nee een heel stuk meer, zo'n 10.000 V (met een laag amperage).quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Schrikdraad is geen 230V....
Dat is mij bekend, het ging mij erom dat TS niet de deur ging aansluiten op het stopcontact....quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:32 schreef MasthaX het volgende:
[..]
nee een heel stuk meer, zo'n 10.000 V (met een laag amperage).
Het mag dus niet.quote:1. Het is verboden op, aan of boven het voor voetgangers of (brom)fietsers bestemde deel van de weg op enigerlei wijze prikkeldraad, schrikdraad, puntdraad of andere scherpe voorwerpen aan te brengen of te hebben hangen lager dan 2,2 meter boven dat gedeelte van de weg.
neuh, ligt aan het amperage dat er op staat, je krijgt er wel een goede opdonder vanquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:28 schreef Goover het volgende:
Zolang het voor niemand schadelijk is, ik heb nog nooit gehoord van een boer die geelektrocuteerd werd. (alleen dan zonder spelfouten)
Maar een lief klein hondje.. weet niet of die er last van zou hebben.
Beter lezenquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:40 schreef Den_Haag het volgende:
1. Het is verboden op, aan of boven het voor voetgangers of (brom)fietsers bestemde deel van de weg op enigerlei wijze prikkeldraad, schrikdraad, puntdraad of andere scherpe voorwerpen aan te brengen of te hebben hangen lager dan 2,2 meter boven dat gedeelte van de weg.
Leuk artikel Faithz. Maar dit gaat over de openbare weg! En daar heeft de buurman geen schrikdraad geplaatst. Volgens mij is het schrikdraad alleen aanwezig in de tuin. Denk niet dat het verboden is.
Als ik dat tekstje lees mag het wel, het staat toch op eigen grond?quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:36 schreef Faithz het volgende:
Ik weet niet in welke gemeente je woont maar je zou de apv er eens op na kunnen slaan:
[..]
Het mag dus niet.
En je mag helaas deurknoppen oid ook niet onder stroom zetten.
Aan betekent direct aan de weg. Daar zit genoeg ruimte in om het wel gewoon te mogen. Hetzelfde geldt voor een schutting. Lees het goed genoegquote:
quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:36 schreef Faithz het volgende:
Ik weet niet in welke gemeente je woont maar je zou de apv er eens op na kunnen slaan:
[..]
Het mag dus niet.
En je mag helaas deurknoppen oid ook niet onder stroom zetten.
Met waarschuwings bord op eigen terein en de draad aan de binnenkant van de palen .. dan mag het geloof ik wel.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:20 schreef dvdk het volgende:
een buurman van ons heeft nogal last van honden die in z'n voortuin pissen, waardoor z'n planten kapot gaan.
nu heeft ie onlangs schrikdraad geplaatst....waarvan je een flinke opdonder kan krijgen...
een paar weken daarna heeft ie ook een waarschuwingsbordje erbij gehangen.
Nu vraag ik me af of dit wettelijk gezien echt mag? schrikdraad spannen op je eigen grond...
lijkt me wel zeker?
Maar mag je dan bv. ook de deurknop of bel van je voordeur onder stroom zetten?
Want ik heb namelijk nogal last van belletje trekkers.
Even een flinke opdonder a 220V zou ze wel doen afschrikken denk ik.![]()
Iemand een idee wat ze mij en/of de buurman juridisch gezien kunnen maken?
Hieronder haal ik even de niet van toepassing zijnde woorden weg en lees het dan nog een keer:quote:1. Het is verboden op, aan of boven het voor voetgangers of (brom)fietsers bestemde deel van de weg op enigerlei wijze prikkeldraad, schrikdraad, puntdraad of andere scherpe voorwerpen aan te brengen of te hebben hangen lager dan 2,2 meter boven dat gedeelte van de weg.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:50 schreef Faithz het volgende:
Beter linkje:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=10093&view=next&sid=23b4b82ecd7c97898ea3f15d861f172a
Moet 50cm van de openbare weg af staan.
Houd aub op met het woord 'amperage' te gebruikenquote:Op woensdag 2 mei 2007 10:36 schreef erikkll het volgende:
[..]
neuh, ligt aan het amperage dat er op staat, je krijgt er wel een goede opdonder van
dat vinden alleen mensen die niet verder komen dan het (v)mbo, zowel functioneel als intellectueel.quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:33 schreef Goover het volgende:
[..]
Houd aub op met het woord 'amperage' te gebruiken. Dat woord komt echt uit de middeleuwen ofzo, en wordt nu amper meer gebruikt. Dat heet tegenwoordig gewoon 'stroom' en voltage is gewoon 'spanning'.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 04:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
dat vinden alleen mensen die niet verder komen dan het (v)mbo, zowel functioneel als intellectueel.
Lijkt me inderdaad logisch. Ik kan me zo voorstellen dat een kind in zijn enthousiasme struikelt en pardoes in prikkeld of schrikdraad valt. Trust me; ik ben 20 jaar geleden in prikkeldraad gelopen, en de littekens ervan heb ik nog steeds....quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:50 schreef Faithz het volgende:
Beter linkje:
http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=10093&view=next&sid=23b4b82ecd7c97898ea3f15d861f172a
Moet 50cm van de openbare weg af staan.
ik zei toch ook 'intellectueel', lutser.quote:Op donderdag 3 mei 2007 08:33 schreef Goover het volgende:
[..]
(* Goover doet HBO Elektrotechniek en heeft al een HAVO diploma op zak...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |