Daar zit ik over te dubben. We hebben dit weekend mijn elfjarige neefje te logeren. Die houdt wel van in de keuken rommelen, maar ja - het is een kind hè? Die hebben zo hun aversies. In dit geval dus géén kaasquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ga je vanavond eten, Gellius?
Sober voedsel, Gellius, daar houd ik van. Sobere, droge happen. Een gehaktbal, een gekookte aardappel en een boon.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:52 schreef Gellius het volgende:
[..]
Toch snap ik je niet hoor JAM. Je houdt van uitgelezen be-bop, uitgelezen Aziatische meisjes, uitgelezen vormen van gesubsidieerde zelfbevrediging... en dan uitgerekend niet van uitgelezen voedsel?
Ik kan niet bedenken hoe je zou willen en überhapt kan rekenen met bijvoorbeeld 8,11 (acht jaar en 11 maanden), waarom reken je gewoon niet in maanden? Of je maakt een numerieke variabele met categorieen:quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat was ook voor mij een reden om er geen string van te maken, omdat ik er juist mee wil kunnen rekenen. Ik zat nog te denken aan 'scientific notation' maar het was me niet helemaal duidelijk wanneer je dat gebruikt.
Ik heb de variable nu op 'Numeric' gezet en alleen hele jaren gebruikt. (Je laatste vraag begrijp ik niet.)
[..]
Dit kan met aggregeren.quote:Maar de VVT is een keer of 57 door de N-groep gebruikt. Het is alleen zo dat er 34 kinderen in de groep zitten waarvan er 11 de VVT geen één keer gebruiken (en dus 23 kinderen één of meer keer). Maar ik ben geïnteresseerd in een ander perspectief, namelijk: hoe vaak wordt de VVT in totaal door de hele N-groep gebruikt, door de 7-jarigen in de N-groep vergeleken met de 7-jarigen in de ADHD-groep, enzovoort?
Het Museon.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:15 schreef Gellius het volgende:
Verder wordt het natuurlijk een leuk weekend. Het is zijn eerste keer Amsterdam. Vanavond nemen we hem mee naar de Dam. Morgen euh.. rondvaart natuurlijk, en even bij het bevrijdingsfestival kijken. Hij wil ook graag een museum bezoeken, maar we zijn er nog niet uit welk.
Hopelijk volop gelegenheid voor de betere oom/neef-gesprekken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:15 schreef Gellius het volgende:
Verder wordt het natuurlijk een leuk weekend. Het is zijn eerste keer Amsterdam. Vanavond nemen we hem mee naar de Dam. Morgen euh.. rondvaart natuurlijk, en even bij het bevrijdingsfestival kijken. Hij wil ook graag een museum bezoeken, maar we zijn er nog niet uit welk.
- Zalmkoekjesquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:10 schreef Gellius het volgende:
[..]
Daar zit ik over te dubben. We hebben dit weekend mijn elfjarige neefje te logeren. Die houdt wel van in de keuken rommelen, maar ja - het is een kind hè? Die hebben zo hun aversies. In dit geval dus géén kaas, geen pastas
, geen soepen
. Ik hou me aanbevolen voor tips.
Groentepannekoeke.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:10 schreef Gellius het volgende:
[..]
Daar zit ik over te dubben. We hebben dit weekend mijn elfjarige neefje te logeren. Die houdt wel van in de keuken rommelen, maar ja - het is een kind hè? Die hebben zo hun aversies. In dit geval dus géén kaas, geen pastas
, geen soepen
. Ik hou me aanbevolen voor tips.
Ja, daar had ik ook al over nagedacht. Als je met de auto gewoon niet over de snelweg richting Den Haag gaat, dan kan je dat kind doen geloven dat Amsterdam echt een machtig grote stad is.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:17 schreef Gellius het volgende:
Dat is een prima suggestie, JAM, maar we wilden het bij Amsterdam houden.
We hebben nog geen oven hè Claudia? Een torenhoge hamburger is wel een leuk idee.
Heb ik ook over nagedacht, om het in maanden te doen. Ik denk dat ik het dan toch maar bij hele jaren houd (en ik zal bij m'n tweede begeleider eens peilen hoe dat doorgaans opgelost wordt).quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:15 schreef Z het volgende:
Ik kan niet bedenken hoe je zou willen en überhapt kan rekenen met bijvoorbeeld 8,11 (acht jaar en 11 maanden), waarom reken je gewoon niet in maanden? Of je maakt een numerieke variabele met categorieen:
1 '1 maand'
2 '2 maanden'
...
...
13 '1 jaar 1 maand'
enz.
Ik krijg nu inderdaad achter elke case uit de N-groep "57,00" (totaal aantal VVT)! Maar er is niks veranderd als ik Frequencies of Crosstabs doe. Graag zou ik een tabel hebben waarin ik voor de N- en ADHD-groep per leeftijdsgroep (7, 8 en 9) te zien krijg hoe vaak de VVT wordt gebruikt (het liefst ook in percentages). Hoe kan ik hiertoe komen?quote:Dit kan met aggregeren.
Data -> aggregate. De 'Break variabele' is dan de variabele waar de groepen in staan (N en ADHD), de 'aggregated variables' is 'Past Perfect'. En bij Function selecteer je dan 'Sum'. Dan krijg je echter elke case een waarde maar je hooft niet meer hoofd te rekenen ...
Waarom the fuck nou weer tomaat-mozzarella?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
- Zalmkoekjes
- Tomaat-mozzarellapizza (of een andere zelfgemaakte pizza; leuk ook om mee te rommelen!)
- Hamburgers (kun je ook best iets bijzonders van maken)
- Banana split (mag niet ontbreken)
Het Tropenmuseum? Ja, dat staat op ons lijstje. Ben er zelf ook nog nooit geweestquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:28 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, daar had ik ook al over nagedacht. Als je met de auto gewoon niet over de snelweg richting Den Haag gaat, dan kan je dat kind doen geloven dat Amsterdam echt een machtig grote stad is.
Anders moest je maar naar het NINT gaan. Of hoe dat ook heet.
Oh ja, geen oven. Is barbecueën een optie?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:17 schreef Gellius het volgende:
We hebben nog geen oven hè Claudia? Een torenhoge hamburger is wel een leuk idee.
Ik bladerde het hoofdstuk 'alleen voor de kids' voor Gellius door, eikel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:29 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waarom the fuck nou weer tomaat-mozzarella?. Random dressingstips
. .
Het kan best hoor. Mijn neefje is 4 en die is ook dol op museums.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:35 schreef JAM het volgende:
Trouwens, wil hij echt naar een museum of hebben pappa-mamma-neefje graag dat hij naar een museum zou willen?
Wat een lief kind.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:39 schreef Gellius het volgende:
Nee, hij wil ècht naar een museum. Een ècht museum.
Ja, als je vier bent kan dat heel goed. Dan vind je alles prachtig. Als je elf bent echter, jongens, jongens, nee, toen hield ik me toch met andere dingen bezig dan musea -- museums.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het kan best hoor. Mijn neefje is 4 en die is ook dol op museums.
Nee, dan kan je beter even naar Leiden gaan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:44 schreef Gellius het volgende:
Is er eigenlijk een deugdelijk natuurhistorisch museum in Amsterdam? Ik geloof van niet hè?
Al je nu eens niet met splitfile gaat werken maar met 'select cases', dus selecteer eerst alle 7 jarigen.Vervolgens doe je Analyse -> Reports -> Report summaries in Columns; Data columns is de VVT variabele, Break Columns is de N en ADHD variabele. En dit herhaal je voor alle leeftijden. Werk je overigens met een syntax of zit je te pielen in de menutjes?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb ik ook over nagedacht, om het in maanden te doen. Ik denk dat ik het dan toch maar bij hele jaren houd (en ik zal bij m'n tweede begeleider eens peilen hoe dat doorgaans opgelost wordt).
[..]
Ik krijg nu inderdaad achter elke case uit de N-groep "57,00" (totaal aantal VVT)! Maar er is niks veranderd als ik Frequencies of Crosstabs doe. Graag zou ik een tabel hebben waarin ik voor de N- en ADHD-groep per leeftijdsgroep (7, 8 en 9) te zien krijg hoe vaak de VVT wordt gebruikt (het liefst ook in percentages). Hoe kan ik hiertoe komen?
Trouwens: mijn gegevens staan nu allemaal door elkaar (gerangschikt op VVT in plaats van volgnummer). Hoe kan ik dit veranderen? Ik weet niet waardoor dit veranderd is (in ieder geval niet door Split File).
Je bent een held, hoor.
Is je neef toevallig gek op katten?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:46 schreef Gellius het volgende:
Wat een pruthoofdstad is Amsterdam toch weer. Géén natuurhistorisch museum.
Gellius junior zou je dan een plezier kunnen doen met het Kattenkabinet aan de Herengracht.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:50 schreef Gellius het volgende:
Mwah. Gemiddeld. Katten zijn het domein van zijn wat jongere broertje. Mijn naamgenoot,
.
Oja. Ze heeft een boekje voor zich liggen, en kan opeens niet zelf meer nadenken.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bladerde het hoofdstuk 'alleen voor de kids' voor Gellius door, eikel.
Ok. Pannekoeke met groente.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:55 schreef Gellius het volgende:
Pope, doe even constructief mee, wil je?
jij vindt die tussen-n zo'n flauwekul dat je die aan het eind uit protest ook weglaat.quote:
Ik werk ook niet met Split File. Waardoor de volgorde wel veranderd is, weet ik niet. Ik zit trouwens in de Data Editor te werken en niet in de Syntax Editor. Is dat niet zo slim?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:46 schreef Z het volgende:
[..]
Al je nu eens niet met splitfile gaat werken maar met 'select cases', dus selecteer eerst alle 7 jarigen.Vervolgens doe je Analyse -> Reports -> Report summaries in Columns; Data columns is de VVT variabele, Break Columns is de N en ADHD variabele. En dit herhaal je voor alle leeftijden. Werk je overigens met een syntax of zit je te pielen in de menutjes?
Nemo hebben we met de oudste gedaan, ik vond het persoonlijk ERG tegenvallen. Ik bewaar veel betere herinneringen aan het Evoluon. Energetica, daar kwam DTB gisteren ook mee aanzetten. Dat lijkt me ook wel wat.quote:
Variantie-analyse. Dat klinkt interessant. Compare means? Daar heb ik al eerder naar gekeken. (Ik denk dat ik eerst wat meer over de basics moet lezen van statistische analyse, want ik weet niet zo goed waar ik precies gebruik van moet maken als het gaat om significantietestjes.)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:49 schreef Z het volgende:
Het is overigens een hardstikke logisch 'probleem'wat je hebt, ik zou de verschillen in de groepen/aantallen beoordelen via een variantie analyse denk ik (de gemiddelden vergelijken dus), dan heb je dat soort tabelletjes niet echt nodig.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik werk ook niet met Split File. Waardoor de volgorde wel veranderd is, weet ik niet. Ik zit trouwens in de Data Editor te werken en niet in de Syntax Editor. Is dat niet zo slim?
Ik heb je instructies opgevolgd. En kijk, nu komen we ergens!Hoe zou ik nu percentages en significantiedingen kunnen laten berekenen?
[afbeelding]
Variantie analyse is niet moelijk. Je moet de One-way ANOVA gebruiken, je hebt meer dan twee groepen namelijk. Wel een de homogeniteit van de varianties checken. Ik kom er vanmiddag nog even op terug!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Variantie-analyse. Dat klinkt interessant. Compare means? Daar heb ik al eerder naar gekeken. (Ik denk dat ik eerst wat meer over de basics moet lezen van statistische analyse, want ik weet niet zo goed waar ik precies gebruik van moet maken als het gaat om significantietestjes.)
Ik wil trouwens wel uiteindelijk wat tabellen eruit laten rollen, want ik heb geen zin om voor daadwerkelijke publicatie ook nog eens zelf tabelletjes op te zetten en in te kloppen.
Heel erg bedankt!quote:
O ja, ik moet nog een boek uitlezen!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:14 schreef LXIV het volgende:
Musei, musea.
Neem zo'n kind toch liever mee naar de dierentuin. Of beter nog, naar een kinderboerderij. Met ravotbaan en speeltuin. En na afloop een braadworst met friet.
Op die manier vorm je zo'n jongen.
Ik denk ook dat je daar een aardig tijdje in de rij zal staan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:20 schreef Thisbe het volgende:
En het Anne Frankhuis? In het kader van bevrijdingsdag. Hoewel ik het een behoorlijk slecht museum vind.
Mijn tante nam mij toen ik een jaar of 10 was ook mee over de Wallen. "Zo jongen, dan heb je dat tenminste ook een keer gezien."quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:21 schreef JAM het volgende:
Ik zou 'm meenemen naar de wallen en dan zou ik zeggen: 'Kijk, neef. Hier kan je neuken voor geld. Dat kan hier, in de stad. Dat is hier heel normaal.' -- en dan die braadworst met friet.
Ik was er voor 't eerst toen ik een zes of acht was. Mijn vader zei: 'Die mevrouw heeft het een beetje warm, daarom heeft ze zo weinig kleren aan.' Mijn moeder zei: 'Dat is een hoer, JAM, daarmee kan je bloot knuffelen voor heel veel geld. Mannen die dat doen zijn een beetje zielig. Niemand wil met ze knuffelen en daarom gaan ze naar zo'n mevrouw toe.'quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:32 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Mijn tante nam mij toen ik een jaar of 10 was ook mee over de Wallen. "Zo jongen, dan heb je dat tenminste ook een keer gezien."
Vervolgens gingen we naar een klassiek concert in het concertgebouw.
Hij woont op het platteland, dus daar heeft ie helemaal geen gebrek aan. We willen nu juist stadse dingen met hem doen. Ik heb hier vijftig meter raamprostitutie aan de overkant van het water zitten, dus dat pakt-ie wel mee. En het Anne Frankhuis, ik ben er in geen vijfebtwintig jaar geweest, maar de rij trekt me inderdaad niet erg aan. hem ook niet, denk ik.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:14 schreef LXIV het volgende:
Musei, musea.
Neem zo'n kind toch liever mee naar de dierentuin. Of beter nog, naar een kinderboerderij. Met ravotbaan en speeltuin. En na afloop een braadworst met friet.
Op die manier vorm je zo'n jongen.
In de zin van?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:50 schreef LXIV het volgende:
Dat weet ik niet. Zijn eveneens roodharige broertje is in ieder geval heel slecht terechtgekomen, dat weet ik wel.
Identificeer jij je met het jongetje, L? Heb jij ook wel eens een geweldig verhaal uit je duim gezogen, enkel om een paar weken lang populair te kunnen zijn? En uiteindelijk, toen de aap uit de mouw kwam, de gevolgen van je leugens onder ogen moeten zien? Vind je het daarom geen grappig, nobel of voldoening brengend verhaal?quote:
Jij denkt dat empathisch vermogen beperkt is tot eigen ondervinden?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Identificeer jij je met het jongetje, L? Heb jij ook wel eens een geweldig verhaal uit je duim gezogen, enkel om een paar weken lang populair te kunnen zijn? En uiteindelijk, toen de aap uit de mouw kwam, de gevolgen van je leugens onder ogen moeten zien? Vind je het daarom geen grappig, nobel of voldoening brengend verhaal?
Wat het knaapje doet, weet ik niet, maar wat LXIV tegenwoordig doet, is opeens een stuk beter te verklaren.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:44 schreef Gellius het volgende:
En, is het knaapje erdoor gevormd, L?. Wat doet hij nu?
LXIV lijkt de indruk te wekken dat je je alleen kunt inleven in een ander als je datzelfde ook zelf hebt ervaren. Da's wel degelijk empathie.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:57 schreef Gellius het volgende:
Dan is het juist géén empathie, L.
Nou, kom, kom zeg. Die conclusie is minstens veel te kort door de bocht.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:58 schreef LXIV het volgende:
Je had jezelf ook kunnen verkneukelen dat boontje uiteindelijk om zijn loontje gekomen was, L.
Maar nee, jij moet jezelf weer zo nodig met het -zielige- roodharige jongetje identificeren, in plaats van met mij.
Inderdaad. Dat is het thema. En daarnaast ook het feit dat het jongetje met angst en beven zijn komende verjaarsfeestje tegenmoetzag, in plaats van met plezier, zichzelf steeds dieper in een web van leugens spinnend.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Mijngeldt voornamelijk het gegeven dat dit jongetje zich gedreven zag tot een dergelijke leugen.
Nou dan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is het thema. En daarnaast ook het feit dat het jongetje met angst en beven zijn komende verjaarsfeestje tegenmoetzag, in plaats van met plezier, zichzelf steeds dieper in een web van leugens spinnend.
Het verhaal verliest echter zijn waarde wanneer ik het niet vanuit het perspectief vertel hoe ik het zelf toen beleefd heb. Nu denk ik er natuurlijk veel anders over.
De vraag is zelfs of we het een leugen kunnen noemen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Mijngeldt voornamelijk het gegeven dat dit jongetje zich gedreven zag tot een dergelijke leugen.
Dat is zeker waar.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:16 schreef Frollo het volgende:
Ik bedoel dus te zeggen dat kinderen fantasie en werkelijkheid nog maar moeilijk kunnen scheiden. Wat wij 'liegen' noemen is een interpretatie van volwassenen.
Ja Belgie. Dan heb je het ook over een land ver weg. Ook nu nog vind ik het uiterst aannemelijk dat je daar een gouden draak in een schuur kunt houden.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
De vraag is zelfs of we het een leugen kunnen noemen.
Toen ik een jaar of zeven, acht was, praatten mijn vriendje Pieter en ik bloedserieus over de gouden draak die we in ons bezit hadden en die we in België in een schuur hielden.
Ongeveer in dezelfde periode polste ik mijn klasgenootjes omtrent hun medewerking aan het pretpark dat ik wilde gaan bouwen op een stukje duingrond in de buurt van de school. Groot enthousiasme. Ik herinner me met name Patricks reactie, die de tegeltjes van het zwembad wel wilde zetten.
Ook kauwde ik graag op papier en zou mijn leven erop hebben verwed dat papier naar sinaasappel smaakt als je het eerst oranje kleurt.
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja Belgie. Dan heb je het ook over een land ver weg. Ook nu vind ik het uiterst aannemelijk dat je daar een gouden draak in een schuur kunt houden.
Ik lees of zie ze graag, de verhalen en foto's uit onze jeugd. Waar blijft Claudia eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:15 schreef Lienekien het volgende:
Al die anekdotes doen mij een beetje aan Werther Nieland denken, al moet ik zeggen dat het al een tijdje terug is dat ik dat voor het laatst gelezen heb.
Het is vrij simpel, zoals ik eigenlijk al verwacht had. Je kan de tabellen maken bij: Analyse->Tables->Custom Tables. Klik linksboven rechts op je vvt variabele en maak er een 'nominale' variabele van ipv 'scale'. Sleep de leeftijds variabele naar de rows en dde vvt variabele naar de colums. Klik links onder bij Defineop N% Summary ... en selecteer links SUM en voeg die toe aan de tabel. Et voila.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heel erg bedankt!
Ik zie het weer zitten.
Moet je de PLM-variabelen dan niet eerst horizontaal spiegelen om hen goed in de tabel te kunnen 'fitten'?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:20 schreef Z het volgende:
[..]
Het is vrij simpel, zoals ik eigenlijk al verwacht had. Je kan de tabellen maken bij: Analyse->Tables->Custom Tables. Klik linksboven rechts op je vvt variabele en maak er een 'nominale' variabele van ipv 'scale'. Sleep de leeftijds variabele naar de rows en dde vvt variabele naar de colums. Klik links onder bij Defineop N% Summary ... en selecteer links SUM en voeg die toe aan de tabel. Et voila.
Heb je weer met je neus teveel in de poppy gezeten?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Moet je de PLM-variabelen dan niet eerst horizontaal spiegelen om hen goed in de tabel te kunnen 'fitten'?
Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om dit soort anekdotes uit mijn eigen jeugd op te lepelen. Ik kan moeilijk het juiste perspectief vinden voor het tragikomische, omdat sommige zaken later zo bijzonder tragisch zijn verlopen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik lees of zie ze graag, de verhalen en foto's uit onze jeugd. Waar blijft Claudia eigenlijk?
Volgens mij in groep vijf. Of je was wel heel erg snel.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:22 schreef JAM het volgende:
Ik weet niet meer wat ik deed toen ik acht was. Volgens mij zat ik toen in groep zes.
Ouwe lul.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:23 schreef LXIV het volgende:
Trouwens, mensen die in groepen in plaats van klassen gezeten hebben, daar kan nooit meer iets goeds van worden.
Gewoon een zakelijk verslag van de gebeurtenissen geven, en wat licht afwijkende bijvoegelijk naamwoorden toevoegen, her en der door de tekst heen een of meer psychologische verbanden of symbolen toevoegen et voila. Een gepaste anecdote is geboren. Zoveel schrijvers doen het op die manier.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om dit soort anekdotes uit mijn eigen jeugd op te lepelen. Ik kan moeilijk het juiste perspectief vinden voor het tragikomische, omdat sommige zaken later zo bijzonder tragisch zijn verlopen.
Denk ik.
En je bent een keer bij een gereformeerd vriendje wezen spelen omdat hij zo'n mooi treinenstel had. Vergeet vooral dat niet. Komt in wezne op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:28 schreef JAM het volgende:
Ja, ik ben er weer over uit wat ik toen deed. Daar wilde ik 't bij laten.
Je kent dus niet het gevoel dat je van de kleuterschool naar de 'grote school' gaat.quote:
Nou, ik ging wel na groep twee verhuizen (van Best naar Eindhoven), en dat betekende dat ik van een kleine school naar een grote school ging, aangezien de basisschool waar ik opzat toen de grootste van Brabant was en tegenwoordig zelfs van Nederland ofzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je kent dus niet het gevoel dat je van de kleuterschool naar de 'grote school' gaat.
Niet dat dat erg is.
Dat was heel erg, van de kleuterschool naar de grote school gaan! Dat was het begin van het einde van je vrijheid! In plaats van nuttige zaken zoals spelen moest je nu de helft van de dag stilzitten en naar het eindeloos trage gezeur van een juffrouw luisteren. En daarna komt het bij de meesten nooit meer goed. De fabriekspoorten en filemeldingen staan al op ze te wachten.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je kent dus niet het gevoel dat je van de kleuterschool naar de 'grote school' gaat.
Niet dat dat erg is.
Oh, ik vond het wel stoer hoor, de grote school!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 13:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat was heel erg, van de kleuterschool naar de grote school gaan! Dat was het begin van het einde van je vrijheid! In plaats van nuttige zaken zoals spelen moest je nu de helft van de dag stilzitten en naar het eindeloos trage gezeur van een juffrouw luisteren. En daarna komt het bij de meesten nooit meer goed. De fabriekspoorten en filemeldingen staan al op ze te wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |