Leg eens uit.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:19 schreef Mihaelaz het volgende:
hoi
ik ben sinds kort vegetariėr, dus ik ben nog volop bezig met uitzoeken hoe ik afwisselend kan eten, waar allemaal dierlijke producten inzitten, .. nu ben ik te weten gekomen (via een ander megainteressant topic op FOK) dat in kaas stremsel zit, dat is een soort enzym uit 1 van de magen van een kalf. eigenlijk wist ik dat al langer, maar ik was het totįįl uit het oog verloren. betekent dat dan dat ik ook gaan kaas meer mag eten (er wordan dan namelijk ook dieren voor gedood), zit dat in alle soorten kazen?
andere nuttige tips i.v.m. vegetariėr zijn zijn ook welkom
dat wordt eraan toegevoegdquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:21 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Leg eens uit.
Als de melk een enzym bevat van het dier zelf, waar zijn je gedode dieren dan?
Veel kaas-eters weten het dus niet, en het lijkt erop dat het een goed bewaard geheim is.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:21 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Leg eens uit.
Als de melk een enzym bevat van het dier zelf, waar zijn je gedode dieren dan?
he lees eens het hele topicquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:24 schreef Camplo het volgende:
Gut een koe die als melkkoe gebruikt wordt is ook al teveel voor de vegetarische bobjes.
Om kaas te maken heb je een extract van de lebmaag van een koe nodig. Aangezien de koe die maag zelf nodig heeft maken de ze de koe eerst dood voor ze de maag er uithalen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:24 schreef Camplo het volgende:
Gut een koe die als melkkoe gebruikt wordt is ook al teveel voor de vegetarische bobjes.
Dat is vooral onwetendheid. Ik eet diverser en creatiever als de gemiddelde vleeseter denk ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:32 schreef AffenStrudel het volgende:
Zit je zo'n beetje op water en brood voor mijn gevoel.
Voor melk worden ook dieren gedood en voor eieren ook. Alleen wat indirecter...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:19 schreef Mihaelaz het volgende:(er wordan dan namelijk ook dieren voor gedood),
Mensen zijn in de loop van de ontwikkeling van alles geweest. Vegetariers, vleeseter, verzamelaar, jager, etc.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:58 schreef DSS24 het volgende:
Je moet jezelf toch goed onderhouden. In vlees zitten heel veel goede voedingsstoffen. Van oorsprong zijn mensen toch ook jagers net als veel andere (zoog)dieren.
- gezonderquote:Waarom zou iemand vegetarier worden? Ik vind het maar zelfmarteling.
Ik zag laats een documantaire. Weet je hoeveel muizen en andere dieren er worden gedood bij het oogsten van allerlei gewassen die vegetariers en veganisten dan wel eten? Ik schrok er van.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
Mensen zijn in de loop van de ontwikkeling van alles geweest. Vegetariers, vleeseter, verzamelaar, jager, etc.
Verder is de voedingswaarde van vlees erg overschat. In een goed gevarieerd dieet is vlees vooral belangrijk voor de smaak van mensen. De voedingsstoffen haal je nl. in een gevarieerd dieet vooral uit de plantaardige producten.
[..]
- gezonder
- beperking van dierenleed en dieren doden
- beter voor het milieu
- e.d.
..en voor het vervoeren worden dode beestjes verbrand...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:07 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Ik zag laats een documantaire. Weet je hoeveel muizen en andere dieren er worden gedood bij het oogsten van allerlei gewassen die vegetariers en veganisten dan wel eten? Ik schrok er van.
Is dat dan ineens niet zielig of zo?
Levende beestjes doden is niet hetzelde als dode beestjes verbranden vind ik.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:11 schreef BertV het volgende:
[..]
..en voor het vervoeren worden dode beestjes verbrand...![]()
Je kunt alles wel kapot redeneren, maar zomaar gedachtenloos alles consumeren klopt natuurlijk ook niet.
misschien kun je een vegetariėr worden die heel af en toe vlees eet? sommigen vinden dat hypocriet, maar ik niet. ik vind het eerder een soort houdbaar evenwicht voor mensen die te graag vlees eten en toch inzitten met dieren en de natuurquote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:06 schreef DSS24 het volgende:
Daar vertel je mij watToch moet ik er niet aan denken om mijn favoriete gerecht mixed grill met pepersaus te missen.
Daarnaast is de aanbod van groente en fruit te danken aan globalisering.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:07 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Ik zag laats een documantaire. Weet je hoeveel muizen en andere dieren er worden gedood bij het oogsten van allerlei gewassen die vegetariers en veganisten dan wel eten? Ik schrok er van.
Is dat dan ineens niet zielig of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |