ik weet precies wat je bedoelt, maar waarschijnlijk doen ze het op deze manier om de groepen zo groot mogelijk te houden zodat ze echt een vuist kunnen maken tijdens CAO onderhandelingen, bepaalde bedrijfstakken zouden anders altijd naast de pot plassen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:08 schreef sanger het volgende:
Oke, ik vind de link met elkaar niet helemaal logisch. Maar what's in a name
Begonnen met missenquote:
moet echt vreselijk zijn geweest voor je.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:39 schreef Marsepein het volgende:
Op vakantie moest![]()
Ik werd gedwongen ja, met de knuppel het vliegtuig in geslagen, het doet nog pijn....![]()
Inderdaad op vakantie geweest:
http://www.clubturban.com/eng/index.php
Kijk dat op de vorige pagina is nog eens nuttige informatie; zit er namelijk aan te denken om lid te worden van een vakverenigingquote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:58 schreef klipper het volgende:
Ja ook als elektromonteur val je onder de kleinmetaal, net als carrosserie-, motorvoertuigen-, loodgieters en fitters-, metaalbewerking-, isolatie en goud en zilverbranches.
Ik dacht effe de active topiclijst te doorlezen, maar iemand is me voor geweest en heb volgens mij op vrijwel alle topic`s een reactie gegeven.quote:Op maandag 4 juni 2007 11:33 schreef Marsepein het volgende:
Ik ben met lezen en reageren iig weer bij geloof ik![]()
Merci; er is een informatie pakket aangevraagd van de FNV.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:42 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus kunnen we concluderen dat je geen lid ben.
Bij de FNV moet je zijn bij de FNV Bondgenoten, afdeling metaal en techniek.
Voor de CNV weet ik het niet, maar ook zij hebben een afdeling voor de kleinmetaal.
Voor de FNV:
http://www.fnvbondgenoten.nl/
voor de afdeling voor kleinmetaal:
http://www.fnvbondgenoten(...)/metaal_en_techniek/
Afdeling Metaal is voor de grootmetaal in de volksmond, en metalektro is voor onder andere rijwielindustrie, railinfra, schepen.
Om op branchesoort te zoeken bij de fnv:
http://www.fnvbondgenoten.nl/branches_bedrijven/branches/
Edit: voor de CNV is het de CNV bedrijvenbond, welke weer verder opgesplits word in 23 afdelingen.
De CNV heeft 12 hoofdgroepen, welke per hoofdgroep dus verder onderverdeeld worden.
De bedrijvenbond is dus een hoofdgroep, een subgroep van deze is dus onder andere metaal en elektro of metaaltechniek.
Viel het opquote:Op maandag 4 juni 2007 20:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik dacht effe de active topiclijst te doorlezen, maar iemand is me voor geweest en heb volgens mij op vrijwel alle topic`s een reactie gegeven.![]()
Alleen daarmee valt al af te lezen hoe lang je weg ben geweest.![]()
Zelf zit ik ook bij de FNV, gewoon omdat dat de grootste is.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Merci; er is een informatie pakket aangevraagd van de FNV.
Mijn dank is groot![]()
![]()
Doe je wel verslag dan!quote:Op maandag 4 juni 2007 23:47 schreef Skaai het volgende:
Jaaa ik ga ook eindelijk wat handigs leren want ik ga 13 juni nar een profklus voor deuren en radiatorbekleding (Cando). Kan ik later (hopelijk) zelf m'n dueren in de deurpost bevestigen.
Ik werk bij de Gamma trouwens, informatiebalie.
Oke, ik wacht gewoon even af wat er in het informatiepakket staat; en wat de voordelen voor mij zullen zijn en de kosten die daar aan vast zitten.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:59 schreef klipper het volgende:
[..]
Zelf zit ik ook bij de FNV, gewoon omdat dat de grootste is.
Maar bij CAO overleg werken ze eigenlijk altijd samen met de CNV, alleen heb ikzelf altijd het idee dat de CNV meer afwacht wat de FNV doet dan dat ze zelf met eisen komen, stemmen vaak ook wat eerder in.
Maar dit is wel een persoonlijke mening, iemand anders kan er dus geheel anders over denken.
Misschien is het wel verstandig om eens te polsen bij je collega`s waar zij aangesloten zijn, is het merendeel CNV dan is het misschien verstandiger om ook CNV te kiezen, maar hetzelfde geld natuurlijk ook voor de FNV of welke andere bond dan ook.
Afhankelijk van je loon, kun je eventueel voor korting in aanmerking komen, ook sturen ze je aan het eind van het jaar een verklaring welke je moet overhandigen aan je werkgever zodat je contributie goedkoper uitvalt doordat deze bruto berekend word waardoor je netto minder betaalt, dit zal echter wel in het informatiepakket staan.
In ieder geval succes met je beslissing.![]()
Ik heb het de FA's gevraagd, geduld nu evenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:11 schreef naamkwijt het volgende:
ik heb hem verstuurd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |