abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:04:29 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48996411
Een curry!
The love you take is equal to the love you make.
pi_48996429
Ja Gellius, dat is het paradoxale van doof zijn, en bijna niet uit te leggen aan mensen.
Kort gezegd komt het erop neer dat ik zónder gehoorapparaten niks hoor, en mét hoor ik geluiden vaak harder dan normaal horende mensen.
Dat harder versterkte geluid zorgt wel voor een enorme kwaliteitsverlies: ik hoor mensen wel praten, maar ik versta ze niet.
En over die lampen: ik heb sinds kort nieuwe apparaten die geluiden weer wat harder versterken, met het vervelende neveneffect dat mijn pc, koelkast en lampen geluid maken. Afschuwelijk. Dan vond ik het moment dat ik voor het eerst vogels hoorde (toen ik 16 was) wel mooier.
Zo, en nu ga ik hardlopen in dit nieuwe levensjaar.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_48996590
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ga je vanavond eten, Gellius?
Daar zit ik over te dubben. We hebben dit weekend mijn elfjarige neefje te logeren. Die houdt wel van in de keuken rommelen, maar ja - het is een kind hè? Die hebben zo hun aversies. In dit geval dus géén kaas , geen pastas , geen soepen . Ik hou me aanbevolen voor tips.
pi_48996695
Ja Gellius, daar zijn we dan mooi klaar mee!
Ik denk dat ik chili ga maken, dat is wel vreselijk saai, maar wel snel klaar.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:13:33 #105
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_48996702
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:52 schreef Gellius het volgende:

[..]

Toch snap ik je niet hoor JAM. Je houdt van uitgelezen be-bop, uitgelezen Aziatische meisjes, uitgelezen vormen van gesubsidieerde zelfbevrediging... en dan uitgerekend niet van uitgelezen voedsel?
Sober voedsel, Gellius, daar houd ik van. Sobere, droge happen. Een gehaktbal, een gekookte aardappel en een boon.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_48996753
Verder wordt het natuurlijk een leuk weekend. Het is zijn eerste keer Amsterdam. Vanavond nemen we hem mee naar de Dam. Morgen euh.. rondvaart natuurlijk, en even bij het bevrijdingsfestival kijken. Hij wil ook graag een museum bezoeken, maar we zijn er nog niet uit welk.
pi_48996760
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat was ook voor mij een reden om er geen string van te maken, omdat ik er juist mee wil kunnen rekenen. Ik zat nog te denken aan 'scientific notation' maar het was me niet helemaal duidelijk wanneer je dat gebruikt.

Ik heb de variable nu op 'Numeric' gezet en alleen hele jaren gebruikt. (Je laatste vraag begrijp ik niet.)
[..]
Ik kan niet bedenken hoe je zou willen en überhapt kan rekenen met bijvoorbeeld 8,11 (acht jaar en 11 maanden), waarom reken je gewoon niet in maanden? Of je maakt een numerieke variabele met categorieen:
1 '1 maand'
2 '2 maanden'
...
...
13 '1 jaar 1 maand'
enz.
quote:
Maar de VVT is een keer of 57 door de N-groep gebruikt. Het is alleen zo dat er 34 kinderen in de groep zitten waarvan er 11 de VVT geen één keer gebruiken (en dus 23 kinderen één of meer keer). Maar ik ben geïnteresseerd in een ander perspectief, namelijk: hoe vaak wordt de VVT in totaal door de hele N-groep gebruikt, door de 7-jarigen in de N-groep vergeleken met de 7-jarigen in de ADHD-groep, enzovoort?
Dit kan met aggregeren.
Data -> aggregate. De 'Break variabele' is dan de variabele waar de groepen in staan (N en ADHD), de 'aggregated variables' is 'Past Perfect'. En bij Function selecteer je dan 'Sum'. Dan krijg je echter elke case een waarde maar je hooft niet meer hoofd te rekenen ...
Aldus.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:16:39 #108
37950 JAM
pi_48996801
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:15 schreef Gellius het volgende:
Verder wordt het natuurlijk een leuk weekend. Het is zijn eerste keer Amsterdam. Vanavond nemen we hem mee naar de Dam. Morgen euh.. rondvaart natuurlijk, en even bij het bevrijdingsfestival kijken. Hij wil ook graag een museum bezoeken, maar we zijn er nog niet uit welk.
Het Museon.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:16:58 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48996814
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:15 schreef Gellius het volgende:
Hopelijk volop gelegenheid voor de betere oom/neef-gesprekken.
pi_48996817
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:10 schreef Gellius het volgende:

[..]

Daar zit ik over te dubben. We hebben dit weekend mijn elfjarige neefje te logeren. Die houdt wel van in de keuken rommelen, maar ja - het is een kind hè? Die hebben zo hun aversies. In dit geval dus géén kaas , geen pastas , geen soepen . Ik hou me aanbevolen voor tips.
- Zalmkoekjes
- Tomaat-mozzarellapizza (of een andere zelfgemaakte pizza; leuk ook om mee te rommelen!)
- Hamburgers (kun je ook best iets bijzonders van maken)
- Banana split (mag niet ontbreken)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_48996827
Dat is een prima suggestie, JAM, maar we wilden het bij Amsterdam houden .

We hebben nog geen oven hè Claudia? Een torenhoge hamburger is wel een leuk idee.
pi_48997230
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:10 schreef Gellius het volgende:

[..]

Groentepannekoeke.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:28:01 #113
37950 JAM
pi_48997231
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:17 schreef Gellius het volgende:
Dat is een prima suggestie, JAM, maar we wilden het bij Amsterdam houden .

We hebben nog geen oven hè Claudia? Een torenhoge hamburger is wel een leuk idee.
Ja, daar had ik ook al over nagedacht. Als je met de auto gewoon niet over de snelweg richting Den Haag gaat, dan kan je dat kind doen geloven dat Amsterdam echt een machtig grote stad is.

Anders moest je maar naar het NINT gaan. Of hoe dat ook heet.
pi_48997238
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:15 schreef Z het volgende:

Ik kan niet bedenken hoe je zou willen en überhapt kan rekenen met bijvoorbeeld 8,11 (acht jaar en 11 maanden), waarom reken je gewoon niet in maanden? Of je maakt een numerieke variabele met categorieen:
1 '1 maand'
2 '2 maanden'
...
...
13 '1 jaar 1 maand'
enz.
Heb ik ook over nagedacht, om het in maanden te doen. Ik denk dat ik het dan toch maar bij hele jaren houd (en ik zal bij m'n tweede begeleider eens peilen hoe dat doorgaans opgelost wordt).
quote:
Dit kan met aggregeren.
Data -> aggregate. De 'Break variabele' is dan de variabele waar de groepen in staan (N en ADHD), de 'aggregated variables' is 'Past Perfect'. En bij Function selecteer je dan 'Sum'. Dan krijg je echter elke case een waarde maar je hooft niet meer hoofd te rekenen ...
Ik krijg nu inderdaad achter elke case uit de N-groep "57,00" (totaal aantal VVT)! Maar er is niks veranderd als ik Frequencies of Crosstabs doe. Graag zou ik een tabel hebben waarin ik voor de N- en ADHD-groep per leeftijdsgroep (7, 8 en 9) te zien krijg hoe vaak de VVT wordt gebruikt (het liefst ook in percentages). Hoe kan ik hiertoe komen?

Trouwens: mijn gegevens staan nu allemaal door elkaar (gerangschikt op VVT in plaats van volgnummer). Hoe kan ik dit veranderen? Ik weet niet waardoor dit veranderd is (in ieder geval niet door Split File).

Je bent een held, hoor.
pi_48997276
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

- Zalmkoekjes
- Tomaat-mozzarellapizza (of een andere zelfgemaakte pizza; leuk ook om mee te rommelen!)
- Hamburgers (kun je ook best iets bijzonders van maken)
- Banana split (mag niet ontbreken)
Waarom the fuck nou weer tomaat-mozzarella? . Random dressingstips . .
pi_48997350
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:28 schreef JAM het volgende:

[..]

Ja, daar had ik ook al over nagedacht. Als je met de auto gewoon niet over de snelweg richting Den Haag gaat, dan kan je dat kind doen geloven dat Amsterdam echt een machtig grote stad is.

Anders moest je maar naar het NINT gaan. Of hoe dat ook heet.
Het Tropenmuseum? Ja, dat staat op ons lijstje. Ben er zelf ook nog nooit geweest .
pi_48997440
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:17 schreef Gellius het volgende:

Oh ja, geen oven. Is barbecueën een optie?

Ik houd overigens niet van salades, maar een klassieke Caesar salad zal heerlijk zijn bij hamburgers.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:35:00 #118
37950 JAM
pi_48997478
Trouwens, wil hij echt naar een museum of hebben pappa-mamma-neefje graag dat hij naar een museum zou willen?
pi_48997483
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:29 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Waarom the fuck nou weer tomaat-mozzarella? . Random dressingstips . .
Ik bladerde het hoofdstuk 'alleen voor de kids' voor Gellius door, eikel.
pi_48997654
Nee, hij wil ècht naar een museum. Een ècht museum.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:41:41 #121
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_48997738
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:35 schreef JAM het volgende:
Trouwens, wil hij echt naar een museum of hebben pappa-mamma-neefje graag dat hij naar een museum zou willen?
Het kan best hoor. Mijn neefje is 4 en die is ook dol op museums.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:42:00 #122
37950 JAM
pi_48997760
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:39 schreef Gellius het volgende:
Nee, hij wil ècht naar een museum. Een ècht museum.
Wat een lief kind. .
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:42:40 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48997783
Ik ga elk jaar een keer met mijn tantezeggers naar een museum.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:42:53 #124
37950 JAM
pi_48997791
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Het kan best hoor. Mijn neefje is 4 en die is ook dol op museums.
Ja, als je vier bent kan dat heel goed. Dan vind je alles prachtig. Als je elf bent echter, jongens, jongens, nee, toen hield ik me toch met andere dingen bezig dan musea -- museums.
pi_48997859
Is er eigenlijk een deugdelijk natuurhistorisch museum in Amsterdam? Ik geloof van niet hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')