Nee joh da's normaalquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:50 schreef mighty_myte het volgende:
Toppunt van studieontwijkend gedrag: draadloze router kopen en installeren - gevolgd door het roken van een joint.
Zeg... Je hebt net je diagnose en nu denk je al te kunnen oordelenquote:
Om goed te kunnen oordelen heb je niet per se een diagnose AD(H)D nodig hoor!quote:Op maandag 14 mei 2007 14:31 schreef Roeji het volgende:
[..]
Zeg... Je hebt net je diagnose en nu denk je al te kunnen oordelen![]()
![]()
![]()
och,dat gaat al jaaaaaaaaaaren zoquote:Op maandag 14 mei 2007 23:38 schreef melonovy het volgende:
Hey Fuente, evenwat topics doorlezen dan lees je een hoop ervaringen omtrent diagnoses en doorverwijzingen,
Qwea, wat storend zeg dat je moeder dat tegen je gebruikt., dat zou me echt pissig maken!
Ik ga nu mijn bedje opzoeken, het is alweer veels te laat dat ik naar bed ga! Maar ik vind Evelien op tv zo leuk.
ik gebruik die zooi ook niet. Ooit eens gebruikt en idd, je bent een soort van zombie. Ik ben liever een chaoot en van tijd tot tijd wat druk dan iemand die telkens voor zich uit zit te staren en waar geen woord uitkomt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 03:26 schreef Twin1983 het volgende:
Hallo, ik heb ADD
En ik ben voorgoed gestopt met die klote ritalinik ben een fervent fitnesser, en had een aardig resultaat bereikt qua lichaam. was 82 kilo, terwijl ik voor fitnessen 68 woog, ben 1.89 lang.
Dat was vóór de ritalin althans.
Een welbekende bijwerking van ritalin is dat je er erg van kan vermageren, dat ging in mijn geval wel op.
Na het gebruik van ritalin was ik teruggevallen naar 75 kilo, aardige deuk in training dus.
Maargoed fitness is niet het belangrijkste natuurlijk, ik heb ook qua concentratie geen enkele improvement gemerkt.
Voelde me een robot van dat spul en werd er behoorlijk depressief van na het een paar weken gebruikt te hebben, totaal afgevlakt en geen lol meer in het leven hebben.
Nu ik er een paar weken mee gestopt ben, voel ik me weer zoals het moet, dan maar een chaos en gelukkig.![]()
Fuck ritalin !
Mijn gebrek aan discipline ga ik btw ook niet aan ADD toeschrijven, thats too easy.
t was een geintjequote:Op maandag 14 mei 2007 23:40 schreef melonovy het volgende:
[..]
Om goed te kunnen oordelen heb je niet per se een diagnose AD(H)D nodig hoor!![]()
Ik kom net van de huisarts. Heb al jaren het sterke vermoeden dat ik ADD heb, ook vooral na tests op het internet, ben nu dan doorverwezen naar de psychiater (bij het ziekenhuis).quote:Op maandag 14 mei 2007 20:49 schreef Fuente het volgende:
Hey allemaal,
Ik kom me voor voorlopig even melden in het topic. Enorm veel herkenning hier...
Ik maak morgen een afspraak met de HA. Ik heb geen diagnose ADD, maar vertoon wel enorm veel kenmerken ervan en de situatie wordt momenteel onhoudbaar hier in huis. Vandaar dat ik een verwijzing ga vragen om eindelijk erachter te komen wat er aan de hand is...
Hoe ging het bij jullie verder na een verwijzing? Waar kom je dan terecht, bij de GGZ ofzo?
Wel fijn voor je dat je wat herkenning vindt, en dat de HA dat ook herkent!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:40 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Ik kom net van de huisarts. Heb al jaren het sterke vermoeden dat ik ADD heb, ook vooral na tests op het internet, ben nu dan doorverwezen naar de psychiater (bij het ziekenhuis).
De huisarts deed eerst een kort testje om me te kunnen doorverwijzen, maar volgens haar was ik een typische vrouwelijke ADD'er. Goed, voor mij niets nieuws, maar fijn dat er eindelijk eens iemand erkenning geeft! Vroeger wisten ze bij het Riagg niet was ze met mij aanmoesten.![]()
Maar ja, dat heeft wel jaren van frustratie gekost.
Hopelijk gaat het nu beter worden. Ik zou over een paar weken meer horen, er was wel een lange wachtlijst zei de HA.
quote:
welkom (Y).quote:Op dinsdag 15 mei 2007 03:26 schreef Twin1983 het volgende:
Hallo, ik heb ADD
En ik ben voorgoed gestopt met die klote ritalinik ben een fervent fitnesser, en had een aardig resultaat bereikt qua lichaam. was 82 kilo, terwijl ik voor fitnessen 68 woog, ben 1.89 lang.
Dat was vóór de ritalin althans.
Een welbekende bijwerking van ritalin is dat je er erg van kan vermageren, dat ging in mijn geval wel op.
Na het gebruik van ritalin was ik teruggevallen naar 75 kilo, aardige deuk in training dus.
Maargoed fitness is niet het belangrijkste natuurlijk, ik heb ook qua concentratie geen enkele improvement gemerkt.
Voelde me een robot van dat spul en werd er behoorlijk depressief van na het een paar weken gebruikt te hebben, totaal afgevlakt en geen lol meer in het leven hebben.
Nu ik er een paar weken mee gestopt ben, voel ik me weer zoals het moet, dan maar een chaos en gelukkig.![]()
Fuck ritalin !
Mijn gebrek aan discipline ga ik btw ook niet aan ADD toeschrijven, thats too easy.
welkom (Y).quote:Op dinsdag 15 mei 2007 09:40 schreef xepera9 het volgende:
[..]
Ik kom net van de huisarts. Heb al jaren het sterke vermoeden dat ik ADD heb, ook vooral na tests op het internet, ben nu dan doorverwezen naar de psychiater (bij het ziekenhuis).
De huisarts deed eerst een kort testje om me te kunnen doorverwijzen, maar volgens haar was ik een typische vrouwelijke ADD'er. Goed, voor mij niets nieuws, maar fijn dat er eindelijk eens iemand erkenning geeft! Vroeger wisten ze bij het Riagg niet was ze met mij aanmoesten.![]()
Maar ja, dat heeft wel jaren van frustratie gekost.
Hopelijk gaat het nu beter worden. Ik zou over een paar weken meer horen, er was wel een lange wachtlijst zei de HA.
Goed ik heb een strakker ritme tegenwoordig, ik heb een dochter van 4 die sinds kort naar school gaat, dus door de week gaan we vroeg op, kleding leg ik de avond ervoor al klaar, op tijd alles klaar, streef ik om 8 uur de deur uit te gaan met kindjes, om op tijd op school te zijn, en het lukt al anderhalve week zonder stressquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:24 schreef Roeji het volgende:
[..]
![]()
hoe is t verder met je, sinds je nu het 'stempeltje' hebt?
Ja, ADHD is grote mate erfelijkquote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:39 schreef Qwea het volgende:
Ik vroeg me zo opeens onder de douche af, is ADHD erfelijk? Als in ; ik heb het dus de kans dat mn ouders (1 van) het hebben is groot?
Ik verdenk mn moeder namelijk van ADHD
quote:Erfelijke factoren spelen een dominante rol in het ontstaan van ADHD. Rond 80% van de variatie tussen kinderen in hyperactiviteit, impulsiviteit en concentratiezwakte berust op erfelijke factoren. Het risico op ADHD bij broertjes of zusjes van een kind met ADHD is 3 tot 5 maal verhoogd ten opzichte van de gewone populatie. Bij tweedegraads familieleden is het risico 2 maal verhoogd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |