abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49303140
Toppunt van studieontwijkend gedrag: draadloze router kopen en installeren - gevolgd door het roken van een joint.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 12 mei 2007 @ 16:51:45 #52
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49303173
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:50 schreef mighty_myte het volgende:
Toppunt van studieontwijkend gedrag: draadloze router kopen en installeren - gevolgd door het roken van een joint.
Nee joh da's normaal Maar ik verkies nu het doen van huishoudelijke klusjes boven studeren..en da's, in mijn geval, wel echt heel ernstig
pi_49341721
Ik had het gevoel dat m'n huisarts me niet echt serieus nam toen ik begon over add/adhd, maarja hij heeft binnekort een gesprek met mams, en daarna wordt ik doorverwezen als het goed is.
  maandag 14 mei 2007 @ 10:09:50 #54
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_49354868
Gisteren een communie feest gehad van een of ander achterneefje. Zag voor het eerst in jaren de familie van mn moederskant weer. Nou ik weet meteen weer van welke kant van de familie ik zeker weten adhd heb georven. Jeetje mina, na een uur verging ik van de hoofdpijn van het geschreeuw en gekwaak en alle jengelende kids. Waaronder dus een stereotiep adhd-ertje. De vrouw van mn neef vertelde: 'hij is zo rustig tegenwoordig" Jeah right, het kind stuiterde echt door de tent heen, sloopte het halve springkussen en viel elk kind lastig. Maar toen hij een keer een tik kreeg (per ongeluk), toen was het natuurlijk brullen en hop, naar mama want hji werd gepest.

Ik ben na 1,5uur met knallende koppijn daar weggegaan. Ik had het echt gehad. Ik weet nu dus wel zeker dat mn neven het allebei hebben, plus de kinderen van een van die neven. En de jongste zoon van mn nicht vermoedelijk ook. Grappig dat het allemaal jongens/mannen zijn. Ik ben de echte vrouw die het heeft. Oke, de familie die niet meer leeft daar zullen we het nooit van weten. Maar zover ik me kan herinneren zijn er geen vrouwen die t hebben in de familie. Of in heel lichte vorm misschien.

Maar het idiote was nog dat ineens mn neven en nicht weer contact wilde gaan (proberen te) houden. Ik heb ze de laatste 15 jaar misschien 5 keer gezien. Nog nooit een kaartje van gekregen met welke gelegenheid dan ook en dan zouden we nu weer 'happy happy joy joy' contact moeten houden?
Met mn nicht lijkt t me wel leuk, maar ik heb geen flauw benul waar we het ooit over zouden moeten hebben. Ze komt wel binnenkort een keertje langs om een schilderij te brengen, heeft onze opa gemaakt en ik hecht nogal veel aan die dingen. Dat weet ze en ze wilde dan ook graag dat ik het schilderij kreeg aangezien zij er niks mee doet en het op zolder heeft staan. Dat vond ik dus wel heel erg leuk van dr. Maar dat waren ook de enige woorden (op gefeliciteerd met je zoon, na) die we hebben gewisseld. En een van mn neven wilde een keer samen naar de film gaan. Jeetje.
Voelt vreemd aan om met mensen te praten die je neven en nicht zijn maar die je in je hele leven amper hebt gezien. We schelen ook minstens 10 jaar. En met de oudste scheel ik, dacht ik, zo'n 16 jaar.

Ik zie wel wat er van komt. In de loop der jaren hebben zij ook laten zien dat ze niet echt goed in contact houden zijn. Dus wie weet zijn het gewoon loze beloftes.

Het resultaat van gisteren is dat ik mn medicatie weer terug ga ophogen, ik heb nu gemerkt hoe slecht ik tegen al die drukte kan. En met een hogere dosering kan ik daar wel weer beter tegen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  maandag 14 mei 2007 @ 13:25:03 #55
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49361343
Noli, wat een vragen...
Ja het heeft echt even geduurd idd, maar goed. Ik ben dan niet zo van de zelfdiagnose, maar toen ik over ADD las herkende ik me zelf er wel volledig in, sindsdien vielen de kwartjes al op z'n plek. Nu mijn vermoeden bevestig is, voel ik me oke, ben er eigenlijk vrij relax onder, het is zo. Ik begrijp me zelf nu beter, waarom dingen gaan zoals ze gaan. Ik worstel al sinds de puberteit met allerlei vraagstukken over mezelf en eindelijk kan ik dus dingen verklaren, en nu met die diagnose definitief.
En nu moet ik me maar eens verdiepen in de diverse vormen van medicatie en gaan we babbelen over coaching enzo, nou is het wel handig om eens te kijken naar de mogelijkheden.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 14 mei 2007 @ 13:27:23 #56
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49361422
Roeji, partypooper!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 14 mei 2007 @ 14:31:02 #57
63411 Roeji
pi_49364134
quote:
Op maandag 14 mei 2007 13:27 schreef melonovy het volgende:
Roeji, partypooper!
Zeg... Je hebt net je diagnose en nu denk je al te kunnen oordelen

Het was of een uurtje of2 gaan of niet gaan. Ben niet zo fan van die verplichte familiefeestjes waar je ineens perfect met mekaar overweg kunt en alles super geweldig enzo. Van dat faken voor de omstanders
Dus dan is mijn middenweg dat ik heel even ga en mn neus laat zien. Mijn ouders zijn wel gebleven en zij vinden het wel gezellig en leuk. Maar zij kennen er dan ook meer mensen dat ik.
Ik ben zo blij, zo blij
  maandag 14 mei 2007 @ 20:49:11 #58
105850 Fuente
mamamuts
pi_49378152
Hey allemaal,
Ik kom me voor voorlopig even melden in het topic. Enorm veel herkenning hier...
Ik maak morgen een afspraak met de HA. Ik heb geen diagnose ADD, maar vertoon wel enorm veel kenmerken ervan en de situatie wordt momenteel onhoudbaar hier in huis. Vandaar dat ik een verwijzing ga vragen om eindelijk erachter te komen wat er aan de hand is...
Hoe ging het bij jullie verder na een verwijzing? Waar kom je dan terecht, bij de GGZ ofzo?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 mei 2007 @ 21:09:51 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49378890
gezeik thuis. Weet je wat zo irritant is, mijn moeder en ik kunnen absoluut NIET met elkaar overweg meestal. En elke x als ik haar de waarheid zeg ( dat ze bv met jan en alleman ruzie heeft maar dat het nooit aan haar ligt) moet ik mn bek houden want ik ben een achterlijke kut adhd'er zo slap vind ik dat altijd.

Ik krijg dan ook altijd buffel neigingen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 14 mei 2007 @ 23:38:33 #60
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49386140
Hey Fuente, even wat topics doorlezen dan lees je een hoop ervaringen omtrent diagnoses en doorverwijzingen,

Qwea, wat storend zeg dat je moeder dat tegen je gebruikt., dat zou me echt pissig maken!

Ik ga nu mijn bedje opzoeken, het is alweer veels te laat dat ik naar bed ga! Maar ik vind Evelien op tv zo leuk.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 14 mei 2007 @ 23:40:12 #61
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49386216
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:31 schreef Roeji het volgende:

[..]

Zeg... Je hebt net je diagnose en nu denk je al te kunnen oordelen
Om goed te kunnen oordelen heb je niet per se een diagnose AD(H)D nodig hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_49389846
Hallo, ik heb ADD

En ik ben voorgoed gestopt met die klote ritalin ik ben een fervent fitnesser, en had een aardig resultaat bereikt qua lichaam. was 82 kilo, terwijl ik voor fitnessen 68 woog, ben 1.89 lang.
Dat was vóór de ritalin althans.
Een welbekende bijwerking van ritalin is dat je er erg van kan vermageren, dat ging in mijn geval wel op.

Na het gebruik van ritalin was ik teruggevallen naar 75 kilo, aardige deuk in training dus.
Maargoed fitness is niet het belangrijkste natuurlijk, ik heb ook qua concentratie geen enkele improvement gemerkt.
Voelde me een robot van dat spul en werd er behoorlijk depressief van na het een paar weken gebruikt te hebben, totaal afgevlakt en geen lol meer in het leven hebben.

Nu ik er een paar weken mee gestopt ben, voel ik me weer zoals het moet, dan maar een chaos en gelukkig.

Fuck ritalin !

Mijn gebrek aan discipline ga ik btw ook niet aan ADD toeschrijven, thats too easy.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:19:34 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49390251
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:38 schreef melonovy het volgende:
Hey Fuente, even wat topics doorlezen dan lees je een hoop ervaringen omtrent diagnoses en doorverwijzingen,

Qwea, wat storend zeg dat je moeder dat tegen je gebruikt., dat zou me echt pissig maken!

Ik ga nu mijn bedje opzoeken, het is alweer veels te laat dat ik naar bed ga! Maar ik vind Evelien op tv zo leuk.
och,dat gaat al jaaaaaaaaaaren zo echt pissig word ik er alleen om als ik al flink chagarijnig ben
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:21:37 #64
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49390257
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 03:26 schreef Twin1983 het volgende:
Hallo, ik heb ADD

En ik ben voorgoed gestopt met die klote ritalin ik ben een fervent fitnesser, en had een aardig resultaat bereikt qua lichaam. was 82 kilo, terwijl ik voor fitnessen 68 woog, ben 1.89 lang.
Een welbekende bijwerking van ritalin is dat je er erg van kan vermageren, dat ging in mijn geval wel op.

Na het gebruik van ritalin was ik teruggevallen naar 75 kilo, aardige deuk in training dus.
Maargoed fitness is niet het belangrijkste natuurlijk, ik heb ook qua concentratie geen enkele improvement gemerkt.
Voelde me een robot van dat spul en werd er behoorlijk depressief van na het een paar weken gebruikt te hebben, totaal afgevlakt en geen lol meer in het leven hebben.

Nu ik er een paar weken mee gestopt ben, voel ik me weer zoals het moet, dan maar een chaos en gelukkig.

Fuck ritalin !

Mijn gebrek aan discipline ga ik btw ook niet aan ADD toeschrijven, thats too easy.
ik gebruik die zooi ook niet. Ooit eens gebruikt en idd, je bent een soort van zombie. Ik ben liever een chaoot en van tijd tot tijd wat druk dan iemand die telkens voor zich uit zit te staren en waar geen woord uitkomt.

Gelukkig heb ik het ook niet ernstig. Ik ben bv niet elke dag druk. Dat komt 1x per 2 weken voor ofzo. En die chaos in mn hoofd is ook niet elke dag
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:27:14 #65
63411 Roeji
pi_49390279
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:40 schreef melonovy het volgende:

[..]

Om goed te kunnen oordelen heb je niet per se een diagnose AD(H)D nodig hoor!
t was een geintje
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:40:40 #66
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_49392206
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:49 schreef Fuente het volgende:
Hey allemaal,
Ik kom me voor voorlopig even melden in het topic. Enorm veel herkenning hier...
Ik maak morgen een afspraak met de HA. Ik heb geen diagnose ADD, maar vertoon wel enorm veel kenmerken ervan en de situatie wordt momenteel onhoudbaar hier in huis. Vandaar dat ik een verwijzing ga vragen om eindelijk erachter te komen wat er aan de hand is...
Hoe ging het bij jullie verder na een verwijzing? Waar kom je dan terecht, bij de GGZ ofzo?
Ik kom net van de huisarts. Heb al jaren het sterke vermoeden dat ik ADD heb, ook vooral na tests op het internet, ben nu dan doorverwezen naar de psychiater (bij het ziekenhuis).

De huisarts deed eerst een kort testje om me te kunnen doorverwijzen, maar volgens haar was ik een typische vrouwelijke ADD'er. Goed, voor mij niets nieuws, maar fijn dat er eindelijk eens iemand erkenning geeft! Vroeger wisten ze bij het Riagg niet was ze met mij aanmoesten. Maar ja, dat heeft wel jaren van frustratie gekost. Hopelijk gaat het nu beter worden. Ik zou over een paar weken meer horen, er was wel een lange wachtlijst zei de HA.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:32:22 #67
105850 Fuente
mamamuts
pi_49401221
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:40 schreef xepera9 het volgende:

[..]

Ik kom net van de huisarts. Heb al jaren het sterke vermoeden dat ik ADD heb, ook vooral na tests op het internet, ben nu dan doorverwezen naar de psychiater (bij het ziekenhuis).

De huisarts deed eerst een kort testje om me te kunnen doorverwijzen, maar volgens haar was ik een typische vrouwelijke ADD'er. Goed, voor mij niets nieuws, maar fijn dat er eindelijk eens iemand erkenning geeft! Vroeger wisten ze bij het Riagg niet was ze met mij aanmoesten. Maar ja, dat heeft wel jaren van frustratie gekost. Hopelijk gaat het nu beter worden. Ik zou over een paar weken meer horen, er was wel een lange wachtlijst zei de HA.
Wel fijn voor je dat je wat herkenning vindt, en dat de HA dat ook herkent!

Ik heb om 10 voor 4 een afspraak bij onze HA. Ik hoop dat er hier niet al te lange wachtlijsten zijn, maar 'k zal wel zien.
Heb zelf ook een verleden bij het RIAGG en een Psycholoog erop zitten, maar toen was ik 14, 15, 16, die leeftijden een beetje. Daar is nooit een diagnose gesteld.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 15 mei 2007 @ 14:57:05 #68
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49402219
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 07:27 schreef Roeji het volgende:

[..]

t was een geintje
i know skeetje
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:24:06 #69
63411 Roeji
pi_49403360
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 14:57 schreef melonovy het volgende:

[..]

i know skeetje

hoe is t verder met je, sinds je nu het 'stempeltje' hebt?
Ik ben zo blij, zo blij
pi_49409077
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 03:26 schreef Twin1983 het volgende:
Hallo, ik heb ADD

Fuck ritalin !

welkom (Y).

afvallen was voor jou als sporter niet handig, maar ik mocht wel wat kilo's kwijt toendertijd.

ritalin idd zombierobot, maar zombierobot wel efficient en succesvol zijn. bliep.
succesvol en met minder chaos leven betekent in mijn geval dat ik minder zorgen heb
en daarom over het algemeen gelukkiger ben.
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 09:40 schreef xepera9 het volgende:

[..]

welkom (Y).

psychiater wachtlijst viel hier nogal mee. kon in twee weken terecht.
misschien moet je eens wat ziekenhuizen in de regio bellen om te kijken of je sneller terecht kan.
reken niet te snel op enorme verbeteringen, het realiseren van de stempel, wennen aan
medicatie en het idee dat je je leven anders kan inrichten zorgde bij mij voor een enorm kansloze
periode waar ik inmiddels wel redelijk uit ben.

---

ik heb vandaag mijn examen gehaald op mijn werk, ik kan nu eindelijk beginnen.
heerlijk dat ritalin, ik ben een ideale werknemer die stil zit, dingen snapt en niemand stoort.
het zombie-effect heb ik wel een tijd lang vervelend gevonden, maar ik heb werk waar ik
de hele dag in mijn eentje dingen moet uitrekenen, uitzoeken en ontwerpen, dus een
flinke dosis chemische concentratie is erg fijn. de dag vliegt om.

zonder ritalin kan ik trouwens duidelijk totaal niet leren. de afgelopen maand heb ik
dan ook een ene zak uitgevoerd thuis, hoewel dingen leren en huiswerk maken toch
wel de bedoeling was. gelukkig ben ik ondanks dat geslaagd als één na beste.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 18:23:28 #71
105850 Fuente
mamamuts
pi_49410462
Nou heb uiteindelijk een gesprek gehad van anderhalf uur! De HA verwees me door naar de SPV'er bij hun in de praktijk, daar kon ik meteen terecht (ook ivm andere problemen die momenteel spelen). Heb een anamnese van anderhalf uur gehad. Volgende week donderdag ga ik weer en dan gaan we wat verderkijken. Heb er op zich wel een goed gevoel over!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:34:51 #72
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49418693
goed gedaan mighty_myte! Je bent vast supertrots op jezself, en dat mag je ook echt wel zijn hoor!

Fuente, het klinkt vrij heftig als je voor doorverwijzing bij de HA komt en er dan meteen zo lang mag blijven, maar goed, je hebt er zelf een goed gevoel over dat is fijn, het balletje rolt iig!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:43:16 #73
34891 melonovy
La Kutschie
pi_49419154
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef Roeji het volgende:

[..]

hoe is t verder met je, sinds je nu het 'stempeltje' hebt?
Goed ik heb een strakker ritme tegenwoordig, ik heb een dochter van 4 die sinds kort naar school gaat, dus door de week gaan we vroeg op, kleding leg ik de avond ervoor al klaar, op tijd alles klaar, streef ik om 8 uur de deur uit te gaan met kindjes, om op tijd op school te zijn, en het lukt al anderhalve week zonder stress
Op tijd weer ophalen, boodschappen doe ik na het naar school brengen, we eten op tijd, de kinderen liggen optijd, heerlijk! Ja, dat ze naar school gaat bevalt me prima, nu heb ik alle tijd voor het 1 op 1 met Yoram van 2 (kleine drukte maker) en dat is een stuk relaxer dan de hele dag politie agentje spelen, over 2 kinderen die de hele dag strijd hebben om aandacht en spullen. En eenmaal uit school vind ik het echt heel fijn om haar om me heen te hebben, want ze is zo wijs en groot geworden in een korte tijd, het is echt een scheet van een meid, maar moederen over 2 pittige kindjes vind ik wel intensief.
Nou ja, dat is wat tegelijk met de diagnose een beetje speelt, dus op zich gaat het oke met me
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:39:16 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_49422056
Ik vroeg me zo opeens onder de douche af, is ADHD erfelijk? Als in ; ik heb het dus de kans dat mn ouders (1 van) het hebben is groot?

Ik verdenk mn moeder namelijk van ADHD
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 15 mei 2007 @ 22:44:49 #75
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49422360
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:39 schreef Qwea het volgende:
Ik vroeg me zo opeens onder de douche af, is ADHD erfelijk? Als in ; ik heb het dus de kans dat mn ouders (1 van) het hebben is groot?

Ik verdenk mn moeder namelijk van ADHD
Ja, ADHD is grote mate erfelijk
quote:
Erfelijke factoren spelen een dominante rol in het ontstaan van ADHD. Rond 80% van de variatie tussen kinderen in hyperactiviteit, impulsiviteit en concentratiezwakte berust op erfelijke factoren. Het risico op ADHD bij broertjes of zusjes van een kind met ADHD is 3 tot 5 maal verhoogd ten opzichte van de gewone populatie. Bij tweedegraads familieleden is het risico 2 maal verhoogd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')