote:
de roddelsquote:
Zo douchen, aflevering PB afkijken en dan naar bed.quote:
Ik ben zo moe, dat ik dacht dat je het over de roddel van Sheep had.quote:
Ik houd mijn mond en mijn vingersquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:33 schreef Etcetera het volgende:
dan kun je ze mooi doorvertellen![]()
dat is niet roddelen, dat heet informatie delen
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:38 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben zo moe, dat ik dacht dat je het over de roddel van Sheep had.![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:34 schreef Soempie het volgende:
[..]
Zo douchen, aflevering PB afkijken en dan naar bed.![]()
En ik heb vakantie als in: grote vakantie.Tenminste..ik moet nog wel tentamens maken, maar dat is van latere zorg.
![]()
quote:
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:38 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben zo moe, dat ik dacht dat je het over de roddel van Sheep had.![]()
wat moet ik nou met je vingersquote:
voor jou is het ook bedtijdquote:
quote:
ik denk het want ik snap het echt nietquote:
Dan heeft het helemaal geen zin als het zo kort is...quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:20 schreef Soempie het volgende:
Ik ben er alweer. Zie, zo kort, dat je niet eens door hebt dat ik weg ben
20 minuten..
dat had ik doorquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:43 schreef Supersheep het volgende:
[..]
jij wilt ze dingen laten typen die ik niet ga typen![]()
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan heeft het helemaal geen zin als het zo kort is...
En het voelt goed.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan heeft het helemaal geen zin als het zo kort is...
Dat zal dan iets anders zijn geweest want in die tijd verbrand je nog geen 300KCAL..en dat is pas als je een goeie warming up hebt gehad. Je lichaam gaat pas na een kwartier/20 minuten inspanning echt verbranden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:45 schreef Soempie het volgende:
[..]
ben er anders aardig van afgevallen vorig jaar.
![]()
valt mee hequote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:47 schreef Supersheep het volgende:
[..]
mijn complimentenje had er maar één andere persoon voor nodig
Ik heb niks veranderd vorig jaar. Alleen dat ik ben gaan rennen elke dag. Toen zelf nog korter: 15 minuten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zal dan iets anders zijn geweest want in die tijd verbrand je nog geen 300KCAL..en dat is pas als je een goeie warming up hebt gehad. Je lichaam gaat pas na een kwartier/20 minuten inspanning echt verbranden.
Als je rent verbrant je wel iets, maar niet zoveel. Zeker niet na een koude start. Tegen de tijd dat je lichaam echt warm is en op dreef is ben jij al klaar met rennen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:49 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik heb niks veranderd vorig jaar. Alleen dat ik ben gaan rennen elke dag. Toen zelf nog korter: 15 minuten.
Als je rent verbrand je toch? Desnoods wat ik net gegeten heb. Het is in elk geval beter dan 20 minuten op de bank hangen.![]()
Er wordt gesproken over een positief effect. Dat is nogal een ruim begripquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:51 schreef Soempie het volgende:
en waarom hebben ze het dan steeds over die 30 minuten per dag?
http://www.utwente.nl/gezondensterk/beweging/beweging.doc/
Maar geestelijk is het wel bevorderlijk. Ik voel me altijd lekkerder als ik weer eens heb gezweet in plaats van lui op de bank heb gelegen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:57 schreef Nembrionic het volgende:
maar ik bedoel maar te zeggen dat de impact niet zo groot is als je zou verwachten
Bewegen is hoe dan ook goed, daarnaast krijg je er ook meer endorfine van als je je behoorlijk inspantquote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je rent verbrant je wel iets, maar niet zoveel. Zeker niet na een koude start. Tegen de tijd dat je lichaam echt warm is en op dreef is ben jij al klaar met rennen.
Als je kijkt dat je met 15 minuten steps ongeveer 200 KCAL verbrandt(na je warming up) en dat dat een stuk zwaarder is dan hardlopen...kun je er wel vanuit gaan dat hardlopen nog minder verbrandt.
En dat terwijl je maaltijd waarschijnlijk al rond de 800KCAL zit. Dus die verbrandt je niet zomaar hoor
Belangrijk hier is denk ik dat je jezelf er lekker bij voelt dus je moet het gewoon blijven doen.
En hoewel je zegt dat je niets verandert hebt denk ik toch dat je bewust of onderbewust meer op je eetpatroon let als je iets aan sport doet.
Dat heb ik: verdiep je eens in filters. Je kunt bijvoorbeeld een ND (neutral density) filter gebruiken voor betere zonsondergangen. Er zijn ook bepalade roodfilters te krijgen die het wat mooier maken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:55 schreef wyccie het volgende:
Nem, ik zie liever foto's van landschappen dan dieren of planten. En liever planten dan dieren.
Heb je bijvoorbeeld tips voor zonsondergangen? Of van die geweldig paars/rood gekleurde luchten?
(Ik kan manueel de diafragmastand, sluitertijd, ISO-waarde en flitssterkte regelen.)
Nouja, sinds kort neem ik de trappen mee in het park, dus lijkt het een beetje op steps.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je rent verbrant je wel iets, maar niet zoveel. Zeker niet na een koude start. Tegen de tijd dat je lichaam echt warm is en op dreef is ben jij al klaar met rennen.
Als je kijkt dat je met 15 minuten steps ongeveer 200 KCAL verbrandt(na je warming up) en dat dat een stuk zwaarder is dan hardlopen...kun je er wel vanuit gaan dat hardlopen nog minder verbrandt.
En dat terwijl je maaltijd waarschijnlijk al rond de 800KCAL zit. Dus die verbrandt je niet zomaar hoor
Belangrijk hier is denk ik dat je jezelf er lekker bij voelt dus je moet het gewoon blijven doen.
En hoewel je zegt dat je niets verandert hebt denk ik toch dat je bewust of onderbewust meer op je eetpatroon let als je iets aan sport doet.
Dat ontken ik ook niet..dat zei ik ook.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar geestelijk is het wel bevorderlijk.
Je hebt gelijk, maar ik wil het niet toegeven.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 23:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Er wordt gesproken over een positief effect. Dat is nogal een ruim begrip
Tijd om je erin te verdiepen dusquote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:04 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
hmm, enige filters die ik gebruik zijn UV en polarisatie
Er wordt trouwens gezegd: MINIMAAL 30 minutenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:05 schreef Soempie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik wil het niet toegeven.![]()
![]()
Dan kan het naar mijn weten nietquote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:04 schreef wyccie het volgende:
Oh jeetje, ik weet niet eens of er wel een filter op mijn 'simpele' camera kan. Ik heb maar een Powershot, geen spiegelreflex of zo.
nou en ik doe minimaal 20quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Er wordt trouwens gezegd: MINIMAAL 30 minuten
Wat je zou kunnen doen is in plaats van 1 keer een kwartier te lopen het te verspreiden over een uur. Je begint met 10 minuten stevig wandelen, 5 minuten rennen, even rekken, dan weer een stukje rennen, wandelen, rennen enz. Dan heb je een vol actief uur dat vrij gemakkelijk is vol te houden.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:04 schreef Soempie het volgende:
Nouja, sinds kort neem ik de trappen mee in het park, dus lijkt het een beetje op steps.Ik loop wel steeds verder/ langer. Langer dan dit lukt gewoon nog niet, maar ben het dus langzaam (
) aan het opbouwen. En het ging niet alleen om het afvallen, maar inderdaad ook dat het gewoon goed voelt.
Ik ookquote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hardlopen vind ik echt vet kut
dat doe je toch alleen als je nagezeten wordt?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 00:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hardlopen vind ik echt vet kut
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |