Zij noemt mij ook haar autistjequote:Op zondag 24 juni 2007 19:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
je bent best een lulje vriendin heeft adhd en jij gaat er lollig over doen
Leuke vriend heeft ze![]()
Jij bent net zo trots op jouw labeltje, anders zou je er geen gewag van maken en een autisten topic openen... Maar hey, zo is iederen wel weer hypocriet op zijn manier, ik net zo goed...quote:Op zondag 24 juni 2007 23:14 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Zij noemt mij ook haar autistje.
Ach, er zit een enorme waarheid in dat ADHD'rs vaak trots op hun labeltje zijn. Strontvervelend is dat.
Ik ben er keitrots op, maar ik ga het niet van de daken lopen schreeuwen dat ik blij ben met Ritalin of welke drugs (op mijn zelfkweek na danquote:Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Jij bent net zo trots op jouw labeltje, anders zou je er geen gewag van maken en een autisten topic openen... Maar hey, zo is iederen wel weer hypocriet op zijn manier, ik net zo goed...
alcohol telt zeker ookquote:Op maandag 25 juni 2007 09:52 schreef Qwea het volgende:
thank god heb ik geen pillen of shitWel alcohol, telt dat?
Ik denk dat dat ook komt om er zelf beter mee om te gaan.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:14 schreef NiteSpeed het volgende:
Ach, er zit een enorme waarheid in dat ADHD'rs vaak trots op hun labeltje zijn. Strontvervelend is dat.
precies... meestal als je zoiets tegen iemand zegt face to face, azijn ze even stil, en daarna hebben ze of iets van " ok" of.. " klootzak"quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:16 schreef LamstraalASD het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook komt om er zelf beter mee om te gaan.
Je hoort van kind af aan dat je een druk tering jongetje/meisje bent.
Iedereen denkt dat je niet goed bij je hoofd bent (terwijl de meeste dit wel zijn).
Ik steek het ook niet meer onder stoelen of banken.
Vind je dat ik druk doe? Klopt ik ben dat drukke tering kereltje! Word je moe van me? PECH! ik lekker niet.
Wat ik wel vreemd vind is dat sommmige niet adhd-ers adhd leuk vinden.
Ik heb er een hoop problemen door gehad en vooral in het begin een hoop straf.
Ik vind het niet leuk dat ik het heb maar het maakt me ook geen ene reet meer uit.
Een autisme gerelateerde stoornis. In feite zegt het geen reet over je, behalve dat je autistische trekjes hebt en je niet in een andere categorie past. ADHD en autistische stoornissen lijken in bepaalde punten op elkaar, dus ik weet niet of je al een diagnose hebt of je er nu mee bezig bent maar het is nogal een mengelmoes soms, en dan kost het wat tijd en moeite voor je met zekerheid kan zeggen wat je hebt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:48 schreef mighty_myte het volgende:
wat is PDD-NOS?
ik schijn er iets van te hebben.
Enne heb je last van mijn chaos... slik dan zelf dat pilletje.... jij hebt er last van, niet ik.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:16 schreef LamstraalASD het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook komt om er zelf beter mee om te gaan.
Je hoort van kind af aan dat je een druk tering jongetje/meisje bent.
Iedereen denkt dat je niet goed bij je hoofd bent (terwijl de meeste dit wel zijn).
Ik steek het ook niet meer onder stoelen of banken.
Vind je dat ik druk doe? Klopt ik ben dat drukke tering kereltje! Word je moe van me? PECH! ik lekker niet.
Dat denk ik er dan ook nog bij... verder perfect gezegdquote:Wat ik wel vreemd vind is dat sommmige niet adhd-ers adhd leuk vinden.
Ik heb er een hoop problemen door gehad en vooral in het begin een hoop straf.
Ik vind het niet leuk dat ik het heb maar het maakt me ook geen ene reet meer uit.
Dat is precies de ergerlijke, irritante en onrespectabele houding waardoor veel mensen beginnen te kotsen op mensen met ADHD. Zo stereotypisch wat je nu zegt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:33 schreef Duur het volgende:
[..]
Enne heb je last van mijn chaos... slik dan zelf dat pilletje.... jij hebt er last van, niet ik.
Waarom is die mening een "ergerlijke, irritante en onrespectabele houding"?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:36 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat is precies de ergerlijke, irritante en onrespectabele houding waardoor veel mensen beginnen te kotsen op mensen met ADHD. Zo stereotypisch wat je nu zegt.
Omdat jij de last vrijwillig legt bij mensen die er niets aan kunnen doen dat jij zo bent. Jij kan er misschien ook niets aan doen dat je het hebt, maar jij bent wel degene die het heeft. Aan jou de taak om zo min mogelijk anderen tot last te zijn. Waarom zou ik in godsnaam pillen moeten slikken omdat jij mij irriteert (hypothetischquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:41 schreef Duur het volgende:
[..]
Waarom is die mening een "ergerlijke, irritante en onrespectabele houding"?
Dan geen ritalin, maar zoek een andere oplossing en leg niet het probleem bij je medemens.quote:Waarom zou ik voor iets waar ik weinig tot geen last een pil moeten gaan slikken waar ik ondder andere epeleptische aanvallen van krijg (dus niet meer autorijden, fietsen, onbegeleid OV-en enzovoorts)
psychotisch en paranoide van word....
quote:(jep ik ben zo´n geluksvogel die bijna alle bijwerkingen van ritalin op volle sterkte mee krijg, en wel zo heftig dat ik andere pillen niet mag gebruiken van de heren doktoren)
Omdat ik mezelf niet kapot wil maken omdat ik door een "bouwfoutje" ADHD heb en niet tegen dat soort pillen en poeder kan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:44 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Omdat jij de last vrijwillig legt bij mensen die er niets aan kunnen doen dat jij zo bent. Jij kan er misschien ook niets aan doen dat je het hebt, maar jij bent wel degene die het heeft. Aan jou de taak om zo min mogelijk anderen tot last te zijn. Waarom zou ik in godsnaam pillen moeten slikken omdat jij mij irriteert (hypothetisch). Dat is echt de omgekeerde wereld, en heel egoïstisch.
Ik MAG geen ander product proberen vanwege de enorm heftige reacties die ik in het verleden gegeven heb. En ja... sommige mensen die ik ken slikken al 20 jaar ritalin, en zolang er bepaalde andere medicijnen niet in het basispakket zitten zullen ze door (moeten) gaan,...quote:[..]
Dan geen ritalin, maar zoek een andere oplossing en leg niet het probleem bij je medemens.
[..]
Mooi kut. Wat nou als je ouder wordt? Ritalin mag je ook niet eeuwig toch?
Als je geen last van de bijwerkingen krijgt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef mighty_myte het volgende:
volgens mij kun je ritalin levenslang slikken.
't is vast niet heel goed voor je, maar echt slecht ook niet.
En als het gewoon blijft werken, bij mij werkte het op een gegeven moment niet meer.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:07 schreef Duur het volgende:
[..]
Als je geen last van de bijwerkingen krijgt.
Dus doordat ik een aandoening/afwijking/beperking heb (waar ik niks aan kan doen, gewoon een productie foutje) moet ik me aan de rest van de wereld aanpassen omdat ik heel misschien wel eens lastig voor iemand zou kunnen zijn??quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:44 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Omdat jij de last vrijwillig legt bij mensen die er niets aan kunnen doen dat jij zo bent. Jij kan er misschien ook niets aan doen dat je het hebt, maar jij bent wel degene die het heeft. Aan jou de taak om zo min mogelijk anderen tot last te zijn. Waarom zou ik in godsnaam pillen moeten slikken omdat jij mij irriteert (hypothetisch). Dat is echt de omgekeerde wereld, en heel egoïstisch.
[..]
Dan geen ritalin, maar zoek een andere oplossing en leg niet het probleem bij je medemens.
[..]
Mooi kut. Wat nou als je ouder wordt? Ritalin mag je ook niet eeuwig toch?
ADHD/ADD Deel 8quote:Op vrijdag 29 juni 2007 08:41 schreef Roeji het volgende:
[..]
Dus doordat ik een aandoening/afwijking/beperking heb (waar ik niks aan kan doen, gewoon een productie foutje) moet ik me aan de rest van de wereld aanpassen omdat ik heel misschien wel eens lastig voor iemand zou kunnen zijn??
Dus omdat bijv mijn rolstoel jou in de weg staat, moet ik maar uit mn rolstoel stappen?? Ook al heb ik geen benen of ben ik verlamd??
Even als vergelijking met jouw probleem omtrent adhd-ers. Ik heb dus geen wieltjes en heb beide benen nog enzo. Aangezien iemand in een rolstoel ook wel eens als hinderlijk ervaren kan worden omdat ie in de weg staat en dat kan toch zo verdomd lastig zijn(einde cynische modus)
Het 'leuke' is, de meeste mensen ervaren iemand met adhd niet als lastig zolang ze niet weten dat de desbetreffende de diagnose adhd heeft. Zodra diegene het stempeltje officieeel heeft gekregen is ie ineens die 'klote-adhd-er' of iets dergelijks. En is ie meteen die drukke figuur of lastig persoon. So much for friendship and compassion.
Overigens zijn ook heel vaak de niet-adhd-ers de rest van mensen tot last. Denk aan die geweldige figuren die uit verveling dingen gaan slopen of de buurt terroriseren. Als je je om die mensen eens druk maakt, en die op hun flikker geeft ipv iemand die door een productie foutje van moeder natuur (en pa natuur) iets hebben waar ze niks aan kunnen doen.
en wat doe jij zelf dan??quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:24 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
ADHD/ADD Deel 8
En begin alstjeblieft niet te wijzen naar andere mensen, dat is gewoon flauw en een enorme topickiller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |