abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juli 2007 @ 21:54:00 #251
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51271947
Er zijn in België idd enkele bekende locaties, in Nederland niet zoveel, Duitsland en Engeland wel weer, het hangt een beetje af van het beleid (of het gebrek ervan van de overheid).
http://www.lost-places.nl/01/index.html
Dit is de site van een heel goede fotograaf die hem daarmee bezighoudt, met de opsomming van de gekendste locaties en de foto's ervan. Als je van dit soort fotos houdt, dan is dat echt goed voor urenlang surfplezier
Dat het verboden is vind ik logisch, anders kan iedereen dat zomaar doen, en kunnen ongelukken verhaald worden op de eigenaars. Meestal houdt de politie zich niet bezig met dit soort zaken, als je kan aantonen dat je er gewoon met goede bedoelingen bent, en niet de boel wil vandaliseren. Het is trouwens ook gevaarlijk omwille van het feit dat er soms junks enzo rondhangen.
pi_51272006
Ik ga eens kijken in een verloren uurtje.
pi_51277692
Het is waarschijnlijk al een keertje gevraagd maar vind het zo niet dadelijk terug...

Ik ga dus binnenkort verhuizen naar een huurappartementje en daar mag je hier in Belgie per definitie heel weinig aan veranderen. Grote verbouwingen zijn er niet bij, maar wel een paar interne transformaties en beetje knutselen/ laten knutselen voor de meubeltjes.

Past een "ik richt mijn appartementje in"-topic hier ook? Of is dat meer iets voor lifestyle (al ben ik daar niet hip genoeg voor vrees ik )

Ik heb er gewoon ongelooflijk zin in en wil graag ook reacties / tips van anderen en trots mijn vorderingen tonen

Voor de rest ben ik een fervent lurker in alle verbouwtopics en als ik ooit het geld bijeen heb wil ik een leuk verbouwprojectje. Maar daar moet ik eerst nog mooi voor sparen...
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_51280773
Tuurlijk mag dat, alles met wonen en inrichten, klussen hakken en breken, schilderen, tapijt en behang, etc etc hoort hier.

Dus open gerust je eigen topic
pi_51283691
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:26 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Het is waarschijnlijk al een keertje gevraagd maar vind het zo niet dadelijk terug...

Ik ga dus binnenkort verhuizen naar een huurappartementje en daar mag je hier in Belgie per definitie heel weinig aan veranderen. Grote verbouwingen zijn er niet bij, maar wel een paar interne transformaties en beetje knutselen/ laten knutselen voor de meubeltjes.
[...]
Dat valt wel mee hoor. Je moet gewoon de huisbaas mee hebben. Het enige dat hij je kan verplichten is het huis achter te laten in de staat waarin je het hebt gevonden. Maar als je wat meer ingrijpender dingen wilt doen, contacteer gewoon je huisbaas. Als het een verbetering is, is het ook voor hem een verbetering van zijn eigendom (waardevermeerdering) Met een beetje geluk wil hij zelfs financieel een steentje bijdragen(maar dan moet je wel een heel toffe huisbaas hebben)
pi_51285781
10 minuten geleden zijn er bij mij 2 groepen uitgeknald, door bliksem. Nu blijkt dat het 15 meter achter het huis is ingeslagen, tussen 2 bomen in. Waarschijnlijk is mijn internetmodem overleden, oid. Ik kan iig dat apparaat niet meer bereiken.

Verder lijkt alles nog te werken. De buurman heeft een uitgefikte hoofdschakelaar.

Zie ook: De atmosfeer staat op ontploffen #217 : Singin' in the rain
  maandag 9 juli 2007 @ 12:19:24 #257
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51286746
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:53 schreef Marsepein het volgende:
10 minuten geleden zijn er bij mij 2 groepen uitgeknald, door bliksem. Nu blijkt dat het 15 meter achter het huis is ingeslagen, tussen 2 bomen in. Waarschijnlijk is mijn internetmodem overleden, oid. Ik kan iig dat apparaat niet meer bereiken.

Verder lijkt alles nog te werken. De buurman heeft een uitgefikte hoofdschakelaar.

Zie ook: De atmosfeer staat op ontploffen #217 : Singin' in the rain
Das lekker zeg

Weet je al welke groepen? Ik hoop geen vriezer/koelkast of e.d.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51287350
quote:
Op maandag 9 juli 2007 06:43 schreef Marsepein het volgende:
Tuurlijk mag dat, alles met wonen en inrichten, klussen hakken en breken, schilderen, tapijt en behang, etc etc hoort hier.

Dus open gerust je eigen topic
Geweldig
Maar ik ga wel eerst braaf fotootjes verzamelen voor ik iets open... Maar komt eraan dus!
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_51287406
quote:
Op maandag 9 juli 2007 12:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Das lekker zeg

Weet je al welke groepen? Ik hoop geen vriezer/koelkast of e.d.
Mijn vrouw was thuis en ze heeft e.e.a. weer ingeschakeld. Alleen het internetmodem lijkt te zijn overleden. Of mijn router, of beide... of misschien wel de splitter.

Vanavond even een controle
  maandag 9 juli 2007 @ 12:46:05 #260
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51287571
Gelukkig dat ze thuis was dan. Wij hebben het een keer gehad met de garage. Vriezer en koelkast die er stonden allebei ontdooid.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 9 juli 2007 @ 13:12:41 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51288418
Ai, da's wel even schrikken Marsepein...
pi_51288562
Ach, jammer dat ik niet thuis was, ik vind dat wel gaaf, dat natuurgeweld en die spanning (Figuurlijke spanning ...)

Maar iig beter dat het zo is afgelopen.
  maandag 9 juli 2007 @ 20:54:17 #263
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51303673
Wow, das heftig Marsepein, tkon inderdaad anders afgelopen zijn.

En voor wie het interesseert, een filmpje van gisteren
  maandag 9 juli 2007 @ 20:59:48 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51303835
Totaal niet K&W relevant maar ik wil toch even melden dat Marsepein mijn held is!
Dankzij hem doet het draadloze internet het weer op mijn laptopje!
  maandag 9 juli 2007 @ 21:09:16 #265
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51304084
Trouwens, wie van jullie was een tijdje terug nou in het mangat naar de kruipruimte gedonderd en had zijn knie aan gort?

Ik was wel benieuwd hoe het nou met hem was, maar kan het topic niet meer vinden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 juli 2007 @ 21:26:51 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51304708
Dat was Vonkenboer.
  maandag 9 juli 2007 @ 21:31:00 #267
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51304875
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Dat was Vonkenboer.
Is het nou weer goed met hem? Klonk allemaal nogal akelig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 juli 2007 @ 21:49:45 #268
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_51305545
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:54 schreef MMach het volgende:

[[url=http://mmach.bbackx.com/Vanalles/CheratteFilmpje.jpg]afbeelding][/url]
daar kun je best wat moois van maken Mmach

ziet er best een beetje freaky uit.
pi_51306112
quote:
Op maandag 9 juli 2007 20:54 schreef MMach het volgende:

[[url=http://mmach.bbackx.com/Vanalles/CheratteFilmpje.jpg]afbeelding][/url]
Leuk Filmpje Mmach. De Belgische historie. Moet je naar China sturen. Komen ze het gelijk slopen
voor het oud ijzer.
Deze schacht ligt in een opntzettend verpauperde buurt. Zijn daar vorig jaar noodgedwongen doorheen gereden ivm met afsluiting snelweg.

Waarom gingen jullie daar naar toe?? Fotoproject?
pi_51306165
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:17 schreef Marsepein het volgende:
Ach, jammer dat ik niet thuis was, ik vind dat wel gaaf, dat natuurgeweld en die spanning (Figuurlijke spanning ...)

Maar iig beter dat het zo is afgelopen.
En?? Alles weer in orde??
pi_51307249
http://www.ceessie.nl/

Heel interessante site.
  maandag 9 juli 2007 @ 23:06:50 #272
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51308565
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:04 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Leuk Filmpje Mmach. De Belgische historie. Moet je naar China sturen. Komen ze het gelijk slopen
voor het oud ijzer.
Deze schacht ligt in een opntzettend verpauperde buurt. Zijn daar vorig jaar noodgedwongen doorheen gereden ivm met afsluiting snelweg.

Waarom gingen jullie daar naar toe?? Fotoproject?
Jups, maar de verpauperde buurt is normaal (Wallonië ). Al moet ik toegeven dat ik dacht dat Luik er erger zou uitzien.
En we zijn daar inderdaad naartoe gegaan voor foto's, in augustus komen er daarvan foto's te hangen in de historische stadskern van Gent (tussen vele andere wel).
En gewoon, zo'n oud gebouw bezoeken is 1000keer leuker dan een museum. Heel spannend, omdat het niet mag, omdat je moet kijken waar je loopt, om wat je ziet. Ik heb het al in de vorige posts gezegd, maar de sfeer die er hangt is echt adembenemend, en verslavend ook. Ik ben ook wel blij dat Leonidas het ook erg leuk vond

@ marsepein hieronder:
aww, das niet zo tof, ik hoop dat het niet meer is dan wat defecte dingen vóór de harde schijven. Misschien dat je ze eruit kan halen en steken in een andere pc. Zo is het de makkelijkste manier om de boel te redden die er te redden valt.

[ Bericht 10% gewijzigd door MMach op 09-07-2007 23:12:01 ]
pi_51308605
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:06 schreef Solingjan het volgende:

[..]

En?? Alles weer in orde??
Nog niet helemaal, internet draait weer, 1 switch ligt eruit, maar dat was een oudje.... Erger is mijn mail en foto server..... Daar is iig de voeding van defect. Ik heb er al een andere in, maar meer dan brandende lampjes zie ik nog niet, morgen avond maar even verder problem solven.

Ik hoop dat ik iig mail en foto's kan redden....
pi_51310577
Wss moederbord op een of andere manier om zeep, zoals MMach zei: Harde schijven eruit pleuren en in andere pc steken. Indien de harde schijven niet meer willen werken en je hebt echt geld over voor ge gegevens: je harde schijf fysisch puntje per puntje laten uitlezen.

@MMach: Niet alles in wallonië is verpauperd hoor
pi_51314653
Zo eenvoudig is het omsteken van die HD's niet.... Het is een linux server, op dit moment de enige in huis. Maar ik ga er wel eens mee aan de gang straks. Eerst maar eens werken, thuis werken vandaag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')