abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48938457
Om als "projectleider" een nieuwe beschaving te maken!

Je wordt meester en heer! Je krijgt het heerschappij over een land!

Een beschaving volledig naar jouw idealen en alles is mogelijk.

ook jij kunt het worden!

Punten waar je op kunt letten:

-Waar zou jij je beschaving/landje willen plaatsen op onze wereld? Rimboe? Diep in de zee? Of toch maar gewoon het liefst om de hoek? Een paradise?

-Wat kies jij als opvallende wetten? Vrouwen moeten de bril omhoog houden bij wc's? Iedereen moet aan de geloof of iedereen moet een badeendje als levend wezen zien?

-Op wat zou jij je beschaving laten focussen? Het behouden van het geloof in god, een goeie economie of puur op wetenschap en ontdekking, of juist één grote orgie!? Of het "nieuwe Sparta"?

-Heb je nog vette "5 jarenplannen" in petto? Zoals Lenin ook bedacht? Of laat je alles lekker zijn gangetje?

-Wat voor beleid zou je nemen? Dictatuur, democratie, communismische, anarchisme...?

-Taal? Gewoon engels of met klikjes/handgebaren aan de gang!

-Wordt je keizer, president of maar gewoon koning(in)?

Wees serieus of verzin de leukste/indrukwekkendste beschaving!
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:04:58 #2
158551 hele_nare_user
...en niet anders
pi_48938544
Ik zou alle lekkere vrouwen in mijn harem opnemen, de rest zoekt het maar uit

En natuurlijk gewone slaven om mij van mijn eten te voorzien en dergelijken

[ Bericht 36% gewijzigd door hele_nare_user op 02-05-2007 20:11:39 ]
Met het lezen van bovenstaande post ga je akkoord met het regelement van de nare users-commissie.
Vraag, klacht of een geheime liefde voor me?
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:20:45 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48939194
Ik ga voor een dictatuur, waar een ieder mag doen wat hij of zij wil, zolang je de ander maar met rust laat. dwz: blijf met je poten van anderen en ander mans spullen af. Belastingen zullen tot een minimum gebracht worden, maar volledig libertarisch wil ik mijn stukkie grond niet laten worden. ( Al was het alleen al om centen voor mijn gouden toilet bij elkaar te krijgen )

De taal zal uiteraard Suomi worden en 95% van het staatsbudget gaat naar Wetenschap en Cultuur. Hiermee zal meteen het probleem van godsdiensten opgelost worden, waardoor daar ook geen omzien naar nodig zal zijn.

Verder laat ik alle wetenschappers eerst zorgen dat het weer beheersbaar wordt, zodat we elke dag lekker warm weer hebben en 's nachts een buitje kunnen laten vallen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:21:40 #4
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_48939235
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:04 schreef hele_nare_user het volgende:
Ik zou alle lekkere vrouwen in mijn harem opnemen, de rest zoekt het maar uit

En natuurlijk gewone slaven om mij van mijn eten te voorzien en dergelijken
Dan heb je altijd dat gezeik aan je hoofd van je harem

Nee, ik laat gewoon elke week de mooiste, jonge vrouwen opdraven, waarna ik na een grondige inspectie het leven van enkele van deze gelukkige dames zal zegenen door met ze naar bed te gaan.
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:22:50 #5
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_48939276
Als ze mij zouden uitkiezen zou ik de wereld opblazen. Een mensheid die mij uitkiest om als grote leider op te treden is gedoemd om stuk te gaan.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:24:41 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48939353
Romeinse Republiek met mij als dictator tot ik zeker weet dat alle wetten naar mijn wens uitgevoerd worden.

Dus een senaat, tribunen van het plebs, elk jaar verkiezingen, een aristocratie die de beste baantjes krijgt maar ook het meest moet kunnen investeren, nepotisme, slavernij, dat soort dingen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_48939660
Waarom kiezen alle mods voor een dictatuur?
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:33:36 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48939743
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:31 schreef Aufruhr het volgende:
Pragmatisch ingesteld, behoefte aan efficientie.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:35:03 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48939823
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:31 schreef Aufruhr het volgende:
Niets inherents mis aan een dictatuur natuurlijk.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:36:11 #10
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48939879
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Niets inherents mis aan een dictatuur natuurlijk.
En met mij als dictator is er helemaal niets mis.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:38:47 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48940001
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

En met mij als dictator is er helemaal niets mis.
Zullen we nog iemand voor ons triumviraat zoeken? Ik nomineer IR baboon, die kan dat wel.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:59:58 #12
158551 hele_nare_user
...en niet anders
pi_48941014
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:21 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

Dan heb je altijd dat gezeik aan je hoofd van je harem
Wat nou gezeik, gewoon laten merken wie de baas is.
Met het lezen van bovenstaande post ga je akkoord met het regelement van de nare users-commissie.
Vraag, klacht of een geheime liefde voor me?
pi_48941171
Ik zou beginnen met met het standariseren van de talen in het land,een eenheid dus,plus alle geschikte 7+ in het leger trainen tot ze sterke soldaten worden die bereid zijn te sterven voor hun land,Geloof zou ik een persoonlijke kwestie laten worden,maar iedereen moet de authoriteit van de hoge leider erkennen,Soldaten en watenschappers hoeven geen belasting te betalen,De normaal werkende mens krijgt andere priveleges,zoals zich verkiesbaar stellen als de hoge leider,die om de 4 jaar word gekozen en de grondwet uitvoert,het leger heeft als taak niet alleen het beschermen van het land,maar ook van de grondwet,Doodstraf bestaat niet alleen,in oorlogstijden,Vrouwen die een kind krijgen mogen betaald thuiszitten de eerste twee levensjaren van hun kind,gezonde mannen die geen wetenschappers of millitairen zijn moeten werken tot hun 56 levenjaar en dan krijgen ze een pensioen(wat overigens ook geld voor vrouwen)
millitairen dienen hun hele leven het land,maar bij ziekte mogen ze de status van een gewone burger krijgen,politie is samengesteld uit beginnende militaire eenheiden.
En ik zou natuurlijke de eerste hoge leider zijn,om duidelijk te maken hoe het moet,ik treed na 4 jaar af en werkende mannen en vrouwen mogen zich verkiesbaar stellen,wie de meerderheid achter zich krijgt word de hoge leider,iedere regio van het land krijgt een sub hoge leider door verkiezingen en det winner ervan krijgt een zeten in het huis der vertegenwoordigers,elke voorstel die de hoge leider doet moet geaccepteerd worden door de meerderheid van de huis der vertegenwoordigers,en bij hoge nood mag het leger ingrijpen als een hoge leider zichzelf een dictator wil maken of als de grondwet in gevaar komt.
mijn systeem noem ik het helixisme.

[ Bericht 2% gewijzigd door Double-Helix op 02-05-2007 21:08:35 ]
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  Donald Duck held woensdag 2 mei 2007 @ 21:10:21 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48941449
Ik zou toch wel absolute heerser willen zijn. Er mogen wel andere partijen zijn maar als iets me niet aanstaat, zal het op het laatst altijd mijn wil zijn die zal geschieden.
Veel geld gaat naar wetenschap, maar ook religie kan gewoon beoefend worden. Behalve de islam, die is niet toegestaan. Er gaat 0.0 naar onwikkelingsgeld en aan immigranten worden zeer strenge eisen gesteld. De officiele taal is Nederlands en niets anders. Overheidsdocumenten zullen in geen enkele andere taal worden gepubliceerd en televisieprogramma's worden in geen enkele andere taal ondertiteld.
Het land zal een sterk leger hebben en treed hard op tegen iedereen die een bedreiging vormt, of dat in de toekomst zal worden. een sterk 'first strike' beleid dus.
en in de hoofdstad komt een 25 meter hoog beeld van Kristel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:10:45 #15
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_48941467
Ik begin op een mooi eiland, lekker ruim, altijd mooi weer hoeft niet, een normaal klimaat is goed. Voor ik andere mensen "importeer" worden ze gescreend. Alleen mooie vrouwen, alleen hardwerkende mannen. Niemand plant voort behalve ik en de door mij uitgekozen dames. Er zal dus een scheiding zitten tussen de mannen en de vrouwen. Verder mogen ze mooie huizen bewonen, weinig regels als er maar voedsel wordt geproduceerd, en alle andere benodigdheden. Op mijn eiland bevindt zich uiteraard een olieveld zodat ik in de tijdspan van mijn regering iedereen en alles kan voorzien van alles.
Door veel hard werken en gehoorzaamheid mogen sommige mannen toetreden tot het vrouwen-gedeelte, en samen mogen man en vrouw door naar een gemixt gebied.
Veel geld gaat naar ontwikkeling van de wetenschap. Een leger is niet nodig omdat iedereen blij is enzo. Tsjah, dit klinkt wel goed.
Oh ja, er wordt alleen engels gesproken en we nemen geen asielzoekers etc. aan.
En Oh ja, Ik wil niet superveel mensen op mijn eiland. Een stuk of 5000 is meer dan genoeg. En ze mogen in mij geloven, niets anders.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_48941902
komen al leuke plannetjes

ben benieuwd of er uberhaupt iemand voor anarchisme gaat.
pi_48941944
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:22 schreef beelz het volgende:
Als ze mij zouden uitkiezen zou ik de wereld opblazen. Een mensheid die mij uitkiest om als grote leider op te treden is gedoemd om stuk te gaan.
Realisme
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:23:45 #18
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_48942014
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:20 schreef koffiegast het volgende:
komen al leuke plannetjes

ben benieuwd of er uberhaupt iemand voor anarchisme gaat.
Haha lijkt me niet. Word je snel afgezet als leider. Ofja, niemand luistert dan.
pi_48942161
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:10 schreef LasTeR het volgende:
Ik begin op een mooi eiland, lekker ruim, altijd mooi weer hoeft niet, een normaal klimaat is goed. Voor ik andere mensen "importeer" worden ze gescreend. Alleen mooie vrouwen, alleen hardwerkende mannen. Niemand plant voort behalve ik en de door mij uitgekozen dames. Er zal dus een scheiding zitten tussen de mannen en de vrouwen. Verder mogen ze mooie huizen bewonen, weinig regels als er maar voedsel wordt geproduceerd, en alle andere benodigdheden. Op mijn eiland bevindt zich uiteraard een olieveld zodat ik in de tijdspan van mijn regering iedereen en alles kan voorzien van alles.
Door veel hard werken en gehoorzaamheid mogen sommige mannen toetreden tot het vrouwen-gedeelte, en samen mogen man en vrouw door naar een gemixt gebied.
Veel geld gaat naar ontwikkeling van de wetenschap. Een leger is niet nodig omdat iedereen blij is enzo. Tsjah, dit klinkt wel goed.
Oh ja, er wordt alleen engels gesproken en we nemen geen asielzoekers etc. aan.
En Oh ja, Ik wil niet superveel mensen op mijn eiland. Een stuk of 5000 is meer dan genoeg. En ze mogen in mij geloven, niets anders.
Scheiding tussen mannen en vrouwen? Ik denk dat je toch alleen maar homofiele hardwerkende mannen moet toelaten in je eiland, want het lijkt me best moeilijk dat die mannen hard voor je gaan werken als ze hun seksuele driften moeten onderdrukken.

Maar los hiervan: als ik jouw plannen verder lees, ze komen in no time in opstand en je wordt waarschijnlijk opgesloten of opgehangen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:27:10 #20
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_48942184
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Scheiding tussen mannen en vrouwen? Ik denk dat je toch alleen maar homofiele hardwerkende mannen moet toelaten in je eiland, want het lijkt me best moeilijk dat die mannen hard voor je gaan werken als ze hun seksuele driften moeten onderdrukken.
Lees verder vieze turk 14.gif.
pi_48942242
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:27 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Lees verder vieze turk 14.gif.
Ok, maar lijkt me toch moeilijk, Je bent behoorlijk aan het onderdrukken, Een opstand lijkt onvermijdelijk.

En ohja: ik zelf kan geen goede sameleving oprichten denk ik. Sowieso is het veel leuker om samenlevingen te bekritiseren.
pi_48942274
quote:

[..]

Maar los hiervan: als ik jouw plannen verder lees, ze komen in no time in opstand en je wordt waarschijnlijk opgesloten of opgehangen.
Lijkt me ook
En anarchisme maakt je land kapot,niemand luistert naar je,geen belasting,en geen georganiseerde leger,lijkt me dom als je land word aangevallen.
pi_48942281

Nadat ik dit bovenstaande boek heb uitgelezen kom ik op dit topic terug.
pi_48942385
Machiavelli heeft ook gelijk wat betreft Mercs,onbetrouwbaar en je kan er niet op bouwen,lang leven het legerstelsel der spartanen(alleen niet het doden van zwakke kinderen)
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:33:11 #25
105263 Litso
Interlectueel.
pi_48942477
quote:

[..]

Dat en binnen 2 generaties heb je alleen nog maar mongooltjes.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_48942575
Heel simpel,

Ik zou de middelen nodig voor een minimaal bestaan (eten, onderdak etc.) in publiekshanden geven. (noem het maar communisme). Dan zou ik alles wat tot luxe behoort belastingvrij maken met uitzondering tot de goederen die het minimale bestaan van de individu in gevaar brengt (bijv. water dat vuil wordt door een fabriek die plasma tv's maakt).

Daarna, zou ik een sfeer creeeren die ervoor zorgt dat mensen vrij zijn van het zorgen maken over hun rechten. Oftewel, de mens kan zich richten op zijn plichten die op zijn beurt de medemens zijn rechten verleent (cirkeltje rond). Wie dit cirkeltje verbreekt, wordt daarop gewezen en mogelijk berecht.

Iedereen die niet voor zijn eigen minimale bestaan kan zorgen (om fysieke redenen), daar wordt apart werk voor geregeld (bijna niemand is geheel arbeidsongeschikt).

Ik regeer als een dictator het land en heb een raad van advies dat bestaat uit mensen die hun vakgebied kennen, economen, sociologen etc.

zo kan ik nog wel even doorgaan.
  woensdag 2 mei 2007 @ 21:39:43 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48942859
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 21:29 schreef Friek_ het volgende:
[afbeelding]

Nadat ik dit bovenstaande boek heb uitgelezen kom ik op dit topic terug.
Tot straks. Het leest heel lekker
pi_48942868
http://www.godhatessweden.com/
http://www.godhatesfags.com/main/index.html
Oh zou mensen die dit soort sites maken laten berechten door het leger.
pi_48948185
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:02 schreef koffiegast het volgende:
-Waar zou jij je beschaving/landje willen plaatsen op onze wereld? Rimboe? Diep in de zee? Of toch maar gewoon het liefst om de hoek? Een paradise?
Mag het ook de hele wereld zijn?
quote:
Wat kies jij als opvallende wetten? Vrouwen moeten de bril omhoog houden bij wc's? Iedereen moet aan de geloof of iedereen moet een badeendje als levend wezen zien?
Wapens worden verboden, legers ontbonden, grenzen opgeheven. Iedereen mag vrij reizen over de gehele wereld. Wil je je ergens vestigen, dan kan dat alleen als je daar werken kan. Wie geen werk kan vinden kan tegen minimumloon werken voor de wereldregering binnen gezondheidszorg, vervoer, milieu of energie. Geen uitkeringen. Naast een minimumloon zal er ook een maximumloon komen. Engels wordt voortaan op alle scholen in de wereld onderwezen, iedereen gaat verplicht naar school tot tenminste het 16e levensjaar. Onderwijs zal een van de fundamenten van de wereld worden. Op scholen wordt alleen bewezen kennis onderwezen. Voor de rest zullen de burgers -mits ze zich binnen bestaande wetten begeven- zoveel mogelijk vrijheden gegeven worden. De wereldbevolking zal zoveel mogelijk worden teruggedrongen door gratis voorbehoedsmiddelen te verstrekken en belasting op kinderen te heffen.
quote:
Tijdelijk president die na 5 jaar plaats zal maken voor een geschikte opvolger.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_48948220
Al die mensen die er vanuit gaan dat ze als architect van de samenleving ook automatisch de heerser bent... dat is niet gezegd. Wat nou als je een samenleving moet gaan ontwerpen waarvan je weet dat jij daar zelf ook in moet gaan leven maar je niet weet op welke plek of positie je terecht zal komen? Dat kan dus van alles zijn, van laagste van het laagste tot de ultiem hoogste leider en alles daar tussenin.

Dan wordt het een stuk uitdagender. Dan moet je ook echt gaan nadenken over een eerlijke staat voor iedereen zonder dat je alleen aan ikke ikke en de rest kan stikke kan doen.

Ik denk dat ik dan toch ergens terechtkom op een staat waar dingen een beetje vergelijkbaar zijn geregeld als hier in NL alleen dan met een sterk afgeslankte overheid, minder regeltjes, een sociaal doch streng maar rechtvaardig sociaal stelsel. Als staatsvorm gewoon democratie - dictatuur is alleen okay als ik zelf de dictator mag zijn. Best saai dus eigenlijk, maar wel de beste keuze denk ik. De locatie zou wel een andere zijn, liefst in een wat groter, wat warmer en uitgestrekter land waar meer ruimte is dan hier.
pi_48948344
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:37 schreef Farenji het volgende:
Al die mensen die er vanuit gaan dat ze als architect van de samenleving ook automatisch de heerser bent... dat is niet gezegd. Wat nou als je een samenleving moet gaan ontwerpen waarvan je weet dat jij daar zelf ook in moet gaan leven maar je niet weet op welke plek of positie je terecht zal komen? Dat kan dus van alles zijn, van laagste van het laagste tot de ultiem hoogste leider en alles daar tussenin.

Dan wordt het een stuk uitdagender. Dan moet je ook echt gaan nadenken over een eerlijke staat voor iedereen zonder dat je alleen aan ikke ikke en de rest kan stikke kan doen.

Ik denk dat ik dan toch ergens terechtkom op een staat waar dingen een beetje vergelijkbaar zijn geregeld als hier in NL alleen dan met een sterk afgeslankte overheid, minder regeltjes, een sociaal doch streng maar rechtvaardig sociaal stelsel. Als staatsvorm gewoon democratie - dictatuur is alleen okay als ik zelf de dictator mag zijn. Best saai dus eigenlijk, maar wel de beste keuze denk ik. De locatie zou wel een andere zijn, liefst in een wat groter, wat warmer en uitgestrekter land waar meer ruimte is dan hier.
Zeer scherp gezien, ik was benieuwd of iemand de achterliggende reden uberhaupt zou ontdekken

Zou zelf ook enigszins qua NL kiezen, maar bepaalde dingen toch echt anders...moet er zelf nog ff goed over inschatten hoe ik het zou doen.
pi_48949345
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:40 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Zeer scherp gezien, ik was benieuwd of iemand de achterliggende reden uberhaupt zou ontdekken

Zou zelf ook enigszins qua NL kiezen, maar bepaalde dingen toch echt anders...moet er zelf nog ff goed over inschatten hoe ik het zou doen.
Wie zegt dat als je een positie als heersers aanneemt dat je dat doet voor eigen gewin?
pi_48949405
Ik zou beginnen met met het standariseren van de talen in het land,een eenheid dus,plus alle geschikte 7+ in het leger trainen tot ze sterke soldaten worden die bereid zijn te sterven voor hun land,Geloof zou ik een persoonlijke kwestie laten worden,maar iedereen moet de authoriteit van de hoge leider erkennen,Soldaten en watenschappers hoeven geen belasting te betalen,De normaal werkende mens krijgt andere priveleges,zoals zich verkiesbaar stellen als de hoge leider,die om de 4 jaar word gekozen en de grondwet uitvoert,het leger heeft als taak niet alleen het beschermen van het land,maar ook van de grondwet,Doodstraf bestaat niet alleen,in oorlogstijden,Vrouwen die een kind krijgen mogen betaald thuiszitten de eerste twee levensjaren van hun kind,gezonde mannen die geen wetenschappers of millitairen zijn moeten werken tot hun 56 levenjaar en dan krijgen ze een pensioen(wat overigens ook geld voor vrouwen)
millitairen dienen hun hele leven het land,maar bij ziekte mogen ze de status van een gewone burger krijgen,politie is samengesteld uit beginnende militaire eenheiden.
En ik zou natuurlijke de eerste hoge leider zijn,om duidelijk te maken hoe het moet,ik treed na 4 jaar af en werkende mannen en vrouwen mogen zich verkiesbaar stellen,wie de meerderheid achter zich krijgt word de hoge leider,iedere regio van het land krijgt een sub hoge leider door verkiezingen en det winner ervan krijgt een zeten in het huis der vertegenwoordigers,elke voorstel die de hoge leider doet moet geaccepteerd worden door de meerderheid van de huis der vertegenwoordigers,en bij hoge nood mag het leger ingrijpen als een hoge leider zichzelf een dictator wil maken of als de grondwet in gevaar komt.
mijn systeem noem ik het helixisme.

Uitwerking van het land
De maatschapij bestaat uit drie klassen:
Wetenschappers,Burgers,millitairen en je hebt tussenvormen,voorbeeld:
Millitaire wetenschappers:de taak van deze wetenschappers is nieuwe wapens ontwikkelen,bestaande leger technieken verbeteren en alles wat met de leger technologie te maken heeft.
Millitaire burgers,deze millitairen zijn feite politie en hun functie is het bescheremen van burgers,deze MB's zijn ingedeeld bij de raad van de generalen.
Millitraire-hoeder,deze millitair heeft een zetel in het huis der vertegenwoordigers,hij beslist of het volk of de grondwet in gevaaar komt,als hij het vind dan komt er een spoed vergadering in de van de generalen en aan de hand van bewijs kunnen ze de huidige regering ontslaan en spoedverkiezingen houden.

In oorlogsttijden word het huis der vertegenwoordigers direct ontheven en de de raad der hoeders neemt de besturing van het land over,de leider is de de generaal met de hoogste rang en meeste ervaring,na het eindigen van de oorlog gaat de raad der hoeders het huis der vertegenwoordigers direct weer herstellen.

Regios en sub-hoge leiders:
Elke regio is een autonom gebied binnen het land en de sub-hoge hoeder word gekozen door het volk uit de burgers,hij krijgt veregande autonomiteit binnen zijn gebied maar hij moet met de hoge leider van het land overleggen voor drastische maatregelen.

De wetenschappers:
De wetenschappers werken voor de overheid om de land technisch vooruit te helpen,Wetenschappers betalen geen belasting,zij mogen niet stemmen.

Millitairen:
Millitairen word gerecruteert als ze 7+ zijn,elke ouder die zijn kind bij de millitairen aanmeld zal worden beloond met een subsidie voor een jaar,de taak van de Millitairen is het land te beschermen en de grondwet,zij betalen geen belasting,zij mogen niet stemmen.

Burgers:
Burgers zijn gewone mensen die voor het land werken,elke gezonde burger is verplicht te werken tot zijn 56 jaar,daarna krijgt hij een pensioen,burgers betalen belasting maar zijn de enige die zich verkiesbaar kunnen stellen als hoge leider of sub-hoge leider.

Geloof:
geloof is een persoonlijke zaak en iedereen mag zijn geloof belijden behalve als het met de staat in conflict komt,mensen ermee lastig vallen is strikt verboden en mensen voor je geloof proberen te bekeren zal gestraft worden,maar iedereen die tot een religie bekeert mag het.

Mensen die anti grondwet uitingen doen zullen door het leger een eerlijke proces krijgen,indien zwaar schuldig krijg ze maximaal 2 jaar cel.

Terrorise word door de overheid sterk bestreden en elke terrorist zal door het leger worden berecht
en indien schuldig zal hij levenslang krijgen.

kleine update
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 mei 2007 @ 00:24:46 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48949576
Dictatuur denkt iedereen wel eens aan, Ik wil dit veranderen zonder gezeur. .

vanuit een dictatuur met goede adviescommissies zou ik het gaan regelen. Verder zou ik vanuit een soort van NL gaan beginnen met regeren qua wetten enzo. alleen dan sommige straffen aanpassen aan wat ze moeten zijn.

nu een goed verhaal schrijven
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_48949639
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 00:14 schreef k3vil het volgende:

[..]

Wie zegt dat als je een positie als heersers aanneemt dat je dat doet voor eigen gewin?
Niemand op zich, maar als je een samenleving ontwerpt en daarbij uitgaat van het vooropgestelde feit dat je zelf de hoogste positie gaat uitmaken krijg je toch echt een fundamenteel andere samenleving dan wanneer je ervanuit gaat dat je een willekeurige positie binnen jouw ontworpen samenleving toebedeeld krijgt.
pi_48949675
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 00:14 schreef k3vil het volgende:

[..]

Dat zeg je zelf niet, maar het alleenstaand/visie brengen over anderen zoals jij acht als de goede oplossing is zeer lastig al dan niet onmogelijk om over te brengen bij anderen, in die zin moet jij ervoor zorgen dat je jezelf niet als die heerser ziet, maar ervoor zorgt dat mensen zich in jou kunnen begrijpen of iig in kunnen meegeven zodat zij niet tegen jou ingaan.

Met andere woorden je moet ervoor zorgen dat mensen jouw wereld zien als een wereld zien met mogelijkheid voor hunzelf waarbij zij ook het betere uit halen. Een wereld van enkel 'mannen zijn de baas''vrouwen zijn slaaf' zal niet voor veel goeds zorgen, ook al is dat jouw visie en kunnen mannen daarin delen. Een wereld die veel goeds en dergelijk belooft, maar wel zegt dat je trouw en enkel christendom moet en zal geloven als de ultieme waarheid, dan kan je wereld nog zo goed zijn, maar niet iedereen wilt dat.

In dat opzicht wat dus vetgedrukt staat, verkondigt het punt, wat als jij 'persoon X' bent, een compleet iemand anders dan dat je nu bent, zou jij die wereld dan ook als ideaal zien?
pi_48949686
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 00:27 schreef Farenji het volgende:

[..]

Niemand op zich, maar als je een samenleving ontwerpt en daarbij uitgaat van het vooropgestelde feit dat je zelf de hoogste positie gaat uitmaken krijg je toch echt een fundamenteel andere samenleving dan wanneer je ervanuit gaat dat je een willekeurige positie binnen jouw ontworpen samenleving toebedeeld krijgt.
Hoe bedoel je?
pi_48949697
quote:

[..]

das ist waar,maar mijn systeem gaat er alleen vanuit dat ik de eerste hoge leider ben,na 4 jaar moet ik dus gewoon werk zoeken en bij de burgers horen.
pi_48949764
quote:

[..]

Hoe kan je nou een samenleving vormen zonder zelf de macht te hebben
pi_48949821
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 00:32 schreef k3vil het volgende:

[..]

Hoe kan je nou een samenleving vormen zonder zelf de macht te hebben
Je ontwerpt de samenleving, maar je wordt de machthebbende niet zo moet je hem zien. Kort gezegd, hoe zou jij de samenleving willen zien? Geloof afschaven? Alles in militaire/wetenschappelijk opzicht versoepelen?
pi_48949887
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 00:36 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Je ontwerpt de samenleving, maar je wordt de machthebbende niet zo moet je hem zien. Kort gezegd, hoe zou jij de samenleving willen zien? Geloof afschaven? Alles in militaire/wetenschappelijk opzicht versoepelen?
Dan kan ik de samenleving niet maken, aangezien de verlangens van de machthebber(s) dienen te worden bedient wil ik iets doorvoeren.
pi_48949946
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 00:39 schreef k3vil het volgende:

[..]

Dan kan ik de samenleving niet maken, aangezien de verlangens van de machthebber(s) dienen te worden bedient wil ik iets doorvoeren.
Doe zoals je het leuk vindt, dat ik zeg dat het de achterliggende idee was achter deze post betekent niet dat je niet jezelf tot God kan maken in je ideale wereld

ik hoor graag je ideeen die je hebt.

Ik vraag me af of mensen hier ook aan andere dingen dan taal/plaats/klasses/militair/beleid hebben gedacht

zoals : vrije economie/cultuur/onderwijs/etc.
pi_48949969
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 00:42 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Doe zoals je het leuk vindt, dat ik zeg dat het de achterliggende idee was achter deze post betekent niet dat je niet jezelf tot God kan maken in je ideale wereld

ik hoor graag je ideeen die je hebt.

Ik vraag me af of mensen hier ook aan andere dingen dan taal/plaats/klasses/militair/beleid hebben gedacht

zoals : vrije economie/cultuur/onderwijs/etc.
tot god maken is niet mijn intentie, maar wat vind je er van dat ik belasting afschaf op luxe goederen?

Goed topic overigens
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:22:13 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48953089
Ik neig naar een dictatuur, maar het probleem is dan wel meteen dat je zelf overal voor verantwoordelijk bent en da's dan wel weer iets minder..
pi_48954872
Ik zou ook kiezen voor een dictatuur waarin het volk Engels zal spreken.
In eerste instantie zullen we in de komende jaren moeten werken (zowel ik als het volk) aan een staat zonder geld, dit is iets wat mij nu ook al bezig houd. Het kan niet van de hak op de tak geregeld worden maar op ten duur is alles mogelijk dus waarom dit niet. Overigens zal ik mij niet opstellen als een dictator maar als een vriend van het volk, die ook daadwerkelijk als taak heeft het volk direct aan te horen en te handelen naar hun woorden. doel is niet op te vallen als machthebber maar om gezien te worden als burger. de reden dat ik alleenheerschappij wil is omdat het dan beter te controleren is en je een lange weg hebt te gaan om een goede vervanger te zoeken. (het komt misschien ook wel richting keizerschap ofzo)

Ik zal ervoor zorgen dat een ruilhandel in zowel goederen als hulp in andere zaken tot een goede basis wordt geleid waar het volk de uitvoering van zal uitbreiden. mijn volk bestaat enkel uit mensen die dit ook willen. de inkomsten die nog binnenkomen door internationale handel zal goed worden geïnvesteerd naar keuze van het volk en een klein deel zal als staats kapitaal achter de hand gehouden worden. aangezien er niet heel veel volk zal wonen krijgt een ieder een klein deel van het opgebouwde kapitaal elk jaar op zijn rekening voor vakantie etc. het geld kan niet worden gebruikt in de staat zelf. maar als je naar Frankrijk op vakantie zou willen krijg je te maken met internationale partijen die zich niet aan de zelfde regel houden.

uiteindelijk zal het een onafhankelijke staat worden waar alleen maar mensen wonen die op de manier zoals geschreven staat willen leven, en niet anders. mocht je buiten het systeem vallen dan wordt je uitgezet. Iedereen die binnen wilt komen zal eerst enkele tests moeten doorstaan waar wordt getoetst op spreek/schrijftaal, denkvermogen en ideaalbeeld. Er zal geen censuur zijn voor de buitenwereld, pers mag de wereld laten zien waar wij voor staan, vakantiegangers zullen ook moeten worden getest alvorens zij binnenkomen, het doel achter toerisme is inkomsten voor het staats kapitaal en de nieuwsgierigheid van de wereld laten afnemen, of nieuwe zieltjes trekken.

Mijn staat zal als een neutraal land ontstaan ergens richting Griekenland of (weet ook niet waarom) op ijsland, een vereiste is wel dat de grond voldoende mogelijkheden bied tot uitbreiding en het moet vruchtbaar zijn. De drugs die in Nederland legaal zijn zullen dat daar ook zijn maar pas vanaf 21 jaar, evenals roken en drank. houd je je hier niet aan dan worden de ouders direct ingelicht en zal er een week arrest op staan met zeer weinig eten en drinken. Dit zal daarom ook direct invloed hebben op de inkomsten die worden gemaakt want je kan niemand wat bieden, je pakt er dus niet allen jezelf mee, maar met pech ook nog je gezin/ouders.

Criminaliteit zal niet in grote maten aanwezig zijn ivm geen geld binnen het volk, de politiemacht zal daarom niet zo groot zijn. wel wordt er verplicht een dienstjaar ingesteld bij het leger waarbij een vergoeding in de vorm van eten en drinken naar de thuis situatie gaat, dit zal plaatsvinden op het 18e jaar en zal vooral als doel discipline hebben.

School wordt aangepast, na de basisschool (montessorischolen) zullen kinderen nog maar 1 of 2 keer per week naar school gaan om daar te leren waar zij op dat moment behoefte aan hebben. komen ze in de praktijk niet ver met verbaal communiceren dan gaan ze naar een les waar ze dit leren. willen ze beter worden in wiskunde, dan leer je dat in een andere klas. het is dus de bedoeling dat vanaf het 12e jaar kinderen eigenlijk al kleine verantwoorde werkzaamheden gaan verrichten zodat ze ook inkomsten (ruilwaren of diensten) creëren voor ouders en hun zelf. Het is niet de bedoeling dat kinderen te zwaar werk gaan verrichten en dit zal dan ook gecontroleerd worden.

Godsdienst zal niet relevant zijn binnen de staat, maar mochten er mensen overtuiging vinden dan is dit geen probleem, alleen zullen er geen kerken of wat dan ook ontstaan, men kan zelf eventueel zijn religie ontplooien binnen huis, maar met beperkingen. Het is niet de bedoeling dat er groeperingen gaan ontstaan .

misschien komt er nog meer in me op, heb hier een goede lap tekst over liggen thuis maar ik denk dat ik al het relevante nog heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door pt0x op 03-05-2007 11:29:01 ]
pi_48959173
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:02 schreef koffiegast het volgende:
Om als "projectleider" een nieuwe beschaving te maken!

Je wordt meester en heer! Je krijgt het heerschappij over een land!

Een beschaving volledig naar jouw idealen en alles is mogelijk.

[afbeelding]
ook jij kunt het worden!

Punten waar je op kunt letten:

Ik zal bescheiden zijn: met Europa, Azië en Australië neem ik genoegen
quote:
-Wat kies jij als opvallende wetten? Vrouwen moeten de bril omhoog houden bij wc's? Iedereen moet aan de geloof of iedereen moet een badeendje als levend wezen zien?
*Op misdaden begaan tov dieren staan dezelfde maximumstraffen als op het equivalente misdrijf tov een mens; dat betekent overigens niet dat alles wat ten opzichte van een mens verboden is, ook verboden is tov een dier.
*Op eilanden die bij eb vanaf het vaste land te voet bereikbaar zijn, zal geen enkele wet van kracht zijn. Ideale plaatsen voor bijeenkomsten van Hooligans enzo.
quote:
-Op wat zou jij je beschaving laten focussen? Het behouden van het geloof in god, een goeie economie of puur op wetenschap en ontdekking, of juist één grote orgie!? Of het "nieuwe Sparta"?
Geen focus, moeten inwoners allemaal zelf weten. Wel zou er een vorm van dienstplicht zijn, indien er anders een te klein leger zou zijn, het land moet tenslotte wel verdedigbaar zijn.
quote:
-Heb je nog vette "5 jarenplannen" in petto? Zoals Lenin ook bedacht? Of laat je alles lekker zijn gangetje?
Laat alles lekker z'n gangetje gaan, wat mij betreft moeten de inwoners zelf weten wat ze doen, als anderen en ikzelf in het bijzonder er maar gaan last van hebben.
quote:
-Wat voor beleid zou je nemen? Dictatuur, democratie, communismische, anarchisme...?
Ik zou beginnen met een formele dictatuur met daaronder een democratie voor zaken waar ik me niet mee bemoei of die beneden mijn stand zijn (gewoon om ervan te kunnen genieten); na mijn aftreden zal Eurazalië een democratie zijn.
quote:
-Taal? Gewoon engels of met klikjes/handgebaren aan de gang!
Afrikaans en een vorm van gebarentaal worden de overkoepelende talen, daarnaast is iedereen natuurlijk vrij om ook zijn eigen moedertaal machtig te zijn.
quote:
Ik word de keizer

Het belastingklimaat zou zeer mild zijn. Het leger moet gefinancierd worden, de keizer, de volksvertegenwoordigers, eventuele referenda, de minister van DJDFZ (defensie, justitie, democratie en fiscale zaken) en zijn staatssecretaris.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:26:11 #47
69211 koffiegast
langzinnig
pi_49008627
TS zal ook zijn verzinsel even posten:

Taal:
Er zullen 2 nieuwe talen worden gebruikt, 1 die zeer precies alles zonder ambigu en dergelijk kan uitleggen en een voor de casual talk die de gebruikelijke communicatie aanzienlijk moet verhogen in effectiviteit en snelheid.

Onderwijs:
Zal grotendeels bestaan uit het herkennen van problemen en het aanpakken daarvan, daarbij veel logica. Het andere geheel vernieuwende aspect is dat 'patronen' worden aangeleerd, bepaalde sommen hebben dezelfde manier van aanpak van interpretatie en hoe je ze moet gebruiken, dit zou je kunnen benoemen zodat dingen en nieuwe manieren gemakkelijker aangeleerd zouden kunnen worden, verder heeft gezichtsherkenning en patroonherkenning in ruimte hier mee te maken, zodat ruimtelijke situaties of uitleg hoe desbetreffende persoon eruit ziet eenvoudiger en sneller kunnen worden beschreven. Dit zou overigens eventueel ook gemakkelijker zijn om dingen te herinneren.

Hoofddoelen van samenleving:
-Nieuwe technologien maken betreft kunstmatige intelligentie/automatisering, genen/klonen, ruimte, complexe systemen en diens infrastructuur.
-En als een belangrijk punt ook: mensen mogen elkaar niet lastig vallen of elkaar regels opdragen zonder dat zij daar bevoegd voor zijn. (bv mensen zijn tegen abortus, zij hebben niets te maken met ander mans leven, daarvanuit overtreden ze de wet)
-Samenwerking van mens, robot, alle kleuren/maten.

Aparte wetten:
- Een persoon of groep mag niet een andere groep/persoon indoctrineren qua geloof of uit eigen hand predikeren wanneer niet gevraagd door desbetreffende persoon. Geloof en aanhang is een persoonlijke kwestie en mag absoluut niet ronduit geroept als de ultieme waarheid waarbij geen bewijs geleverd kan worden. Bewijs met desbetreffende theorien en aanpakken worden in onderwijs gegeven.
- Mensen mogen niet regels opleggen op andere wanneer zij daar niet bevoegd toe zijn. (zie hoofddoel samenleving voor voorbeeld)
- Racisme is uit den boze betreft uiterlijk, maar er mag discriminatie worden geleverd op het feit indien er voorkeur wordt gemaakt voor langere tegenover kortere mensen indien dit gegrond is (basketbal spelers bv). Enige onderscheid die automatisch gedoogd wordt is op basis van instelling, kennis en innerlijk.
- Doodstraf wordt ingevoerd, tegenwoordig is de kans op correct bewijs veel hoger, overigens is in aantal gevallen het vrij wel zeker dat het gebeurd is (bv omringd door 10 getuigen..), in andere aparte gevallen waarbij onzekerheid is zal levenslang of lange tijd gedaan worden. Maar ik hoop dat de focus op onderzoek/technologie zal voor zorgen dat mensen enigszins 'genormaliseerd' kunnen worden.
- Kloontechnologie is geoorloofd, dit wordt enkel medisch toegepast, mensen compleet klonen is uit den boze.
- Onbewezen/Incorrecte argumenten zijn geen excuus voor daden noch een reden om daarvanuit te handelen. (God mag niet als argument gebruikt worden voor je reden van doen/keuze dat bv homo's moeten oprotten.)
- Mensen die niet samen kunnen werken, wanneer nodig, met anderen op basis van interpretatie/geloof/etc. zal de toegang tot het land ontzegd worden, tenzij aangegeven dat dit een handicap/autistische eigenschap is.

Infrastructuur/vervoer/transport:
Het land wordt in grote mate in paar steden gekoppeld waarbij alles is berekend voor een optimale woonplaats, die minder vervuilt, energie "herbruikt" en gestructureerd beleidt. Auto's zullen grotendeels verdwijnen, het grote transport wordt dmv van rupsbanden/ander transport begeleidt, mensen kunnen in de steden gebruikmaken van de benenwagen maar ook 'horizontale roltraps'.

Regering:
-Er is geen president/koning.
-Land wordt opgedeeld in paar districten, aan elk district is een hoofd met een groep adviseurs/informatici.
Het beleid is dat de hoofd informatie krijgt/voorgeschotelde ideeen/plannen waarbij de hoofd uit opmaakt als de beste aanpak, dat ervoor zorgt dat alle willen/mogelijkheden effectief benut worden, om een hoofd te worden moet je bewezen hebben dat je complexe systemen begrijpt en perfect kunt afhandelen met juiste aanpakken. Meerder wensen zal hij/zij om moeten zetten naar een paar basisregels.
-Landelijke wetten worden met alle hoofden van districten besproken en opgesteld om alle wensen te voldoen, indien een opstel/plan niet realiseerbaar is, zal het niet uitgevoerd worden. Deze hoofden kun je zien als de presidenten. Deze worden overigens niet gekozen vanuit democratische standpunt maar uit een groep slimme/wijze mensen die achten dat desbetreffende personen hebben bewezen dat zij klaar voor de klus zijn.

Beleid regering:
-Onderwijs, Research krijgen de hoogste aandacht.
-Zorg wordt particulier met enige staatsinvloed, het idee is dat de technologie hiervoor wordt verbeterd/geautomatiseerd/versoepelt.
-Militaire dienst zal bestaan uit mensen met tactische ingrepen, ingenieurs, alle bescherming/protectie worden dmv van geadvanceerde robots gedaan.
-Politie, dat een gedoogbeleid overigens voert, zal enkel nog bestaan uit mensen die verdachten inrekenen/plaatsen/veroordelen, waarbij observatie van mensen volledig geautomatiseerd is. Er is geen sprake van Big Brother indien er niemand de beelden te zien krijgt behalve computer. Privegebied aka de huizen worden niet bekeken.
- Energie zal voornamelijk bestaan uit kerncentrales, zon/windenergie met hopelijk kernfusiereactor daar ipv in de toekomst.
- Economie, het land wordt geacht grotendeels autonoom te kunnen draaien, maar er zal een vrije markt zijn.
- Belasting zal enkel draaien op hetgene wat je daadwerkelijk uitvoert. De achting is dat de belasting lager is dan in huidige termen/landen.
- Regels/wetten worden verminderd en hergeschreven naar correctere regels die samen werken tot resulterende wetten.
- Kerk en staat zijn absoluut gescheiden, kerken worden niet gesponsord of krijgen enige geld, deze zullen particulier opgesteld worden.
- Het geloof van God is geen correcte/bewezen argument voor het gebruik voor doen/keuzes.

Type van samenleving vind ik zelf lastig in een hokje te plaatsen,
mensen zijn vrij om te kiezen wat ze doen, kunnen aangeven van klachten/iets niet kunnen die de regering waar zullen nemen (indirect dus democratie qua wetten, maar keuze hoofdregering is niet democratisch), maar tegelijkertijd zorgt ook iedereen zelf voor elkaar en ook juist weer voor zichzelf. Communisme zou je dan kunnen zeggen, maar het is geen specifieke verzorgingsstaat, enkel onderwijs is compleet regering gericht.

Het idee achter deze samenleving is om de mens zichzelf te verbeteren en de omgeving om zichheen door middel van kennis en technologie. Alles wordt uitgepakt vanuit verstandige niet contradicterende of tegenliggende handelingen, waarbij samenwerking als hoogste wordt geacht. De hoofdregering wordt gekozen door een groep specifieke mensen omdat veel gewone mensen weinig van politiek en aanpak weten al dan niet random stemmen. (Zie -> Bush over Gore..)

[ Bericht 1% gewijzigd door koffiegast op 04-05-2007 18:56:22 ]
pi_49012778
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:26 schreef koffiegast het volgende:
TS zal ook zijn verzinsel even posten:

Taal:
Er zullen 2 nieuwe talen worden gerbuikt een die zeer precies alles zonder ambigu en dergelijk kan uitleggen en een voor de casual talk die de gebruikelijke communicatie aanzienlijk moet verhogen.

Onderwijs:
Zal grotendeels bestaan uit het herkennen van problemen en het aanpakken daarvan, daarbij veel logica. Het andere geheel vernieuwende aspect is dat 'patronen' worden aangeleerd, bepaalde sommen hebben dezelfde manier van aanpak van interpretatie en hoe je ze moet gebruiken, dit zou je kunnen benoemen zodat dingen en nieuwe manieren gemakkelijker aangeleerd zouden kunnen worden, verder heeft gezichtsherkenning en patroonherkenning in ruimte hier mee te maken, zodat ruimtelijke situaties of uitleg hoe desbetreffende persoon eruit ziet eenvoudiger en sneller kunnen worden beschreven. Dit zou overigens eventueel ook gemakkelijker zijn om dingen te herinneren.

Hoofddoelen van samenleving:
-Nieuwe technologien maken betreft kunstmatige intelligentie/automatisering, genen/klonen, ruimte, complexe systemen en diens infrastructuur.
-En als een belangrijk punt ook: mensen mogen elkaar niet lastig vallen of elkaar regels opdragen zonder dat zij daar bevoegd voor zijn. (bv mensen zijn tegen abortus, zij hebben niets te maken met ander mans leven, daarvanuit overtreden ze de wet)
-Samenwerking van mens, robot, alle kleuren/maten.

Aparte wetten:
- Een persoon of groep mag niet een andere groep/persoon indoctrineren qua geloof of uit eigen hand predikeren wanneer niet gevraagd door desbetreffende persoon. Geloof en aanhang is een persoonlijke kwestie en mag absoluut niet ronduit geroept als de ultieme waarheid waarbij geen bewijs geleverd kan worden. Bewijs met desbetreffende theorien en aanpakken worden in onderwijs gegeven.
- Mensen mogen niet regels opleggen op andere wanneer zij daar niet bevoegd toe zijn. (zie hoofddoel samenleving voor voorbeeld)
- Racisme is uit den boze betreft uiterlijk, maar er mag discriminatie worden geleverd op het feit indien er voorkeur wordt gemaakt voor langere tegenover kortere mensen indien dit gegrond is (basketbal spelers bv). Enige onderscheid die automatisch gedoogd wordt is op basis van instelling, kennis en innerlijk.
- Doodstraf wordt ingevoerd, tegenwoordig is de kans op correct bewijs veel hoger, overigens is in aantal gevallen het vrij wel zeker dat het gebeurd is (bv omringd door 10 getuigen..), in andere aparte gevallen waarbij onzekerheid is zal levenslang of lange tijd gedaan worden. Maar ik hoop dat de focus op onderzoek/technologie zal voor zorgen dat mensen enigszins 'genormaliseerd' kunnen worden.
- Kloontechnologie is geoorloofd, dit wordt enkel medisch toegepast, mensen compleet klonen is uit den boze.
- Onbewezen/Incorrecte argumenten zijn geen excuus voor daden noch een reden om daarvanuit te handelen. (God mag niet als argument gebruikt worden voor je reden van doen/keuze dat bv homo's moeten oprotten.)
- Mensen die niet samen kunnen werken, wanneer nodig, met anderen op basis van interpretatie/geloof/etc. zal de toegang tot het land ontzegd worden, tenzij aangegeven dat dit een handicap/autistische eigenschap is.

Infrastructuur/vervoer/transport:
Het land wordt in grote mate in paar steden gekoppeld waarbij alles is berekend voor een optimale woonplaats, die minder vervuilt, energie "herbruikt" en gestructureerd beleidt. Auto's zullen grotendeels verdwijnen, het grote transport wordt dmv van rupsbanden/ander transport begeleidt, mensen kunnen in de steden gebruikmaken van de benenwagen maar ook 'horizontale roltraps'.

Regering:
-Er is geen president/koning.
-Land wordt opgedeeld in paar districten, aan elk district is een hoofd met een groep adviseurs/informatici.
Het beleid is dat de hoofd informatie krijgt/voorgeschotelde ideeen/plannen waarbij de hoofd uit opmaakt als de beste aanpak, dat ervoor zorgt dat alle willen/mogelijkheden effectief benut worden, om een hoofd te worden moet je bewezen hebben dat je complexe systemen begrijpt en perfect kunt afhandelen met juiste aanpakken. Meerder wensen zal hij/zij om moeten zetten naar een paar basisregels.
-Landelijke wetten worden met alle hoofden van districten besproken en opgesteld om alle wensen te voldoen, indien een opstel/plan niet realiseerbaar is, zal het niet uitgevoerd worden. Deze hoofden kun je zien als de presidenten. Deze worden overigens niet gekozen vanuit democratische standpunt maar uit een groep slimme/wijze mensen die achten dat desbetreffende personen hebben bewezen dat zij klaar voor de klus zijn.

Beleid regering:
-Onderwijs, Research krijgen de hoogste aandacht.
-Zorg wordt particulier met enige staatsinvloed, het idee is dat de technologie hiervoor wordt verbeterd/geautomatiseerd/versoepelt.
-Militaire dienst zal bestaan uit mensen met tactische ingrepen, ingenieurs, alle bescherming/protectie worden dmv van geadvanceerde robots gedaan.
-Politie, dat een gedoogbeleid overigens voert, zal enkel nog bestaan uit mensen die verdachten inrekenen/plaatsen/veroordelen, waarbij observatie van mensen volledig geautomatiseerd is. Er is geen sprake van Big Brother indien er niemand de beelden te zien krijgt behalve computer. Privegebied aka de huizen worden niet bekeken.
- Energie zal voornamelijk bestaan uit kerncentrales, zon/windenergie met hopelijk kernfusiereactor daar ipv in de toekomst.
- Economie, het land wordt geacht grotendeels autonoom te kunnen draaien, maar er zal een vrije markt zijn.
- Belasting zal enkel draaien op hetgene wat je daadwerkelijk uitvoert. De achting is dat de belasting lager is dan in huidige landen.
- Regels/wetten worden verminderd en hergeschreven naar correctere regels die samen werken tot resulterende wetten.
- Kerk en staat zijn absoluut gescheiden, kerken worden niet gesponsord of krijgen enige geld, deze zullen particulier opgesteld worden.
- Het geloof van God is geen correcte/bewezen argument voor het gebruik voor doen/keuzes.

Type van samenleving vind ik zelf lastig in een hokje te plaatsen,
mensen zijn vrij om te kiezen wat ze doen, kunnen aangeven van klachten/iets niet kunnen die de regering waar zullen nemen (indirect dus democratie qua wetten, maar keuze hoofdregering is niet democratisch), maar tegelijkertijd zorgt ook iedereen zelf voor elkaar en ook juist weer voor zichzelf. Communisme zou je dan kunnen zeggen, maar het is geen specifieke verzorgingsstaat, enkel onderwijs is compleet regering gericht.

Het idee achter deze samenleving is om de mens zichzelf te verbeteren en de omgeving om zichheen door middel van kennis en technologie. Alles wordt uitgepakt vanuit verstandige niet contradicterende of tegenliggende handelingen, waarbij samenwerking als hoogste wordt geacht. De hoofdregering wordt gekozen door een groep specifieke mensen omdat veel gewone mensen weinig van politiek en aanpak weten al dan niet random stemmen. (Zie -> Bush over Gore..)
Mag ik in je land wonen?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 22:18:25 #49
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_49021652
Ik zou in ieder geval de samenleving naar een hoger niveau willen tillen qua kennis. Er moet echt veeel meer simpel werk geautomatiseerd worden zodat mensen zich meer en meer kunnen bezighouden met de echt belangrijke zaken die ons mens maken. Mensen die dan werkloos worden moeten verplicht terug de schoolbanken in, natuurlijk betaald uit mijn rijkelijk gevulde schatkist . Niet iedereen heeft evenveel aanleg maar de hersenen trainen kan iedereen! Veeel meer investeren in de ruimtevaart en onderzoek binnen ons eigen zonnenstelsel. Ruimevaart onderscheidt de mensen van de dieren. Zij zitten voor eeuwig vast aan de Aarde wij (als zijnde het menselijk ras) niet noodzakelijk.

Toch vrees ik dat economische wetten dit vooralsnog onmogelijk maken. Het is nog steeds veel goekoper om voor bepaald werk mensen uit te buiten dan machines in te zetten. En je hebt natuurlijk nog de wil van de mensen. Dat de gestoorde leider van een land zo graag wil dat ze inversteren in kennis en wil dat iedereen hoogwaardiger, lees kennisintensiever werk gaat doen betekent niet dat een meerderheid van het volk dit wil. Daarom moet het maar een dictatuur worden

Ook moet het afgelopen zijn met racisme en religieus extremisme hier zullen hoge straffen op komen te staan. Iemand die zijn geloof boven de wet stelt wordt de toegang tot mijn land ontzegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zero2Nine op 04-05-2007 22:26:07 ]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:30:01 #50
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_49024248
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 16:26 schreef koffiegast het volgende:
TS zal ook zijn verzinsel even posten: Yadayadayada
Ben je soms iets van plan?
Écht uitgewerkt haha. Klinkt trouwens wel goed allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')