abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 mei 2007 @ 11:57:06 #51
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 mei 2007 @ 12:33:50 #52
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:43:16 #53
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_49507743
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:33 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
de tuturial gebruikt WPA,maar ik heb helemaal geen wpa maar wep
Ben je bekend met hoe verschrikkelijk eenvoudig het is om een WEPkey te kraken?
Hope for the best, prepare for the worst.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 mei 2007 @ 15:12:42 #54
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_49512089
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:43 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

heb het net omgezet naar WPA
pi_49514666
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:35 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik zag dat Ralink gewoon linux drivers heeft (met sourcecode erbij )
Die drivers zijn onder veel distro's moeilijk aan de praat te krijgen. Vraag op een willekeurig Linuxforum hoe je ze moet installeren en 9 van de 10 keer krijg je als antwoord: niet aan beginnen, gebruik ndiswrapper.

Kleine opmerking over de OP: BSD en Solaris laten zich niet vangen onder de term "distributies". Sterker nog, in die communities probeert men die term te vermijden om afstand te houden van het idee dat ze een soort Linux-klonen zijn. Kijk alleen al naar het grote aantal resultaten dat je op Google krijgt voor bijvoorbeeld "BSD is not Linux" of "Solaris is not Linux".
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 mei 2007 @ 22:56:39 #56
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_49527157
morgen dan maar eens ndiswrapper +ndisgtk binnenhalen via aptget

was bijna gelukt met die linux driver,alleen ging er iets mis

daar gaat dan een hele middag werk
pi_49545508
Volgens mij kan je ook met de RT25xx modules aan de slag voor die RT61 kaart. (zie hier: http://lists.debian.org/debian-kernel/2006/02/msg00229.html)

Let vooral op bij de dmesg van deze ("RaLink RT2561/RT61 802.11g PCI").
http://susewiki.org/index(...)_RT61_Wireless_Cards

http://www.debianhelp.org/node/2770

Hiermee moet je het maar doen, succes ermee!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 mei 2007 @ 21:03:32 #58
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:13:52 #59
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_49554920
Edit; nvm

[ Bericht 35% gewijzigd door TommyGun op 21-05-2007 19:01:22 ]
  zondag 20 mei 2007 @ 00:48:11 #60
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_49557462
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:43 schreef cyberstalker het volgende:

[..]

Dat heb ik eens gedaan, duurde toen een uurtje... Schijnbaar tegenwoordig te doen in een paar minuten.
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  maandag 21 mei 2007 @ 10:43:52 #61
158732 magge
dát is even geleden!
pi_49598360
Ha mannen,

Ik zoek een aantal linux server, die goed werken met Webmail en Website publish mogelijjkheden. Heeft iemand een aantal namen?

Bedankt!
A major source of conflict in the world is the common misconception that words can be true or false.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:29:42 #62
13250 Lod
Sapere aude!
pi_49600074
Mijn grote favoriet blijft nog Clarkconnect.
Verder heb je nog sme-server en er zijn tal van anderen te vinden.
De twee genoemden zijn van vele markten thuis, web, mail, ftp, windows shares e.d. en ze hebben allebei een webinterface voor het beheer.
GNU Terry Pratchett
pi_49613809
Weet niet of ik in het goede topic zit want als ik dit zo lees volg ik het soms niet maar goed zag NEWBIES staan dus denk wel dat ik goed zit...

Aangezien ik een steeds grotere hekel begin te krijgen aan de meeste dingen die Ome B. Gates maakt wil ik de overstap maken naar Linux/unix. Dit omdat ik begrepen heb dat deze tegenwoordig ook een klik-interface heeft en voor de meeste dingen gewoon goed werkt. Ook aangezien mijn pc-tje niet meer de jongste is ( amd 2400+ en 512 ram).

Heb op dit moment een aantal downloads lopen waaronder kubuntu en ubuntu en linspire ???. Ik ben niet bang om een nieuw OS te installen aangezien ik toch een nieuwe Windows install van plan ben. Dus ik dacht een mooie gelegenheid om eens te experimenteren met iets anders.

Mijn PC wordt voornamelijk gebruikt voor:
- internetten
- nieuwsgroepen
- tekstverwerken/ presentatie maken
- spelletjes spelen

Verder een printer en scanner die ik graag nog wel wil blijven gebruiken

Na een hoop informatie een simpele vraag: is het verstandig om af te stappen van Windows en kan ik een beetje zonder major problems doen middels (K) ubuntu ???
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  maandag 21 mei 2007 @ 18:05:13 #64
13250 Lod
Sapere aude!
pi_49615024
Ik zie 1 maar in je verhaal en dat is het "spelletjes spelen". Het is zeer afhankelijk van welk soort spel je wilt (blijven) spelen. Zijn dat algemene spelletjes als patience e.d. dan is er geen enkel probleem, in de meeste linux distributies zitten dezelfde en meer en soms zelfs leukere games. Wil je nieuwe en zware games draaien dan wordt het een stuk lastiger aangezien die meestal speciaal voor Windows zijn geschreven. Je kunt gaan klooien met Wine en Cedega maar daar word je niet echt vrolijk van vind ik persoonlijk, zeker niet als beginner. Dan zou je kunnen kiezen voor een dual boot met Windows.

Een advies: ga er niet vanuit dat het zomaar in één keer werkt. Het is een nieuw OS dat je zult moeten leren en veel zal anders gaan dan je gewend bent vanuit MS. Ben je eenmaal door de zure appel heen dan zal er een paradijs voor je open gaan.
GNU Terry Pratchett
pi_49615288
Heb gelukkig nog een beetje DOS kennis in huis en leren, tsja dat heb ik er wel voor over alles mijn systeem maar niet meer crasht.

Dual-boot met windows klinkt wel goed! Dan kan ik gewoo werken op Linux en als ik dan een keer een spelleke wil spelen start ik windows wel op.

Dual-boot met windows is dat een beetje makkelijk? Of moet ik daarvoor gaan klooien met verschillen de Boot-proggies ??? Heb op dit moment 2 HD erin zitten ( buiten een externe) Eentje van 60 GB en 1 van 15 GB. Nog advies op welke ik wat zet ?

ps nieuwe en zware games draaien toch al niet op mijn systeem dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Maar soms een spelleke spelen vind ik toch wel leuk. Maar goed de spellen die mijn systeem nog wel aankan, kan ik dan draaien onder Windows
pi_49619536
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:13 schreef RoaRRR het volgende:[..]
Dual-boot met windows is dat een beetje makkelijk?
Ja, zoek maar eens op 'grub'
quote:
Of moet ik daarvoor gaan klooien met verschillen de Boot-proggies ???
Nee.
  maandag 21 mei 2007 @ 20:14:36 #67
13250 Lod
Sapere aude!
pi_49620006
quote:
Op maandag 21 mei 2007 18:13 schreef RoaRRR het volgende:
Dual-boot met windows is dat een beetje makkelijk? Of moet ik daarvoor gaan klooien met verschillen de Boot-proggies ???
Zoals gezegd is dat niet moeilijk. De installatie van Linux draagt overal zorg voor, zolang je maar Linux na Windows installeert (omgekeerd is geen goed idee).
quote:
Heb op dit moment 2 HD erin zitten ( buiten een externe) Eentje van 60 GB en 1 van 15 GB. Nog advies op welke ik wat zet ?
Ligt er een beetje aan waar je Windows op staat. Maar ook hier krijg je tijdens de installatie van Linux advies over. Waarschijnlijk zal hij vragen of hij een deel van de 60 Gb voor je vrij zal maken.
GNU Terry Pratchett
pi_49624790
quote:
Op maandag 21 mei 2007 20:14 schreef Lod het volgende:

[..]

Zoals gezegd is dat niet moeilijk. De installatie van Linux draagt overal zorg voor, zolang je maar Linux na Windows installeert (omgekeerd is geen goed idee).
[..]

Ligt er een beetje aan waar je Windows op staat. Maar ook hier krijg je tijdens de installatie van Linux advies over. Waarschijnlijk zal hij vragen of hij een deel van de 60 Gb voor je vrij zal maken.
Heb helaas die van 60 GB opgedeeld in partities en volgens de documentatie die ik heb zitten lezen moet je hem installen op een partitie loze HD. Dit zal dus de 15 GB HD worden voor het Linux systeem. Mijn externe HD gebruik ik dan wel als ik nog extra opslag nodig heb.

Denk dat ik gewoon maar eens een poging ga wagen !

/edit --> lees nog even terug en zie dat je eerst windows en dan linux moet installen.

Ik wil Windows nog een keer "schoon" erop zetten als ubuntu goed werkt.

Moet ik nu eerst Windos opnieuw installen of kan ik eerst experimenteren met Ubuntu en ubuntu installen om vervolgens Window opnieuw te installen.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:22:14 #69
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_49625928
quote:
Ik wil Windows nog een keer "schoon" erop zetten als ubuntu goed werkt.

Moet ik nu eerst Windos opnieuw installen of kan ik eerst experimenteren met Ubuntu en ubuntu installen om vervolgens Window opnieuw te installen.
Als je tevreden bent over Linux, en hopelijk word je dat, dan kunnen die besturingssystemen naast elkaar blijven bestaan. Door middel van een bootloader (lilo of grub) kun je dan zowel Windows als Linux benaderen. Als je Windows installeert na Linux, dan is de bootloader die Linux geinstalleerd heeft foetsie, en dan zul je met een rescue disk aan de gang moeten om een dual boot situatie te creeeren.

Misschien dat het aan de praat krijgen van je scanner nog wat problemen zou kunnen geven. Toen ik begon met Linux enkele jaren geleden moest je nog met Sane aan de gang en hopen dat je een model scanner had dat ondersteund werd. Hopelijk dat de vooruitgang mijn herinnering wat dat betreft ingehaald heeft. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_49641263
Heb nu kubuntu draaien en moet zeggen dat ik er aardig uit kom hoe alles werkt.

Alleen 1 probleem tot nu toe dat ik niet opgelost krijg --> mijn geluid doet het niet !
Ik heb een oud geluidskaartje in mijn pc zitten maar deze pakt hij dus niet automatisch. Iemand een tip waar ik verder moet ?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:02:28 #71
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_49641486
Definieer: oud. Merk/type/chip?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_49641769
Laat maar, ik was denk ik weer te snel met klagen. Een keer opnieuw opstarten en het werkt wel.

MP3 speelt terwijl ik dit type dus zal volgende keer wat langer wachten met klagen
pi_49641881
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:13 schreef TommyGun het volgende:
Edit; nvm
Hoe heb je het opgelost?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:16:37 #74
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_49641964
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:11 schreef RoaRRR het volgende:
Laat maar, ik was denk ik weer te snel met klagen. Een keer opnieuw opstarten en het werkt wel.

MP3 speelt terwijl ik dit type dus zal volgende keer wat langer wachten met klagen

Och. Je wilt niet weten hoe vaak op ubuntuforums het resultaat was dat de volumeknop de oorzaak is
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 22 mei 2007 @ 13:33:21 #75
13250 Lod
Sapere aude!
pi_49642532
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 13:16 schreef wdn het volgende:
Och. Je wilt niet weten hoe vaak op ubuntuforums het resultaat was dat de volumeknop de oorzaak is
Ik heb een keer urenlang de forums afgestruind om er achter te komen dat ik de avond ervoor de aan-uit knop had ingedrukt van mijn boxen.
GNU Terry Pratchett
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')