best aardig spul.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:14 schreef melanie_the_miss het volgende:
Hm ja, ik slik het nu 2 dagen en merk nu al positief verschil!
heb wel grote pupillen maar dat hoort erbijIk denk alvast dat het wel werkt.
Het is wel een tijdelijke oplossing geloof ik.
medicatie in welke vorm? ik zou ritalin of concerta gewoon slikken als ik jou was, doet het goed.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:02 schreef melonovy het volgende:
help me even, in juni heb ik weer een gesprek met mijn psychiater over coaching en proefmedicatie en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met orientatie. Ik ben ook erg besluiteloos, ik wil eigenlijk graag de voors en tegens in kaart hebben.
Hoe zijn jullie tot het besluit gekomen om een bepaald middel te gaan gebruiken?
Wie krijgt er hier coaching en in wat voor vorm?
Is medicatie en coaching werkelijk een verbetering geweest?
Jup ik krijg "coaching" iemand van tna. Ze werken met een PGB. Je huurt ze in voor je pgb en ze helpen je met je school/stage en werk. Nou is het dus voornamelijk bij mij stage en school. Werkt goed moet ik zeggen want mn stage werkt ook met pgbquote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:02 schreef melonovy het volgende:
help me even, in juni heb ik weer een gesprek met mijn psychiater over coaching en proefmedicatie en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen met orientatie. Ik ben ook erg besluiteloos, ik wil eigenlijk graag de voors en tegens in kaart hebben.
Hoe zijn jullie tot het besluit gekomen om een bepaald middel te gaan gebruiken?
Wie krijgt er hier coaching en in wat voor vorm?
Is medicatie en coaching werkelijk een verbetering geweest?
Ja viel even flink tegen. Inmiddels voel ik me iets beter, heb nog niet geslapen alleen even gelegen. En wat gegeten. Viel me in dat ik alleen mn ontbijt had gehad en nog tussendoor een rijstwafel. Dus dat zorgde ervoor dat ik me zo lamlendig voelde, op de moeheid na dus.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:12 schreef Noli. het volgende:
*Which reminds me*
Volgens mij zou ik allang gebeld moeten zijn voor een kennismakingsgesprek met de meneer die die cursus-ding leidt.
Die cursus begint na de zomervakantie weer en volgens mijn spv zou ik zou binnen een paar weken gebeld worden voor een gesprekje. Maar de laatste keer dat ik m'n spv voor het laatst sprak is dus al weer een paar weken geleden..
![]()
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oeh Roeji, da's kut..
Ik hoop dat je van even goed slapen wat opknapt.
Trusten..
achja, de liefde, wat moeilijk blijft het ook he..quote:Op maandag 28 mei 2007 16:59 schreef Seventh-Heaven het volgende:
Yup. ik ben ook heel emotioneel aangelegd. ik overdrijf dingen vaak. en zo nu ook de liefde... dit moet ik op 1 of andere manier afleren want anders komt het niet goed... KLOTE ZOOI!!!!!!! KUT ADHD
heb echt veel gevoelens voor haar.. en wil haar echt niet kwijt nu... door dit... ik moet gewoon leren dat ze zelf ook een leven heeft en niet 24/7 aandacht aan mij kan geven.
Dat is ff moeilijk, maar die knop moet je ff omzetten. Hier is het prima gelukt. Komt wel goedquote:Op maandag 28 mei 2007 16:59 schreef Seventh-Heaven het volgende:
Yup. ik ben ook heel emotioneel aangelegd. ik overdrijf dingen vaak. en zo nu ook de liefde... dit moet ik op 1 of andere manier afleren want anders komt het niet goed... KLOTE ZOOI!!!!!!! KUT ADHD
heb echt veel gevoelens voor haar.. en wil haar echt niet kwijt nu... door dit... ik moet gewoon leren dat ze zelf ook een leven heeft en niet 24/7 aandacht aan mij kan geven.
je wordt er zowaar irritant van op msn.quote:
En van uitstel komt afstelquote:Op maandag 4 juni 2007 20:13 schreef Qwea het volgende:
Ik moet alleen nog steeds mn kamer soppen, en daar heb ik echt geen zin in. Zal helaas wel voor donderdag moeten gebeuren, gezien het 1 teringzooi is
Das de beste methode, dozen. Verhuizen als je er niet meer uitkomt is eigenlijk ook best een goeie optiequote:Op woensdag 6 juni 2007 08:49 schreef Yoni het volgende:
Ach ja, dat opruimen. Gebed zonder end ook hierGelukkig krijg ik over 3 weken de sleutel van mijn nieuwe woning, dus ik kan straks lekker schoon en overnieuw beginnen
En nu ruim ik gewoon op door alles in dozen te stoppen
![]()
Dat werkt ook maar matig, want nu is al diezelfde troep gewoon in m'n nieuwe huis opgestapeldquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:32 schreef Roeji het volgende:
[..]
Das de beste methode, dozen. Verhuizen als je er niet meer uitkomt is eigenlijk ook best een goeie optieSteeds beginnen in een schoon en mooi huis en als je geen zin meer hebt, hop naar t volgende
![]()
Toevallig nog wat pcmcia kaartjes tegengekomenquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:34 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat werkt ook maar matig, want nu is al diezelfde troep gewoon in m'n nieuwe huis opgestapeld
Werkt best goed hoorquote:Op woensdag 6 juni 2007 09:32 schreef Roeji het volgende:
[..]
Das de beste methode, dozen. Verhuizen als je er niet meer uitkomt is eigenlijk ook best een goeie optieSteeds beginnen in een schoon en mooi huis en als je geen zin meer hebt, hop naar t volgende
![]()
Sterf, dat moet ik nog doenquote:
En? Is het gelukt?quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sterf, dat moet ik nog doenik wist dat ik iets niet had gedaan. Kutzooi
Ik sta morgen wel om 09:30 opdoe ik het dan wel
![]()
Damn, ik baal van mezelf![]()
Ik ga het gewoon strax voor 20u doen
Haai scheetquote:
Oh die gaat wel prima op schema, elke zaterdag en zondag wasjes draaien. En met mooi weer alles buiten drogen, scheelt weer strijken enzo. Alleen het opruimen en het (hoogst noodzakelijke) strijken wil wel eens blijven liggen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:41 schreef mighty_myte het volgende:
ik ben gelukkig wel eindelijk aan de was begonnen die ik al 3 weken moest doen.
Dit lag, in dit zakje, dus letterlijk zodanig binnen handbereik dat ik alleen maar m'n stoel hoefde te draaien.quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:06 schreef Roeji het volgende:
[..]
Toevallig nog wat pcmcia kaartjes tegengekomen![]()
*Grin*quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:47 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dit lag, in dit zakje, dus letterlijk zodanig binnen handbereik dat ik alleen maar m'n stoel hoefde te draaien.
[[url=http://img105.imagevenue.com/loc817/th_62657_pcmcia_122_817lo.JPG]afbeelding][/URL]
quote:
Ik heb net gestoft, het beddengoed van het bed gehaald en in de was gedaan, de was buiten gehangen. Nu strax nog ff stofzuigen, de afwas doen en koken.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:41 schreef mighty_myte het volgende:
ik ben gelukkig wel eindelijk aan de was begonnen die ik al 3 weken moest doen.
begin eerst met alle afwas-achtige dingen in de keuken te zetten.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:36 schreef melanie_the_miss het volgende:
Mijn kamer is zo een troep... ik weet niet waar ik moet beginnen
Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die me als een godin alles aanwijst wat ik nu moet gaan doenquote:Op maandag 11 juni 2007 16:42 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
begin eerst met alle afwas-achtige dingen in de keuken te zetten.
vervolgens gooi je alles wat weg mag in een vuilniszak - bij twijfel gewoon weggooien.
daarna dingen die bij elkaar horen (bv lectuur) op een stapel
en nog meer dingen die bij elkaar horen bij elkaar doen.
![]()
klinkt goed. maar meestal heb ik -als ik veel praat over add en shit- daarna zo'n gloomy bui en voel me zuur.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:27 schreef Roeji het volgende:
Vanavond naar een voorlichtingsavond over ADHD bij volwassenen geweest. Leerzaam en ook leuk en veel herkenning natuurlijk.
Ik ga morgen meteen voor de verwijzing de huisarts bellen. Ik wil dit gaan proberen. Er is wel een wachtlijst van 2 tot 3 maanden, maar goed. Dan zitten we ook tegen het najaar/winter. Is toch de rottigste periode van t jaar. En dan wil ik wel graag 'iets' te doen hebben. Niet dat ik dit zie als een leuk tijdsverdrijf. Maar liever in het najaar/winter dan in de zomer. Dan word ik tenminste niet afgeleid door zon enzo. Aangezien er ook huiswerkopdrachtengedaan moeten worden.
Over het algemeen ben ik wel positief over het traject. Overigens ook leuk: een oude schoolvriendin (nah ja, we kenden mekaar redelijk goed maar liepen niet bij mekaar over de vloer) was daar diegene die t zaakje leidde. Gaf een presentatie enzo. Was wel weer even leuk. Vooral omdat je mekaar al kent, dan vind ik het toch makkelijker om zo'n avond bij te wonen en ook wat te vertellen.
morgen ofzo maar eens bellen voor de afspraak/intake en dergelijke. En dan zien we verder.
Oh en alle opruimers![]()
Ik heb er geen problemen mee om erover te praten. Leren van praten met anderen... tja ik denk ervari ngen uitwisselen en lachen om de blunders die je maakt of hebt gemaakt. Of eens een keer goed kunnen uitflippen en sodemieteren op de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:46 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
klinkt goed. maar meestal heb ik -als ik veel praat over add en shit- daarna zo'n gloomy bui en voel me zuur.
daar geen last van?
wat leer je eigenlijk van praten met anderen?
ik heb een beetje het idee dat zolang ik mijn pillen eet, zo normaal mogelijk probeer te doen en niet aan add denk me het beste voel.
zou trouwens ook wel goed kunnen dat ik in het najaar wel alle hulp kan gebruiken.
moet eigenlijk de ggz eens bellen want ze zouden rond deze tijd de uitslag voor me hebben.
Achterneefje van me is daar mee bezig. Volgens zijn moeder werkt het prima, zo niet: geweldig. Eerst zat ie op t nivo van een kleuter oid. En nu zit ie op het nivo van een 8 jarige oid (t kind is 6 ofzo). Het is iets wat hier in Nl nog in de kinderschoenen staat, maar begint wel steeds meer op te komen. En het is idd niet alleen voor adhd. Maar ook voor andere dingen te gebruiken.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:00 schreef Seventh-Heaven het volgende:
Heeft iemand hier wel eens van gehoord?
http://www.neurotherapie.nl/
Neurofeedback, ook wel EEG biofeedback genoemd, is een methode om de hersenen te trainen. Hierdoor zijn zij in staat om een groot aantal psychische klachten zelf te genezen. Bij stoornissen als ADHD, ADD, angststoornissen en depressie is er vaak sprake van een gebrek aan evenwicht in de hersenactiviteit, wat door neurofeedback verbeterd kan worden.
over gelezen ja. bij de apotheek wees een vrouw me eens op dat gedoe.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:00 schreef Seventh-Heaven het volgende:
Heeft iemand hier wel eens van gehoord?
http://www.neurotherapie.nl/
Neurofeedback, ook wel EEG biofeedback genoemd, is een methode om de hersenen te trainen. Hierdoor zijn zij in staat om een groot aantal psychische klachten zelf te genezen. Bij stoornissen als ADHD, ADD, angststoornissen en depressie is er vaak sprake van een gebrek aan evenwicht in de hersenactiviteit, wat door neurofeedback verbeterd kan worden.
* compier schopt HEEEEL hardt Noli's kont!!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:00 schreef Noli. het volgende:
WHELP!
Kan iemand me ff een schop onder m'n kont geven?
We hebben hier morgen een verjaardag en alles moet weer 's even netjes gemaakt worden. Ik moet NU dus even wat opruimen en dweilen (juk juk).
Maar ik heb geen ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin....
BTW..
Ik ben de laatste tijd zooo verschrikkelijk MOE!![]()
Rond een uur of twee moet ik echt zorgen dat ik ergens mee bezig ben anders val ik gewoon weg in slaap.
Ik denk dat het zo is sinds onze oudste naar de basisschool gaat. Daarvoor ging hij maar twee ochtenden naar de peuterspeelzaal, was de rest van de week gewoon thuis en had ik nergens last van. Op woensdag middag ga ik soms maar gewoon samen met de kinderen even slapen anders trek ik het gewoon niet.Ik ben donderdag's aan het eind van de dag ook altijd erg blij want dan is het voor ons weekend. Ik ben ook gewoon aan het weekend toe, ik ben gewoon zó kapot, dan kan ik weer lekker "opladen".
![]()
Herkent iemand die vermoeidheid?
Ik moet meteen aan de startpost denken. Hoe trots ze zijn op hunn Ritalinnetjequote:Op zaterdag 23 juni 2007 02:43 schreef Xebrozius het volgende:
Ik ken geen enkele 'ADHD'er' die deze titel niet ziet als iets eerbaars en waar altijd trots melding van gemaakt moet worden.
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik moet meteen aan de startpost denken. Hoe trots ze zijn op hunn Ritalinnetje.
jup, same here. Heeft bij mij met mn eetstijl te maken. Vettehaps enzoquote:Op donderdag 21 juni 2007 14:00 schreef Noli. het volgende:
WHELP!
Kan iemand me ff een schop onder m'n kont geven?
We hebben hier morgen een verjaardag en alles moet weer 's even netjes gemaakt worden. Ik moet NU dus even wat opruimen en dweilen (juk juk).
Maar ik heb geen ziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin....
BTW..
Ik ben de laatste tijd zooo verschrikkelijk MOE!![]()
Rond een uur of twee moet ik echt zorgen dat ik ergens mee bezig ben anders val ik gewoon weg in slaap.
Ik denk dat het zo is sinds onze oudste naar de basisschool gaat. Daarvoor ging hij maar twee ochtenden naar de peuterspeelzaal, was de rest van de week gewoon thuis en had ik nergens last van. Op woensdag middag ga ik soms maar gewoon samen met de kinderen even slapen anders trek ik het gewoon niet.Ik ben donderdag's aan het eind van de dag ook altijd erg blij want dan is het voor ons weekend. Ik ben ook gewoon aan het weekend toe, ik ben gewoon zó kapot, dan kan ik weer lekker "opladen".
![]()
Herkent iemand die vermoeidheid?
je bent best een lulquote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik moet meteen aan de startpost denken. Hoe trots ze zijn op hunn Ritalinnetje.
Zij noemt mij ook haar autistjequote:Op zondag 24 juni 2007 19:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
je bent best een lulje vriendin heeft adhd en jij gaat er lollig over doen
Leuke vriend heeft ze![]()
Jij bent net zo trots op jouw labeltje, anders zou je er geen gewag van maken en een autisten topic openen... Maar hey, zo is iederen wel weer hypocriet op zijn manier, ik net zo goed...quote:Op zondag 24 juni 2007 23:14 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Zij noemt mij ook haar autistje.
Ach, er zit een enorme waarheid in dat ADHD'rs vaak trots op hun labeltje zijn. Strontvervelend is dat.
Ik ben er keitrots op, maar ik ga het niet van de daken lopen schreeuwen dat ik blij ben met Ritalin of welke drugs (op mijn zelfkweek na danquote:Op zondag 24 juni 2007 23:41 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Jij bent net zo trots op jouw labeltje, anders zou je er geen gewag van maken en een autisten topic openen... Maar hey, zo is iederen wel weer hypocriet op zijn manier, ik net zo goed...
alcohol telt zeker ookquote:Op maandag 25 juni 2007 09:52 schreef Qwea het volgende:
thank god heb ik geen pillen of shitWel alcohol, telt dat?
Ik denk dat dat ook komt om er zelf beter mee om te gaan.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:14 schreef NiteSpeed het volgende:
Ach, er zit een enorme waarheid in dat ADHD'rs vaak trots op hun labeltje zijn. Strontvervelend is dat.
precies... meestal als je zoiets tegen iemand zegt face to face, azijn ze even stil, en daarna hebben ze of iets van " ok" of.. " klootzak"quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:16 schreef LamstraalASD het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook komt om er zelf beter mee om te gaan.
Je hoort van kind af aan dat je een druk tering jongetje/meisje bent.
Iedereen denkt dat je niet goed bij je hoofd bent (terwijl de meeste dit wel zijn).
Ik steek het ook niet meer onder stoelen of banken.
Vind je dat ik druk doe? Klopt ik ben dat drukke tering kereltje! Word je moe van me? PECH! ik lekker niet.
Wat ik wel vreemd vind is dat sommmige niet adhd-ers adhd leuk vinden.
Ik heb er een hoop problemen door gehad en vooral in het begin een hoop straf.
Ik vind het niet leuk dat ik het heb maar het maakt me ook geen ene reet meer uit.
Een autisme gerelateerde stoornis. In feite zegt het geen reet over je, behalve dat je autistische trekjes hebt en je niet in een andere categorie past. ADHD en autistische stoornissen lijken in bepaalde punten op elkaar, dus ik weet niet of je al een diagnose hebt of je er nu mee bezig bent maar het is nogal een mengelmoes soms, en dan kost het wat tijd en moeite voor je met zekerheid kan zeggen wat je hebt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:48 schreef mighty_myte het volgende:
wat is PDD-NOS?
ik schijn er iets van te hebben.
Enne heb je last van mijn chaos... slik dan zelf dat pilletje.... jij hebt er last van, niet ik.quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:16 schreef LamstraalASD het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook komt om er zelf beter mee om te gaan.
Je hoort van kind af aan dat je een druk tering jongetje/meisje bent.
Iedereen denkt dat je niet goed bij je hoofd bent (terwijl de meeste dit wel zijn).
Ik steek het ook niet meer onder stoelen of banken.
Vind je dat ik druk doe? Klopt ik ben dat drukke tering kereltje! Word je moe van me? PECH! ik lekker niet.
Dat denk ik er dan ook nog bij... verder perfect gezegdquote:Wat ik wel vreemd vind is dat sommmige niet adhd-ers adhd leuk vinden.
Ik heb er een hoop problemen door gehad en vooral in het begin een hoop straf.
Ik vind het niet leuk dat ik het heb maar het maakt me ook geen ene reet meer uit.
Dat is precies de ergerlijke, irritante en onrespectabele houding waardoor veel mensen beginnen te kotsen op mensen met ADHD. Zo stereotypisch wat je nu zegt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:33 schreef Duur het volgende:
[..]
Enne heb je last van mijn chaos... slik dan zelf dat pilletje.... jij hebt er last van, niet ik.
Waarom is die mening een "ergerlijke, irritante en onrespectabele houding"?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:36 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dat is precies de ergerlijke, irritante en onrespectabele houding waardoor veel mensen beginnen te kotsen op mensen met ADHD. Zo stereotypisch wat je nu zegt.
Omdat jij de last vrijwillig legt bij mensen die er niets aan kunnen doen dat jij zo bent. Jij kan er misschien ook niets aan doen dat je het hebt, maar jij bent wel degene die het heeft. Aan jou de taak om zo min mogelijk anderen tot last te zijn. Waarom zou ik in godsnaam pillen moeten slikken omdat jij mij irriteert (hypothetischquote:Op donderdag 28 juni 2007 22:41 schreef Duur het volgende:
[..]
Waarom is die mening een "ergerlijke, irritante en onrespectabele houding"?
Dan geen ritalin, maar zoek een andere oplossing en leg niet het probleem bij je medemens.quote:Waarom zou ik voor iets waar ik weinig tot geen last een pil moeten gaan slikken waar ik ondder andere epeleptische aanvallen van krijg (dus niet meer autorijden, fietsen, onbegeleid OV-en enzovoorts)
psychotisch en paranoide van word....
quote:(jep ik ben zo´n geluksvogel die bijna alle bijwerkingen van ritalin op volle sterkte mee krijg, en wel zo heftig dat ik andere pillen niet mag gebruiken van de heren doktoren)
Omdat ik mezelf niet kapot wil maken omdat ik door een "bouwfoutje" ADHD heb en niet tegen dat soort pillen en poeder kan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:44 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Omdat jij de last vrijwillig legt bij mensen die er niets aan kunnen doen dat jij zo bent. Jij kan er misschien ook niets aan doen dat je het hebt, maar jij bent wel degene die het heeft. Aan jou de taak om zo min mogelijk anderen tot last te zijn. Waarom zou ik in godsnaam pillen moeten slikken omdat jij mij irriteert (hypothetisch). Dat is echt de omgekeerde wereld, en heel egoïstisch.
Ik MAG geen ander product proberen vanwege de enorm heftige reacties die ik in het verleden gegeven heb. En ja... sommige mensen die ik ken slikken al 20 jaar ritalin, en zolang er bepaalde andere medicijnen niet in het basispakket zitten zullen ze door (moeten) gaan,...quote:[..]
Dan geen ritalin, maar zoek een andere oplossing en leg niet het probleem bij je medemens.
[..]
Mooi kut. Wat nou als je ouder wordt? Ritalin mag je ook niet eeuwig toch?
Als je geen last van de bijwerkingen krijgt.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:44 schreef mighty_myte het volgende:
volgens mij kun je ritalin levenslang slikken.
't is vast niet heel goed voor je, maar echt slecht ook niet.
En als het gewoon blijft werken, bij mij werkte het op een gegeven moment niet meer.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:07 schreef Duur het volgende:
[..]
Als je geen last van de bijwerkingen krijgt.
Dus doordat ik een aandoening/afwijking/beperking heb (waar ik niks aan kan doen, gewoon een productie foutje) moet ik me aan de rest van de wereld aanpassen omdat ik heel misschien wel eens lastig voor iemand zou kunnen zijn??quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:44 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Omdat jij de last vrijwillig legt bij mensen die er niets aan kunnen doen dat jij zo bent. Jij kan er misschien ook niets aan doen dat je het hebt, maar jij bent wel degene die het heeft. Aan jou de taak om zo min mogelijk anderen tot last te zijn. Waarom zou ik in godsnaam pillen moeten slikken omdat jij mij irriteert (hypothetisch). Dat is echt de omgekeerde wereld, en heel egoïstisch.
[..]
Dan geen ritalin, maar zoek een andere oplossing en leg niet het probleem bij je medemens.
[..]
Mooi kut. Wat nou als je ouder wordt? Ritalin mag je ook niet eeuwig toch?
ADHD/ADD Deel 8quote:Op vrijdag 29 juni 2007 08:41 schreef Roeji het volgende:
[..]
Dus doordat ik een aandoening/afwijking/beperking heb (waar ik niks aan kan doen, gewoon een productie foutje) moet ik me aan de rest van de wereld aanpassen omdat ik heel misschien wel eens lastig voor iemand zou kunnen zijn??
Dus omdat bijv mijn rolstoel jou in de weg staat, moet ik maar uit mn rolstoel stappen?? Ook al heb ik geen benen of ben ik verlamd??
Even als vergelijking met jouw probleem omtrent adhd-ers. Ik heb dus geen wieltjes en heb beide benen nog enzo. Aangezien iemand in een rolstoel ook wel eens als hinderlijk ervaren kan worden omdat ie in de weg staat en dat kan toch zo verdomd lastig zijn(einde cynische modus)
Het 'leuke' is, de meeste mensen ervaren iemand met adhd niet als lastig zolang ze niet weten dat de desbetreffende de diagnose adhd heeft. Zodra diegene het stempeltje officieeel heeft gekregen is ie ineens die 'klote-adhd-er' of iets dergelijks. En is ie meteen die drukke figuur of lastig persoon. So much for friendship and compassion.
Overigens zijn ook heel vaak de niet-adhd-ers de rest van mensen tot last. Denk aan die geweldige figuren die uit verveling dingen gaan slopen of de buurt terroriseren. Als je je om die mensen eens druk maakt, en die op hun flikker geeft ipv iemand die door een productie foutje van moeder natuur (en pa natuur) iets hebben waar ze niks aan kunnen doen.
en wat doe jij zelf dan??quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:24 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
ADHD/ADD Deel 8
En begin alstjeblieft niet te wijzen naar andere mensen, dat is gewoon flauw en een enorme topickiller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |