quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 02:25 schreef Captain_Chaos het volgende:Er is nog nooit iemand geweest die een aanzienlijk hogere straf heeft gekregen dan 10 jaar geleden voor een verfelijkbaar feit werd gegeven.
Ik zal niet zeggen dat dit voor alle feiten geldt, maar er zijn genoeg feiten waarbij de strafmaat is geëxplodeerd. En gemiddeld genomen wordt er weldegelijk zwaarder gestraft.
Dit alles naast het feit dat er ook vaker wordt gestraft en de bevoegdheden van justitie flink zijn uitgebreid.
Het is verder een illusie dat criminaliteit volledig tegen te houden is. Ja er is verharding, maar die zie je overal. Ook in het "gewone" maatschappelijk verkeer. Als je daar iets aan wil doen dan moet je bij de basis beginnen en dat is niet justitie, maar opvoeding en ook het terugkeren van eigen verantwoordelijkheid en terugdringen van individuele belangen. Het individu krijgt macht die ze niet aankan. Zie b.v. de zaak ABN-Amro die op het eerste gezicht (ik volg het half) een overwinning opleverde voor de aandeelhouders, maar zijn ze straks echt beter af met die miljardenclaims die volgen? Afijn, niet echt on-topic, ik wil er slechts mee aangeven dat het probleem welke jij constateert wel reëel is, maar niet een gevolg is van een falend justitieel beleid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.