FOK!forum / Klaagbaak / Vrachtwagenschauffeurs deel 2!!
zure_appledonderdag 3 mei 2007 @ 20:36
En hier gaan we weer verder zeiken over truckers!

Originele OP:
quote:
Wat een asociaal volk...

rijden ALTIJD te hard (voor de mensen die het nog niet wisten, een vrachtwagen mag maar 80 ipv de gebruikelijke 95)

als ze willen inhalen, doen ze dat ook, gooien hem er zonder pardon voor

altijd maar elkaar voorlaten bij invoegstroken, maar als ik een keer met een zware aanhanger rij en dus moeilijk snelheid kan maken, gaan ze dus echt niet aan de kant

ze kleven; soms zit er nog geen meter tussen

ze vooroorzaken files met dat inhalen

ze zijn met andere dingen bezig dan met autorijden (krantje lezen, bellen, koffiezetten, magnetronmaaltijd klaarmaken)

Irritant dus!
Vorige topic: Vrachtwagenchauffeurs
Qunakdonderdag 3 mei 2007 @ 20:37
Eigenlijk vind ik arbeiders in bestelbusjes veel erger.
worldpimberdonderdag 3 mei 2007 @ 20:40
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:37 schreef Qunak het volgende:
Eigenlijk vind ik arbeiders in bestelbusjes veel erger.
Joaah
Aufruhrdonderdag 3 mei 2007 @ 20:45
Laatst was ik bezig een vrachtwagen in te halen (zo'n hele lange). En toen ik hem ongeveer halverwege gepasseerd was zette hij zijn richtingsaanwijzer aan en begon af te slaan (naar links draaien dus). Hier door duwde hij me bijna van de weg af.
BrauNdonderdag 3 mei 2007 @ 20:48
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:45 schreef Aufruhr het volgende:
Laatst was ik bezig een vrachtwagen in te halen (zo'n hele lange). En toen ik hem ongeveer halverwege gepasseerd was zette hij zijn richtingsaanwijzer aan en begon af te slaan (naar links draaien dus). Hier door duwde hij me bijna van de weg af.
Ach gossie.

Gewoon gas geven dan... Je zult 'm wel ingehaald hebben met een gangetje van 100.
jitzzzzedonderdag 3 mei 2007 @ 20:50
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:45 schreef Aufruhr het volgende:
Laatst was ik bezig een vrachtwagen in te halen (zo'n hele lange). En toen ik hem ongeveer halverwege gepasseerd was zette hij zijn richtingsaanwijzer aan en begon af te slaan (naar links draaien dus). Hier door duwde hij me bijna van de weg af.
Je zal wel getraumatiseerd zijn
Qunakdonderdag 3 mei 2007 @ 20:56
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:45 schreef Aufruhr het volgende:
Laatst was ik bezig een vrachtwagen in te halen (zo'n hele lange). En toen ik hem ongeveer halverwege gepasseerd was zette hij zijn richtingsaanwijzer aan en begon af te slaan (naar links draaien dus). Hier door duwde hij me bijna van de weg af.
Lange vrachtwagens in Nederland .


Ah, Australie .
Aufruhrdonderdag 3 mei 2007 @ 20:57
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:48 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ach gossie.

Gewoon gas geven dan... Je zult 'm wel ingehaald hebben met een gangetje van 100.
Ik mocht er maar 90 en dat was juist op een stuk waar ze regelmatig flitsen. Maar ik heb ook gewoon meer gas gegeven.
Aufruhrdonderdag 3 mei 2007 @ 20:58
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:50 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je zal wel getraumatiseerd zijn
Ik durf niet meer naar buiten te gaan
BrauNdonderdag 3 mei 2007 @ 20:58
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:57 schreef Aufruhr het volgende:

[..]

Ik mocht er maar 90 en dat was juist op een stuk waar ze regelmatig flitsen. Maar ik heb ook gewoon meer gas gegeven.
Ah, okee. Mja, sommige lui knallen 'm inderdaad zomaar naar de andere rijstrook, doe je weinig tegen.
Sport_Lifedonderdag 3 mei 2007 @ 20:59
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:45 schreef Aufruhr het volgende:
Laatst was ik bezig een vrachtwagen in te halen (zo'n hele lange). En toen ik hem ongeveer halverwege gepasseerd was zette hij zijn richtingsaanwijzer aan en begon af te slaan (naar links draaien dus). Hier door duwde hij me bijna van de weg af.
Net je rijbewijs? .
RealZeusdonderdag 3 mei 2007 @ 21:00
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:45 schreef Aufruhr het volgende:
Laatst was ik bezig een vrachtwagen in te halen (zo'n hele lange). En toen ik hem ongeveer halverwege gepasseerd was zette hij zijn richtingsaanwijzer aan en begon af te slaan (naar links draaien dus). Hier door duwde hij me bijna van de weg af.
Dan zat je dus en zijn dode hoek. Of het was echt een aso, dat kan ook.
RealZeusdonderdag 3 mei 2007 @ 21:01
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:56 schreef Qunak het volgende:

[..]

Lange vrachtwagens in Nederland .

[afbeelding]
Ah, Australie .
Oh, als dat ontbrandt heb je een hele snelle vrachtwagen en dan kan het ding ook vliegen.
Toitledonderdag 3 mei 2007 @ 21:02
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:57 schreef Aufruhr het volgende:

[..]

Ik mocht er maar 90 en dat was juist op een stuk waar ze regelmatig flitsen. Maar ik heb ook gewoon meer gas gegeven.
Even voor de duidelijkheid; je mocht er maar 90, je hebt kunnen lezen dat vrachtwagens ook 90 rijden. Toch inhalen, dus ben jij eigenlijk ook zo'n ''kut'' chauffeur.
Misschien weer terug naar de brommobiel (niet stiekem fietsers inhalen en dan zeuren hé).
Qunakdonderdag 3 mei 2007 @ 21:05
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:01 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Oh, als dat ontbrandt heb je een hele snelle vrachtwagen en dan kan het ding ook vliegen.
Vandaar ook die koeienvanger of hoe dat ding ook mag heten.
Pikkebaasdonderdag 3 mei 2007 @ 21:07
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:37 schreef Qunak het volgende:
Eigenlijk vind ik arbeiders in bestelbusjes veel erger.
Yep. Vrachtwagenchauffeurs geef ik altijd voorrang, dat zijn toffe lui, die mijn eten vervoeren.
Busjes met bouwvakkers zijn knokkelschurende josti's die te zwaar beladen en te hard op de linkerbaan kleven.
Wupppiedonderdag 3 mei 2007 @ 21:17
en jouw huis bouwen.

Vrachtwagenchauffeurs menen maar iets te vaak dat ze van alles kunnen flikken onder het mom "ik ben aan het werk"

ja en?

Ik rijd NAAR mijn werk
Qunakdonderdag 3 mei 2007 @ 21:18
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:07 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Yep. Vrachtwagenchauffeurs geef ik altijd voorrang, dat zijn toffe lui, die mijn eten vervoeren.
Busjes met bouwvakkers zijn knokkelschurende josti's die te zwaar beladen en te hard op de linkerbaan kleven.
En bumperkleven .
Wupppiedonderdag 3 mei 2007 @ 21:18
eigen ergenis, 2 rijstroken gaan over in 1, je mag doorrijden tot de pijlen en verdrijvingsvlak, dat doe ik dus.

komt er zo'n kloothommel aan die effe vanuit de rechterbaan half de linker gaan blokken omdat ze vinden dat het niet "kan"

opboeren, klerelijers
zure_appledonderdag 3 mei 2007 @ 21:20
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:02 schreef Toitle het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid; je mocht er maar 90, je hebt kunnen lezen dat vrachtwagens ook 90 rijden. Toch inhalen, dus ben jij eigenlijk ook zo'n ''kut'' chauffeur.
Misschien weer terug naar de brommobiel (niet stiekem fietsers inhalen en dan zeuren hé).
Nee nee nee. De trucker was in dit geval asociaal omdat hij maar 80 mocht
zure_appledonderdag 3 mei 2007 @ 21:22
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:18 schreef Wupppie het volgende:
eigen ergenis, 2 rijstroken gaan over in 1, je mag doorrijden tot de pijlen en verdrijvingsvlak, dat doe ik dus.

komt er zo'n kloothommel aan die effe vanuit de rechterbaan half de linker gaan blokken omdat ze vinden dat het niet "kan"

opboeren, klerelijers
Dat klopt niet. Je moet gaan ritsen bij het bord 'ritsen vanaf hier' of zodra aangegeven wordt dat je naar rechts moet. Wat jij doet is triest, schiet niets op, je veroorzaakt files en het is asociaal.

Dat van die trucker is ook triest een beetje eigen rechtertje gaan spelen, daar niet van
zure_appledonderdag 3 mei 2007 @ 21:24
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:07 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Yep. Vrachtwagenchauffeurs geef ik altijd voorrang, dat zijn toffe lui, die mijn eten vervoeren.
Busjes met bouwvakkers zijn knokkelschurende josti's die te zwaar beladen en te hard op de linkerbaan kleven.
Geef je treinen en boten en vliegtuigen ook altijd voorrang dan? En de fietskoerier?
Aufruhrdonderdag 3 mei 2007 @ 21:27
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:02 schreef Toitle het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid; je mocht er maar 90, je hebt kunnen lezen dat vrachtwagens ook 90 rijden. Toch inhalen, dus ben jij eigenlijk ook zo'n ''kut'' chauffeur.
Misschien weer terug naar de brommobiel (niet stiekem fietsers inhalen en dan zeuren hé).
Wat zou ik de kutchauffeur zijn. Ik rij zoals het hoort terwijl de vrachwagen plots links afdraait.
Die vrachtwagen reed géén 90! Daarom haalde ik hem in. Wat zou het nut zijn als iets inhaal wat sneller / even snel als mij rijdt?
RealZeusdonderdag 3 mei 2007 @ 21:28
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:24 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Geef je treinen en boten en vliegtuigen ook altijd voorrang dan? En de fietskoerier?
Treinen geef ik altijd voorrang, boten voorrang geven hangt van de brugwachter af en vliegtuigen kom ik niet zo vaak tegen onderweg.
GioStyledonderdag 3 mei 2007 @ 21:32
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:24 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Geef je treinen en boten en vliegtuigen ook altijd voorrang dan? En de fietskoerier?
Kop een trein.
Toitledonderdag 3 mei 2007 @ 21:32
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:27 schreef Aufruhr het volgende:

[..]

Wat zou ik de kutchauffeur zijn. Ik rij zoals het hoort terwijl de vrachwagen plots links afdraait.
Die vrachtwagen reed géén 90! Daarom haalde ik hem in. Wat zou het nut zijn als iets inhaal wat sneller / even snel als mij rijdt?
Ok verkeerd begrepen. Excuses. Dat links af draaien was in ieder geval vaag van hem.
Ik ben zelf 10 jaar chauffeur geweest, binnen- en buitenland, dat jullie hier alle chauffeurs gelijk behandelen is wel misschien iets te naief.
Als de snel heid van jullie beide bijna even groot was zat je misschien in z'n dode hoek, is geen excuus maar zou een reden kunnen zijn.
Wupppiedonderdag 3 mei 2007 @ 21:33
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:22 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Dat klopt niet. Je moet gaan ritsen bij het bord 'ritsen vanaf hier' of zodra aangegeven wordt dat je naar rechts moet. Wat jij doet is triest, schiet niets op, je veroorzaakt files en het is asociaal.

Dat van die trucker is ook triest een beetje eigen rechtertje gaan spelen, daar niet van
dat jij alleen ritsen kent is pas triest, ik heb het over zo'n pijl op de weg of erboven, doorrijden en invoegen, niet allemaal als koeien achter elkaar gaan staan, DAT geeft files.

Overigens wil ik erg graag het RVV artikel zien waar staat dat ik GELIJK vanaf het bord ritsen moet ritsen, dat staat namelijk nergens, het is een voorwaarschuwing dat je moet gaan ritsen, gewoon doorrijden en langzaam invoegen en niet achterlekaar gaan staan.
Aufruhrdonderdag 3 mei 2007 @ 21:39
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:32 schreef Toitle het volgende:

[..]

Ok verkeerd begrepen. Excuses. Dat links af draaien was in ieder geval vaag van hem.
Ik ben zelf 10 jaar chauffeur geweest, binnen- en buitenland, dat jullie hier alle chauffeurs gelijk behandelen is wel misschien iets te naief.
Als de snel heid van jullie beide bijna even groot was zat je misschien in z'n dode hoek, is geen excuus maar zou een reden kunnen zijn.
ik vergeef het je
worldpimberdonderdag 3 mei 2007 @ 21:41
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:00 schreef RealZeus het volgende:
Dan zat je dus en zijn dode hoek. Of het was echt een aso, dat kan ook.
Welke dode hoek aan de linkerkant?
Toitlevrijdag 4 mei 2007 @ 14:23
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:41 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Welke dode hoek aan de linkerkant?
Die dus, dat je niet weet dat er 1 is zegt genoeg, toch!
worldpimbervrijdag 4 mei 2007 @ 14:45
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:23 schreef Toitle het volgende:
Die dus, dat je niet weet dat er 1 is zegt genoeg, toch!
Ja, zegt genoeg over die chauffeur. Want als je je kop een beetje beweegt en je spiegel goed afsteld mag je op een 2 baans weg toch zeker niemand missen
Toitlevrijdag 4 mei 2007 @ 14:54
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:45 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ja, zegt genoeg over die chauffeur. Want als je je kop een beetje beweegt en je spiegel goed afsteld mag je op een 2 baans weg toch zeker niemand missen
Gelijk!
Maar nu zeg je wel 2 dingen waar een chauffeur aan moet denken / rekening houden en dat doen er helaas nog erg weinig.
Chauffeurs die op hun stuur leunen, hebben overigens een fokkin grote dode hoek.
worldpimbervrijdag 4 mei 2007 @ 15:14
Sjah, door op je stuur te leunen kies je er meestal wel bewust voor niets meer naar achteren te zien Alhoewel de spiegels ook dan nog redelijk te draaien zijn

Vliegtuig verdwaald in drukke straat

Dit dan
Hijackingvrijdag 4 mei 2007 @ 15:18
Vroeger vond ik vrachtwagen chauffeurs de shit beetje rijden in een grote bak de heledag muziek luisteren en vet eten maarja things change
zure_applevrijdag 4 mei 2007 @ 15:23
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:14 schreef worldpimber het volgende:
Sjah, door op je stuur te leunen kies je er meestal wel bewust voor niets meer naar achteren te zien Alhoewel de spiegels ook dan nog redelijk te draaien zijn

Vliegtuig verdwaald in drukke straat

Dit dan
Wilde het net posten hier
Toitlevrijdag 4 mei 2007 @ 15:31
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:23 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Wilde het net posten hier
Is een mooie plek om je trailler af te koppelen, chauffeur kan beter nog blijven vluchten voorlopig.
Pikkebaasvrijdag 4 mei 2007 @ 16:22
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:24 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Geef je treinen en boten en vliegtuigen ook altijd voorrang dan? En de fietskoerier?
'tuurlijk, als er een trein of boot op de A12 komt, zal ik zeker gas terugnemen. En als er een fietskoerier langs wil als ik 100 rij dan mag dan van mij prima.

Nee, serieus, de meeste truckchauffeurs die ik ken zijn toffe lui, ridders van het asfalt, die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn. Zelf heb ik ook wel eens in een truck gezeten en ik kan me voorstellen dat je zo'n klein autootje soms gewoon mist. Doen ze niet express, die gasten zitten ook niet op schade te wachten.

Kijk, bouwvakkers, da's een heel ander verhaal....
Volvomanvrijdag 4 mei 2007 @ 16:35
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:45 schreef Aufruhr het volgende:
Laatst was ik bezig een vrachtwagen in te halen (zo'n hele lange). En toen ik hem ongeveer halverwege gepasseerd was zette hij zijn richtingsaanwijzer aan en begon af te slaan (naar links draaien dus). Hier door duwde hij me bijna van de weg af.
Zo'n hele lange?