Ben je bekend met hoe verschrikkelijk eenvoudig het is om een WEPkey te kraken?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:33 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
de tuturial gebruikt WPA,maar ik heb helemaal geen wpa maar wep
heb het net omgezet naar WPAquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:43 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Ben je bekend met hoe verschrikkelijk eenvoudig het is om een WEPkey te kraken?
Die drivers zijn onder veel distro's moeilijk aan de praat te krijgen. Vraag op een willekeurig Linuxforum hoe je ze moet installeren en 9 van de 10 keer krijg je als antwoord: niet aan beginnen, gebruik ndiswrapper.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:35 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik zag dat Ralink gewoon linux drivers heeft (met sourcecode erbij )![]()
Dat heb ik eens gedaan, duurde toen een uurtje... Schijnbaar tegenwoordig te doen in een paar minuten.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:43 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Ben je bekend met hoe verschrikkelijk eenvoudig het is om een WEPkey te kraken?
Ja, zoek maar eens op 'grub'quote:Op maandag 21 mei 2007 18:13 schreef RoaRRR het volgende:[..]
Dual-boot met windows is dat een beetje makkelijk?
Nee.quote:Of moet ik daarvoor gaan klooien met verschillen de Boot-proggies ???
Zoals gezegd is dat niet moeilijk. De installatie van Linux draagt overal zorg voor, zolang je maar Linux na Windows installeert (omgekeerd is geen goed idee).quote:Op maandag 21 mei 2007 18:13 schreef RoaRRR het volgende:
Dual-boot met windows is dat een beetje makkelijk? Of moet ik daarvoor gaan klooien met verschillen de Boot-proggies ???
Ligt er een beetje aan waar je Windows op staat. Maar ook hier krijg je tijdens de installatie van Linux advies over. Waarschijnlijk zal hij vragen of hij een deel van de 60 Gb voor je vrij zal maken.quote:Heb op dit moment 2 HD erin zitten ( buiten een externe) Eentje van 60 GB en 1 van 15 GB. Nog advies op welke ik wat zet ?
Heb helaas die van 60 GB opgedeeld in partities en volgens de documentatie die ik heb zitten lezen moet je hem installen op een partitie loze HD. Dit zal dus de 15 GB HD worden voor het Linux systeem. Mijn externe HD gebruik ik dan wel als ik nog extra opslag nodig heb.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:14 schreef Lod het volgende:
[..]
Zoals gezegd is dat niet moeilijk. De installatie van Linux draagt overal zorg voor, zolang je maar Linux na Windows installeert (omgekeerd is geen goed idee).
[..]
Ligt er een beetje aan waar je Windows op staat. Maar ook hier krijg je tijdens de installatie van Linux advies over. Waarschijnlijk zal hij vragen of hij een deel van de 60 Gb voor je vrij zal maken.
Als je tevreden bent over Linux, en hopelijk word je dat, dan kunnen die besturingssystemen naast elkaar blijven bestaan. Door middel van een bootloader (lilo of grub) kun je dan zowel Windows als Linux benaderen. Als je Windows installeert na Linux, dan is de bootloader die Linux geinstalleerd heeft foetsie, en dan zul je met een rescue disk aan de gang moeten om een dual boot situatie te creeeren.quote:Ik wil Windows nog een keer "schoon" erop zetten als ubuntu goed werkt.
Moet ik nu eerst Windos opnieuw installen of kan ik eerst experimenteren met Ubuntu en ubuntu installen om vervolgens Window opnieuw te installen.
Hoe heb je het opgelost?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:13 schreef TommyGun het volgende:
Edit; nvm
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:11 schreef RoaRRR het volgende:
Laat maar, ik was denk ik weer te snel met klagen. Een keer opnieuw opstarten en het werkt wel.
MP3 speelt terwijl ik dit type dus zal volgende keer wat langer wachten met klagen
Ik heb een keer urenlang de forums afgestruind om er achter te komen dat ik de avond ervoor de aan-uit knop had ingedrukt van mijn boxen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:16 schreef wdn het volgende:
Och. Je wilt niet weten hoe vaak op ubuntuforums het resultaat was dat de volumeknop de oorzaak is![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |