Het is natuurlijk al sowieso te asociaal voor woorden om brandende peuken bij je buren in de tuin te flikkeren, maar het is ook nog eens levensgevaarlijk.
Ik rook vanochtend een brandlucht, en dacht dat er ergens zo'n fijne vuurkorf stond te walmen, maar toch maar even naar buiten gekeken om er achter te komen dat de schutting van de benedenbuurman in de fik stond. De buurman was niet thuis, dat wist ik, maar ik heb gelukkig de sleutels van beneden.
Eerst een brandblusser uit het trappenhuis gesloopt en toen het huis van mijn benedenbuurman in. Tegen de tijd dat ik beneden was, wat nog geen halve minuut geduurd kan hebben, waren de vlammen al 2 keer zo groot. Het was een poederblusser, wat een teringzooitje krijg je daarvan zeg. Maar goed, het was wel afdoende.
Omdat ik niet zeker wist of de brand wel goed uit was heb ik de brandweer gebeld, die waren er binnen 3 minuten.
Aardige kerels, ze vroegen of ik niet bij de brandweer wilde komen
Ik moet er echt niet aan denken wat er gebeurd was als ik de ramen dicht had gehad, of nog sliep, of onder de douche stond.
Kutburen.