Hoe kom je erbij dat travellers cheques niet meer bestaan?!
http://www.travelex.com/nl/personal/TC_default.asp?content=tc&lang=NLDVoor een lange tijd zou ik een combinatie maken tussen een aantal travellerscheques, VISA-card en cash. Vanzelfsprekend berg je alles gespreid op: een deel op je lijf, een deel in je tas, een deel in je hotel (etv. in de kluis) of je tijdelijke woning.
Je angst voor cc snap ik niet zo. Vrijwel overal buiten Nederland is dit tegenwoordig het makkelijkste betaalmiddel. Nog steeds wordt er in Afrika (en elders) af en toe misbruik gemaakt van cc gegevens. Met name bij van die "kras" apparaten waar ze je pas doorheen halen bij betalen in een restaurant of hotel gaat het hier en daar mis. Maar je ziet nu in heel veel delen dat ze razendsnel aan het overstappen zijn op apparaten waarbij je je pincode moet intoetsen. Dan is de kans op misbruik vrij klein. Daarbij vind ik persoonlijk de service van VISA op dit gebied geweldig. Ze letten zeer goed op eventuele vreemde betalingen en als er iets gebeurt ben jij (vrijwel) nooit de klos (waarschijnlijk dat ze daarom zo goed opletten dus
![]()
).
Niet aarzelen: doen! Alleen afgaan op cash en travellerscheques lijkt me de zaken onnodig gecompliceerd maken!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.