abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48901779
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:34 schreef dekkered het volgende:

[..]

dat is waar

maar dan lijt hij niet genoeg
En wat maakt jou dan goddelijk? Kun je beter niet zelf handelen dan te oordelen?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:40:08 #52
39555 dekkered
MEDIC!!!!
pi_48901828
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:39 schreef An24 het volgende:

[..]

En wat maakt jou dan goddelijk? Kun je beter niet zelf handelen dan te oordelen?
?
Every war is different, every war is the same.
pi_48901854
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:34 schreef dekkered het volgende:

[..]

dat is waar

maar dan lijt hij niet genoeg
Als je ergens als beschaafde maatschappij het strafrecht niet voor moet gebruiken is het wel wraak. Herhaling voorkomen is zo'n beetje het beste wat er uit te halen is (en nee, dat zie ik met 200 uur werkstraf niet gebeuren) .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_48901947
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:40 schreef dekkered het volgende:

[..]

?
Bedacht al dat je me niet zou begrijpen. Met de doodstraf of weg stoppen stop je ook het daadwerkelijke maatschappelijke problem weg. Probeer dan liever mee te denken hoe je dat op kunt lossen, in plaats van te "zeuren" over wat voor strafmaat iemand verdient!!!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:44:24 #55
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_48902025
die raadsvrouw moet zelf eens lekker verkracht worden door een slachtoffer van videoclips
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:46:55 #56
141482 Q.
JurassiQ
pi_48902126
Dat zal de rekel leren, die zal niet snel weer dit soort deugniet-streken uithalen nu hij onder het bezienend oog van de veldwachter zijn zonden mag overdenken. Onderschat het niet, 200 uur is wel vijf hele weken arbeiden.
For great justice!
pi_48903722
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:46 schreef Q. het volgende:
Dat zal de rekel leren, die zal niet snel weer dit soort deugniet-streken uithalen nu hij onder het bezienend oog van de veldwachter zijn zonden mag overdenken. Onderschat het niet, 200 uur is wel vijf hele weken arbeiden.
Ja, dat is ook heel vervelend.
  woensdag 2 mei 2007 @ 02:43:39 #58
46960 StefanP
polemicist
pi_48914726
Ach, Momahed is zo zielig. Het is weer eens de schuld van z'n omgeving hoor. Dat is eigenlijk helemaal waar: want die omgeving bestaat ongetwijfeld uit nog meer Mohameds en islamitische figuren. Maar zo bedoelt de rechter het niet natuurlijk: het is de samenleving. De Nederlandse omgeving. Vanzelfsprekend.

Als er dan toch een volgende moet zijn, dan gun ik die rechter wel dat het zijn dochtertje is. Ik gun het hem van harte; vele malen meer dan normale burgers die normaal altijd het slachtoffer zijn van dit soort walgelijke volksverraders.
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:39 schreef tbs-johny het volgende:
je woont hier in nederland, het land waar je voor moord 4 jaar krijgt, ontvoering van iemand (3dagen lang) 8 jaar
voor pedofilie een werkstraf, het land waarin beastaliteit is toegestaan
het land waarin je geen wiet mag kweken maar wel mag verkopen (mits je maar BTW afdraagd)

we leven in een bananenrepubliek, ik zeg het je - mijn advies:
stop met het betalen van belasting voor zover mogelijk
Probeer het maar eens. Dan heeft het filiaal van de belastingdienst, ik bedoel Justitie, ineens wel tijd: ze lichten je van je bed en flikkeren je 10 jaar de cel in. Kom niet aan de centjes van de megalomane, spilzieke, wereldvreemde linkse mongolen die Nederland besturen...

[ Bericht 45% gewijzigd door StefanP op 02-05-2007 02:48:57 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_48914748
godverdomme ik woon in leeuwarden en die kankerlijer mag hopen dat ik hem nooit tegenkom
kan iemand achter zijn volle achternaam komen?
so do it pls
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:15:23 #60
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_48918230
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:35 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

En toch heeft mevrouw Klunder een punt met dit argument. Want het klopt gewoon dat een groot deel van de huidige jongeregeneratie (lees: een deel van de mavo'ers nofi) gecorrumpeerd wordt. En dat ligt niet alleen aan de videoclips maar daar komt natuurlijk nog veel meer bij kijken. Je moet bedenken dat de hele context van hun leven wordt beinvloed door allerlei TMF-achtige factoren. Labiele personen die ook nog eens niet of nauwelijks opgevoed worden, gaan daaraan het eerst ten onder en in die zin is Mohammed een slachtoffer.

MAAR, waar mevrouw Klunder volledig de mist in gaat is dat je dat als argument kan gebruiken om een verkrachting van een 10 jarige meisje goed te praten. We moeten in nederland echt heel snel af van altijd maar dat zoeken naar verzachtende omstandigheden. Deze jongen moet gewoon zo'n hard pak op z'n donder krijgen dat ie van z'n leven geen meisje meer aan durft te kijken.
Ben het op beide punten met je eens...

Van een een verzachtende omstandigheid is geen sprake, want een individu blijft altijd verantwoordelijk voor zijn eigen handelen, en dit figuur zou dan ook (binnen of buiten het rechtsysteem) veel harder hebben moeten worden aangepakt.

Maar hoe ontaard en gewelddadig moet onze samenleving worden, voordat we eindelijk eens ons gezond verstand gaan gebruiken? Een overgeseksualiseerde maatschapij levert overgeseksualiseerde individuen op. Je moet de kat niet op het spek binden, maar in deze maatschappij doen we dat voortdurend. Vervolgens wordt er gek opgekeken bij dit soort incidenten.
  Eindredactie Games woensdag 2 mei 2007 @ 10:15:48 #61
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_48918242
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 02:43 schreef StefanP het volgende:

Probeer het maar eens. Dan heeft het filiaal van de belastingdienst, ik bedoel Justitie, ineens wel tijd: ze lichten je van je bed en flikkeren je 10 jaar de cel in. Kom niet aan de centjes van de megalomane, spilzieke, wereldvreemde linkse mongolen die Nederland besturen...
ik dacht al, waar blijf je je weet dat het in amerika niet anders is? check de zaak Enron maar
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_48918343
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:15 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Ben het op beide punten met je eens...

Van een een verzachtende omstandigheid is geen sprake, want een individu blijft altijd verantwoordelijk voor zijn eigen handelen, en dit figuur zou dan ook (binnen of buiten het rechtsysteem) veel harder hebben moeten worden aangepakt.

Maar hoe ontaard en gewelddadig moet onze samenleving worden, voordat we eindelijk eens ons gezond verstand gaan gebruiken? Een overgeseksualiseerde maatschapij levert overgeseksualiseerde individuen op. Je moet de kat niet op het spek binden, maar in deze maatschappij doen we dat voortdurend. Vervolgens wordt er gek opgekeken bij dit soort incidenten.
En wat als het individu nooit is aangeleerd om verantwoordelijk te zijn voor eigen daden? leert hij dit dan wel door een hardere straf? Ik denk dat zo'n ventje daar alleen maar anti socialer van wordt, hij moet dan immers leren te overleven en dat zijn over het algemeen ook geen gangbare waarden en normen.

Ik vind veel mensen in dit topic dan ook erg bekrompen denken.
  Donald Duck held woensdag 2 mei 2007 @ 10:21:13 #63
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48918372
Verdomme zeg. Wat is nederland toch extreem walgelijk op dit gebied.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:49:08 #64
132386 Kieboom
pi_48919279
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:20 schreef An24 het volgende:

[..]

En wat als het individu nooit is aangeleerd om verantwoordelijk te zijn voor eigen daden? leert hij dit dan wel door een hardere straf? Ik denk dat zo'n ventje daar alleen maar anti socialer van wordt, hij moet dan immers leren te overleven en dat zijn over het algemeen ook geen gangbare waarden en normen.

Ik vind veel mensen in dit topic dan ook erg bekrompen denken.
Elke mens krijgt het vermogen keuzes te maken bij de geboorte mee, dat is onze natuur. Als je niet volstrekt psychotisch bent, behou je die keuze in meer of mindere mate. Dat we beïnvloed worden door onze omgeving, omstandigheden en opvoeding ontslaat ons niet van onze individuele verantwoordelijkheid.

Ben het met je eens dat bij een straf ook moet werden gewerkt aan het minimaliseren van de kans op recidive. Maar kom op, denk je dat deze taakstraf en dat cursusje daarbij een effectief middel zijn? Bovendien, een straf is in eerste instantie natuurlijk gewoon dat: een straf. En die moet qua zwaarte passen bij het leed dat je hebt aangericht.
pi_48919783
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:49 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Elke mens krijgt het vermogen keuzes te maken bij de geboorte mee, dat is onze natuur. Als je niet volstrekt psychotisch bent, behou je die keuze in meer of mindere mate. Dat we beïnvloed worden door onze omgeving, omstandigheden en opvoeding ontslaat ons niet van onze individuele verantwoordelijkheid.

Ben het met je eens dat bij een straf ook moet werden gewerkt aan het minimaliseren van de kans op recidive. Maar kom op, denk je dat deze taakstraf en dat cursusje daarbij een effectief middel zijn? Bovendien, een straf is in eerste instantie natuurlijk gewoon dat: een straf. En die moet qua zwaarte passen bij het leed dat je hebt aangericht.
Misschien is het goed als je de psychopathologie er even op na slaat. Als je gevoelig bent voor het ontwikkelen van een anti sociale persoonlijkheidstoornis en je wordt door je omgeving zodanig beinvloed dat je alleen maar keuzes maakt die je eerste levensbehoeftes kunnen bevredigen, ontwikkel je je niet tot een mens die zijn eigen verantwoordelijkheden kent/ erkent.

Nee, ik ben niet van mening dat een taakstraf en cursusje het kereltje gaan helpen. Ik denk dat het OM een FORA/ FPD onderzoek had moeten laten aanvragen om te bepalen in hoeverre er sprake is van persoonlijkheidsproblematiek, zodat hij een PIJ (jeugdTBS) had kunnen krijgen en adequaat behandeld kan worden.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:17:39 #66
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_48920259
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:55 schreef -skippybal- het volgende:
Een Mohammed in Friesland
Het multicul-drama is zich aan het voortwoekeren naar de rest van het land.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_48921016
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:04 schreef An24 het volgende:

[..]

Misschien is het goed als je de psychopathologie er even op na slaat. Als je gevoelig bent voor het ontwikkelen van een anti sociale persoonlijkheidstoornis en je wordt door je omgeving zodanig beinvloed dat je alleen maar keuzes maakt die je eerste levensbehoeftes kunnen bevredigen, ontwikkel je je niet tot een mens die zijn eigen verantwoordelijkheden kent/ erkent.

Nee, ik ben niet van mening dat een taakstraf en cursusje het kereltje gaan helpen. Ik denk dat het OM een FORA/ FPD onderzoek had moeten laten aanvragen om te bepalen in hoeverre er sprake is van persoonlijkheidsproblematiek, zodat hij een PIJ (jeugdTBS) had kunnen krijgen en adequaat behandeld kan worden.
En je bent ervan op de hoogte dat TBS achterhaald is en het aangetoond is dat het maar in weinig gevallen echt werkt?
pi_48921168
quote:
je woont hier in nederland, het land waar je voor moord 4 jaar krijgt, ontvoering van iemand (3dagen lang) 8 jaar
het land waarin je geen wiet mag kweken maar wel mag verkopen (mits je maar BTW afdraagd)

we leven in een bananenrepubliek, ik zeg het je - mijn advies:
Och, als Mo in z'n land van herkomst een 10-jarige verkracht wordt het slachtoffertje op het dorpsplein gestenigd; het kan nog altijd erger.

Maar een belachelijk lage straf natuurlijk. Je wilt niet weten wat zo'n jongen uit gaat voeren als ie een paar jaartjes ouder is.
pi_48921228
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:39 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

En je bent ervan op de hoogte dat TBS achterhaald is en het aangetoond is dat het maar in weinig gevallen echt werkt?
Ik heb het over een PIJ niet over een gewone TBS...daarnaast hoeft TBS niet in een kliniek plaats te vinden (dat is waar jij het over hebt).

Daarnaast ben ik maar al te goed op de hoogte van behandelingen die WEL werken en ook van het feit dat mensen hun aandacht te veel op de mislukkingen vestigen en niet meer zien wat het ook kan doen voor (in dit geval jonge mensen).
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:46:06 #70
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_48921267
Nounou, dat is wel een hoge straf voor het meermalen verkrachten van een minderjarig meisje! Schandelijk van die rechter, hij had beter moeten weten! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:52:10 #71
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48921494
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:19 schreef MeneerMuis het volgende:
Lachwekkende straf

Hoe erg is dit land aan het verloederen zeg, niet normaal
Hoezo? Het is niet alsof de straffen ooit hoger zijn geweest hoor.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:53:14 #72
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48921544
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 02:43 schreef StefanP het volgende:

Als er dan toch een volgende moet zijn, dan gun ik die rechter wel dat het zijn dochtertje is. Ik gun het hem van harte; vele malen meer dan normale burgers die normaal altijd het slachtoffer zijn van dit soort walgelijke volksverraders.
...
Doe es niet zo dom droplul,

Net alsof die rechter de maximaal toegstane straffen zelf verzonnen heeft.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:56:59 #73
132386 Kieboom
pi_48921686
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 11:04 schreef An24 het volgende:

[..]

Oh, maar ik ontken niet dat er psychologische (en andere) factoren van invloed zijn op het handelen van een mens. Ik accepteer het gewoon niet als excuus.

Dat je verantwoordelijkheden niet kent/erkent, betekent niet dat je die verantwoordelijkheid daarmee niet meer hebt. Elk individu is en blijft verantwoording voor zijn of haar handelen verschuldigd aan de samenleving, welke verklaring er ook mag zijn.
  woensdag 2 mei 2007 @ 11:58:12 #74
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_48921727
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:38 schreef dekkered het volgende:
nek oomdraaien dat verdienen ze
pi_48921761
quote:

we leven in een bananenrepubliek,
En? Lekkere borrel gedronken?
quote:
ik zeg het je - mijn advies:
Kun je zo 6 jaar cel plus een miljoenenboete voor krijgen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')