Dan heb je altijd dat gezeik aan je hoofd van je haremquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:04 schreef hele_nare_user het volgende:
Ik zou alle lekkere vrouwen in mijn harem opnemen, de rest zoekt het maar uit
En natuurlijk gewone slaven om mij van mijn eten te voorzien en dergelijken
Pragmatisch ingesteld, behoefte aan efficientie.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:31 schreef Aufruhr het volgende:
Waarom kiezen alle mods voor een dictatuur?
Niets inherents mis aan een dictatuur natuurlijk.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:31 schreef Aufruhr het volgende:
Waarom kiezen alle mods voor een dictatuur?
En met mij als dictator is er helemaal niets mis.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niets inherents mis aan een dictatuur natuurlijk.
Zullen we nog iemand voor ons triumviraat zoeken? Ik nomineer IR baboon, die kan dat wel.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
En met mij als dictator is er helemaal niets mis.
Wat nou gezeik, gewoon laten merken wie de baas is.quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:21 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Dan heb je altijd dat gezeik aan je hoofd van je harem![]()
Realismequote:Op woensdag 2 mei 2007 20:22 schreef beelz het volgende:
Als ze mij zouden uitkiezen zou ik de wereld opblazen. Een mensheid die mij uitkiest om als grote leider op te treden is gedoemd om stuk te gaan.
Haha lijkt me niet. Word je snel afgezet als leider. Ofja, niemand luistert dan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:20 schreef koffiegast het volgende:
komen al leuke plannetjes
ben benieuwd of er uberhaupt iemand voor anarchisme gaat.
Scheiding tussen mannen en vrouwen? Ik denk dat je toch alleen maar homofiele hardwerkende mannen moet toelaten in je eiland, want het lijkt me best moeilijk dat die mannen hard voor je gaan werken als ze hun seksuele driften moeten onderdrukken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:10 schreef LasTeR het volgende:
Ik begin op een mooi eiland, lekker ruim, altijd mooi weer hoeft niet, een normaal klimaat is goed. Voor ik andere mensen "importeer" worden ze gescreend. Alleen mooie vrouwen, alleen hardwerkende mannen. Niemand plant voort behalve ik en de door mij uitgekozen dames. Er zal dus een scheiding zitten tussen de mannen en de vrouwen. Verder mogen ze mooie huizen bewonen, weinig regels als er maar voedsel wordt geproduceerd, en alle andere benodigdheden. Op mijn eiland bevindt zich uiteraard een olieveld zodat ik in de tijdspan van mijn regering iedereen en alles kan voorzien van alles.
Door veel hard werken en gehoorzaamheid mogen sommige mannen toetreden tot het vrouwen-gedeelte, en samen mogen man en vrouw door naar een gemixt gebied.
Veel geld gaat naar ontwikkeling van de wetenschap. Een leger is niet nodig omdat iedereen blij is enzo. Tsjah, dit klinkt wel goed.
Oh ja, er wordt alleen engels gesproken en we nemen geen asielzoekers etc. aan.
En Oh ja, Ik wil niet superveel mensen op mijn eiland. Een stuk of 5000 is meer dan genoeg. En ze mogen in mij geloven, niets anders.
Lees verder vieze turk 14.gif.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Scheiding tussen mannen en vrouwen? Ik denk dat je toch alleen maar homofiele hardwerkende mannen moet toelaten in je eiland, want het lijkt me best moeilijk dat die mannen hard voor je gaan werken als ze hun seksuele driften moeten onderdrukken.
Ok, maar lijkt me toch moeilijk, Je bent behoorlijk aan het onderdrukken, Een opstand lijkt onvermijdelijk.quote:
Lijkt me ookquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Scheiding tussen mannen en vrouwen? Ik denk dat je toch alleen maar homofiele hardwerkende mannen moet toelaten in je eiland, want het lijkt me best moeilijk dat die mannen hard voor je gaan werken als ze hun seksuele driften moeten onderdrukken.
Maar los hiervan: als ik jouw plannen verder lees, ze komen in no time in opstand en je wordt waarschijnlijk opgesloten of opgehangen.
Dat en binnen 2 generaties heb je alleen nog maar mongooltjes.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar los hiervan: als ik jouw plannen verder lees, ze komen in no time in opstand en je wordt waarschijnlijk opgesloten of opgehangen.
Tot straks. Het leest heel lekkerquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:29 schreef Friek_ het volgende:
[afbeelding]
Nadat ik dit bovenstaande boek heb uitgelezen kom ik op dit topic terug.
Mag het ook de hele wereld zijn?quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:02 schreef koffiegast het volgende:
-Waar zou jij je beschaving/landje willen plaatsen op onze wereld? Rimboe? Diep in de zee? Of toch maar gewoon het liefst om de hoek? Een paradise?
Wapens worden verboden, legers ontbonden, grenzen opgeheven. Iedereen mag vrij reizen over de gehele wereld. Wil je je ergens vestigen, dan kan dat alleen als je daar werken kan. Wie geen werk kan vinden kan tegen minimumloon werken voor de wereldregering binnen gezondheidszorg, vervoer, milieu of energie. Geen uitkeringen. Naast een minimumloon zal er ook een maximumloon komen. Engels wordt voortaan op alle scholen in de wereld onderwezen, iedereen gaat verplicht naar school tot tenminste het 16e levensjaar. Onderwijs zal een van de fundamenten van de wereld worden. Op scholen wordt alleen bewezen kennis onderwezen. Voor de rest zullen de burgers -mits ze zich binnen bestaande wetten begeven- zoveel mogelijk vrijheden gegeven worden. De wereldbevolking zal zoveel mogelijk worden teruggedrongen door gratis voorbehoedsmiddelen te verstrekken en belasting op kinderen te heffen.quote:Wat kies jij als opvallende wetten? Vrouwen moeten de bril omhoog houden bij wc's? Iedereen moet aan de geloof of iedereen moet een badeendje als levend wezen zien?
Tijdelijk president die na 5 jaar plaats zal maken voor een geschikte opvolger.quote:-Wordt je keizer, president of maar gewoon koning(in)?
Zeer scherp gezien, ik was benieuwd of iemand de achterliggende reden uberhaupt zou ontdekkenquote:Op woensdag 2 mei 2007 23:37 schreef Farenji het volgende:
Al die mensen die er vanuit gaan dat ze als architect van de samenleving ook automatisch de heerser bent... dat is niet gezegd. Wat nou als je een samenleving moet gaan ontwerpen waarvan je weet dat jij daar zelf ook in moet gaan leven maar je niet weet op welke plek of positie je terecht zal komen? Dat kan dus van alles zijn, van laagste van het laagste tot de ultiem hoogste leider en alles daar tussenin.
Dan wordt het een stuk uitdagender. Dan moet je ook echt gaan nadenken over een eerlijke staat voor iedereen zonder dat je alleen aan ikke ikke en de rest kan stikke kan doen.
Ik denk dat ik dan toch ergens terechtkom op een staat waar dingen een beetje vergelijkbaar zijn geregeld als hier in NL alleen dan met een sterk afgeslankte overheid, minder regeltjes, een sociaal doch streng maar rechtvaardig sociaal stelsel. Als staatsvorm gewoon democratie - dictatuur is alleen okay als ik zelf de dictator mag zijn. Best saai dus eigenlijk, maar wel de beste keuze denk ik. De locatie zou wel een andere zijn, liefst in een wat groter, wat warmer en uitgestrekter land waar meer ruimte is dan hier.
Wie zegt dat als je een positie als heersers aanneemt dat je dat doet voor eigen gewin?quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:40 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Zeer scherp gezien, ik was benieuwd of iemand de achterliggende reden uberhaupt zou ontdekken
Zou zelf ook enigszins qua NL kiezen, maar bepaalde dingen toch echt anders...moet er zelf nog ff goed over inschatten hoe ik het zou doen.
Niemand op zich, maar als je een samenleving ontwerpt en daarbij uitgaat van het vooropgestelde feit dat je zelf de hoogste positie gaat uitmaken krijg je toch echt een fundamenteel andere samenleving dan wanneer je ervanuit gaat dat je een willekeurige positie binnen jouw ontworpen samenleving toebedeeld krijgt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:14 schreef k3vil het volgende:
[..]
Wie zegt dat als je een positie als heersers aanneemt dat je dat doet voor eigen gewin?
Dat zeg je zelf niet, maar het alleenstaand/visie brengen over anderen zoals jij acht als de goede oplossing is zeer lastig al dan niet onmogelijk om over te brengen bij anderen, in die zin moet jij ervoor zorgen dat je jezelf niet als die heerser ziet, maar ervoor zorgt dat mensen zich in jou kunnen begrijpen of iig in kunnen meegeven zodat zij niet tegen jou ingaan.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:14 schreef k3vil het volgende:
[..]
Wie zegt dat als je een positie als heersers aanneemt dat je dat doet voor eigen gewin?
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Niemand op zich, maar als je een samenleving ontwerpt en daarbij uitgaat van het vooropgestelde feit dat je zelf de hoogste positie gaat uitmaken krijg je toch echt een fundamenteel andere samenleving dan wanneer je ervanuit gaat dat je een willekeurige positie binnen jouw ontworpen samenleving toebedeeld krijgt.
das ist waar,maar mijn systeem gaat er alleen vanuit dat ik de eerste hoge leider ben,na 4 jaar moet ik dus gewoon werk zoeken en bij de burgers horen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Niemand op zich, maar als je een samenleving ontwerpt en daarbij uitgaat van het vooropgestelde feit dat je zelf de hoogste positie gaat uitmaken krijg je toch echt een fundamenteel andere samenleving dan wanneer je ervanuit gaat dat je een willekeurige positie binnen jouw ontworpen samenleving toebedeeld krijgt.
Hoe kan je nou een samenleving vormen zonder zelf de macht te hebbenquote:Op donderdag 3 mei 2007 00:27 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je ontwerpt de samenleving, maar je wordt de machthebbende nietquote:Op donderdag 3 mei 2007 00:32 schreef k3vil het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een samenleving vormen zonder zelf de macht te hebben
Dan kan ik de samenleving niet maken, aangezien de verlangens van de machthebber(s) dienen te worden bedient wil ik iets doorvoeren.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:36 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Je ontwerpt de samenleving, maar je wordt de machthebbende nietzo moet je hem zien. Kort gezegd, hoe zou jij de samenleving willen zien? Geloof afschaven? Alles in militaire/wetenschappelijk opzicht versoepelen?
Doe zoals je het leuk vindt, dat ik zeg dat het de achterliggende idee was achter deze post betekent niet dat je niet jezelf tot God kan maken in je ideale wereldquote:Op donderdag 3 mei 2007 00:39 schreef k3vil het volgende:
[..]
Dan kan ik de samenleving niet maken, aangezien de verlangens van de machthebber(s) dienen te worden bedient wil ik iets doorvoeren.
tot god maken is niet mijn intentie, maar wat vind je er van dat ik belasting afschaf op luxe goederen?quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:42 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Doe zoals je het leuk vindt, dat ik zeg dat het de achterliggende idee was achter deze post betekent niet dat je niet jezelf tot God kan maken in je ideale wereld
ik hoor graag je ideeen die je hebt.
Ik vraag me af of mensen hier ook aan andere dingen dan taal/plaats/klasses/militair/beleid hebben gedacht
zoals : vrije economie/cultuur/onderwijs/etc.
Ik zal bescheiden zijn: met Europa, Azië en Australië neem ik genoegenquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:02 schreef koffiegast het volgende:
Om als "projectleider" een nieuwe beschaving te maken!
Je wordt meester en heer! Je krijgt het heerschappij over een land!
Een beschaving volledig naar jouw idealen en alles is mogelijk.
[afbeelding]
ook jij kunt het worden!
Punten waar je op kunt letten:
-Waar zou jij je beschaving/landje willen plaatsen op onze wereld? Rimboe? Diep in de zee? Of toch maar gewoon het liefst om de hoek? Een paradise?
*Op misdaden begaan tov dieren staan dezelfde maximumstraffen als op het equivalente misdrijf tov een mens; dat betekent overigens niet dat alles wat ten opzichte van een mens verboden is, ook verboden is tov een dier.quote:-Wat kies jij als opvallende wetten? Vrouwen moeten de bril omhoog houden bij wc's? Iedereen moet aan de geloof of iedereen moet een badeendje als levend wezen zien?
Geen focus, moeten inwoners allemaal zelf weten. Wel zou er een vorm van dienstplicht zijn, indien er anders een te klein leger zou zijn, het land moet tenslotte wel verdedigbaar zijn.quote:-Op wat zou jij je beschaving laten focussen? Het behouden van het geloof in god, een goeie economie of puur op wetenschap en ontdekking, of juist één grote orgie!? Of het "nieuwe Sparta"?
Laat alles lekker z'n gangetje gaan, wat mij betreft moeten de inwoners zelf weten wat ze doen, als anderen en ikzelf in het bijzonder er maar gaan last van hebben.quote:-Heb je nog vette "5 jarenplannen" in petto? Zoals Lenin ook bedacht? Of laat je alles lekker zijn gangetje?
Ik zou beginnen met een formele dictatuur met daaronder een democratie voor zaken waar ik me niet mee bemoei of die beneden mijn stand zijn (gewoon om ervan te kunnen genieten); na mijn aftreden zal Eurazalië een democratie zijn.quote:-Wat voor beleid zou je nemen? Dictatuur, democratie, communismische, anarchisme...?
Afrikaans en een vorm van gebarentaal worden de overkoepelende talen, daarnaast is iedereen natuurlijk vrij om ook zijn eigen moedertaal machtig te zijn.quote:-Taal? Gewoon engels of met klikjes/handgebaren aan de gang!
Ik word de keizerquote:-Wordt je keizer, president of maar gewoon koning(in)?
Mag ik in je land wonen?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:26 schreef koffiegast het volgende:
TS zal ook zijn verzinsel even posten:
Taal:
Er zullen 2 nieuwe talen worden gerbuikt een die zeer precies alles zonder ambigu en dergelijk kan uitleggen en een voor de casual talk die de gebruikelijke communicatie aanzienlijk moet verhogen.
Onderwijs:
Zal grotendeels bestaan uit het herkennen van problemen en het aanpakken daarvan, daarbij veel logica. Het andere geheel vernieuwende aspect is dat 'patronen' worden aangeleerd, bepaalde sommen hebben dezelfde manier van aanpak van interpretatie en hoe je ze moet gebruiken, dit zou je kunnen benoemen zodat dingen en nieuwe manieren gemakkelijker aangeleerd zouden kunnen worden, verder heeft gezichtsherkenning en patroonherkenning in ruimte hier mee te maken, zodat ruimtelijke situaties of uitleg hoe desbetreffende persoon eruit ziet eenvoudiger en sneller kunnen worden beschreven. Dit zou overigens eventueel ook gemakkelijker zijn om dingen te herinneren.
Hoofddoelen van samenleving:
-Nieuwe technologien maken betreft kunstmatige intelligentie/automatisering, genen/klonen, ruimte, complexe systemen en diens infrastructuur.
-En als een belangrijk punt ook: mensen mogen elkaar niet lastig vallen of elkaar regels opdragen zonder dat zij daar bevoegd voor zijn. (bv mensen zijn tegen abortus, zij hebben niets te maken met ander mans leven, daarvanuit overtreden ze de wet)
-Samenwerking van mens, robot, alle kleuren/maten.
Aparte wetten:
- Een persoon of groep mag niet een andere groep/persoon indoctrineren qua geloof of uit eigen hand predikeren wanneer niet gevraagd door desbetreffende persoon. Geloof en aanhang is een persoonlijke kwestie en mag absoluut niet ronduit geroept als de ultieme waarheid waarbij geen bewijs geleverd kan worden. Bewijs met desbetreffende theorien en aanpakken worden in onderwijs gegeven.
- Mensen mogen niet regels opleggen op andere wanneer zij daar niet bevoegd toe zijn. (zie hoofddoel samenleving voor voorbeeld)
- Racisme is uit den boze betreft uiterlijk, maar er mag discriminatie worden geleverd op het feit indien er voorkeur wordt gemaakt voor langere tegenover kortere mensen indien dit gegrond is (basketbal spelers bv). Enige onderscheid die automatisch gedoogd wordt is op basis van instelling, kennis en innerlijk.
- Doodstraf wordt ingevoerd, tegenwoordig is de kans op correct bewijs veel hoger, overigens is in aantal gevallen het vrij wel zeker dat het gebeurd is (bv omringd door 10 getuigen..), in andere aparte gevallen waarbij onzekerheid is zal levenslang of lange tijd gedaan worden. Maar ik hoop dat de focus op onderzoek/technologie zal voor zorgen dat mensen enigszins 'genormaliseerd' kunnen worden.
- Kloontechnologie is geoorloofd, dit wordt enkel medisch toegepast, mensen compleet klonen is uit den boze.
- Onbewezen/Incorrecte argumenten zijn geen excuus voor daden noch een reden om daarvanuit te handelen. (God mag niet als argument gebruikt worden voor je reden van doen/keuze dat bv homo's moeten oprotten.)
- Mensen die niet samen kunnen werken, wanneer nodig, met anderen op basis van interpretatie/geloof/etc. zal de toegang tot het land ontzegd worden, tenzij aangegeven dat dit een handicap/autistische eigenschap is.
Infrastructuur/vervoer/transport:
Het land wordt in grote mate in paar steden gekoppeld waarbij alles is berekend voor een optimale woonplaats, die minder vervuilt, energie "herbruikt" en gestructureerd beleidt. Auto's zullen grotendeels verdwijnen, het grote transport wordt dmv van rupsbanden/ander transport begeleidt, mensen kunnen in de steden gebruikmaken van de benenwagen maar ook 'horizontale roltraps'.
Regering:
-Er is geen president/koning.
-Land wordt opgedeeld in paar districten, aan elk district is een hoofd met een groep adviseurs/informatici.
Het beleid is dat de hoofd informatie krijgt/voorgeschotelde ideeen/plannen waarbij de hoofd uit opmaakt als de beste aanpak, dat ervoor zorgt dat alle willen/mogelijkheden effectief benut worden, om een hoofd te worden moet je bewezen hebben dat je complexe systemen begrijpt en perfect kunt afhandelen met juiste aanpakken. Meerder wensen zal hij/zij om moeten zetten naar een paar basisregels.
-Landelijke wetten worden met alle hoofden van districten besproken en opgesteld om alle wensen te voldoen, indien een opstel/plan niet realiseerbaar is, zal het niet uitgevoerd worden. Deze hoofden kun je zien als de presidenten. Deze worden overigens niet gekozen vanuit democratische standpunt maar uit een groep slimme/wijze mensen die achten dat desbetreffende personen hebben bewezen dat zij klaar voor de klus zijn.
Beleid regering:
-Onderwijs, Research krijgen de hoogste aandacht.
-Zorg wordt particulier met enige staatsinvloed, het idee is dat de technologie hiervoor wordt verbeterd/geautomatiseerd/versoepelt.
-Militaire dienst zal bestaan uit mensen met tactische ingrepen, ingenieurs, alle bescherming/protectie worden dmv van geadvanceerde robots gedaan.
-Politie, dat een gedoogbeleid overigens voert, zal enkel nog bestaan uit mensen die verdachten inrekenen/plaatsen/veroordelen, waarbij observatie van mensen volledig geautomatiseerd is. Er is geen sprake van Big Brother indien er niemand de beelden te zien krijgt behalve computer. Privegebied aka de huizen worden niet bekeken.
- Energie zal voornamelijk bestaan uit kerncentrales, zon/windenergie met hopelijk kernfusiereactor daar ipv in de toekomst.
- Economie, het land wordt geacht grotendeels autonoom te kunnen draaien, maar er zal een vrije markt zijn.
- Belasting zal enkel draaien op hetgene wat je daadwerkelijk uitvoert. De achting is dat de belasting lager is dan in huidige landen.
- Regels/wetten worden verminderd en hergeschreven naar correctere regels die samen werken tot resulterende wetten.
- Kerk en staat zijn absoluut gescheiden, kerken worden niet gesponsord of krijgen enige geld, deze zullen particulier opgesteld worden.
- Het geloof van God is geen correcte/bewezen argument voor het gebruik voor doen/keuzes.
Type van samenleving vind ik zelf lastig in een hokje te plaatsen,
mensen zijn vrij om te kiezen wat ze doen, kunnen aangeven van klachten/iets niet kunnen die de regering waar zullen nemen (indirect dus democratie qua wetten, maar keuze hoofdregering is niet democratisch), maar tegelijkertijd zorgt ook iedereen zelf voor elkaar en ook juist weer voor zichzelf. Communisme zou je dan kunnen zeggen, maar het is geen specifieke verzorgingsstaat, enkel onderwijs is compleet regering gericht.
Het idee achter deze samenleving is om de mens zichzelf te verbeteren en de omgeving om zichheen door middel van kennis en technologie. Alles wordt uitgepakt vanuit verstandige niet contradicterende of tegenliggende handelingen, waarbij samenwerking als hoogste wordt geacht. De hoofdregering wordt gekozen door een groep specifieke mensen omdat veel gewone mensen weinig van politiek en aanpak weten al dan niet random stemmen. (Zie -> Bush over Gore..)
Ben je soms iets van plan?quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:26 schreef koffiegast het volgende:
TS zal ook zijn verzinsel even posten: Yadayadayada
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |