Ik heb wel verbinding met de router (ik moet wel steeds eerst de verbinding herstellen , krijg altijd dat gele verkeersbord met dat uitroepteken) , maar ik kan internet niet op , heb dus wel verbinding met de router maar blijkbaar niet met internet , dus ik denk dat de instellingen van de router niet goed zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:47 schreef SpeedyRich het volgende:
vertel wat doet ie niet
verbinding met IT of met je router
Nee dat is het probleem juist , kan dus niet meer inloggen in m'n routerquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:59 schreef SpeedyRich het volgende:
kan je inloggen op de router
want ik denk dat je geen ip krijg want je hoort absoluut geen gele driehoek te krijgen bij je ip
Het leuke is , dat als ze iets met een computer hebben dat ze mij bellen , ik heb er geen verstand van (ach een videokaartje of geluidskaartje installeren lukt nog wel) , dus ik kan wel iemand bellen , maar dat gaat ook niet echt opschieten ben ik bangquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:58 schreef Aitan het volgende:
MAC adres bedoel ik dus.. Euh misschien handig als je iemand uit je kenniskring met kennis van kompjoeters even langs laat komen.
Utp is een kabeltje
Jawel , maar die stelt niet echt veel voorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:03 schreef JackHerrer het volgende:
Zit er geen handleiding bij?
- Heb je het wachtwoord verandert? Dan moet je router ff reseten (3 minuten van stroom af)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:02 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Nee dat is het probleem juist , kan dus niet meer inloggen in m'n router
geef dit is als ip opquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:02 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Nee dat is het probleem juist , kan dus niet meer inloggen in m'n router
ONZIN Als dhcp uit slaat geeft ie geen ip en logisch dat je hm niet kan bereikenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:05 schreef Aitan het volgende:
[..]
- Heb je het wachtwoord verandert? Dan moet je router ff reseten (3 minuten van stroom af)
- Log in op router en volg gewoon het bijgeleverde instalatie boekje, ik ben echt van mening dat hij het mac adres nog moet dupliceren (kan bijna niet anders)
Niks onzinnigs aanquote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:06 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
ONZIN Als dhcp uit slaat geeft ie geen ip en logisch dat je hm niet kan bereiken
Dat je niet in de router kunt komen vind ik zo vreemd, je hebt toch gewoon een adres en wachtwoord gekregen?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:26 schreef Enchanter het volgende:
Krijg weer dat gele bord er in , en kan wederom niet in de router/modem komen , verbinding herstellen werkt ook niet
Ja klopt vanmiddag kon ik er ook gewoon in , maar als ik nu dat adres van router in de adresbalk invul kan ie niks vinden.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:29 schreef Aitan het volgende:
[..]
Dat je niet in de router kunt komen vind ik zo vreemd, je hebt toch gewoon een adres en wachtwoord gekregen?
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:05 schreef Aitan het volgende:
[..]
- ik ben echt van mening dat hij het mac adres nog moet dupliceren (kan bijna niet anders)
Bij Chello kabel is dat zo ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:08 schreef Aitan het volgende:
[..]
Niks onzinnigs aanmeest gemaakte fout, ik praat uit ervaring.
Lees dan even wat er staat.....quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:46 schreef Aitan het volgende:
Ja, en wimmel misschien meot je even lezen, ze kan er niet inkomen ddus kan ze ook niks aanpassen.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:46 schreef Aitan het volgende:
Ja, en wimmel misschien meot je even lezen, ze kan er niet inkomen ddus kan ze ook niks aanpassen.
Niks dusquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:06 schreef Enchanter het volgende:
ff kijken , boel gerest is kijken wat ie doet
Vertel me ff hoe , ik kan dus niet meer in router komenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:06 schreef wimmel_1 het volgende:
Sitecom heeft standaard 192.168.1.254 als adres. Om hier nú bij te kunnen komen zul je je pc even een vast IP adres moeten geven in diezelfde range.
bijv. 192.168.1.100 met als subnetmask 255.255.255.0 (gateway zou je dan op 192.168.1.254 kunnen zetten, maar is niet nodig.... zelfde voor DNS server, gewoon blanco laten)
Default = geen username met sitecom als password .... óf sitecom als username en admin als password.
Nee deze laptop gaat via de buren (zie OP)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:21 schreef wimmel_1 het volgende:
Die pc waar je nú achter zit te typen, hangt die toevallig aan hetzelfde modem/router ding ?
K ben uiteindelijk weer in de router gekomen , vraag me niet hoe , gewoon weer gereset , maar ik ga speedyich ff toevoegen want ik heb nog steeds geen internetquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:59 schreef SpeedyRich het volgende:
TS voer dat statische adress is in wat ik je eerder heb gegeven
en voeg me maar op msn toe dan help ik je morgen als ik uit me nachtwerk kom verder
En het is weer wegquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:27 schreef Enchanter het volgende:
OMG ik heb verbinding , alleen beetje traag
Heb net 30 minuten met een gast van Sitecom aan de telefoon gehangen (a ¤. 0,50 p/mquote:Op woensdag 2 mei 2007 11:35 schreef Aitan het volgende:
Naja je had verbinding dus je weet nu ongeveer hoe het moet
Nee dat is het niet , de oude modem/router (niet draadlooos) heeft het altijd gedaan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:55 schreef Karrs het volgende:
't Is ook een modem, he? Dus zit er een telefoonkabeltje in? (Zo niet, vanaf hier stoppen met lezen)
Dat telefoonkabeltje, is die plat of rond? Als ie plat is, mag 'ie niet langer zijn dan 2m, anders... valt het internetsignaal soms weg en kan de verbinding traag zijn. Als 'ie rond is, mag ie niet langer dan 4m zijn.
Dit geldt trouwens voor de kabel van splitter naar modem, maar ook voor de kabel van telefoonaansluiting naar splitter.
Jammer genoeg blijkt dat niet altijd garantie te zijn dat een andere modem het dan óók goed doet... de ene modem schijnt wel tegen lange telefoondraden te kunnen, de andere niet. Controleer het dus toch maarquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:00 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Nee dat is het niet , de oude modem/router (niet draadlooos) heeft het altijd gedaan.
Okay dat laatste lukt dus niet , weet iemand hoe je dat in moet stellen , waarschijnlijk via de router of zo ?quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:31 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb net de nieuwe firmware geinstalleerd , helemaal zelf gedaan![]()
moest wel ff op de site van sitecom kijken hoe dat moest
Moet alleen ernog achter zien te komen hoe ik m'n draadloos internet beveilig![]()
zijn verschillende beveiligingen mogelijk, je moet het idd op de router instellen maar ook op de software op uw pc anders kun je geen verbinding maken hèquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:03 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Okay dat laatste lukt dus niet , weet iemand hoe je dat in moet stellen , waarschijnlijk via de router of zo ?
Ik volgende week wel weer ff bellen met sitecom , alles doet het nu en als ik zelf ga klooien weet ik het wel weer.quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:40 schreef Aitan het volgende:
[..]
zijn verschillende beveiligingen mogelijk, je moet het idd op de router instellen maar ook op de software op uw pc anders kun je geen verbinding maken hè
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |