Ja zoiets snap ik wel maar toch niet in die stickerbarcodes? Vroeg me dit idee af nadat ik afgelopen zaterdag een boek kocht. Zat alleen zo'n stickerbarcode op dus gewoon papier...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:25 schreef FredvZ het volgende:
in de sticker zit een magneet/condensator verwerkt en daardoor gaat het alarm af. Niet door de streepjescode zelf.
Zoek maar eens op RFID op google, dan wordt een hele hoop duidelijk.
Op artikelen waar onder het stikkertje geen chip zit gaat het alarm dan ook niet af. Dat boek had je dus ook zonder af te rekenen mee kunnen nemen (in theorie).quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:26 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ja zoiets snap ik wel maar toch niet in die stickerbarcodes? Vroeg me dit idee af nadat ik afgelopen zaterdag een boek kocht. Zat alleen zo'n stickerbarcode op dus gewoon papier...
Oh ok...dat is dan duidelijkquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:30 schreef Silven het volgende:
[..]
Op artikelen waar onder het stikkertje geen chip zit gaat het alarm dan ook niet af. Dat boek had je dus ook zonder af te rekenen mee kunnen nemen (in theorie).
Barcodes kunnen niet gedeactiveerd wordenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:30 schreef DesertRose het volgende:
Ok, de barcode word gedeactiveerd wanneer het gescand word. Maar mij is het echt vaak overkomen dat wanneer ik iets van bijvoorbeeld Make-up producten koop dat die code na een tijde weer actief word. En wanneer ik dan bijvoorbeeld bij een bepaalde winkel naar binnen loop, dat het alarm af gaat.
Voortaan haal ik meteen al die codes eraf. Blijbaar laden die ijzeren dingetjes onder die codes zich weer op.![]()
RFID is iets anders. RFID is een zender met informatie, een magneetsticker (voor alarmpoortjes) is simpel en kan alleen ja of nee zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:25 schreef FredvZ het volgende:
in de sticker zit een magneet/condensator verwerkt en daardoor gaat het alarm af. Niet door de streepjescode zelf.
Zoek maar eens op RFID op google, dan wordt een hele hoop duidelijk.
Die strips zijn heel dun en kunnen in de sticker zitten zonder dat je het merkt.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:30 schreef Silven het volgende:
Op artikelen waar onder het stikkertje geen chip zit gaat het alarm dan ook niet af. Dat boek had je dus ook zonder af te rekenen mee kunnen nemen (in theorie).
Bronbeveiliging kan, maar gebeurd nog niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die strips zijn heel dun en kunnen in de sticker zitten zonder dat je het merkt.
Het zou in principe ook in het boek zelf verwerkt kunnen zijn.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:58 schreef Slarioux het volgende:
Sukkels.
Die barcode is voor de kassa, zodat de kassa weet wat je moet betalen. Drie dezelfde boeken hebben verschillende barcodes.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tijdschriften hebben toch allemaal dezelfde barcode en een pot pindakaas toch ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |